Günlük: Anno 1800 - Mutluluk
#1
BBM3567_AnnoUnion_Happiness_Header.png

Anno 1800 geliştirici günlüklerinde bu yazıda mutluluk mekaniği anlatılmakta.

https://www.anno-union.com/en/devblog-happiness/ :Özgürlükçü veya Zorba Olmak
Mutluluk, mekanik olarak Anno hayranları için yeni olmasa da Anno 1800 ile birlikte pek çok özellik gibi mutluluk sistemini de diğer oyunlara göre daha anlamlı hale getirmek için yeniledik. Detaylara girmeden önce bu durumun oyunlar için ne anlama geldiğine bakalım.

Mutluluk, vatandaşlarınızın isteklerinin ne kadar karşılandığına bağlıdır. Tasarım felsefemiz oyuncu için seçim özgürlüğü olduğundan halkınıza iyi veya kötü davranabilmek sizin elinizde ve halkınızı sömürmek, onlara iyi davranmak kadar geçerli bir strateji. Bunu mümkün kılmak için Anno formülündeki önemli kurallardan birini değiştirdik: Bir sonraki seviyeye çıkmak için artık vatandaşlarınızın mutlu olması şart değil.

Bu gereksinimi aradan çıkarttıktan sonra şehir mutluluğunu yeniden tasarladık. Artık vatandaşlarınızın ihtiyaçları artık ikiye ayrılmış durumda; bir parçası mutluluğa diğer parça ise evlerin içinde yaşan nüfus miktarına etki etmekte. Bu sayede halkınızın istek isteklerini görmezden gelirken nüfusunuzu ileriye taşımak için gereken geçim kaynaklarını minimumda tutabilirsiniz. İşçi sınıfının yükselişini düşünün, insanların fabrikalarda çalışmak için büyük şehirlere taşındığı ancak en ufak bir lükse sahip olmadan basit bir hayat geçirmek zorunda oldukları zamanlar. Ve buna rağmen büyük şehirler, göç eden binlerce vatandaş için yaşayacak yer bulmaya yetişemeyecek kadar hızlı büyümeye devam ediyorlardı.

Oyundan da bir örnek verelim, marketi kurduğunuz zaman ilk çiftçileriniz adanıza yerleşmeye başlayacak. Daha fazla çiftçi çekebilmeniz için balık ya da yün gömlek gibi farklı nüfus ihtiyaçlarını karşılamalısınız. Bu sayede evin seviye yükselmesi için gereken 10 çiftçi kapasitesine ulaşabiliyorsunuz. Tabiki de Schnapps(İçki) ve bir bar onları mutlu edecektir ancak bu çiftçilerin işçi sınıfı olmalarına ihtiyacımız yok. Ayrıca lüks ihtiyaçlar adaya yeni çiftçilerin gelmesini de sağlamıyor.

Sömür ya da Yardım Et
Artık sadece nüfus ihtiyaçlarını karşılayarak seviye atlanabildiği için lüks kaynak tedarik etmek zorunda olmamanız size yer ve para kazandıracaktır. Bir ürüne acil ihtiyaç oluştuğunda hemen bir üretim hattı oluşturmak ya da ufak bir üretim adası kurmak daha kolay olacak.

Mutluluk ve nüfus global istatistikler değil. Yani bir adanın esnafı sizi överken başka bir adada umutsuzca sizden sonra gelecek iyi günleri bekleyebilir. Vatandaşlarınızın mutluluğunu çalışma şartlarını değiştirerek de etkileyebilirsiniz. Sıkı çalışma şartları vatandaşlarınızı mutlu ederken kemerleri biraz gevşetmek onları mutlu edecektir. 

İsyan mekanikleri gelecekteki bir günlükte anlatılacak ancak unutmayın, mutluluk ger bir ada, vatandaş seviyesi ve hatta yaşam bölgesi ile çalışma alanı için ayrı bir değere sahiptir. Neden bir mühendis sömürülen işçi sınıfını düşünsün ki? İhtiyaçların karşılanması ve iş koşulların yanı sıra, mutluluğa etkisi olan başka faktörler de bulunmakta. Etki Puanı günlüğünde bahsedildiği gibi propagandalar ya da diğer oyuncularla savaş durumunda olmak bunlardan birkaçı.


Bu konsept video vatandaş mutluluğunun iki ekstrem noktasını gösteriyor.

İşçilerinizin işi bırakıp çelik üretiminizin durmasına sebep olması ya da çiftçilerinizin sokaklara dökülmesi hiç de iyi durmuyor. Peki, istekleri karşılanan vatandaşlar bize ne kazandırıyor? Mutlu halkın isyan için sokağa çıkma olasılığının daha az olması yanı sıra size olan bağlılıklarından dolayı, ada düşman donanması tarafından kuşatıldığında yöneticilerinin yanında olmaya daha meyilli olacaklardır. Bu kadar da değil, eğer halkınız sizi seviyorsa ufak görevlerle veya hediyelerle sizi ödüllendirebilirler. İnsanlarınız için gerçek bir kahraman olabilirseniz sizin şerefinize festivaller düzenleyebilirler, bu festivaller hem şehrinizin çekiciliğini arttırmakta hem de sizi heyecan verici bir görselle ödüllendiriyor. Ayrıca mutlu vatandaşlar mahalle bekçisi veya amatör itfaiyeler olarak görev alabilirler.

Mutluluğun Farklı Yüzleri
Vatandaşların 5 mutluluk seviyesi bulunmakta: Öfkeli, Mutsuz, Sakin, Mutlu, Çok Mutlu.

Herhangi bir eve tıklayarak o evdeki vatandaş seviyesinin ruh hali hakkında bilgi alabileceğiniz panele ulaşabilirsiniz. Bu panelde şu anki mutluluk durumu ve seviyesi görünmekte. Ayrıca bu panelde vatandaşlarınız sizinle konuşarak akıllarında ne olduğunu söyleyecek. Bunun için seslendirmeler ve animasyonlu portreler kullandık. Bu panelde vatandaşınızın yüzüne bakarak nasıl hissettiklerini veya mutlu olup/olmadıklarını anlayabilirsiniz.

DevBlog_Happiness_Mockup.png
hby6qc.gif
[+] 7 üye Ayro nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
çeviri için teşekkürler.
[+] 1 üye Serezen nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Mutluluk her bölgede net rakamlarla ayarlanabilecek yoksa csl gibi değişik ve dalgalanan bir mutluluk dağılımı mı olacak merak ettim.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.