Bir oyunun başarılı olup olmadığını ne belirler ?
#1
NMS.jpeg

Soru açık fikirlerinizi belirtin lütfen.
[+] 1 üye PashaZade nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Oyuncuların yorumları.
Ara
Cevapla
#3
Oyunun satış rakamları ve geri beslemeler. Başka bir şey yok.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Ara
Cevapla
#4
Kullanıcı yorumları, aktif olarak oynayan sayısı, uluslararası oyun platformlarının yorumları ve puanlamaları.
76561198032000419.png
Ara
Cevapla
#5
Beklentiyi karşılayabilmesi.
Ara
Cevapla
#6
Aldığı parayı karşılaya bilmesi
Ara
Cevapla
#7
Bir oyunun başarısı sattığı kopya sayısına, getirdiği gelire ve de oyunculardan aldığı yorumlara göre belirlenir.
Ara
Cevapla
#8
Aktif olarak oynayan sayısı bence, örnek olarak For Honor'a başarılı denmesi mantıksız çünkü ilk günden bu yana oyuncularının %95'ini kaybetmiş (özelliklede multiplayer tarafı ağır olan) bir oyuna başarılı diyemessiniz.
Ama tabi bu sayıya bakarken oyunun üzerinden kaç yıl geçtiği, piyasanın yöneldiği alanlar (yada oyuncuların), oyunun bir devam oyunu çıkıp çıkmadığı, oyunun türüne olan ilgi ve oyunun single tabanlımı yoksa multi tabanlımı olduğu etkenlerinini göz ardı etmemek lazım.
Ara
Cevapla
#9
Satış adedi, yorumlar, uzun süre sonraki oyuncu sayısı ve yarattığı etki. 
Eğer bir video oyunu çıktıktan seneler sonra bile (iyi olarak) konuşuluyorsa o oyunun başarısı tartışılmaz. Bu gün kim Half Life'ın, Doom'un, Duke3d'nin, Crysis'in vs. başarısız olduğunu iddia edebilir. Bu oyunlar hala ad yapan oyunlar.

Ama bir oyunun satış adedinin o kadar da matah olduğunu düşünmüyorum. Mesela Kara kutu (Atari2600)  için yapılan E. T. kayda değer adet satmıştır. Ama kim bu oyunun başarılı olduğunu söyleyebilir? Aynı şeyler birçok oyun için geçerlidir.
Ara
Cevapla
#10
Bir oyunun ne kadar fazla sattığı o oyunun başarılı olduğu anlamına gelmez . Mesela Call Of Duty serisi verebileceğim en basit örnek . Senelerce neredeyse aynı grafik kalitesiyle oyun çıkarttılar fakat neden bu kadar sattı ? Reklamını ve pazarlamasını muazzam güzel yaptılar oyunun adı zaten biliniyordu ve çoğu kesim tarafından oynanıyordu fakat iyi bir pazarlama ve reklamla duymayan kalmadı gibi bir şey. Bir oyunun başarılı olup olmaması oyuncu sayısına göre değil ; oyuncu kalitesi , iyi bir oynanışa sahip olmasıdır bence . İllaki her oyunda oynanışa dair problemler olacaktır fakat firmanın bu hatalara ne kadar sürede tepki verdikleri de önemlidir .

Oyunun fazla satması üretici açısından başarılı kabul edilebilir fakat oyuncu açısından bakarsak oynanış vs vs bir sürü olay işin içerisine giriyor . Yani firma=oyuncu gözüyle bakmak gerçek cevherlerin tozlu raflara kaldırılmasına sebebiyet veriyor . İşte bu yüzden bütçesi düşük , iyi pazarlanmayan fakat muazzam bir oynanışa sahip oyunlar arka planda kalıyor .

Bir örnek daha vermek istiyorum , günümüzde ki çoğu oyuncu artık uğraştıran oyunlara rağbet göstermiyor . Mesela CS:Go gibi bir oyunda oyuncuyu çeken unsurlar nelerdir ?
1)Oyunda silahlar hakkında teknik düşünceye iten unsurlar ve koşullar yok .
2)Oyun herkesçe oynanabilir
3)Oyunun amacı belli tek bir amaç doğrultusunda hareket ediliyor ve esnek düşünmeye itmiyor bu sebeple oyun , oyuncuyu üzerinde düşündürmüyor . Taktik kurmasına olanak vermiyor (Ne olur şunu demeyin : '' Ben short'a sen long'a 2 kişi b'ye gitsin'' i taktik olarak kabul etmeyin .

