Günlük: CK3 - Baştan Çıkarma, İşkence ve Entrika
#1
ck3banner.png

Crusader Kings III geliştirici günlüklerinde bu hafta Entrika Yaşam Tarzındaki özellik ağaçlarına dair bilgiler veriliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...s.1316277/ :Herkese merhabalar, bir başka Crusader Kings III günlüğüne hoş geldiniz.

Geçtiğimiz günlükte bahsettiğim üzere, her karakter yeteneğinin onla bağlantılı bir Yaşam Tarzı var, her Yaşam Tarzının ise kendi içerisinde 3 odağı ve 3 özellik ağacı var. Bugün sizlere odaklardan ve özellik ağaçlarından bahsedeceğiz.

Aşağıda göreceğiniz tüm değerlerin ileride değişebileceğini unutmayın.

Entrikadaki üç odağımız şu şekilde:

Intrigue_Lifestyle_Focuses.PNG

Dalavere Odağı - Ajan Kabulü: +10, Entrika: +3
Cazibe Odağı - Doğurganlık: +%25, Çekicilik Görüşü: 10, Baştan Çıkartma Plan Gücü: +%20
Gözdağı Odağı - Entrika: +2, Korku Kazanımı: +%10, Doğal Korku: +20

Her özellik ağacı - Komplocu, Baştan Çıkartıcı ve İşkenceci olmak üzere sonlandırıldığında bu özellik ağacına ismini veren karakter özelliğini elde etmenizi sağlıyor. Zannediyorum çok zor olmayacak ancak aşağıda hangisinin hangisi olduğunu tahmin etmeye çalışabilirsiniz.

intrigue_lifestyle_traits.png

(Hayatta kalbe söz geçirememekten daha büyük bir işkence mi var?)

Bu karakter özelliklerini elde etme yolunda açabileceğiniz özelliklerden bahsedeceğim, doğal olarak ilk başta Cazibe odağından ve onun Baştan Çıkarıcı özellik ağacından başlayacağım fakat önce sizlere bu özellik ağacıyla bağlantılı Baştan Çıkarma Planından bahsetmek isterim.

Baştan Çıkarma Planı
Baştan çıkartma CK2'de olduğundan biraz daha karışık, hedefin kişisel tercihleri artık çok daha büyük bir rol oynuyor. Plan Gücü sadece sizin Entrikanızla değil, kim olduğunuzla ve hedefin kim olduğuyla şekilleniyor. Bu da artık biraz daha dikkatli olmanız gerektiği anlamına geliyor. Eğer olur da hedefi baştan çıkarayım derken onu rahatsız ederseniz bu girişiminiz bir Fiyasko ile sonuçlanabiliyor. Bu durumda sizi net bir şekilde reddedebiliyorlar, bu da bir daha onları baştan çıkarmaya çalışamamanızla sonuçlanabiliyor, daha da kötüsü sizi halkın gözü önünde rezil edebilirler.

Seduction_Rejection.PNG.png

Baştan Çıkarıcı Özellik Ağacı
Peki Baştan Çıkarıcı ağacı size ne gibi faydalar sağlayacak? Bazı özellikler direkt Plan Gücünü yükseltmek gibi net bonuslar verip, sizin daha çekici olmanızı sağlayabiliyor.

enticing_opportunity_tt.PNG

Cazip Fırsat - Baştan Çıkarma Plan Gücü: +%30

smooth_operator_tt.PNG

Nabza Göre Şerbet - Baştan Çıkarma Plan Başarı İhtimali: +%25

home_advantage_tt.PNG

İç Saha Avantajı - Kendi Saray Mensuplarınıza ve Misafirlerinize karşı Baştan Çıkarma Plan Başarı İhtimali: +%50

Diğer özellikler ise hedef alabileceğiniz kişi miktarını yükseltiyor.

subtle_desire_tt.PNG

Gizli Arzular - Baştan Çıkarma Planlarınızdan Ensest eksisini kaldırır.

