Günlük: CK3 - Arazi Türleri ve Harita Modları
#1
zD5fF.gif

Crusader Kings III geliştirici günlüklerinde bu hafta farklı arazi türleri ve harita modlarına dair bilgiler veriliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/thr...s.1388210/ :Herkese merhabalar, bugün sizlere haritadan bahsedeceğiz. İkinci geliştirici günlüğünde bu konuya biraz değinmiştik, bu sefer biraz daha ayrıntılı bir biçimde ek mekaniklerden, yeni içeriklerden ve haritayla nasıl etkileşim içerisinde olabileceğinizden bahsedeceğiz.

Arazi
İlk olarak oyunun birçok noktasında çeşitli etkilere sahip olan arazilerden bahsedelim. Farklı arazi türleri farklı binaların inşa edilebilmesine olanak tanıyor. Örneğin tarım arazisinde ekonomiyle alakalı daha iyi binalar yapabilirken, dağlık arazilerde daha güçlü savunma binaları yapabileceksiniz. Tüm bunlar aynı zamanda kontluğun gelişmişlik seviyesinde ve gelişme hızında önemli bir faktör oynayacak. Sahra çölü çok daha yavaş gelişirken, Hindistan'ın bereketli toprakları çok daha hızlı gelişecek.

Muharebede arazinin en önemli etkisi muharebe genişliği. Düşmanınıza karşı sayı üstünlüğüne sahipseniz daha yüksek muharebe genişliği işinize gelecek, bu durum ovalarda veya kurak alanlarda karşılaşmanızın daha isabetli olacağı anlamına geliyor. Öte yandan dağlık veya sulak alanlarda savaşmak muharebeye eş zamanlı olarak katılabilecek birlik sayısını kısıtlayacak, bu da sayı avantajınızı muharebeye yansıtamamanız anlamına gelecek. Arazi aynı zamanda orduların hareket hızında da önemli bir rol oynuyor, zorlu arazi şartlarında çeşitli savunma bonusları alıyorsunuz ve bunlar muharebenin başında Avantaj olarak devreye giriyor.

Oyundaki arazi türlerimiz şu şekilde:
  • Tarım Alanı: Çok sayıda farklı ve güçlü binaya erişebiliyor, toprağınızı istediğiniz gibi şekillendirebiliyorsunuz. Gelişmişlik hızıyla birlikte değerlendirildiğinde tarım alanları en değerli arazi türü denebilir.
  • Taşkın Yatağı: Nil'in çevresi gibi bölgelerde bulunan yine oldukça değerli bir arazi türü, tarım alanına benziyor fakat birkaç küçük farkı var.
  • Ova: Oyundaki en yaygın arazi türlerinden olan ovalara neredeyse her yerde rastlanabilir, çok farklı sayıda bina seçeneğine sahiptir.
  • Kurak Alan: Ova'nın nispeten farklı bina erişimlerine sahip versiyonu.
  • Çöl: Çöller vergi, ikmal ve gelişmişlik açısından pek değerli olmasa da, milis ve Şövalye sayınızı yükselten özel bir bina zincirine sahip.
  • Vaha: Bunlar sadece belli başlı bölgelerde var, çöl ile benzer binalara erişiyorlar ancak ikmal ve gelişmişlik eksisi almıyorlar.
  • Bozkır: Geniş bozkırlarda Atlı Askerler hüküm sürüyor, bozkırlar düşük gelişmişlikle başlıyorlar ve gelişmişlik artış hızları bir hayli yavaş.
  • Tayga: Haritanın kuzeyinde rastlanabilen bu arazi türü ormana nazaran daha düşük muharebe genişliğine ve ikmal limitine sahip.
  • Vahşi Orman: Genellikle Hindistan'da rastlayabileceğiniz bu arazi türü düşük muharebe genişliğine ve ikmal limitine sahip olmasına karşın Şövalyelerinizi ve ağır süvarilerinizi geliştiren özel bir bina zincirine sahip.
  • Tepe: Tepeler muharebede düşük seviye Avantaj sağlıyor, hem savunma binalarına hem de etkili vergi binalarına erişim imkanı sunuyor.
  • Dağ: Çok iyi savunma binalarına erişim sağlayan dağlık arazi buradaki toprakları kuşatmayı uzun ve zorlu bir iş haline getirebilir.
  • Çöl Dağı: Dağlara benziyorlar ancak çöldeler (e yani), daha düşük ikmal limitine ve gelişmişlik artışına sahipler fakat savunan ordunun geri çekilirken daha az hasar almasını sağlıyorlar.
  • Sulak Alan: Sulak alanlarda iyi binalar yapılabilse de, burada genellikle muharebe yapmaktan kaçınmalısınız, özellikle kaybetme ihtimaliniz varsa.
25_01_farmlands.jpg

25_01_wetlands.jpg

İçerik Bazlı Seçim
Oyuncunun harita üzerinden bilgi edinmesini olabildiğince kolay hale getirmek istiyoruz. Harita modları arasında geçiş yaptığınızda veya bir şeyi "seçtiğinizde", harita da buna göre değişim gösterecek ve harita üzerinden eylemlerde bulunabileceksiniz. Haritada herhangi bir ülkeye tıklamanız hükümdarın karakter ekranını açacak, buradan kimlerle savaşta olduğunu, müttefiklerini ve vasallarını görebileceksiniz. Bunların hepsi harita üzerinde sergilenecek ve tıklanabilir olacak. Elbette bu durum bu bilgilerin sadece bu şekilde erişilebileceği anlamına gelmiyor, arayüz üzerinden yine aynı bilgilere erişebileceksiniz.

