Etkinlik: HoI4 - Ayın Ülkesi #3: Japonya
#1
Japan.png
Japonya
Başkent: Tokyo
Rejim: Faşist İmparatorluk
Lider: İmparator Hirohito

Japonya'nın Genel Durumu ve Kısa Tarihi
19.yy’ nin ikinci yarısı ile birlikte İmparator Meiji, Bushin Savaşı sonrası ülkede otoritesini sağlamlaştırdı. Ve ileride kendi adıyla anılacak olan Meiji Restorasyonu Dönemini Başlattı. 20,yy’ e girerken Japonya sahip olduğu demiryolu ağları, modern ordusu ve sanayisi ile Doğu’da yükselen bir güç olarak sahneye çıktı. 1896’ da Çin’ i ve 1905’ de Rusya’ yı yenen Japonya gücünü batılı devletlere göstermiş oldu. 1.Dünya Savaşı’nda İtilaf Grubunda girerek Almanların sahip olduğu pasifik adalarını ele geçirdi ve savaştan galip çıktı. Dünya Harbi sonrası Japonya dünyanın en büyük 3. Donanmasına sahipti. 1929 bunalımı da Japonya’ yı sarstı ve liberal dönemin yerini sert askeri darbelerin yaşandığı militarist yönetimler aldı. 1937’ de Çin’ e girerek 8 yıl sürecek Uzun Doğu Savaşını başlattı ve 2.dünya savaşı ile birlikte 3 milyondan fazla insanını kaybederek en ağır bedellerden birini ödedi. Japonya tıpkı İngiltere gibi bir ada ülkesi olarak doğal bir kale formunda, Mikro Endonezya’ da sahip olduğu eski alman sömürgeleri ve Kore yarımadası doğrudan ülkeye bağlı. Kuzeyde ise 2 adet Mançurya uydu devletlerine sahibiz. Etrafımız da Çin ve Sovyet gibi devler, Pasifik’ in ötesin de ABD gibi Japonya için büyük tehditler bulunmakta.

Screenshot_6.png
 
Japonya’nın Ulusal Sprite’ ları
Japonya’nın 1 adet başlangıç Sprite’ ı bulunmakta.
State Shintoism: Fabrikaların bombardımana karşı dayanıklılıkları %10 artar ve tümenlerin yenilenme hızları %10 daha hızlanır.
 
Japon Sanayisi
Japonya 22 askeri, 15 tersane ve 26 sivil fabrikaya sahip olarak oyuna başlıyor. Sanayi Japonya için büyük bir problem. 22 askeri fabrika nispeten yeterli olsa da 15 tersane büyük donanmasını beslemek için zayıf kalmakta. 26 sivil fabrikası ise Japonya’ nın kısıtlı kaynakları ile daha büyük bir problem. Tersane için Odak ağacımı yardımcı olsa da , sivil fabrika kısmında odak ağacımız sadece 3 sivil fabrika daha katkı yapıyor ve oyun boyunca sivil fabrika sıkıntısı yaşanması olası.
 
Japonya’ nın Hammade kapasitesi.
Japonya oyun başlangıcında 4 oil, 104 çelik, 8 alüminyum, 62 tungsten ve 88 krom çıkmakta. Ülkede rubber çıkmıyor. Özellikle oil, rubber ve çelik tarafında Japonya’ nın büyük sancıları bulunmakta ve ülke büyük oranda dışarıdan ham madde almaya bağımlı.

Japonya’ nın İnsan Gücü
Japonya oyuna 64,97 milyon nüfus ile başlamakta. Başlangıç askeri yasası ise %2.50 ile “Limited Conscription”. Japonya nüfus konusunda pek sıkıntı yaşatmayacak bir ülke.

Japon Kara Kuvvetleri
Toplamda 548 bin personele sahip olan kara ordusu 71 tümen şeklinde teşkilatlanmış. Tümenler ise sırasıyla 55 piyade tümeni, 10 süvari tümeni, 3 panzer tümeni, 2 motorize tümen ve 1 deniz piyade tümeninden meydana gelmekte. Ayrıca 55 piyade tümeni de 2 farklı tümen kalıbında karşımıza çıkmakta. İlk olarak 40 tümen “Chuton Chi-Chitan” isimli sadece 2*6 piyadeden meydana gelen tümen şablonunu kullanmakta. Bu tümen şablonun da herhangi bir destek kıtası yada topçu kısmı bulunmamakta. “Hohei Shidan”isimli tümen şablonunu ise çok daha iyi bir durumda. 15 piyade tümeninin kullandığı bu şablon da 4*3 piyade bölüğü ve "engineer", "recon" destek bölükleri mevcut. Fakat yine herhangi bir topçu unsuru yok. Tank tümenin de ise motorize olmayan 5 piyade bölüğü ve 2 hafif tank bölüğü bulunmakta. Genel olarak Japon kara ordusu sayıca iyi olsa da başlangıçta sahip olduğu ekipman ve tümen şablonları kötü bir tablo çiziyor. Başlangıç kara doktrini ise “Grand Battle Plan”.

