Civilization VI - Klasik Çağ Askerî Birimleri
#1
civ6-birim-rehberi.jpg

Antik Çağ <- Klasik Çağ -> Orta Çağ

Bu rehberde Klasik Çağ'daki askerî birimlere dair bilgi vereceğiz.

latest?cb=20161128010840
Swordsman

Klasik Çağ savaşçı birimi. Iron Working teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilirler.
  • Üretim Maliyeti: 90 Civ6Production.png
  • Stratejik Kaynak: Iron.png
  • Satın Alma Maliyeti: 360 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 36 image.png
  • Hareket Puanı: 2 Civ6Movement.png
  • Bakım Maliyeti: 2 Civ6Gold.png
  • Anti-Süvari birimlerine karşı +10 savaş gücü.
  • Rönesans Çağı'nda Musketman birimine yükseltilebilir.
latest?cb=20200422045752
Hypaspist

Makedonya'nın özel swordsman birimi. Iron Working teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilirler.
  • Üretim Maliyeti: 100 Civ6Production.png
  • Stratejik Kaynak: Iron.png *
  • Satın Alma Maliyeti: 400 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 36 image.png
  • Hareket Puanı: 2 Civ6Movement.png
  • Bakım Maliyeti: 2 Civ6Gold.png
  • Anti-Süvari birimlerine karşı +10 savaş gücü.
  • Districtlere saldırırken +5 savaş gücü.
  • Destek birimilerinden %50 daha fazla yararlanır.
  • Rönesans Çağı'nda Musketman birimine yükseltilebilir.
latest?cb=20200422045802
Immortal

İran'ın özel swordsman birimi. Iron Working teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilirler.
  • Üretim Maliyeti: 100 Civ6Production.png
  • Stratejik Kaynak: Iron.png
  • Satın Alma Maliyeti: 400 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 30 image.png
  • Menzili Savaş Gücü: 25 Civ6RangedStrength.png
  • Menzil: 2 Civ6Range.png
  • Hareket Puanı: 2 Civ6Movement.png
  • Bakım Maliyeti: 2 Civ6Gold.png
  • Anti-Süvari birimlerine karşı +10 savaş gücü(Menzili saldırı yaparken de işe yarar).
  • Rönesans Çağı'nda Musketman birimine yükseltilebilir.
latest?cb=20161107002520
Legion

Roma'nın özel swordsman birimi. Iron Working teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilirler.
  • Üretim Maliyeti: 110 Civ6Production.png
  • Stratejik Kaynak: Iron.png
  • Satın Alma Maliyeti: 440 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 40 image.png
  • Hareket Puanı: 2 Civ6Movement.png
  • İnşa Kabiliyeti: 1 Build_charge.png
  • Bakım Maliyeti: 2 Civ6Gold.png
  • Anti-Süvari birimlerine karşı +10 savaş gücü.
  • İnşa kabiliyetini kullanarak Roman Fort inşa edebilir veya bir araziyi temizleyebilir.
  • Rönesans Çağı'nda Musketman birimine yükseltilebilir.
latest?cb=20161128011332
Ngao Mbeba

Kongo'nun özel swordsman birimi. Iron Working teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilirler.
  • Üretim Maliyeti: 110 Civ6Production.png
  • Stratejik Kaynak: Iron.png
  • Satın Alma Maliyeti: 440 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 36 image.png
  • Hareket Puanı: 2 Civ6Movement.png
  • Bakım Maliyeti: 2 Civ6Gold.png
  • Anti-Süvari birimlerine karşı +10 savaş gücü.
  • Menzili saldırılara karşı +10 savaş gücü.
  • Orman ve Yağmur Ormanları arazilerinde hareket ve görüş kısıtlamalarına maruz kalmaz.
  • Rönesans Çağı'nda Musketman birimine yükseltilebilir.
latest?cb=20200421200737
Toa

Māori'nin özel swordsman birimi. Construction teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilirler.
  • Üretim Maliyeti: 120 Civ6Production.png
  • Satın Alma Maliyeti: 480 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 36 image.png
  • Hareket Puanı: 2 Civ6Movement.png
  • İnşa Kabiliyeti: 1 Build_charge.png
  • Anti-Süvari birimlerine karşı +10 savaş gücü.
  • Menzili saldırılara karşı +10 savaş gücü.
  • Yanındaki düşman birliklerin savaş gücünü 5 azaltır. Bu etki birden fazla Toa kullanılarak artırılamaz.
  • İnşa kabiliyetini kullanarak Pā inşa edebilir.
  • Rönesans Çağı'nda Musketman birimine yükseltilebilir.
latest?cb=20161127210622
Saka Horse Archer

İskitler'in özel menzili ve atlı birimi. Horseback Riding teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilirler.
  • Üretim Maliyeti: 100 Civ6Production.png
  • Satın Alma Maliyeti: 400 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 15 image.png
  • Menzili Savaş Gücü: 25 Civ6RangedStrength.png
  • Menzil: 1 Civ6Range.png
  • Hareket Puanı: 4 Civ6Movement.png
  • Endüstriyel Çağ'da Field Cannon birimine yükseltilebilir.

