Attila - Kısa Sorular ve Kısa Cevaplar
#21
80 lira gerçekten asla vermezdim. Medieval 2 sonrası oyunların (belki Empire hariç) asla indirimsiz fiyatlarını hak etmediklerini düşünüyorum. Çünkü sürekli bir öncekinin reskini oluyor, ayriyeten dlc'ye boğuyorlar. Mesela Napoleon, düpedüz Empire'ın modu sayılır, ayrı oyun yerine dlc olarak verilebilirdi bana kalırsa. Hemen hemen her şeyleri aynı. Sonra Rome 2 ile Attila mesela, yahu adamlar o kadar tembel ki, hala Rome 2'deki seslendirmeler var Attila da. Hristiyan Roma askerleri 'Attack Sons of Mars" falan diyor hala. Ünite çeşidi çok az, bir tane spearmen yapıp ucu köşesi değişik kalkanlarla 80 farklı isimle her ülkeye dağıtıyorlar. 

Ama şu ana kadar gördüğüm en kötü oyun gerçekten Attila (Shogun 2'yi doğru düzgün oynamadım). Tamam Rome 2'de olmayan bazı şeyler gelmiş ama yarım yamalak, mesela vali getirmişler ama her bölgeye atayamıyorsun. Araştırmaların verdiği bonuslar (Rome 2'de olduğu gibi) komik, %3 wealth, -%1 upkeep vs. Sonra bu food olayını iyice saçma sapan bir hale sokmuşlar. Rome 2de, ülke çapında food surplus olması yeterliydi, bunda her bölgenin kendi içinde food fazlası vermesi gerekiyor çeşitli penaltylerden etkilenmemek için. Her şehre aynı bina düzenini kurmanın neresi zevkli olabilir. Binalara upkeep getirmişler, ne alaka ya. Sonra çok alakasız binalar food istiyor, bu Rome 2'de de vardı, mesela kütüphaneler food istiyor, sofra mı kuruyorlar kitap okurken yani nedir. Valilerin bonusları da minicik ve gereksiz zaman kaybı uğraşması, hiç olmasa eksikliği hissedilmezdi. Sanırım corruption oranlarını da daha da yükseltmişler. Attila'dan kurtulmak için yüz kere öldürmek gerekiyor okuduğum kadarıyla. Oyuna gereksiz bir zorluk yüklenmiş. AI çok daha fazla hile yapıyor, o zaman niye yağmalama, ticareti engelleme var karşı tarafı zora sokmayacaksa. Mesela Empire'da limanı bloke edip önemli şehirlerin etrafını sardığınızda birkaç turn sonra ülke iflas etmeye başlıyordu ve anlaşmaya yanaşıyordu. Görülüyordu ambargonun, yağmanın etkisi.

Sırf bu yapay zorluğu yaşatmak için derinlikten ödün verdikleri gibi oyun kullanışlı yönlerini de yitirmiş bence. Yukarıda bahsettiğim gibi oyunda bayrak falan yok. Nerede Rome'un M2nin anlı şanlı bayrakları, flamaları, her ülkenin kendine has rengi. Anlaşılır unit cardları, tabı...

rome+total+war2.jpg

Görsel


Oldukça anlaşılır, hiçbir birim diğeri ile karışmıyor içine geçmiyor. Hangisi neyle meşgul onu da unit card'dan anlamak mümkün. Attila'da okçunun düzgün ateş edip etmediğini görmek için zoom yapmam gerekiyor. Savaşın ortasına gelince her şey birbirine geçiyor çünkü ortalık artık sarı ve kırmızı butonların savaşına dönmüş vaziyette.

Görsel


Keza campaign haritasında da BİT KADAR eğri büğrü bir amblem var. Her biri diğerine benzediği için alışmak yine zor. 

Görsel


Hangi şehirdeki ordu ne kadar dolu bir bakışta anlayamıyorum çünkü şehrin ortasından çıkan ve doluluğunu gösteren bir çubuk/bayrak yerine belli belirsiz bir halka var. İlle şehire tıklamak gerekiyor. Bunun nesi vardı, hemen anlıyorsun kim ne kadar güçlü.

Görsel

 
Bir de her oyunda bu haritanın, paranın/turn ün gösterildiği tabı dolaştırıyorlar, bunda da tepeye koymuşlar. Bence o da güzel olmamış. Her şey genel olarak çok soluk, bir şey aktif mi değil mi anlamak için iki kere basıp gözlemek gerekiyor. Sonra lazer güdümlü 3km menzilli tower'lar var, bunlar da ele geçirince patlıyor, bari patlamak yerine ateş etmeyi kesselerdi...  