Japon Hava Kuvvetleri
Japonya toplamda 822 parça uçak ve 17,500 hava personeli ile oyuna başlamakta. Bunlar 327 CAS,  327 CAS, 39 avcı uçağı, 102 torpido uçağı ve 54 taktik bombardıman uçağı olarak sıralanmış durumda. Bu sayılara 3 uçak gemisin de ki uçaklar da dahil. Uçakların bir kısmı uçak gemilerin de, bir kısmı uçak gemisin den kalkabilen modeller olsa da kara hava alanlarında ve bir kısmı direk karadan kalkabilir uçaklar. Avcı ve taktik bombardıman uçakları 1934 model eski uçaklardan oluşuyor. Japonya sayıca iyi bir hava gücü ile başlasa da uçak çeşitliliği çok fazla ve eski uçaklara sahip. Yine de hızla büyük bir hava gücüne kavuşabilir. Herhangi bir hava doktrini seçili başlamıyor.

Japon Deniz kuvvetleri
Japonya’ nın en iyi olduğu konu ise toplamda 186 parça gemi ve 137,500 personelin bulunduğu deniz gücü. Bu 186 gemi ise sırasıyla 3 uçak gemisi, 9 savaş gemisi, 16 ağır kruvazör, 19 hafif kruvazör, 91 destroyer ve 48 denizaltıdan meydana geliyor. Ayrıca Japonya 400 adet konvoya sahip olarak başlıyor. Gemiler çok çeşitli modeller de var olsa da genelde iyi modifikasyon edilmiş versiyonlar şeklinde üretilmiş. Japon donanması sayıca ve tür olarak İngiltere ve ABD’ den sonra 3. Büyük donanma fakat gemiler diğer iki rakibinden bir miktar daha modern. Deniz araştırmaları iyi seviyede. Mevcut deniz doktrini ise “Base Strike”

Japonya’ nın Politik Danışmanları
Japonya 3 ideoloji değiştirme danışmanı dışında 3 farklı danışmana daha sahip olarak başlamakta;
Prince of Terror: Partizanların bize karşı etkisi %25 azalıyor ve yabancıların bize karşı partizan eylemlerini %30 azaltıyor.
Silent Workhouse: %15 daha fazla politik güç verir.
Compansionate Gentlemen: %15 dış politikada ilişkileriniz artar.
 
Japonya Odak Ağacı (Tıklayın)
NF_tree_Japan.jpg
[+] 1 üye napolyon94 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
1905 deki Rusya ile yapılan savaş aslında büyük güçtense yeni bir deniz stratejisinden kaynaklıydı biraz o dönemden 10-15 sene sonra bile Japonların büyük gemi yapacak durumları olmadığı için Kongo gibi savaş gemileri ingilterede yapılmıştır.(O zaman japon değil ingiltere yapılmış diyecek birisi lazım buraya her türk malında kusur arayan birisi varsa)

Japonyanın asıl güçlendiği tarih 1920 sonrası diyebiliriz bence tarih kısmına ekliyeyim dedim.
Ara
Cevapla
#3
(24-02-2017, 23:23)TR Ace : 1905 deki Rusya ile yapılan savaş aslında büyük güçtense yeni bir deniz stratejisinden kaynaklıydı biraz o dönemden 10-15 sene sonra bile Japonların büyük gemi yapacak durumları olmadığı için Kongo gibi savaş gemileri ingilterede yapılmıştır.(O zaman japon değil ingiltere yapılmış diyecek birisi lazım buraya her türk malında kusur arayan birisi varsa)

Japonyanın asıl güçlendiği tarih 1920 sonrası diyebiliriz bence tarih kısmına ekliyeyim dedim.

