Civilization VI - İnca Rehberi
#1
İnca Gathering Storm yaması ile oyuna eklenen bir medeniyettir. Kahverengi ve sarı renklerle temsil edilmektedir. Pachacuti tarafından yönetilir. Domination, din ve bilim zafer türleri için tercih edilebilirsiniz.


5D2E3BFECB872AF76BE4AE4EC7759C4C89711DFC62CAF0AF059BE6C8A10CD1B630DAE384326E2DE24F0F0784D6218B9807B960F03C5A95C15562DCC47079567206129D54A7CDF69E5B7D026AB20E9157BA9C4B299980E8C6B6E30468251327C1BD1E5792



İnca oyuna dağlarla çevrilmiş özel bir arazide başlar. Bu medeniyetin din ve bilim zaferi için uygun olabilmesinin başlıca sebebi budur. Diğer medeniyetlerin şans eseri sahip olabileceği yüksek district bonusuna siz her zaman sahip olabiliyorsunuz.


İnca medeniyet özelliği: Mit'a


İnca işçileri tepelere (çölde bile) Terrace Farm inşa edebilir. Ayrıca dağlar, çevresine inşa edilmiş her Terrace Farm için +2 üretim ve +1 yiyecek kazanır. İnca şehirleri antik çağlardan itibaren dağlardan kazanç elde edebilir.


Terrace Farm: +1 yiyecek, +0.5 housing, çevresinde bulunan her dağ için +1 yiyecek, her aqueduct için +2 üretim ve her temiz su kaynağı için +1 üretim bonusu alır (aqueduct bonusu ile temiz su kaynağı bonusu birleşmez sadece bir tanesini kazanabilirsiniz).


İnca lider özelliği: Qhapaq Nan


İnca işçileri dağlara Qhapaq Nan inşa edebilir. Yerel ticaret rotası oluşturduğunuzda şehrinizin sahip olduğu her dağ için +1 yiyecek bonusu kazanırsınız.


Qhapaq Nan: İnca antik çağlardan itibaren dağlara tünel inşa edebilir. Bu tüneller yıkılamaz ve yağmalanamaz son gelen yama ile birlikte doğal afetlerden de etkilenmiyor. Ticaret rotaları tünelden geçtiğinde altın bonusu kazanır. Bu dağ tünellerinin bence en etkili olduğu kısım sıra dağların içinden herhangi iki dağa tünel inşa ettiğinizde bu tüneller birbirine bağlanır ve birimleriniz bu tüneller arasında geçiş yapabilir(daha iyi anlaşılabilmesi için rehberin sonuna bir resim koydum). Tünelden geçmek 2 hareket puanı tüketir. Dikkat etmeniz gereken kısım bu özelliği düşman da kullanabilir. Bu sadece sizin sahip olduğunuz bir özellik değildir. Eskiden içinden gemilerde geçebiliyordu son yama ile düzeltilmiş olabilir, zaten düzeltilmesi gereken bir durumdu.


İnca özel birimi: Warak'aq


Warak'aq: Oyuna Skirmisher yerine dahil olur. Bu üniteye kıyasla %10 daha fazla üretim maliyetine sahip olsada %25 daha fazla saldırı hasarı, her tur 2 kere saldırabilme kabiliyeti, 1 saldırı menzili ve 3 hareket puanına sahiptir. Recon sınıfındadır yani oyunun başında ürettiğiniz scout birimini yükselterek elde edebilirsiniz.



Oynanış mekanikleri: 

