Duyuru: Command & Conquer ve Red Alert Remastered Duyuruldu
#1
8593660b-e11c-493a-9297-cb4b151391b5.jpg

Aşağıdaki iki açıklamayla Command & Conquer serisinin Remastered sürümü duyuruldu.

Jim Vessella :Sevgili Command & Conquer hayranları,

Bir ay önce, remaster'dan başlayarak bu seriyi PC'ye geri getirdiğimizi Command & Conquer topluluğuyla paylaşmıştık. Hayranlardan gelen tepki şaşırtıcıydı. Birçoğunuz son 23 yıldan beri en sevdiğiniz C&C anlarınızı paylaşıyor. Bu yorumları okuyor ve dikkatle dinliyoruz. Şimdi PC için ilk sunumumuzu yapmaya ve sizin önerilerinizin oyuna yaklaşımımızı nasıl etkilediğini göstermeye hazırız.

Bugün, size seride en başa döneceğimizi söylemekten gurur duyuyorum. Command & Conquer: Tiberian Dawn’a remaster yapmaya karar verdik. Bu başlı başına inanılmaz derecede heyecan verici olsa da topluluğumuzun Red Alert evreniyle de ne kadar alakadar olduğunun farkındayız. Bu yüzden Command & Conquer: Red Alert’ı da remaster yapacağız. Peki ek paketler konusuna gelirsek -Covert Ops, Counterstrike, Aftermath-, C&C ve Red Alert bu ek paketler olmadan asla aynı olmayacaktır. Bu yüzden bu üç ek paket de temel oyunlar ile birlikte Remastered Collection’a eklenecek. Ek bir ücret talep etmeyeceğiz.

Bu ayın başından itibaren Remaster projesine gelen heyecan ve desteğin yanı bu işin altından kalkamayacağımıza yönelik şüpheler de mevcut. Bu oyunları yenilerken bir yandan da eski C&C tecrübelerinizi nasıl koruyacağız? Bu  oyunların orijinal hallerine hayat veren yetenekli geliştiricilerden bazılarıyla ortak olarak çalışacağız.

Bu yüzden bir çok hayranın ilgiyle sorduğu onca yıldan sonra EA’nın Petroglyph Games ile ortak bir C&C Remastered Collection’I geliştirdiğini duyurmaktan gurur duyuyorum.

Petroglyph Games, Westwood Studios’un  esas geliştiricilerinden bir çoğunu ve 1995’ten itibaren Command & Conquer’in geliştirilmesinde yer almış geliştiricilerden bazılarını bünyesinde barındırıyor. Joe Bostic C&C’nin yaratıcısı olarak bilinir. Red Alert ve Tiberian Dawn’da da baş programcı olarak çalışmıştır. Steve Tall’da Red Alert’da baş programcı olarak Joe’ye katılmıştı. Ve Ted Morris, kendisi C&C serisinin topluluk yöneticisiydi. Ayrıca Mike Legg de 1986’dan beri Westwood’un geliştirdiği tüm ses sistemlerine katkı sağlamıştır. Bu dört isim de Westwood’un kapatılmasından sonra 2003 yılında Petroglyph Games’in kurulmasına yardımcı oldu.

Kişisel notlarıma bakarsak geçen birkaç haftanın olağanüstü olduğunu söyleyebilirim. Petroglyph’i ziyaretimde Joe’yle C&C hakkında beyin fırtınası yaptık, Mike’la müzik kutusu anılarından hatırladık ve Steve’le birlikte Tib Dawn Harvester AI’yi düzeltmemiz hakkında konuştuk. C&C hakkında oyunun orijinal geliştiricileriyle sohbet etmek benim oyunculuk serüvenimde önemli bir an oldu. Bu konuşmaları size aktarmak için sabırsızlanıyorum.

Petroglyph Games’in fantastik ekibinin yanı sıra bu oyunların 4K teknolojisine uygun hale getirilebilmesi için Lemon Sky Studios’la da işbirliği yapacağız. Lemon Sky, klasik RTS isimlerinin remaster yapılmasında dünyanın önde gelen isimlerinden olmasıyla benzersiz bir özelliğe sahip. Lemon Sky ekibiyle görüşüp C&C’ye olan tutkularını duyduktan sonra mümkün olabilecek en kaliteli C&C için Petroglyph Games’le işbirliği yapacaklarından şüphemiz kalmadı.

Heyecan verici kısımsa henüz geliştirmeye başlamamış olmamız. Topluluk bu projenin temelinde yer alacak ve tecrübeleriyle bu projenin nasıl yapılacağını belirlemek için her türlü fırsata sahip olacaklar. Lütfen Reddit ve topluluk kanallarını takip edin ve bize mümkün olan en iyi C&C ve Red Alert remaster’ı yapmamız için yardım edin.

İşinizi bırakın ve aşağıdaki Joe Bostic’ten gelen mesajı okuduğunuzdan emin olun. Ayrıca son bir sürpriz için en alttaki videoyu da izlemeyi unutmayın.

Hoş Geldin, Komutan!

