Günlük: C&C Remastered - Kaynak Kodu ve Oyun Motoru
#1
cc-remastered-logo.pngcc-redalert-remastered-logo.png

2019 Ocak'ta kaleme alınan bu yazıda topluluk konseyine dair bilgiler veriliyor.

https://www.ea.com/games/command-and-con...ource-code :Sevgili Command & Conquer oyuncuları,

Umuyoruz güzel bi tatil sezonunu arkanızda bırakmış, yeni yıla güzel bir başlangıç yapmışsınızdır. Bizi sorarsanız işler oldukça iyi gidiyor, iki hafta kadar önce ilk mesafe taşımızı geride bıraktık. Bu mesafe taşı oyunu nasıl tasarlamak istediğimize dair bazı dokümentasyon hazırlamak ve üretim-öncesi dönemdeki diğer çalışmalarımıza bir temel oluşturmaktı. Önümüzdeki aşama bu planlardan oynanabilir bir prototip ortaya çıkartmak olacak.

Oyunu ele aldığımız hususlardan belki de en önemlisi işin teknik yönü. Sıkça dile getirilen sorulardan birinin oyun motoruna dair olduğunu biliyoruz ve sizlerle bazı ayrıntıları paylaşabilecek noktaya nihayet ulaştık. İlk olarak tüm bunların nihai olmadığını, planların değişebileceğini hatırlatalım. Bunlar Ocak 2019 itibariyle bizim oyuna yaklaşım biçimimizi ifade ediyor ve oyun çıktığında karşınızda göreceklerinizin bu şekilde olacağının bir garantisi yok.

İlk olarak en önemli soruyla başlayalım:

Oyunun orijinal kaynak koduna sahip misiniz?

Kısaca yanıtlamak gerekirse yanıtımız "Evet." Geçtiğimiz aylar boyunca hem orijinal C&C'nin hem de Red Alert'in kaynak kodlarının büyük bir kısmını elde etmeyi başardık. Büyük bir kısmı diyorum, çünkü gerçek anlamda tam bir arşivden söz etmek mümkün değil, dolayısıyla kodların yeniden kullanılabilirliği üzerinde bazı çalışmalar yapmamız gerekecek. Neyse ki Petroglyph ekibi bu ARGE çalışması için biçilmiş kaftan niteliğinde.

Bu ne demek?

Bu, kaynak kodun belli kısımlarını kullanarak oyunu olabildiğince orijinaline yakın hissettirmeye çalışacağımız anlamına geliyor. Tekrar belirtiyoruz, amacımız bir remaster yapmak, remake değil. Elbette orijinal oyunun kaynak kodunun yetersiz kaldığı, modern oyunculuğun gereksinimlerini karşılayamadığı yerler olacak, burada yapbozun ikinci parçası devreye giriyor.

Petroglyph'in orijinal kaynak koduyla haşır neşirliğinin yanı sıra, geçtiğimiz 15 yıl boyunca GlyphX adı verdikleri kendi RTS motorlarını geliştirdiler. Bu motor halihazırda Petroglyph'in RTS oyunlarında kullanıldı ve modern RTS oyunlardan beklenen birçok özelliği kendi içerisinde barındırıyor. Amacımız GlyphX ile orijinal oyunun kaynak kodlarını doğru bir biçimde harmanlayarak bir Remaster ortaya çıkartmak.

Basit bir örnek vermem gerekirse (tamamen misal), Tesla Coil'in kendisini şarj etme davranışı için orijinal kodu kullanacağız, ancak ateşlendiğinde çıkan ses efektinde GlyphX'in ses sistemini kullanıyor olacağız.

Tahmin edeceğiniz üzere bu planda çalışma halindeyken keşfedeceğimiz, değişiklikler yapacağımız çok sayıda şey olacak. Buna rağmen umuyoruz ki bu yazı teknik anlamda Remaster'e nasıl yaklaştığımız hususunda açıklayıcı olmuştur. Gelecekte yeni bilgilerle karşınızda olacağız.

Jim Vessella
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.