Dawn of War 3'ten İlk İzlenimler
#1
thezeroreview :Geçtiğimiz hafta eşsiz bir deneyim yaşayıp Warhammer 40K : Dawn of War 3'ün ilk buildini inceleme fırsatı edindim. İlk olarak daha önce masaüstü versiyonu hariç hiç Warhammer 40K oyunu oynamadığımı belirteyim ama hala Ultramarine'leri boyarken parmaklarımı birbirine yapıştırdığım günleri hatırlarım.

Nostalji bir kenara, geçmişteki hiçbir Warhammer 40K oyunu ilgimi çekmedi ve açıkcası Dawn of War 3'ü inceleyip Relic'te çalışan geliştiricilerle kısa bir sohbet ettikten sonra belki de bu zamana kadarki oyuna yaklaşımımı değiştirmeliyim diye düşündüm.

Aşağıda E3'te yayınlanan demoyu izleyebilirsiniz.



[h1]Dawn of War Demo[/h1]
Oyuna dair hiçbir şey bilmeyen, duymayan ve hatta araştırmayan kişiler için (bu kişilere ben de dahildim) sizlere önceden ufak bir bilgi sunayım. Dawn of War 3 gerçek zamanlı strateji oyunu, senaryo içerisinde çeşitli kahramanları kontrol ediyorsunuz. Space Marine olabilirsiniz veya Eldar için savaşabilirsiniz, Dawn of War 3, Warhammer 40K ihtiyacınızı tamamiyle doyurabilecek bir oyun. 

Serinin ilk oyununda mevcut olup ikinci oyununda unutulan üs kurma mekaniği Dawn of War 3 ile geri geliyor. Geliştiriciler oyunun fanlarından gelen talepleri dinlediklerini ve ona göre oyunu şekillendirdiklerini belirtiyorlar.

Demo'da bu oyunu bir diğer üst seviye gerçek zamanlı ve kahramanlarla oynanan Warcraft 3'ten ayırt etmek ilk başlarda bir hayli zordu.

Oyuna donmuş tundra içerisinde Space Marine kahramanımız Gabriel Angelos'la başladık. Onun güçlü çekiciyle ve çevik hamleleriyle savaşlar fazlasıyla tatmin ediciydi. Demo ilerledikçe ve Angelos Eldar güçleriyle baş edememeye başladığında yavaş yavaş ben de koltuğuma kurulmaya başladım.

Body-Image.jpg

Beni etkileyen şey birimler ve onların yapabildikleri değildi, her ne kadar Angelos'u kurtaran Imperial Knight isminde devasa walker birimi gibi Space Marine Elite birimleri epik özelliklere sahip olsalar da beni etkileyen şey oyun içi mekaniklerin birbiriyle uyumuydu.

Tahmin edebileceğiniz gibi farklı birimlerin farklı özellikleri var, bu özellikler onları farklı durumlarda diğerlerinden bir adım öne çıkarıyor, örneğin önden tankier birliklerini gönderip arkadan daha hızlı ama zayıf DPS birimlerini göndermek. Ancak Dawn of War 3 defansif özelliklerin haritadaki unsurlarla birleşiminden çok iyi bir formül edinmiş durumda, örneğin siper alma mekaniği : artık direkt olarak düşmanınıza hücum edip saldırmaktansa oyuncuların yapabileceği çok sayıda farklı yöntem var. Örneğin ilk başta hızlı birimleri gönderip düşmanın checkpoint'ini koruyan birlikleri hızlıca yokedip, bariyer kurarak düşmana gelebilecek takiye birliklerin önünü onlar sizin birliklerinize çok az hasar verirken onlara müthiş hasarlar vererek kesebilirsiniz.

Aşağıdaki videoda ne demek istediğimi daha net bir şekilde anlayabilirsiniz.




Yukarıdaki videoyu izledikten sonra aklınıza gelen şey muhtemelen "multiplayer". Haritalarla ve defansif alanlarla çok daha stratejik ve eğlenceli bir multiplayer deneyimi sağlıyorlar. Ancak aklınızdan çıkarmayın bu oyun geçmişte kalan bir gerçek zamanlı strateji oyunu değil. Relic farklı elit birimlere ve kahramanlara üzerinde bir hayli düşünülmüş farklı farklı özellikler eklemiş. Bu özellikleri haritadaki yeni defansif özelliklerle birleştirdiğinizde muhteşem bir oynanışa sahip oluyorsunuz.

Çıkış tarihi olarak hala alabildiğimiz tek bilgi "2017 içerisinde" olacağı. Ancak gösterdikleri muhteşem demoya bakılırsa ileriki aylarda daha spesifik bilgiler alacağız gibi duruyor. 
Cevapla
#2
image.jpg
G0kMNN.png
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.