Jim Vessella

Jimtern


Joe Bostic :Command & Conquer topluluğu,

25 yıl önce, Brett Sperry ve  ben (Westwood’dayken) Populous, Civilization, Herzog Zwei ve Military Madness gibi oyunların temel unsurlarını birleştiren bir oyun yapmak için çalışıyorduk. Brett Sperry vizyonerdi, ben de baş programcı ve tasarımcıydım. Ve sonuç Dune II idi. Yeni neslin ilk oyunu, gerçek zamalı bir strateji. Sonraki oyunsa Command & Conquer yani bu türün gerçekten olması gereken hali. Aktörlerle yapılan çekimler, 3D video sekansları, alternatif hikaye sonları, esrarengiz kötü adam (Kane), arkadaşlarınızla rahatça multiplayer oynayabilmek (oyun çalışmak için yalnızca bir CD takmanızı istiyor fakat size iki CD ile geliyor), içeriğe duyarlı fare kontrolü ve birbirinden farklı oynanışa sahip iki eşsiz taraf.

C&C öngördüğümüz gibi çıkmadı. Başlangıçta oyunu insanlar, büyücüler ve büyülü yaratıklar olmak üzere üç farklı taraf olarak tasarlamıştık. Geliştirmeye birkaç ay kala Brett Sperry oyunu iki ana nedenden ötürü modern orduya yönlendirmeye karar verdi. Körfez savaşı gündemdeydi ve fantezinin çok niş olduğunu düşünüyorduk. Açık söylemek gerekirse C&C için bu yeni kararla çocukluğumda kumda oynadığı plastik askerleri gerçeğe çevirme olanağı gördüm. Böylece Command & Conquer Tiberian Dawn doğdu.

Oyuna oldukça olumlu tepki geldi. C&C doğru zamanda gelen doğru oyun türüydü.

C&C’nin başarılı olacağına dair ipuçlarını görmeliydik. Kalite Güvence bölümü, daha sıkıcı olan hata arama ve buna bağlı testler yapmak gibi asıl işleri yerine birbirlerine karşı oynayıp eğlenmeye odaklanmalarına karşı koyamıyorlardı. Stüdyonun geri kalanıysa öğleden sonra ve akşamın erken saatlerinde oyun oynayacaktı. Dikkatli notlar alacaktım ve ertesi gün işlemeye başlamak için bir gecede değişiklikler yapacaktım.

Nihayet C&C piyasaya sürüldüğünde, hiç beklemeden 2. Dünya Savaşı sonrası bir dünyada alternatif tarihe yönelik bir ek paket geliştirmeye başladık. Daha fazla birim eklemeye, çarpıcı arkaplan hikayelerine (Kane), daha ayrıntılı video sekanslarına ve yeni oyun özellikleri eklemeye devam ettik. C&C: Red Alert bir ek paketten fazlasıydı ve bunu yeni bir oyuna dönüştürmeye karar verdik. Oyuncular bunu da orijinal oyun kadar çok sevdiler.

Yıllar içinde C&C ile ilgili hayranlardan gelen hediyeler, mailler ve anekdotlar aldım. Hatta iki hayranın GDI ve NOD dövmeleri yaptırdığına şahit oldum. En yaygın istek C&C ve Red Alert’i köklerine geri döndürmek üzerine. Cevabım hep aynıydı: “ Evet, bu mükemmel olurdu. Gerçi EA, C&C için bir gardiyan gibi duruyor. Onlar bu işe girerse be de varım.”

Nihayet burada 20 yılı aşkın bir süre sonunda EA C&C ile ilgili bize ulaştı. Hayranlara istedikleri şeyi vermek için orijinal C&C oyunlarını tekrar gözden geçirmenin vakti geldiğini düşünüyorlar. Petroglyph’in bir çok eski  Westwood çalışanı var ve bu Command & Conquer’i yeniden hayata döndürmek için mükemmel bir şey. Orijinal Command & Conquer ve Red Alert’a tekrar döndüğümüzü eski hayranlarımıza ve seriye yeni başlayacaklara duyurmaktan heyecan duyuyorum. Savaş planımızda amaç orijinal C&C oyunlarını “remake” yapmaktan ziyade “remaster” yapmak olacak. Bu tanımın sınırları net değil, bu yüzden bu kısma daha detaylı bakmamız gerekiyor.

Command & Conquer serisini “oynaması kolay fakat ustalaşması zor” haline geri getirirken serinin hayranlarıyla yeniden iletişim kurmak için sabırsızlanıyorum. Geliştirilmiş bağlantı, grafik özellikleri ve 1995’te bulamadığımız bir çok yeni teknolojiyi oyuna aktarmak için oldukça istekliyiz. Projenin geliştirme aşamasını başlatacak planı yapmaya başladığımızda, hayranların ne istediğini duymak için sabırsızlanıyorum. Eğer zamanı geriye alabilirseniz orijinal C&C oyunlarında ne yapmak isterdiniz? Remaster yapmak ne kadar doğru? Asıl oyundan sapmadan hangi modern değişiklikler eklenebilir? Denge değişiklikleri? Yakında geliştirmeye başlayacağız, şimdi sizin sesinizi duyma zamanı.

Joe Bostic

Sic Parvis Magna
[+] 2 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
İşte aradığım başlık. Niye bu kadar geç açıldı ki?
Ra2 ve generals ek paketleriyle birlikte favorilerim ama bunların remastered hali 5 sene sonra olur sanırım. Oynayan varsa toplaşıp oynayabiliriz
Ara
Cevapla
#3
cash grab
Ara
Cevapla
#4
Sonunda...
Ara
Cevapla
#5
Bu sene de iyi remastered yaptı yalnız. Adamlar da haklı gerçi yeni bişey yapalım diyorlar, kimse beğenmiyor.
Ara
Cevapla
#6


unknown.png
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.