Günlük: C&C Remastered - Oynanış Teaserı
#1
cc-remastered-logo.pngcc-redalert-remastered-logo.png

2019 Ekim'de kaleme alınan bu yazıda görsel tasarımla ilgili gelişmelerden bilgiler veriliyor.

https://www.ea.com/games/command-and-con...lay-teaser :Sevgili Command & Conquer hayranları,

C&C Remaster'ı resmi olarak duyurup Petroglyph Games ve Lemon Sky Studios ile geliştirmeye başladığımızdan bu yana neredeyse bir yılın geçtiğine inanmak çılgınlık. Bu kilometre taşını kutlamak için bugün sizlere yolculuğumuzun en heyecan verici anlarından birini göstereceğiz. Oyundan ilk teaser.



Bu teaser ile birlikte geçen yıl sorulan kilit sorulardan birine de cevap gelmiş oluyor:
  • Remaster 2D mi olacak yoksa 3D mi?

Remaster'ı orjinal oyunlardaki otantikliğe sadık kalarak klasik 2D görsel tasarımıyla birlikte sizinle paylaşmaya hazırız. Aşağıda bu görsellere nasıl yaklaştığımız ve neden 2D tasarımların projeye daha uygun olduğunu düşünüğümüzden bahsedeceğiz.

İlk yazılarımızdan hatırlayabileceğiniz gibi planımız hiçbir zaman oyunları Remake yapmak değildi, Remaster yapmaktı. Bu yol gösterici hedefimizin ışığında oyunların orjinallerine özgün bir tasarımla yaratıcı bir şekilde hedefe ulaşmanın yollarını arıyoruz. C&C Tiberian Dawn ve C&C Red Alert'ın kaynak kodlarını kurtardığımızda bu bize eski oyunların oynanışındaki temel mekanikleri doğru bir şekilde aktarabilme şansı verdi. Tüm bu unsurları bir araya getirirken aradığımız özgünlüğü sağlayabilmenin en iyi yolunun 2D tasarım olduğunu düşündük.

Lemon Sky ve ekibinin yaratıcı bir şekilde tutkuyla yaptığı sanatsal tasarımları görmek harikaydı. Lemon Sky, Tesla Tank ve Construction Yard örneklerindeki gördüğünüz gibi oyundaki her yapıyı ve birimi yeniden tasarladı. Bu örneklerde görüldüğü gibi 2D olarak tasarlanan görseller yeniden oluşturulur ve oyundaki kareler olarak yerini alır. Grenadier gibi bazı birimlerde bu durum tek bir birim için 600'den fazla kare gelebilir. Bu yaratıcı işleme süreci oyundaki unsurları hayal ettiğimiz gibi modernleştirirken 25 yıldır tanıdığımız ve sevdiğimiz oyuna sadık kalmamıza da olanak sağladı.

Otantikliğin ve özgünlüğün yanı sıra 2D tasarımın başka bir ekstra faydasını da görüyoruz. Petroglyph, daha önceden aşina olduğu bu kodları kullanarak kampanya görevlerinde orjinal oyun ve Remaster grafikleri arasında anında geçiş yapabiliyor. Bu bize bir kampanya görevi oynarken istediğimiz zaman 320x200 pikseldeki orjinal görsellerden 3840x2160 piksel olan Remaster görsellere tek tıkla geçiş imkanı sağlıyor. Bu geçiş özelliğiyle oyun oynamanın oldukça zevkli olduğunu ve Remaster'da en sevdiğiniz özellik olacağını düşünüyoruz. Bu özellik sayesinde kamerayı DOS ve C&C Gold kamera yükseklikleri arasında değiştirip detayları görebilmeniz için gereken yakınlaştırmayı yapabiliyor olacaksınız.

Teaserda bu özelliklerin bir örneğini görebilirsiniz. (Buraya kadar okumuş ve hala izlememiş olmanız halinde.) Görsel farklılıklar hakkında daha iyi bir fikir edinmek için aşağıdaki yeni web sitemizi de ziyaret edebilirsiniz:

www.ea.com/games/command-and-conquer/command-and-conquer-remastered

Burada orjinal ve Remaster görsellerin yan yana oynatıldığını görebileceğiniz etkileşimli bir mekanik mevcut. Bu görsellerde gördüğünüz bazı unsurların üzerinde hala çalışmaların devam ettiğini unutmayın. (Tiberium Silo gibi) Çünkü meslektaşlarımız Topluluk Konseyi ve sizden gelen geri bildirimlere dayanarak geliştirmelere devam ediyor.

Bu yazıda gördünüz her şey hakkındaki düşüncelerinizi duymak istiyoruz. Yorumlarınızı bizimle paylaşmaktan çekinmeyin. Desteğiniz ve katılımınız için teşekkür ediyoruz. Önümüzdeki aylarda oyundan daha fazla görsel paylaşmak umuduyla.

Sevgilerle,

Jim Vessella.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.