Günlük: CK2 - Helenizm Değişiklikleri
#1
MzcRLT.png
CK2 günlüklerinde bu hafta Helenizm dininin özelliklerinden ve nasıl geri getirebileceğinizden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...n.1121372/ :Merhabalar.

Hemen konuya girelim, Holy Fury eklentisinde Helenizm dini ile oynayabileceksiniz.

20180730093248_1.jpg

Bilmiyorsanız Helenizm oyunda daha önceden de bulunan bir dindi ama konsol komutları dışında oynayamıyordunuz. Oyunun tarihinde herhangi bir değişiklik olmayacak, sadece bazı koşulları sağladığınızda ölü dini geri getirme şansınız olacak. Böyle bir şeyi yapmak tabii ki pek de kolay değil. Hem vassallarınız hem de komşularınız sizden nefret edecek ve ülkeniz iç savaşa bile sürüklenebilecek.

20180730093553_1.jpg

Helenizmi geri getirme seçeneği ilk olarak Yunan veya İtalyan bir karakter ile Roma İmparatorluğu’nu kurduğunuzda gelecek. Karakteriniz imparator olduktan kısa bir süre sonra dini geri getirip getirmeme konusunda bir event alacak.

20180730093708_1.jpg

Geri getirmeye karar verirseniz semavi dinlere inanan vassallarınız delirdiğinizi düşünecek (haklı olabilirler) ve sizden kurtulmak için birleşme olasılıkları doğacak. İç savaşı kaybederseniz oyunu da kaybetmeniz oldukça mümkün; eğer varisinizde sizin gibi pagansa isyancıların lideri tüm imparatorluğu alacak ve kafir hanedanınızı da sürgün edecek.

İç savaşı kazanırsanız imparatorluğu kontrol etmeye devam edeceksiniz ve hatta bazı vassallarınız Helenizm’e geçmeye sıcak bakmaya başlayabilir.

20180730094033_1.jpg

Helenizmi geri getirmekle pek ilgisi olmasa da eski Roma İmparatorluğu kurma event zincirinde yapılan bazı değişikliklerden de bahsetmek istiyorum.

İlk olarak, Papa’nın Roma’yı kiliselerle doldurup feodal bir başkent olmaya pek uygun yapmaması sorununu çözdük sayılır. Artık Roma İmparatorluğu’nu geri getirdiğinizde ve Roma’da 2 veya daha fazla tapınak bulunuyorsa Nero gibi etrafı biraz temizleyebilirsiniz. Katolik moral authority (manevi otorite) düşebilir ve köylüler isyan edebilir ama artık boş kalan yerlere değer, değil mi?

20180730094125_1.jpg

Seveceğiniz başka bir küçük özellik de Roma Rönesansı kararı. Bu karar İtalyan veya Yunan kültüründeyseniz, Hristiyan veya Helenik iseniz, başkenti Roma’ya taşıdıysanız ve imparatorluğu birkaç yıldır yönetiyorsanız açılacak. Bu karar ile Roma kültürünü imparatorluğa tekrar ekleyebileceksiniz. Ülkeniz böylece daha homojen olabilecek çünkü Latin kültürüne sahip şehirler ve karakterler yeni kültüre geçmeye yatkın olacak, Helenikseniz de yeni rönesansı benimserken hem dinlerini hem de kültürlerini değiştirme olasılıkları bulunacak.

Hellenics5.jpg

Helenizmden bahsetmeye devam edelim. Eğer Batı Avrupa’nın tamamını kontrol etmek zor geliyorsa Helenizmi getirmenin ikinci bir yolu da var. Eğer Yunan veya İtalyan kültürüne sahip bir Hristiyansanız, başkentiniz Güney Avrupa’daysa,  Helenik kutsal yerlerinden (Selanik, Atina, Roma, İskenderiye veya Abidos) birini kontrol ediyorsanız ve bilimsel konulara ilgiliyseniz veya deliyseniz yeni bir karar açılacak: Delve into Classics (Klasikleri Araştır). Bu kararı aldığınızda Helenik mitolojisinden etkilenip gizlice din değiştirebileceksiniz ve kendi cemiyetinizi (society) kurabileceksiniz. Daha sonra dininizi yaymak için ne yapacağınız size kalmış.

Helenizmi nasıl geri getireceğinizden bahsettik, peki Helenizm din olarak ne özelliklere sahip?

Helenizm artık bomboş bir değil, aksine derinliğe ve bazı mekaniklere sahip.

20180730094306_1.jpg

Artık zaten reformlanmış olarak başlamıyor, diğer pagan dinler gibi onlar da yeni pagan reformasyonu özelliğini kullanabilecek. Küçük bir özellik olarak da eğer Yunan bir karakterle reform ediyorsanız tanrıların ismi de Yunanca olacak.