latest?cb=20161106191226
Horseman

Klasik Çağ hafif süvari birimi. Horseback Riding teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilirler.
  • Üretim Maliyeti: 80 Civ6Production.png
  • Stratejik Kaynak: Horse.png
  • Satın Alma Maliyeti: 320 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 36 image.png
  • Hareket Puanı: 4 Civ6Movement.png
  • Bakım Maliyeti: 2 Civ6Gold.png
  • Düşmanın kontrol bölgelerinden etkilenmezler.
  • Orta Çağ'da Courser, Endüstriyel Çağ'da Cavalry birimine yükseltilebilir.
latest?cb=20200422080941
Hetairoi

Makedonya'nın özel horseman birimi. Horseback Riding teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilirler.
  • Üretim Maliyeti: 100 Civ6Production.png
  • Stratejik Kaynak: Horse.png *
  • Satın Alma Maliyeti: 400 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 36 image.png
  • Hareket Puanı: 4 Civ6Movement.png
  • Bakım Maliyeti: 2 Civ6Gold.png
  • Düşmanın kontrol bölgelerinden etkilenmezler.
  • Yanında Great General olduğunda fazladan 5 savaş gücü kazanır.
  • Her birim öldürdüğünde 5 Great General puanı kazandırır.
  • Eğitimi bittiğinde ücretsiz bir terfi ile başlar.
  • Orta Çağ'da Knight birimine yükseltilebilir.
latest?cb=20161127203659
Varu

Hindistan'ın özel horseman birimi. Horseback Riding teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilirler.
  • Üretim Maliyeti: 120 Civ6Production.png
  • Satın Alma Maliyeti: 480 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 40 image.png
  • Hareket Puanı: 2 Civ6Movement.png
  • Bakım Maliyeti: 3 Civ6Gold.png (Gathering Storm'da 2 Civ6Gold.png)
  • Düşmanın kontrol bölgelerinden etkilenmezler.
  • Yanındaki düşman birliklerin savaş gücünü 5 azaltır. Bu etki, Gathering Storm ile oynamıyorsanız birden fazla Varu kullanılarak artırılabilir.
  • Modern Çağ'da Tank birimine yükseltilebilir.

Maryannu_Chariot_Archer_Civ6.png
Maryannu Chariot Archer

Mısır'ın özel menzili ve atlı birimi, Wheel teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilirler. Eğer Gathering Storm ile oynamıyorsanız bu birim Antik Çağ'da Heavy Chariot'un yerine geçen özel bir birimdir.
  • Üretim Maliyeti: 120 Civ6Production.png
  • Satın Alma Maliyeti: 480 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 25 image.png
  • Menzili Savaş Gücü: 35 Civ6RangedStrength.png
  • Menzil: 2 Civ6Range.png
  • Hareket Puanı: 2 Civ6Movement.png
  • Bakım Maliyeti: 2 Civ6Gold.png
  • Tura başladığı alan orman veya tepelik değilse +2 Hareket Puanı kazanır.
  • Orta Çağ'da Crossbow birimine yükseltilebilir.
latest?cb=20161106200329
Catapult

Klasik Çağ kuşatma birimi. Engineering teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilirler.
  • Üretim Maliyeti: 120 Civ6Production.png
  • Satın Alma Maliyeti: 480 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 23 image.png
  • Bombardıman Gücü: 35 Civ6RangedStrength.png
  • Menzil: 2 Civ6Range.png
  • Hareket Puanı: 2 Civ6Movement.png
  • Bakım Maliyeti: 2 Civ6Gold.png
  • Expert Crew terfisine sahip değilse hareket ettikten sonra ateş edebilmesi için 2 hareket puanına sahip olmak zorunda.
  • Rönesans Çağı'nda Bombard birimine yükseltilebilir.
latest?cb=20161127202209
Quadrireme

Klasik Çağ menzili savaş gemisi. Shipbuilding teknolojisi araştırıldıktan sonra inşa edilebilirler
  • Üretim Maliyeti: 120 Civ6Production.png
  • Satın Alma Maliyeti: 480 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 20 image.png
  • Menzili Savaş Gücü: 25 Civ6RangedStrength.png
  • Menzil: 1 Civ6Range.png
  • Hareket Puanı: 3 Civ6Movement.png
  • Bakım Maliyeti: 2 Civ6Gold.png
  • Cartography teknolojisi araştırılana kadar Okyanus sularına giremez.
  • Rönesans Çağı'nda Frigate birimine yükseltilebilir.
latest?cb=20161127235008
Siege Tower

Klasik Çağ destek birimi. Construction (Gathering Storm ile oynanıyorsa Machinery) teknolojisi araştırıldıktan sonra inşa edilebilirler.
  • Üretim Maliyeti: 100 Civ6Production.png
  • Satın Alma Maliyeti: 400 Civ6Gold.png
  • Hareket Puanı: 2 Civ6Movement.png
  • Bakım Maliyeti: 2 Civ6Gold.png
  • Bir şehir yanına konuşlandırılırsa etraftaki tüm yakın dövüş birimleri duvarları es geçerek direkt şehre saldırı düzenler.
  • Urban Defenses sahibi şehirlere karşı etkisizdir.
  • Eğer Gathering Storm ile oynanıyorsa Renaissance Walls'a sahip şehirlere karşı da etkisizdir.
  • Endüstriyel Çağ'da Medic birimine yükseltilebilir.


Not: Bazı birimlerin stratejik kaynak bölümündeki * işareti o birimin normalde stratejik kaynak kullanmadığını ancak Gathering Storm eklentisi ile oynanıyorsa stratejik kaynağa ihtiyaç duyduğunu belirtmekte.
hby6qc.gif
[+] 2 üye Ayro nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.