Burada bir parantez açmak isterim, bu özellik Planı etkiliyor, ilişkiyi değil. Eğer bir aile üyenizle yakınlaşırken yakalanırsanız bunun sonuçlarına katlanacaksınız. Buna benzer olarak eğer cinsel tercihlerinizin kimi baştan çıkarmaya çalışabileceğiniz hususunda kısıtlayıcı bir faktör olduğunu düşünürseniz, bunun da çözümü var:

unshackled_lust_tt.PNG

Zincirsiz Şehvet - Baştan Çıkarma Planlarında çekicilik eksilerini kaldırır.

Bu hedefin cinsel tercihlerini denklemden çıkarttığınız anlamına gelmiyor.

Bunların yanı sıra daha farklı bir "efektiflik" sunan özellikler de var:

like_weeds_in_a_garden_tt.PNG

Mantar Gibi - Doğurganlık: +%30

Başarısız olmanızın sonuçlarını hafifleten özellikler de var:

graceful_recovery_tt.PNG

Zararsız Kurtarma - Baştan Çıkarma Planlarınız Fiyasko ile sonuçlanamaz.

Sevgilinizi saraya çağırmak da artık tehlikeli bir iş, bu riski azaltan bir özelliğimiz var ancak sevgili için hayatı daha riskli hale getiriyor:

Mortal_adoration_tt.PNG

Ölümüne Hayranlık - Sevgilileriniz size karşı Cinayet Planlarına katılmaya daha az meyillidir. Sevgilileriniz sizi Cinayet girişimlerinden kurtarmaya daha meyillidir.

Bildiğiniz üzere her aşk hikayesi mutlu sona sahip değildir.

seducer_tt.PNG

Son olarak bu özellik ağacını tamamladığınızda Baştan Çıkarıcı özelliğini elde ediyorsunuz. Bu sizin Entrikanızı, Doğurganlığınızı ve sizle uyumlu cinsel tercihlere sahip olma şansına vakıf olanlar için Çekicilik Görüşünü yükseltiyor. Bu özelliğe sahip birini gördüğünüzde bilin ki hiç kimse güvende değil.

İşkenceci
Elbette entrika hazdan ve keyiften ibaret değil. Oyuncularımızın favorisi "İşkence"nin CK3'te de kendine yer bulmayı başardığını duyurmanın gururunu yaşıyorum.

E peki ne işe yarıyor? Korku. Vasallarınızın sizden korkmasını sağlıyor. Bir diğer faydası kurbanınızın size işkenceyi durdurmanız için bazı sırlar verebilmesi. Kurbanın ailesi tüm bu yaşananları pek olumlu karşılamayacağı için, onun vakıf olacağı bu sırlar sizin için bir kat daha önem kazanacak. İşkenceyle çok fazla haşır neşir olmak Dindarlık puanı kaybetmenize ve Ruhban sınıfının size olan görüşünün düşmesine sebep olacak (Elbette Mezhebiniz bu gibi hususlarda istisnai bir görüşe sahip değilse)

torture_interaction.jpg

İşkenceci Özellik Ağacı
İşkenceci özellik ağacı tamamen vasallarınızın kalbine korku salmaya odaklanıyor. İlk olarak Korku seviyesiyle bağlantılı çeşitli özelliklerimiz var.

dreadful_tt.PNG

Korkunç - Korku kazanımı: +%30

divine_retribution.PNG

Tanrının Sopası - İşkence ve İnfaz eylemleri Dindarlık ve Ruhban Görüşü azalmasına sebep olmaz.

prison-feudal_complex_tt.PNG

Hapishane Kompleksi - Hapsetme İhtimali: +%50

Tabii ki topladığınız Korku miktarından olabildiğince çok faydalanabilmenize yönelik de bir özelliğimiz var:

forever_infamous_tt.PNG

Adı Çıkmış Dokuza - Korku Düşüşü -%100

İşler raydan çıktıktan sonra (diğer geliştirici arkadaşlar oyun tarzımı böyle özetliyor) yaptıklarınızın herkes tarafından bilinmesini istersiniz.