Eskiden aynı anda ünitelerin statlarını karşılaştırmak, özelliklerini okumak, generalin traitlerine, yaşına başına bakmak, şehrin ekonomik durumuna bakmak TEK bir tabla mümkündü. Şimdi seksen tane butona basıyorsun.

Görsel


Aynı anda hem bu kadar sığlaşıp hem de pratiklikten uzaklaşmayı nasıl becermişler anlayamadım. 20 lira bile fazla bence, neyse biraz içim soğusun sonra oynayacağım xD.
[+] 3 üye Vivec nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#22
Oyun hakkındaki eleştirini %100 olmasa da beğendim dostum, Rome II'yi Attila tercih ederim fakat soracağın bir soru var mı?
G0kMNN.png
[+] 1 üye GaulTurk nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#23
Yerinde eleştiriler olmuş.
Per aspera ad astra.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#24
(05-12-2016, 23:14)Duman :  Yerinde eleştiriler olmuş.
76561198141762429.png
Ara
Cevapla
#25
Yani benim gibi hisseden var mı diye sormak istedim aslında ama konu benim kişisel eleştirilerime döndü. :smiling:  Soru cevap konusuna pek uygun olmadı farkındayım. Oyunun Beğenmediğiniz Yönleri diye bir konu açıp orada paylaşabilirim. Tüm TW forumları bu özensiz yeni oyunlar nedeniyle ölmüş durumda, TWC'da bile Attila general discussions forumu diğer oyunların çok gerisinde, ayda yılda bir mesaj atılıyor. Burada da maalesef pek farklı değil durum, hani ben görece en alakalı konuyu bulup öylesine sohbet etmek için yazmak istedim. Sanmıyorum ki bu konu ilerleyen günlerde soru cevaplarla dolup taşsın, keşke öyle bir yoğunluk olsa, o durumda doğrudan yeni konu açardım. Başka sorularım elbette var, ama çoğu zaman ilerledikçe cevaplarını kendim buluyorum ya da TWC'a veya Steam forumlarına bakıyorum. Bakalım biraz problemli bir oyun olduğundan, artık burada sorma ihtiyacı da duyabilirim.  :grinn:
[+] 2 üye Vivec nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#26
Oynanamayan ülkelerle oynamanın bir yolu var mı?
avatar_0a2edea7c1c0_128.png
Ara
Cevapla
#27
(14-05-2017, 11:02)turkish lokum :  Oynanamayan ülkelerle oynamanın bir yolu var mı?

Özel savaşta oynanmayan ülkeleri açan mod var ama bildiğim kadarıyla sefer haritasında diğer devletlerle oynanmıyor maalesef.
Ara
Cevapla
#28
(14-05-2017, 11:57)Aytaç :  
(14-05-2017, 11:02)turkish lokum :  Oynanamayan ülkelerle oynamanın bir yolu var mı?

Özel savaşta oynanmayan ülkeleri açan mod var ama bildiğim kadarıyla sefer haritasında diğer devletlerle oynanmıyor maalesef.

MTW2 den sonra akıllanmışlar
avatar_0a2edea7c1c0_128.png
Ara
Cevapla
#29
(11-10-2016, 23:41)Ryse :  Hun atlı okçuları tarihte önemli bir yere sahip, yani dönemine göre oldukça ölümcül birlikler fakat oyunda nedense bana çok işe yarar gibi gelmediler.Benmi yanlış kullanıyorum yoksa bu kadar az zarar verip çok fazla hasar almaları normal birşeymi?

Atlı okçuları kullanmanın herhangi bir taktiği varmı?

Piyadeleri önden,atlı okçuları da yanlara yerleştir.Yüksek ihtimalle sen kazanırsın.

1-Doğu Roma ile nasıl başlamalı ve nasıl devam etmeliyim?
2-Hunlarla turan taktiği hariç başka taktikler nelerdir?
3-Siyasette aile içi karışıklıkları nasıl önlemeliyim?
Cevaplarasnız sevinirim.
Ara
Cevapla
#30
Rome 2 bence de Attila ya göre daha oynanabilir. Açıkçası beni de sarmadı. Zira Rome 2 de 700 küsür saatim var ama Attila da 100 bile yapamadım. Oyun beni içine çekmiyor.
Ara
Cevapla
#31
Atlı konusunda rome2 ve attila arasında büyük fark var. Misal, rome2de atlı okçuyla saldırın 2-3 kişi öldürüyor hücumla kendisinden yarısı ölüyor. Ama attilada atlı okçular yakına girip kayıp vermeden ilk hücumda piyadeleri dağıtabiliyor.
Ara
Cevapla
#32
Eski tartışmalara katkım olsun. Oyun olarak Attila bence Rome'den daha iyi bir oyun. Zaten hikayesi olmayan oyunları bu seride hiç sevemedim. NTW'yi ETW'den ve FoTS'u da Shogun'dan daha çok sevdim. Hikayesi en azından kafanızda kurduğunuz RP'ye katkı sağlıyor.