25_02_ruler_selection.jpg

Bu harita üzerindeki her şey için geçerli, hangi harita modunda olursanız olun, her zaman bakmakta olduğunuz "şeye" tıklayabileceksiniz. Örneğin mezhep harita modundayken, bir mezhebe tıklamanız onun arayüzünü açacak, aynı zamanda o mezhebin kutsal bölgelerini görebileceksiniz.

Ülke Harita Modu
Oyunda en çok muhatap olacağınız harita modu ülke harita modu, bu moddayken yakınlaştırdığınızda haritayı daha ayrıntılı bir şekilde görebileceksiniz, baronluklar, nehirler ve yerleşim grafikleri net bir şekilde görünebilir olacak.

25_03_realm_1.jpg

Uzaklaştırdığınızda ise ülkeler katmanına geçiyoruz, bu aşina olduğunuz siyasi harita modunu anımsatıyor. Burada her ülke kendi rengine sahip, bağımsız ülkeler kolaylıkla görünebiliyor, ülke yönetimi için direkt vassallarınızın armaları sergilenmeye devam ediyor.

25_04_realm_2.jpg

Bir kademe daha uzaklaştırdığınızda ise kağıt haritaya geçiyorsunuz. Burası dünyayı genel bir şekilde görmek (ve havalı ekran görüntüleri almak) için ideal. Sadece bağımsız ülkeler görünüyor, şimdilik bu haritanın sadece bir kısmını paylaşıyorum, gelecekteki bir günlükte tüm haritayı paylaşacağız.

25_05_realm_3.jpg

Diğer Harita Modları
Diğer harita modları haritada hangi yakınlaştırmada olursanız olun aynı görünüyor. Eğer mezhep harita modu açıksa, her zaman mezhepleri görüntülüyorsunuz. Haritayı uzaklaştırmanız durumunda yine kağıt haritaya geçiş yaşanıyor ancak haritada gösterilenler değişmiyor.
  • De Jure - Tahmin edeceğiniz üzere düklükler, krallıklar ve imparatorluklar için ayrı de jure haritalara sahibiz.
  • Mezhepler - Oyunda nerede hangi mezhebin bulunduğunu görmenizi sağlıyor.
  • Kültürler - Mezhep haritasının kültür versiyonu.
  • Haneler - Oyunumuz karakterler ve hanelerle alakalı olduğu için, nereye hangi hanedanın hükmettiğini görmenin kolay olmasını istiyoruz.
  • Kontluklar - Her kontluk kendine has renkte görüntüleniyor.
  • Arazi - Tüm arazi türlerini kendilerine has renkte gösteriyor, özellikle farklı arazi bonuslarında birden fazla profesyonel asker üretebilir durumdaysanız ideal.
  • Yönetim - Ülkelerin yönetim biçimlerini gösteriyor.
  • Gelişmişlik - Harita genelinde toprakların gelişmişlik seviyesini gösteriyor.
25_06_house_map_mode.jpg

Bugünlük bu kadar, önümüzdeki hafta yine haritalardan bahsediyor olacağız, bu sefer haritanın farklı köşelerinin nasıl farklı göründüğünü ele alacağız.
[+] 9 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Görsel


Bence bu politik harita görsel olarak güzel olmuş. Hoşuma gitti.
76561198034761601.png
[+] 4 üye Craetus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Ben de beğendim. CKII için kullandığım Theatrum Orbis Terrarum modunun haritasına çok benziyor.
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
#4
Kağıt harita hoş olsa da orta menzilde dağların görünümü biraz göz yoruyor.
Vir sapit qui pauca loquitur
Ara
Cevapla
#5
Sanırım tüm demesnelerimi tarım alanları üzerine kuracağım.Holdinglerin gözükme şekli de güzel olmuş.
Ara
Cevapla
#6
Harita modları ve herşeyi harita üzerinde görebilmek baya güzel şeyler ama bunlar oyunu daha da kastıracak şeyler ne yazık ki benim açımdan.
Onun dışında artık baron seviyesindeki holdingler de harita üzerine yer aldığı için bu arazi şekilleri çok da esnek olabilecektir diye düşünüyorum. Yani tüm kontluk aynı arazi tipinden olmaması gibi bir avantaja sahip. Tabi eğer bunu kullanabilirlerse.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#7
Haritayı çok beğendim.
pz5_4_1_by_schrodyus-d6kbn1b.gif
Ara
Cevapla
#8
Dağların üzerine bir Alamut kalesi üfff
[+] 1 üye BigUnicorn nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.