05-12-2016, 22:53
80 lira gerçekten asla vermezdim. Medieval 2 sonrası oyunların (belki Empire hariç) asla indirimsiz fiyatlarını hak etmediklerini düşünüyorum. Çünkü sürekli bir öncekinin reskini oluyor, ayriyeten dlc'ye boğuyorlar. Mesela Napoleon, düpedüz Empire'ın modu sayılır, ayrı oyun yerine dlc olarak verilebilirdi bana kalırsa. Hemen hemen her şeyleri aynı. Sonra Rome 2 ile Attila mesela, yahu adamlar o kadar tembel ki, hala Rome 2'deki seslendirmeler var Attila da. Hristiyan Roma askerleri 'Attack Sons of Mars" falan diyor hala. Ünite çeşidi çok az, bir tane spearmen yapıp ucu köşesi değişik kalkanlarla 80 farklı isimle her ülkeye dağıtıyorlar.
Ama şu ana kadar gördüğüm en kötü oyun gerçekten Attila (Shogun 2'yi doğru düzgün oynamadım). Tamam Rome 2'de olmayan bazı şeyler gelmiş ama yarım yamalak, mesela vali getirmişler ama her bölgeye atayamıyorsun. Araştırmaların verdiği bonuslar (Rome 2'de olduğu gibi) komik, %3 wealth, -%1 upkeep vs. Sonra bu food olayını iyice saçma sapan bir hale sokmuşlar. Rome 2de, ülke çapında food surplus olması yeterliydi, bunda her bölgenin kendi içinde food fazlası vermesi gerekiyor çeşitli penaltylerden etkilenmemek için. Her şehre aynı bina düzenini kurmanın neresi zevkli olabilir. Binalara upkeep getirmişler, ne alaka ya. Sonra çok alakasız binalar food istiyor, bu Rome 2'de de vardı, mesela kütüphaneler food istiyor, sofra mı kuruyorlar kitap okurken yani nedir. Valilerin bonusları da minicik ve gereksiz zaman kaybı uğraşması, hiç olmasa eksikliği hissedilmezdi. Sanırım corruption oranlarını da daha da yükseltmişler. Attila'dan kurtulmak için yüz kere öldürmek gerekiyor okuduğum kadarıyla. Oyuna gereksiz bir zorluk yüklenmiş. AI çok daha fazla hile yapıyor, o zaman niye yağmalama, ticareti engelleme var karşı tarafı zora sokmayacaksa. Mesela Empire'da limanı bloke edip önemli şehirlerin etrafını sardığınızda birkaç turn sonra ülke iflas etmeye başlıyordu ve anlaşmaya yanaşıyordu. Görülüyordu ambargonun, yağmanın etkisi.
Sırf bu yapay zorluğu yaşatmak için derinlikten ödün verdikleri gibi oyun kullanışlı yönlerini de yitirmiş bence. Yukarıda bahsettiğim gibi oyunda bayrak falan yok. Nerede Rome'un M2nin anlı şanlı bayrakları, flamaları, her ülkenin kendine has rengi. Anlaşılır unit cardları, tabı...
Oldukça anlaşılır, hiçbir birim diğeri ile karışmıyor içine geçmiyor. Hangisi neyle meşgul onu da unit card'dan anlamak mümkün. Attila'da okçunun düzgün ateş edip etmediğini görmek için zoom yapmam gerekiyor. Savaşın ortasına gelince her şey birbirine geçiyor çünkü ortalık artık sarı ve kırmızı butonların savaşına dönmüş vaziyette.
Keza campaign haritasında da BİT KADAR eğri büğrü bir amblem var. Her biri diğerine benzediği için alışmak yine zor.
Hangi şehirdeki ordu ne kadar dolu bir bakışta anlayamıyorum çünkü şehrin ortasından çıkan ve doluluğunu gösteren bir çubuk/bayrak yerine belli belirsiz bir halka var. İlle şehire tıklamak gerekiyor. Bunun nesi vardı, hemen anlıyorsun kim ne kadar güçlü.
Bir de her oyunda bu haritanın, paranın/turn ün gösterildiği tabı dolaştırıyorlar, bunda da tepeye koymuşlar. Bence o da güzel olmamış. Her şey genel olarak çok soluk, bir şey aktif mi değil mi anlamak için iki kere basıp gözlemek gerekiyor. Sonra lazer güdümlü 3km menzilli tower'lar var, bunlar da ele geçirince patlıyor, bari patlamak yerine ateş etmeyi kesselerdi...