  • Gathering storm ve Rise and Fall ile oyuna eklenen yeni recon üniteleri (Scout -> Skirmisher -> Ranger -> Spec Ops) sayesinde özellikle büyük haritalarda başlangıçta bol sayıda scout üretmek iyi bir seçenek haline geldi çünkü bu üniteleri neredeyse son çağa kadar yükseltip savaşlarda da kullanabiliyoruz. Oyun başında çok sayıda scout üretmek haritayı daha hızlı araştırmamıza ve daha fazla Tribal Village bulmamıza yardımcı oluyor. Ayrıca sahip olduğumuz özel birime bu üniteleri yükselterek hızlıca sahip olabiliyoruz. 
  • Bulunduğunuz haritanın boyutu ve hangi tür harita olduğu çok önemli ufak bir adada başladıysanız bu taktik bir işe yaramaz. Büyük bir kıtada bol sayıda scout üretip birkaç archer ile savunma odaklı oyuna başlıyoruz çevremizin dağlarla kaplı olması ve dağ tünellerini verdiği hareket kabiliyeti sayesinde 2 archer bile barbarlara karşı savunurken yeterli olacaktır. Çevrenizde agresif bir ülke varsa ki bunu harita hakimiyetiniz sayesinde biliyor olacaksınız daha fazla asker üretebilirsiniz. Başlangıç poliçelerinden Survey kartını (recon üniteler için 2 katı tecrübe puanı) seçiyoruz çünkü recon üniteleri savaşlarda kullanabilmek için seviye 3 yapıp Ambush (Tüm durumlarda +20 savaş gücü) özelliğini almamız gerekli. Bu kart ile seviye 3 yapmak çok kolay çünkü recon üniteler haritayı araştırırken baya tecrübe puanı kazanabiliyorlar.
  • Kültür ağacından +1 ticaret yolu kazanmamızı sağlayan Foreign Trade araştırmasına öncelik veriyoruz hızlı bir şekilde yeni bir kıta keşfedebileceğimiz için bu araştırma hız kazanıyor.
  • Vali olarak Magnus'u seçiyoruz Groundbreaker (arazideki doğal kaynakları işçiler ile temizlediğimizde %50 bonus kazanırsınız) özelliği bize çok yardımcı olacaktır. Etrafımız dağlarla çevrili olduğu için çevremizdeki arazilere district inşa ederken çok fazla seçeneğimiz olmuyor. Bu yüzden doğal kaynaklar üzerine kurup bu kaynakları heba etmemiz gerekiyor. Magnus sayesinde bu kaynakları işçiler ile temizlerken fazladan kazancımız oluyor. Magnusun diğer özellikleri de Surplus Logistic (bulunduğu şehirde %20 büyüme bonusu ticaret yolları bu şehirde sonlanırsa başlangıç şehrine +2 yiyecek) ve Provision (Industrial Zone binalarına %20 üretim bonusu, bu şehirde ürettiğiniz settler populasyon tüketmez) bize çok yardımcı olacaktır. Magnusu başkentimize atıyoruz diğer şehirlerdeki doğal kaynakları temizlememiz gerekiyorsa magnusu geçici olarak transfer edebiliriz. 
  • Yeni kurduğumuz şehirlerden başkentimize yerel ticaret rotası oluşturarak şehirlerimizi hızlıca büyütebiliyoruz. Bu rota tünellerden de geçerse altında kazanıyoruz oluşan yollar sayesinde zor gibi gözüken arazi şartlarında inanılmaz bir hıza sahip oluyoruz.
  • Belirli bir noktadan sonra bilim ve din zaferi arasında bir seçim yapmamız gerekiyor. Holy Site ve Campus çevresinde bulunan dağlardan +1 bonus kazanıyor ama her ikisini birden gelişirmeye çalışmak bizi yavaşlatır. Eğer din zaferini seçersek Earth of Goddes (breathtaking arazilerde +2 inanç) panteonu bize çok yardımcı olacaktır. Çünkü dağların yoğun olduğu yerlerde breathtaking bonusu daha fazla karşımıza çıkıyor. Yeni eklenen harita lenslerinden sahip olduğunuz breathtaking bonusuna bakabilirsiniz. Yüksek nüfuslu şehirler çevrelerine daha fazla din baskısı yapar ve dininizi yaymanıza yardımcı olur ve biz oyundaki en yüksek nüfuslu şehirlere sahip olacağız. Bir din kurduğumuzda daha yüksek nüfuslu şehirler için housing veren bonusları tercih ediyoruz. Bilim zaferini tercih edersek sürekli campüs inşa edip buralara daha fazla bilim üretmek için vatandaş atıyoruz zaten bol sayıda vatandaşımız var.
