GANDHI ARTIK NÜKLEER KULLANMIYOR
- Her AI karakteri tarihteki kişiliğiyle uyumlu bir şekilde oynayacak, bu kapsamda oyundaki her AI karakteri için birbirinden farklı oynanış stilleri belirlemişler. Örneğin bir AI karakteri özellikle şehir devletleriyle müttefik olmaya özen gösterecek, bu durumda şehir devletlerine sataşmayarak o AI'ı yanınıza çekmeye çalışabileceksiniz. Her AI karakterinin hoşlandığı ve hoşlanmadığı belli hareketler olacak. Ancak AI'in her oyunda aynı davranmasını engellemek için de çeşitli önlemler alınmış.
- Diğer Civilization oyunlarından farklı olarak artık her istediğiniz için bilim puanı harcayamayacaksınız, eğer güçlü surlar inşaa etmek istiyorsanız önce bir taşocağı yapmanız gerekecek, işçileriniz bu taşocağında taş ustalığında kendilerini geliştirecekler. İyi bir donanmaya sahip olmak istiyorsanız buna dair teknolojileri eski oyunlarda denize kıyınız olmadan bile yapabiliyordunuz, artık deniz kenarındaki şehirlerin bonusu olacak ve en ufak bir balıkçı gemisinin bile teknolojilerde önemli bir payı bulunacak.
- Civilization VI'de her bina şehrin içerisindeki ayrı bir alanın içerisinde olacak, örneğin araştırmalarınız bir kampüs alanında gerçekleşecek, o kampüs alanında kütüphane, üniversite, araştırma laboratuvarı gibi binalara sahip olabileceksiniz. Aynı zamanda askeri alanlar, endüstriyel alanlar ve limanlar buluacak. Şehrinizde bulunabilecek 10 ila 12 arasında farklı alan türü bulunuyor, oyuncunun oynarken bu kısımda da kafa yorup nerede neyin olacağına karar vermesi gerekiyor, bazı alanlar bazı coğrafyalarda daha etkin oluyorlar, örneğin dağlık bir yere kampüs kurduğunuzda gökyüzünü daha iyi inceleyebiliyorsunuz.
- Multiplayerların çok uzun sürmesine önlem olarak özel bir multiplayer hızı ve çeşitli özel senaryolar, kazanma koşulları oluşturulmuş. Artık çok daha kısa süre içerisinde herkesin kendi hedeflerinin bulunduğu ve çok daha eğlenceli oyunlar oynayabileceksiniz ve bu oyunların süresi 1 saat ila 2 saat arasında olacak. Bu senaryolara örnek olarak Ortaçağ'ın sonundan Rönesans'ın başlangıcına kadar süren ve en güçlü dine sahip olan oyuncunun oyunu kazandığı bri senaryo örneği verilmiş.