Özelliklerinden bahsedersek artık Helenizm tamamen tek eşli (cariyelik yok) ve Pagan Subjugation casus bellisine sahip değil. Daha önce sadece Hristiyanlar için olan Roma ve Bizans eventleri (at arabası yarışları, Imperial Reconquest casus bellisi vs.) Hellenikler de kullanabilecek. Bunlara ek olarak Helenizm Haruspicy (hayvan bağırsaklarına bakarak kehanet) ve Astroloji doktrinlerinin etkilerine sahip bir şekilde başlıyor ve yeni özgün bir mekaniğe sahip: tapınak adamak.

Helenik bir yöneticiyseniz ülkenizdeki herhangi bir tapınağı 12 temel tanrınızdan birine adayabileceksiniz. Bunu yaptığınızda karakteriniz geçici bir bonus alır ve tapınağın bulunduğu şehirde de kalıcı bonus veren özel bir bina yaratılır. Adanmış tapınaklar kalıcıdır ve başka dine bağlı biri kontrol ettiğinizde sadece aktifliklerini kaybederler. Tapınağın verdiği bonus da doğal olarak adandığı tanrıya bağlı.

20180730094406_1.jpg

Son olarak Helenizme birkaç cemiyet erişimi eklendi, ancak çoğu dinin kendisi gibi güçlü bir yönetici tarafından tekrar yaratılmalı.

Hermetikle başlamalarının yanında Stoicleri (bir manastır tarikatı), Bacchantları (bir satanist cemiyet) ve Olympian Championları (bir savaşçı evi) kurabilir. Soticler ve Bacchantlar Hristiyanlardaki karşılığı olan cemiyetler gibi çalışıyor, tek farklılık Stoiclerin 4. Rütbede alınan kontluk din değiştirme bonusu din yerine kültüre etki ediyor.

Sanırım Helenizmle ilgili her şey bu kadar.

Belirtmek istediğim bir şey daha var, tarihselliği bozabileceği için Helenizmi bir oyun kuralı olarak da ekledik. Eğer bu kural kapalıysa Helenizm tekrar doğamayacak ancak ayarlarınıza göre Rastgele Dünya yaratırken hala ortaya çıkabilir.
[+] 10 üye Ragnvaldr nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Güzel ve eğlenceli bir yenilik. Ancak hala DLC'nin çıkış tarihi elimizde yok.
[+] 1 üye Justicar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Oyun için güzel bir baharat olmuş. Benim DLC olarak görmek istediğim şeyler bunlar, para vererek oynanabilen devletler değil.
[+] 1 üye Tetsure nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Güzel şeyler fakat oyunda ne kadar sık görürüz tartışmalı.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#5
Yeni bir "challange" gibi gözüküyor. Koskoca imparatorluğa yeni bir din dayatmak kolay olmayacak. Ben beğendim.
76561198034761601.png
Ara
Cevapla
#6
(28-09-2018, 17:55)BigBadWolf : Yeni bir "challange" gibi gözüküyor. Koskoca imparatorluğa yeni bir din dayatmak kolay olmayacak. Ben beğendim.

reis biliyonmu aslında 1000 holding üzeri bir imparatorluksa kolay olur
A man's greatest joy is crushing his enemies
Ara
Cevapla
#7
(28-09-2018, 21:25)Raider41 :
(28-09-2018, 17:55)BigBadWolf : Yeni bir "challange" gibi gözüküyor. Koskoca imparatorluğa yeni bir din dayatmak kolay olmayacak. Ben beğendim.

reis biliyonmu aslında 1000 holding üzeri bir imparatorluksa kolay olur

Doğrudur. Oyunda hiç komple bütün devletin dinini değiştirmeye çalışmadım. En fazla azınlık sayıdaki vassalların dinine karıştım. Ne mekanikler var neler oluyor bilmiyorum.
76561198034761601.png
Ara
Cevapla
#8
Antik Yunanı niye reforme edlim ki :D adamlar zaten zamanlarının yüzlerce yıl önünde.
Ara
Cevapla
#9
(29-09-2018, 21:29)BigBadWolf :
(28-09-2018, 21:25)Raider41 :
(28-09-2018, 17:55)BigBadWolf : Yeni bir "challange" gibi gözüküyor. Koskoca imparatorluğa yeni bir din dayatmak kolay olmayacak. Ben beğendim.

reis biliyonmu aslında 1000 holding üzeri bir imparatorluksa kolay olur

Doğrudur. Oyunda hiç komple bütün devletin dinini değiştirmeye çalışmadım. En fazla azınlık sayıdaki vassalların dinine karıştım. Ne mekanikler var neler oluyor bilmiyorum.
ben kendi bir çarımda (2500 holding vardı) tengriciden müslümana müslümandan yahudiye yahudidende zedüşte geçmiştim tekrar tekrar iç şavaşları bitirip olabildiğincede vassalarımın ve onların vassalarının dinini zorla veya diplomatik şekilde her seferinde kendi dinime çevirdim
A man's greatest joy is crushing his enemies
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.