İki oyunda çok eksik. Harita bazında yaptığınız eleştirilere katılmayacağım. Harita fena değil belki bunlardan önce ki 2 oyun gibi şehirler ve köyleri/beldeleri şeklinde bölgeleri ayarlayabilirdi. Tekrar tüm binalar, tarlalar şehirlere toplanmış. Supply sistemi de bence gayet iyi olmuş. Dönem itibariyle düşününce ticaret yöntemiyle koca bir vilayeti beslemek imkansız. Belki ülkenin fazladan ürünlerinin % olarak tüm bölgelere ticaret limanı veya binaların katkısıyla dağıtılması sağlanabilirdi ama CA oyununa bu kadar saygı duymuyor dolayısıyla uğraşmıyor üzerinde. Tüm mızraklı piyadelerin aynı dosyadan çıktığını düşününce bu oyun bu kadar yer nasıl kaplıyor anlamıyorum. Ya motor artık iyice ayvayı yemiş durumda ya da tümden bir kod çöplüğü oluştu. Yine de birimlerin durumu Rome 2'den daha iyi durumda. Diplomasi ekranında pek bir gelişme yok. Toprak satma eklense iyi olur. Bir kaç defa mahsustan isyan çıkarıp isyancılara ülke kurdurduğum oldu oyunda. Çünkü, ne Ermenilere, ne Abhazyalılara, ne de çöldeki bedevileri başka bir ülkenin boyunduruğundan kurtardıktan sonra bağımsızlık veremedim. NTW'de Osmanlı'yı böle böle RP yaptığım(Shogun'da da var) olayı yapamayınca canım sıkıldı. Birkaç ülke ile sınırlandırılmış olabilir bu özellik. Doğu Roma ile kullanamadım. İstemeye istemeye arazileri geçip nerelerde savaştı ordularım ah ah.

Arazi savaşlarında eh işte pek sorun olmasada. Şehir savaşları kendinin tekrarlar durumda. Görselliği değiştirip aynı şehir ve kampları oluşturup yine koskoca firmanın kaytardığını görüyoruz. 1. seviye şehirde 2. seviye 3. seviye de düşmanın kullanacağı koridorlar vs hepsi aynı. Yıllar öncesinin M2TW'si bu konuda çok daha iyi. Sivil halk eklenmiş güzel olmuş düşman onları öldürüyor falan.

AI bonuslar ile zorlaşmış görünmüş. Gözünün önünde harap olmuş araziye koloni kurmak yerine gelip bana kafa atabiliyor hala :) Bu durumun Hunlar yok olduktan ve alabildiğine boş yerin olduğu durumda gerçekleştiğini söyleyeyim.

Attila'nın R2TW'den en büyük eksiği oyun motorunun GPU ile uyumlu çalışmaması. Düşük FPS almasına rağmen CPU darboğazı olmadığı durumda GPU kullanımını kökleyememesi. Kısaca optimizasyon.

UNUTMADAN!
TW bölümüne girmekte ki asıl amacım şu soruyu sormaktı; Britanya hakimiyetinin en zevkli olacağı devlet ne olur? Batı Roma haricinde. Vikingler herhalde. Yeni bir oyun düşünüyorum.
Ara
Cevapla
#33
Attila Total War`da Charlemagne dlc sini aldigi isen o senaryoda Mercia`yi oneririm. Eger boyle The Last Kingdom gibi o donemin Ingiltere`sini anlatan diziler de izlemissen acayip keyifli oluyor ve Rp yapmak kolay oluyor.
[+] 1 üye Sezar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#34
Aynen @sezar5'in dediği şekilde RP yapmıştım ve aşırı keyif almıştım Mercia Krallığı oyunumdan. The Last Kingdom ve Vikings izleyen biri Mercia Krallığı ile kesinlikle bitirmeli Charlemagne kampanyasını. Gerçek tarihe uygun olarak Wessex Krallığı'nı yönetmek daha mantıklı olurdu fakat Mercia'yı yönetmeye izin vermişler. Görev olarak İngiltere'yi tek çatı altında birleştirme görevi veriyor ve sağlayınca ülkenin ismi İngiltere Krallığı olarak değişiyor. Wessex ve Northumbria krallıkları ile adadaki hakimiyet için mücadele edip yaklaşan Viking istilalarına karşı da birlikte hazırlanmak ayrı zevkli. Onun dışında Danlar ile İngiltere'yi istilaya kalkışmak biraz daha zorlu fakat zevkli. Ada'daki Sakson Krallıklar çok iyi hazırlanmış oluyorlar. RP konusunda Charlemagne Senaryosu çok fazla şey katıyor oyuna.
76561198032000419.png

Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.