Eskiden aynı anda ünitelerin statlarını karşılaştırmak, özelliklerini okumak, generalin traitlerine, yaşına başına bakmak, şehrin ekonomik durumuna bakmak TEK bir tabla mümkündü. Şimdi seksen tane butona basıyorsun.
Aynı anda hem bu kadar sığlaşıp hem de pratiklikten uzaklaşmayı nasıl becermişler anlayamadım. 20 lira bile fazla bence, neyse biraz içim soğusun sonra oynayacağım xD.
Ama şu ana kadar gördüğüm en kötü oyun gerçekten Attila (Shogun 2'yi doğru düzgün oynamadım). Tamam Rome 2'de olmayan bazı şeyler gelmiş ama yarım yamalak, mesela vali getirmişler ama her bölgeye atayamıyorsun. Araştırmaların verdiği bonuslar (Rome 2'de olduğu gibi) komik, %3 wealth, -%1 upkeep vs. Sonra bu food olayını iyice saçma sapan bir hale sokmuşlar. Rome 2de, ülke çapında food surplus olması yeterliydi, bunda her bölgenin kendi içinde food fazlası vermesi gerekiyor çeşitli penaltylerden etkilenmemek için. Her şehre aynı bina düzenini kurmanın neresi zevkli olabilir. Binalara upkeep getirmişler, ne alaka ya. Sonra çok alakasız binalar food istiyor, bu Rome 2'de de vardı, mesela kütüphaneler food istiyor, sofra mı kuruyorlar kitap okurken yani nedir. Valilerin bonusları da minicik ve gereksiz zaman kaybı uğraşması, hiç olmasa eksikliği hissedilmezdi. Sanırım corruption oranlarını da daha da yükseltmişler. Attila'dan kurtulmak için yüz kere öldürmek gerekiyor okuduğum kadarıyla. Oyuna gereksiz bir zorluk yüklenmiş. AI çok daha fazla hile yapıyor, o zaman niye yağmalama, ticareti engelleme var karşı tarafı zora sokmayacaksa. Mesela Empire'da limanı bloke edip önemli şehirlerin etrafını sardığınızda birkaç turn sonra ülke iflas etmeye başlıyordu ve anlaşmaya yanaşıyordu. Görülüyordu ambargonun, yağmanın etkisi.
Sırf bu yapay zorluğu yaşatmak için derinlikten ödün verdikleri gibi oyun kullanışlı yönlerini de yitirmiş bence. Yukarıda bahsettiğim gibi oyunda bayrak falan yok. Nerede Rome'un M2nin anlı şanlı bayrakları, flamaları, her ülkenin kendine has rengi. Anlaşılır unit cardları, tabı...
Oldukça anlaşılır, hiçbir birim diğeri ile karışmıyor içine geçmiyor. Hangisi neyle meşgul onu da unit card'dan anlamak mümkün. Attila'da okçunun düzgün ateş edip etmediğini görmek için zoom yapmam gerekiyor. Savaşın ortasına gelince her şey birbirine geçiyor çünkü ortalık artık sarı ve kırmızı butonların savaşına dönmüş vaziyette.
Keza campaign haritasında da BİT KADAR eğri büğrü bir amblem var. Her biri diğerine benzediği için alışmak yine zor.
Hangi şehirdeki ordu ne kadar dolu bir bakışta anlayamıyorum çünkü şehrin ortasından çıkan ve doluluğunu gösteren bir çubuk/bayrak yerine belli belirsiz bir halka var. İlle şehire tıklamak gerekiyor. Bunun nesi vardı, hemen anlıyorsun kim ne kadar güçlü.
Bir de her oyunda bu haritanın, paranın/turn ün gösterildiği tabı dolaştırıyorlar, bunda da tepeye koymuşlar. Bence o da güzel olmamış. Her şey genel olarak çok soluk, bir şey aktif mi değil mi anlamak için iki kere basıp gözlemek gerekiyor. Sonra lazer güdümlü 3km menzilli tower'lar var, bunlar da ele geçirince patlıyor, bari patlamak yerine ateş etmeyi kesselerdi...
Eskiden aynı anda ünitelerin statlarını karşılaştırmak, özelliklerini okumak, generalin traitlerine, yaşına başına bakmak, şehrin ekonomik durumuna bakmak TEK bir tabla mümkündü. Şimdi seksen tane butona basıyorsun.
Aynı anda hem bu kadar sığlaşıp hem de pratiklikten uzaklaşmayı nasıl becermişler anlayamadım. 20 lira bile fazla bence, neyse biraz içim soğusun sonra oynayacağım xD.