  • Ticaret rotalarının sayısını artırmak için birkaç market yada liman yapmalıyız. Genel olarak housing veren tüm yapılara ve bonuslara öncelik veriyoruz. Terrace Farm, Camp, pasture gibi çiftçilerin inşa edebileceği yapılar 0.5 housing verir. Granary binasi 2, Barracks veya Stables 1, aqueduct +2 (şehir daha önce temiz su kaynağına bağlı değilse eksik olan bonusu da verir), Dams +3, River Goddes panteonu (nehir kenarına Holy Site inşa ederseniz +2 housing), The Insuale poliçe kartı (2 district bulunan şehirlerde +1 housing), Goverment Plaza binasında Audiance Chamber yükseltmesi (vali bulunan şehirlerinizde +3 housing), The Civil Prestige poliçe kartı (2 seviye vali bulunan şehirlerde +2 housing +1 amenity), The Medina Quarter poliçe kartı (3 district bulunan şehirlerde +2 housing) 
  • Özel birimlerimizi ulaşmak için teknoloji ağacından Machinery araştırmasına öncelik veriyoruz ve sahip olduğumuz recon üniteleri yükseltiyoruz. Eğer bu üniteler seviye 3 olmuşlarsa rahatlıkla agresif oynayabiliriz çünkü bu ünitelerin aynı teknoloji seviyesinde bir rakibi yok.
  • Machu Picchu İnca için önemli bir wonder dağa inşa ediliyor. Dağların çevresindeki Commercial Hub, Theater Square ve Industrial Zone districtlerine bonus veriyor. Ayrıca tur başına +4 altın kazandırıyor. Hanging Gardens, Greath Bath, Colleseum gibi housing ve amenity bonusu veren wonderların çok yardımı olacaktır. 
  • Terrace Farm kültür ağacından Feudalism, teknoloji ağacından Replaceable Parts araştırmalarını yaptığımızda daha fazla yiyecek üretiyor.
  • Din zaferine odaklandıysanız National Park sizin için üretmesi kolay bir yapı kullanamadığınız dağları bu şekilde değerlendirebilirsiniz. Rock Bands da size kültür zaferine giden oyunculara karşı yardımcı olabilir. 
  • Eğer oyunda diplomasi zaferi için çeşitli bonuslara sahip medeniyetler yoksa diplomasi zaferi de sizin için bir seçenek. Yüksek nüfus aynı zamanda yüksek üretim gücü demek. Diplomasi zaferi için dünya kongresindeki bazı yarışları şehirlerinizde proje üretimi yaparak kazanabilirsiniz ama eğer oyunda swedish empire gibi ülkeler varsa çok fazla şansınız yok.
  • Hükümet biçimi seçerken Tier 1 Classical Republic (+1 housing ve +1 amenity bonus veriyor) Tier 2 için tüm seçenekler faydalı Monarchy (housing bonus), Merchant Republic (+2 trade route), Theocracy (inanç puanları ile ünite alabilmemizi sağlıyor din zaferi için ideal) Tier 3 Communism (vali bulunan şehirlerinizde populasyon başına +0.6 üretim ve %10 science bonus) Tier 4 Synthetic Tecnocracy (tüm şehirlerde +3 elektrik gücü şehir projelerinde %30 üretim bonusu) tercih edebilirsiniz.
  • Oyunun son bölümleri sizin ilerlemenize ve tercihlerinize bağlı. Inca esnek yapıda bir medeniyet tercihlerinizi oyunun ilerleyişine göre değiştirebilirsiniz. 


Oyun planınıza uygun bir strateji belirlemek, teknoloji ve kültür ağacı araştırmalarını hızlı yapmak için aşağıdaki rehberden faydalanabilirsiniz.


https://forum.strategyturk.com/konu-civi...#pid168286


Qhapaq Nan ile melee ünitenizi düşman askerlerinin içine sokmadan saldırabilirsiniz. Ama bunu düşmanınızda yapabilir sadece sizin kullanabildiğiniz bir tünel değil.



885AAD20C8A5A07D68499E34C521539E238B6CAE



Aynı sıra dağlar içine yaptığınız tüm tüneller birbirine bağlanır. En soldaki scout biriminin gidebildiği alanları görüyorsunuz.



7EAE0272D5FA6FF30126784EF6E8AC7AF4706E9F
[+] 1 üye Rzenma nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.