Tabi şimdi ben bu karşılaştırmayı farklı açıdan yapıyorum . Benim oyunlardan beklentim farklıdır , mesela ; HOI III oynarken zevkten dört köşe olurken HOI IV oynarken kapana kısılmış ve daralmış hissediyorum . Çünkü oyunda eski serilere göre oynanabilirliği arttırmak ve oyunun fazlaca satılması için bir sürü öge çıkarılmış durumda . Gelelim benim beklentilerim neler ;

1)Bir oyunda ülke yönetiliyorsa tam anlamıyla kontrol edebilmem lazım , tüm unsurları denetleyebilmem lazım .
2) Bir oyunda silah varsa bu silahın teknik özellikleri tam olarak yansıtılmasa da gerçeğe yakın olmalı o hissi vermeli en azından .
3)Bir oyunun oyuncuyu esnek düşünmeye itmesi lazım ve oyuncuya bu esnek düşüncesini uygulamak için imkan verecek oynanış unsurlarına sahip olmalı .
[+] 2 üye Kirpi nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#11
Bir oyunun artısı güzel olması ise başarılıdır.
Ara
Cevapla
#12
Öncellikle başarı nedir? Bir işi istenilen biçimde bitirmek, elde etmek, istediğini bulmak. Kısacası başarı hedeflenen şeyi gerçekleştirmektir.

Oyunlar büyük çoğunlukla ticari amaçla yapılır. Bu amaç doğrultusunda günün sonunda o oyunun yapımcısı o oyundan kâr etmelidir. Eğer bir oyun yapımcısının beklediği kadar veya daha fazla satmışsa o oyun başarılıdır çünkü var olma amacını gerçekleştirmiştir.

Güzel/iyi oyun ile başarılı oyun arasında ne fark vardır? Güzel oyun iyi düşünülmüş, eksiği az, oyuncuların severek oynadığı yapımlardır. Başarılı oyun ise yapımcısının istediği kadar satandır. Örnek vermek gerekirse:

Grim Fandango, en güzel macera oyunu olmasına karşılık çok iyi satamamıştır. Güzel fakat başarısız bir yapım.
Call of Duty Infinite Warfare, oldukça eleştiri toplayan bir FPS fakat oldukça iyi satış rakamları elde etmiş. Bana göre güzel olmayan bir yapım fakat başarılı bir yapım.

Her güzel oyun başarılı olacak, her başarılı oyun da güzel olacak diye bir kaide yok.
Sinkaf-ül Tertibat
[+] 1 üye Doraemon nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#13
@Kirpi yorumum sadece Call of Duty kısmına başarılı olmasının sebebi oyuncularına aradığı hikaye hissiyatını aşırı yüklenmiş bir aksiyonun arasında anlatabiliyorlardı. Yani oyuncunu o oyunda aradığı her şeyi veriyorlardı. Sonradan dengeyi bozunca zaten kitlesi de değişmeye başladı oyunun ama dediğin reklam politikalarının muhteşemliği yüzünden kayda değer bir oyuncu kayıbı yaşamadılar.
Ara
Cevapla
#14
Yıllar sonra bile hala kendisini yükletip oynatabiliyorsa o oyun başarılıdır.
[+] 1 üye Lothebork nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#15
Ben severek oynuyorsam başarılıdır.
Ara
Cevapla
#16
Grim Fandango hem oyun olarak hem de 'Compañeros' şarkısıyla başyapıt bence. Ayrıca ilk Syberia oyununda yaşlı bir adamın arzusu üzerine (mamutları görebilmek) genç bir kızın hayatını değiştirmesi ve onu yolculuğa çıkarması çok güzel işlenmiş. Bana göre en iyi adventure oyunlarından biridir.

Strateji oyunlarını ele alırsak,+25 yıllık serüvenimde hepsi bir arada oyun görmedim ve artık talep etmeyi bıraktım. Matrix Games'in Gary Grigsby's War in the East serisinde manga düzeninde kullanılan ekipmanların Heat Pan,  HVAP Pen, AP gibi özellkleri sadece Alman-Sovyet savaşında +500 adet silah çeşidinde veri oluşturduğu için 7 senelik bir yama periodu gerektirdi. İngilizcede bir deyim vardır. 'be carefull what you wish for'  :smiling:

Bunun anlamı zaten oyuncudan çokça  micromanagement isteyen ve zaman ayırması gerektiren strateji oyunlarının varlığına yönelik tespittir.

Bir başka konuda bizdeki oyunculuğun iyi oyunları seçmede açık olup olmaması.  Mesela son dönemde http://www.waw-games.com adı altında Congo 64 dikkatimi çekti. Steam'de de yayınlanmış.
[+] 1 üye Barış nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#17
aldıgı parayı karsılayabilmesi
Ara
Cevapla
#18
(25-08-2017, 10:23)oktayal : aldıgı parayı karsılayabilmesi

Aldığı parayı karşılamaktan kastın nedir? Oyun süresi olarak mı oyun deneyimi olarak mı?
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#19
(25-08-2017, 14:08)altnkurt :
(25-08-2017, 10:23)oktayal : aldıgı parayı karsılayabilmesi

Aldığı parayı karşılamaktan kastın nedir? Oyun süresi olarak mı oyun deneyimi olarak mı?

Firma bazında ?
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.