Yanlız senin dediğin Kongo 1870-1880' deki gemi. Evet o ingiliz yapımıydı yanlızca oda değil Ise, Fuso gibi meşhur gemilerde ingiliz çıkışlıydı. Ama 1905 ve sonrası japonlar düşündüğünden daha erken bir dönemde kendi büyük gemilerini yapabiliyorlar. Mesela Kawachi sınıfı dreadnouhtları kendileri yapmışlardır ww1' den evvel. Yine  Fuso sınıfı dreadnought ları da ww1 sırasında yapmışlardır. Fuso sınıfı Japon savaş gemilerinin karakteristikliğini ortaya çıkaran bir model olmuş ve Yamato' nun tasarımın da bile izleri görünebilecek bir siluete sahipti. Japonlar uzun bir know-how süreci geçirse de kendileri gemi üretimin de iyi ustalaşmışlar. Kaderin bir cilvesi gibi senin bahsettiğin o Kongo yada diğer eski meşhur olanlar Ise, Fuso gibi gemilerin isimlerini de yeni gemilerin de yeni nesil olarak kullanmışlar.
[+] 1 üye napolyon94 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
(24-02-2017, 23:48)napolyon94 :
(24-02-2017, 23:23)TR Ace : 1905 deki Rusya ile yapılan savaş aslında büyük güçtense yeni bir deniz stratejisinden kaynaklıydı biraz o dönemden 10-15 sene sonra bile Japonların büyük gemi yapacak durumları olmadığı için Kongo gibi savaş gemileri ingilterede yapılmıştır.(O zaman japon değil ingiltere yapılmış diyecek birisi lazım buraya her türk malında kusur arayan birisi varsa)

Japonyanın asıl güçlendiği tarih 1920 sonrası diyebiliriz bence tarih kısmına ekliyeyim dedim.

Yanlız senin dediğin Kongo 1870-1880' deki gemi. Evet o ingiliz yapımıydı yanlızca oda değil Ise, Fuso gibi meşhur gemilerde ingiliz çıkışlıydı. Ama 1905 ve sonrası japonlar düşündüğünden daha erken bir dönemde kendi büyük gemilerini yapabiliyorlar. Mesela Kawachi sınıfı dreadnouhtları kendileri yapmışlardır ww1' den evvel. Yine  Fuso sınıfı dreadnought ları da ww1 sırasında yapmışlardır. Fuso sınıfı Japon savaş gemilerinin karakteristikliğini ortaya çıkaran bir model olmuş ve Yamato' nun tasarımın da bile izleri görünebilecek bir siluete sahipti. Japonlar uzun bir know-how süreci geçirse de kendileri gemi üretimin de iyi ustalaşmışlar. Kaderin bir cilvesi gibi senin bahsettiğin o Kongo yada diğer eski meşhur olanlar Ise, Fuso gibi gemilerin isimlerini de yeni gemilerin de yeni nesil olarak kullanmışlar.

World of Warships'in tarih konulu bir videosu vardı onun yalancısıyım biraz.
Ayrıca kontrol ettim Kongonun Launch Tarihi 1912 ingilizlerden istendiği tarih 1911

Evet kendi yaptıkları ilk birkaç gemi (bknz kawachi) pek çok kötü yana sahipti.Ama 7 Büyük Gemiden biri olan Nagato'yla beraber değişiyor donanma baya.
Ara
Cevapla
#5
Konulara ülkelerin oyun içi konumlarını gösteren editlenmemiş resim eklersek daha hoş olur.

Örneğin EU4'te (editlenmiş) şu gibi resimler oluyor: http://i.hizliresim.com/MoNrqM.jpg
Cevapla
#6
Epey yararlı bir konu olmuş.
G0kMNN.png
Ara
Cevapla
#7
Önümüzde ki hafta yapacağım bir modernizasyon ile mevcut İtalya, Japonya, Türkiye ve İsveç için yayınlanmış konularda 2 yeni madde daha ekleyeceğim;
- Ülkelerin konumlar
- Ülkelerin Askeri Danışmanları

Ayrıca japon odak ağacı için kolları sıvadım, 1 saat içinde yayınlamış olurum.
Ara
Cevapla
#8
Japon odak ağacı çevirisi bitti ve ekledim. Açık söylemek gerekirse Japon odak ağacı bana göre oyun da ki en güzel ve özenilerek yapılmış ağaç. Bu yüzden Japonya oynamak da ayrı bir keyifli oluyor. Diğer ülkelerin aksine neredeyse tamamen tarihi ve gerçekçi.
Ara
Cevapla
#9
Bak bu odak ağaçı kısmı çok iyi olmuş diğer yayınladığın devletlere uygularsan süper olur.
Ara
Cevapla
#10
(26-02-2017, 13:27)Semavi7 : Bak bu odak ağaçı kısmı çok iyi olmuş diğer yayınladığın devletlere uygularsan süper olur.

Hocaa hocaa, ayin ülkesi konularinin hepsinde odak ağavc koyduk zaten :)
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.