Cities Skylines - Trafik Rehberi #5 - Yaya Yolları
#1
Cities Skylines Trafik ve Yol Hiyerarşisi Rehber Serisi #5
Yaya Yolları ve Parklar
Parkların trafik rehberinde ne işi var sorularınızı duyar gibiyim. Park life DLC'si ile gelen park sistemi dahil parkları ve yaya yollarını düzgün bir şekilde kullanırsanız, yürümenin araçla gitmekten daha hızlı olduğu sistemler kurabilirsiniz.
-Yaya yolu yerleşimi
Kavşaklara inşa edilmiş üst geçitler ya da alt geçitler bir çok gereksiz trafiği ortadan kaldırabilir. Binalar ve bölgeler arasına bırakılan 1u'luk boşluklara yapılan yaya yolu sisteminin trafiğe katkısı büyüktür.
Görsel


-Çıkmaz sokaklar ve yaya yolları
Çıkmaz sokakları anayola ve anayolun karşısına bağlayan yaya yolları, yürümeyi daha hızlı bir alternatif yapacaktır.
Görsel

Görsel


-Bisiklet yolları
Custom parklarınızın içine yada districtler arasına bisiklet yolu yapıp, bisiklet politikasını açarsanız trafiğe yardımcı olursunuz.
Görsel


Güzel görselliğin yanı sıra custom parklar ve yaya yolları simlerinize alternatif kısa yolar sunar.
Görsel

https://steamcommunity.com/sharedfiles/f...=522776740
[+] 5 üye fff7 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Devamını bekliyoruz emeğine sağlık.
[+] 1 üye Semavi7 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Şu ana kadar yolcu sistemleri ve yollar hakkındaydı rehberler. Sırada kargo ve endüstriler var. Bunu içinde industries DLC'sini kapsamam gerek. Kargo havalimanı falan eklenmiş yeni sürümle. Özel fabrikalar var tek tek değinmek gerek. Ondan yeni rehber gecikecek.
61wu63v0ssu11.png
[+] 2 üye fff7 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Cok guzel olmus bu rehber serisi, devamini muhakkak bekliyoruz. Oyun foruma da Cities Skylines rehberlerini yapmak cok iyi bir fikir acikcasi, malum paradoxun dagiticisi oldugu bir oyun. Cok tesekkur ediyorum sevgili Aedile arkadasim. Belediye secimlerine girersen oyum sana :d
[+] 1 üye Sezar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
Ben genelde ticari alanları sanayi alanları gibi ayrı bölgeler yapıp onlara toplu taşıma veriyorum. Sen ne düşünüyorsun bu durumda? Böyle yaptığımda hem binalar daha hızlı gelişiyor hemde trafik olmuyor. Ayrıca ticari alanları sanayi alanlarına yakın yapınca malzeme akışı daha kolay oluyor. Bu kargo tren istasyonunundan da sadece bir tane yapınca işe yarıyor. Trenler ikinciye gitmiyor en yakın olana yanaşıp yüklerini bırakıryorlar. İkinci sadece ihracat yapıyor dışardan mal almıyor. Birde sınırlı modda başlangıç nasıl olmalı anlatırsan çok iyi olur. Otobanlar açılmadan nasıl bir başlangıç yapabiliriz? Kimisi iki şeritli geliş gidiş yol çekiyor otoban mantığında sonra onu zamanla otobana çeviriyor. Oyunun verdiği otobanı pek kullanmıyor kendi şehrinde onu sadece şehirler arası bağlantı gibi kullanıyor. Kimisi direk geniş yol çekip başlıyor. Paralı olarak modsuz nasıl bir başlangıç yapılabilinir?
Ara
Cevapla
#6
Bölge atamaları rehberinde bahsetmiştim. Eğer büyük bloklar halinde endüstri yada ticaret bölgesi yaparsan otobandan gelen giriş ve çıkışlarda trafik olur.  Çok büyük olmamak kaydıyla tamamen ayrı endüstri bölgesi yapılmalidir ama tamamen ayrı ticaret alanına gerek yok. Ticari bölgeler anayol kenarına  yapılsa yeter. Yol hiyerarşisi ve bölge atamaları rehberlerinin takip edersen endüstriye en yakın alanların ticari alanlar olduğunu görürsün.

Ticari alanların sanayiye yakın olması gerektiği konusunda haklisin ama ayrı ticari districte gerek yok. Bu konuyu iyi anlamak için şu grafiği iyi anlamak gerek. Bir sonraki rehber bu konuda olacaktı. Ticari malların akış grafiği:
B75038E79DB9B1FDCCC7FF981B563E9B97174D5B
Burada ürün alan ve üreten bölgelere göre bölge ataması yapmak, ithalat ve ihracat yapan bölgelere yakın external gemi, tren yada uçak (yeni gelmiş) kargo istasyonları kurmak gerekir. Bunun daha çok ayrıntısı var ama kabaca bu yeterli. İndustries DLC mekanikleri buna dahil değil. Onlar daha farklı işliyor.

Başlangıç dizaynı aklındaki plana, oynadığın haritaya göre değişir. Kesin olarak şöyle yap diyemem. Cities'in mekaniklerini anlamak adına birkaç video paylasayim ama bu dizaynların bazıları hiyerarşiye uymuyor.

Gridleri ve oyunun yol mekaniğini anlatıyor.


Giriş için ideal bir dizayn. Bende çoğunlukla bunu kullanırım. Serinin devamı var, modsuz oyun için güzel dizaynlar var. Özellikle otoban köprülü kavşak dizaynları güzel,bunu vanilla yapması ayrı güzel.
[+] 1 üye fff7 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#7
@fff7 ama o zaman ticari bölgelere mal getiren araçlar gereksiz trafik yapmaz mı?
Ara
Cevapla
#8
Ticari bölgeler anayol üzerinde olmasi ile ayrı alanda olmasını karşılaştırırsak ,ticari gölgeye gelen 4 tip trafik var. Birincisi orada çalışanların trafiği, mecbur olacak buna yapacak birşey yok. İkincisi ithalat ile gelen malın trafiği. Bunu için otobana yakınlık ve external kargo istasyonları önemli. Üçüncüsü kendi endüstrinde üretilen malın trafiği. Bunun için endüstriyel bölgeye yakınlık önemli. Sonuncusu ise alışverişe gelenlerin trafiği. İşte bunu önlemek için ayrı bölge yapmak yerine yerleşim bölgelerine yakın ticari bölgeler yapmak daha makul. Ayrı bölgede de olsa konutlara yakında olsa senin dediğin trafik(delivery trucks trafiği) her türlü var zaten.
Ara
Cevapla
#9
@fff7 Fakat konutlara yakın olunca delivery trucks trafiği hizmetlerin konutlara ulaşmasında sıkıntı çıkarmaz mı?
Ara
Cevapla
#10
@Semavi7 Çıkarmaz çünkü konutlar sokaklar kalıyor, ticari bölgeler ana yollarda. Hem bir yerde toplu olmadıkları için trafik dengesi de bozulmamis oluyor.
[+] 1 üye fff7 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#11
Abi devam et bu seriye ben gelişi güzel oynuyordum senin serileri görene kadar :)
Ara
Cevapla
#12
Hafta sonu yazmaya çalışırım.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.