Civilization VI - Seriye Neler Kazandıracak ?
#1
Civilization VI - Seriye Neler Kazandıracak ?


Her Civilization oyunu serini üstüne yeni bir şey ekler. Örneğin Civ III'de kültür sistemi tanılmıştı, Civ IV'de ise mod desteği genişletilmişti. Civ V'de ise  daha modernize bir hâl aldı. Altıncı oyunun geliştiricisi Firaxis'de serinin bu geleneğine sadık kalmak istiyor.

Lakin Firaxis bu değişiklerin "sadece bir avuç küçük değişiklik" olmasından yana değil, aksine geniş kapsamlı değişikler yaparak oyunun dünyasının nasıl görüneceği, şehirleri nasıl gelişeceğini, diplomasinin imparatorluklara etkisini tamamen değiştirmek istiyor.



Yayılan Şehirler

Artık şehirler bir parçada sıkışıp kalmayacaklar, diğer parçalara yayılıp semtler oluşturacaklar. Bu semtler genişleyen metropolisinizin iskeletini oluşturacak.

Gökdelenler yerleşimcilerinizin ilk yerleştirdiğiniz yerde yani imetropolisinizin kalbinde, üniversiteleriniz kampüs semti olarak atadığınız bölümde, kışlalarınız karargah(kamp) semtinde olacak. Ayrıca bu semtleri nereye yerleştireceğiniz konusunda biraz kafa patlamanız gerekiyor. Karargah semtleri stratejik noktalarada daha kullanışlı iken, kampüs semtleri dağlar ile bitişikse bilimsel bonuslardan yararlanabilecek ve su kemeri bulunan semtler ise nehir yakınlarında olmak zorunda. Bu yüzden bir şehir planlarken ileriyi iyi görmeli, şehir kurulduktan itibaren şehrininizi daha şehrininizi nasıl geliştireceğinizi düşenmeye başmalısınız.

Bunların yanında saldırı ve savunma içinde kritik öneme sahip bu yerleştirmeler. Örneğin endistrüyel semtleri şehrin dış bölümene koyarsanız çabucak düşman eline geçebilir. Bunun olmasını istemezsiniz değil mi ? Öte yandan,gelişmiş bir uygarlık ile mücadele ederken kampüslerin bulunduğu semtleri hedef almak isteyebilirsiniz.




Aktif Araştırma Sistemi

Yayılan şehirlerin gibi aktif araştırmalarda oyun deneyiminizi oldukça etkiliyor. Serinin daha önceki oyunlarında değerli kaynaklar, haritadaki bonuslardan ve büyük biliminsanları sayesinde bilimde ilerleyebiliyordunuz. Fakat Civ VI'da araştırmak istediğiniz teknolojilerde çok daha aktif rol alabilirsiniz.

Aktif Araştırma sistemi esasen "bir yan görevler serisi". Örneğin tekerleği keşfetmek istiyorsunuz. Eğer değerli kaynakları, araştırma devam ederken, zamanında toplarsanız, bilim dalında bonuslar kazanabilirsiniz. Bu bonuslar sayesinde keşifler için gereken tur sayısını azaltabilirsiniz. Benzer şekilde, 3 barbar ordusu ile savaşıp üçünü de yok ederseniz "bronz işçiliği" araştırmasında bonus kazanabilirsiniz. Bu sistem oyun stilinize katkı sağlamak dışında, sizi daha aktif oynamaya itebilir. Örneğin oyun sizi, küçük teknolojilerde bile takılmaya başladığınız için birliklerinizi güvenli bölgelerden çıkmaya zorlayabilir.



Karma Birlikler

Civilization'da savaşlar genelde taş-kağıt-makas (Makas kağıdı, Kağıt taşı, Taş Makası yener. ) sisteminde işler. Okçular ile saldıran mızraklı birlikleri, mızraklı birlikler ile atlı birlikleri ve atlı birlikler ile savaşçıları çok da zorlanmadan ezip geçersiniz. Civ VI'daki yeni Karma Birlikler sistemi değişik birimleri bir alanda toplayabilme imkanı sunuyor. Böylece savaşmadan önce iki kez gerekebilir.

