Civilization VI - District Kurma Rehberi
#1
District mekaniği Civilization 6 ile birlikte seriye eklenen ve oyunda ciddi değişikliğe sebep olan yeni bir oyun mekaniğidir. Bu yeni oyun mekaniği oyuncuları şehir etrafındaki toprakları nasıl kullanacağını düşünmeye zorluyor.

Öncelikle şehirleriniz district inşa edebilmeleri için belirli sayıda popülasyona sahip olmalıdır. Şehirlerinizin inşa edebileceği district sayısını belirten oran (3*X)+1 pop = X+1 District
Yani;
  • (3*0)+1 = 0+1 (1 Popülasyon = 1 District)
  • (3*1)+1 = 1+1 (4 Popülasyon = 2 District)
  • (3*2)+1 = 2+1 (7 Popülasyon = 3 District)
Bu şekilde devam ediyor. Aqueduct, Dam ve Neighborhood bu denklemden etkilenmiyor.

District ile ilgili bazı bilinmesi gerekenler
  • Bir districti inşa etmeye başladığınız andan itibaren artık başka yere taşıyamazsınız yada ortadan kaldıramazsınız. Bu yüzden nereye inşa edeceğinizi iyi düşünmelisiniz.
  • Keşfedilmiş stratejik kaynaklar üzerine district inşa edemezsiniz.
  • District inşa ettiğiniz toprakları artık vatandaş atayarak işleyemezsiniz. Bunun yerine atadığınız vatandaş specialist olarak görev yapar ve atadığınız districte özel bonus üretim yapar. (Örneğin campus'e vatandaş atarsanız +2 bilim üretir)
  • Şehir merkezi de oyunda district olarak geçer. Şehir merkezi üzerinde bulunan toprak herhangi bir vatandaş atamanıza gerek kalmadan işlenir.
District üretim bedeli

Oyundaki bütün districtler standart hızda temel olarak aynı (54) üretim bedeline sahiptir (aqueduct, dam, government plaza ve spaceport hariç) teknoloji ve kültür araştırmaları yaptıkça bu değer artar. Tüm teknoloji ve kültür ağacını araştırdığınızda bu değer %900 oranında artar. District üretim bedeli siz üretmeye başladığınız anda sabitlenir ve artış göstermez. Siz üretimi durdurup başka şeyler üretseniz bile kaldığınız yerden devam ettiğinizde aynı üretim bedeli ile devam edersiniz.

Belirli bir district tipinde çok az sayıda üretim yaptıysanız ve üretim sayısı açısından diğer oyuncuların çok gerisindeyseniz üretim bedelinde %25 indirim alırsınız.

Holy Site, Campus, Harbor, Commercial Hub, Entertainment Complex, Theater Square, Industrial Zone ve Aerodrome specialty district olarak geçer. Bu districtler keşfettiğiniz district tipi ve ürettiğiniz district tipi oranınıza göre %40 üretim bedeli indirimi alır. Bu indirimi alabilmeniz için;

A: Teknoloji ve kültür ağacı üzerinde keşfettiğiniz distirct sayısı
B: Ürettiğiniz ve binalarını tamamladığınız district sayısı
C: Üretmeyi düşündüğünüz sıradaki district tipine ait sahip olduğunuz district sayısı

Eğer B>=A ve B/A>C ise %40 üretim bonusu kazanırsınız.

Örneğin Holy Site, Goverment Plaza, Campus ve Commercial Hub araştırmalarını yaptınız. 2 Campus 2 Holy Site ve 1 Goverment Plaza inşa ettiniz diyelim. Üreteceğiniz Commercial Hub
B(5)>=A(4) ve B(5)/A(4)>C(0) olduğu için %40 daha ucuza mal olucaktır.

Yani teknoloji ve kültür ağacında bazı araştırmaları pas geçmek size üretim bonusu sağlayabilir. Seçtiğiniz medeniyete göre bir araştırma planı yapmalısınız aşağıdaki link size bu konuda yardımcı olabilir

https://forum.strategyturk.com/konu-civi...on-rehberi

Oyunda üretebileceğiniz çevresel bonuslara sahip districtler

Kurmak istediğiniz bazı districtler çevresel faktörlerden bonuslar kazanır. Bu tarz bonuslara sahip specialty districtler aşağıda listelendirilmiştir

latest?cb=20190309225632latest?cb=20180219222235latest?cb=20180219222505latest?cb=20180220014320
Gereken Teknoloji:Writing
Üretim Bedeli:54
Bakım Bedeli:1
Çevre Bonusları:
Her dağ için +1
Her iki yağmur ormanı ve district için +1
Her Geotermal kaynak ve Reef için +2
Gereken Teknoloji:Astrology
Üretim Bedeli:54
Bakım Bedeli:1
Çevre Bonusları:
Her dağ için +1
Her Doğa Harikası için +2
Her iki orman ve district için +1
Gereken Civic:Drama and Poetery
Üretim Bedeli:54
Bakım Bedeli:1
Çevre Bonusları:
Her wonder için +2
Her iki disctrict için +1
Gereken Teknoloji:Currency
Üretim Bedeli:54
Bakım Bedeli:1
Çevre Bonusları:
Her nehir ve harbor için +2
Her iki district için +1
Her iki district için +1
latest?cb=20180220014220latest?cb=20180220014408latest?cb=20180415212925latest?cb=20161028070041
Gereken Teknoloji:Celestial Navigation
Üretim Bedeli:54
Bakım Bedeli:0
Çevre Bonusları:
Şehir merkezi için +2
Her deniz kaynağı için +1
Her iki district için +1
Gereken Teknoloji:Apprenticeship
Üretim Bedeli:54
Bakım Bedeli:1
Çevre Bonusları:
Her quarry için +1
Her stratejik kaynak için +1
Her iki district, mine ve lumber mill için +1
Üzerine inşa edilen bazı binalar 
6 tile çevredeki şehirleri etkiler
Gereken Civic:State Workforce
Üretim Bedeli:30
Bakım Bedeli:1
Çevre Bonusları:
Çevredeki tüm districtlere +1 bonus verir
Bulunduğu şehirde +8 loyalty
Gereken Teknoloji:Bronze Working
Üretim Bedeli:54
Bakım Bedeli:0
Çevre Bonusları:
Çevredeki kaynaklardan bonus almaz
Çevresine Zone of Control Uygular
Bulunduğu tile üzerinde dost birimlere 
savunma bonusu verir


Districtlerin sahip olduğu çevresel faktörlere genel bakış


District_Cheat_Sheet.png?version=84111b8...4b3c384a25
[+] 4 üye Rzenma nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Komşuluk bonusu ile alakalı başka bir görsel

mpec5m46mn351.png?width=960&crop=smart&a...355d58c623
[+] 4 üye Rzenma nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.