Örneğin yerleşecek bir yer arıyorsunuz. Bu süre zarfında yerleşimcilerinizi korumak için yanında belli bir grup askeer bulundurmalısınız. Fakat bu askerler yerleşimcilerinizden daha hızlı veya daha yavaş gidebilir. Yerleşimcinin hareketlerini askerlere duyduracağım diye ilerleyişinizi sekteye uğrayabilir. Civ VI ile askerleriniz ile yerleşimcilerinizi bağlayabilir, beraber ilerlemelerini sağlayabilirsiniz.

Gerçi bundan daha derin bir mekaniğe sahip Karma Birlikler sistemi. Oyunda ilerlediğinizi varsayalım. Bir düşmanınız tank araştırmasını tamamladı ve savaş sahasına sürdü. Eski oyunlarda piyadeleriniz bu türlü bir güç karşısında pek de bir şey yapamazdı. Karma Birlikler sistemi ile piyade birlikleri ile anti-tank birliklerini birbirine bağlayabilir, grubun tanklarla yüzleştiklerinde kurtulma oranını yükseltebilirsiniz. Bu sistem taş- kağıt- makas yapısını biraz daha farklı hâle getiriyor ve artık savaşlardan önce sahaya süreceğiniz birlikler hakkında daha fazla düşünmeniz gerekiyor.




Liderlerin Davranışları

Daha önceki Civ oyunları da iderleri unutulmaz karakterler yapmayı denemişti. Bunu yaparken de sadece tasarımlar veya diyaloglar ile değil, aynı zamanda oyun içindeki davranışlarıyla. Civ VI ile değişen bir başka şey de, bu liderlerin davranışları. Oyunda liderlerin kendine ait gerçekci v gizli planları var.

Eğer başarılı olursa, bu planlar iki şeye yarayacak : Yapay zekanın davranışları daha tutarlı olacak fakat aynı zamanda her oyunu unutulmaz yapacak. Bu planlar liderlerin gerçek hayattaki davranışlarına uygun olacak. Örneğin Teddy Roosevelt diğer imparatorluklara kabadayılık taslayacak ve gerektiğinde birliklerini kullanmaktan çekinmeyecek. Qin Shi Huang elinden geldiği kadar Harikalar inşaa etmeye çalışacak. II. Badro ve Brezilya uygarlığı yağmur ormanları çevresine yerleşecek.

Diğer yandan, bu "gizli" planlar birkaç oyun sonrasında ortaya çıkacak, liderin planlarını ve davranışlarını, düşmanlarına veya dostlarına nasıl davrandığı veya diğer şehirlere yerleşdikleri ajanlar ile ne yaptıklarını ezberlerseniz, her oyun aynısıymış gibi gelebilir. Fakat Firaxis'in amacı her oyunu özel kılmak olduğundan bu gizli planlar liderleri amaçlarına ulaşmaları için değiştirebilir de.




Çoklu Oyunculu Mod

Son olarak değinmemiz gerek diğer büyük değişiklik, Firaxis Civilization 6'in çoklu oyunculu modunun nasıl olacağı üstünde çalışıyor. Daha önceki oyunlarda çoklu oyunculu modda bir oyun 3 ila 10 saat arasında vakit alıyordu.
Civ VI'nın çoklu oyuncu senaryolarıyla beraber, diğer insan oyuncuların dünyasına dahil olup yarım veya bir saatlik spesifik görevleri yapabilirsiniz. Bu durum daha önceki Civilization oyunlarındaki tadımlık diyebileceğimiz senaryolar gibi işliyor. Teknolojileri, büyük bir miktar altını ve yayılmış bir uygarlığın kontrolünü elinize vererek diğer turlarda rehberlil etmeniz istenebilir.

Bu değişilik küçük gibi görülebilir fakat yukarıda bahsi geçen diğer değişikler gibi oyunun çoklu oyunculu modunun oynanışında daha büyük bir etki yaratabilir.




Civilization VI'in çıkış tarihinin 21 Ekim olduğunu hatırlatalım.
Sinkaf-ül Tertibat
[+] 5 üye Doraemon nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Eline sağlık.
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.