malice_implicit_tt.PNG

Kötü Niyet - Tiranlık başına Korku kazanımı: +0.5

Her şey korku demek değil, insan vücuduna dair rahatsız edici boyutlarda bilgi sahibi olmanın da çeşitli faydaları var.

dark_insights_tt.PNG

Karanlık Deneyler - Birine İşkence uyguladığınızda, %50 ihtimalle 1 Entrika veya 1 Dövüş kazanırsınız.

Direkt olarak stres azalmasına sebep olmasa da (sadist değilseniz), bu özellik ağacında stresi bir avantaj haline getiren bonuslar da mevcut:

thriving_in_chaos_tt.PNG

Kaos Merdivendir - Stres seviyesi başına +1 Askeriye ve Entrika, +2 Dövüş.

Korku (ve bunu sağlayan eylemler) kendi başına önemli bonuslara sahip ancak işi bir adım ileriye götürmek sizin elinizde.

fear_tax_tt.PNG

Korku Vergisi - Gözdağı verilmiş ve sindirilmiş vasallardan fazladan vergi ve milis kazanımı.

Bu ağaçtaki son özellik İşkenceci karakter özelliğini elde etmenizi sağlıyor, bu da size milis ve dövüş yeteneği sağlamanın yanı sıra Korku kazanımınızı yükseltiyor. Bu özelliğe sahipken diğer karakterleri hapse atıp, işkenceye maruz bıraktıkça çok yüksek Korku seviyesine sahip olabiliyorsunuz.

Komplocu Özellik Ağacı
Elbette işi şova dönüştürmeyip, gizli kapaklı bir şekilde sonuca ulaşmak isteyenler de var. Dalavere Odağı gölgelere hükmetmenizi ve zekice hamlelerle tehditleri savuşturmanızı mümkün kılıyor.

Bu özellik ağacı düşmancıl planlara ve casusbaşı görevlerine çeşitli bonuslar sağlıyor:

swift_execution_tt.PNG

İnce İş - Cinayet Plan Gücü: +%30

a_job_done_right.PNG

İşi Usulüne Göre Yapmak - Düşmancıl Plan Başarı İhtimali: +25

(Düşmancıl plan, düşmanlarınızın yaptığı plan değil, birine zarar vermeye yönelik planlarınız)

digging_for_dirt_tt.PNG

Altını Üstüne Getirmek - Sır Bulma Hızı: +%25

Sır Bulma, casusbaşınıza verebileceğiniz görevlerden birisi.

Bunların yanı sıra bazı savunma odaklı bonuslarımız var, hani olur da düşmanınız intikam almak isterse:

court_of_shadows_tt.PNG

Gölgeler Konseyi - Plan Bozma Etkinliği: +%50

Tahmin edeceğiniz üzere Plan Bozma da bir casusbaşı görevi.

prepared_for_anything_tt.PNG

Hazır ve Nazır - Düşman Düşmancıl Plan Başarı İhtimali: -25, Düşmanın Saray Mensuplarınıza karşı Düşmancıl Plan Başarı İhtimali: -10

Bunları açtıktan sonra kendi metodlarınızın size karşı kullanılması bir hayli zor olacak, endişelenmeniz gereken yegane isimler sizle denk meziyetlere sahip olanlar. Zaten genel olarak bu insanlara karşı dikkatle yaklaşmalısınız. Geçtiğimiz günlükte Koz Yaratma planına dair bilgiler vermiştik, bu Komplocu ağacı üzerinden açılabilen etkileşimlerden sadece bir tanesi.

Truth_is_relative_tt.PNG

Gerçek Görecelidir - Koz Yaratma Planını aktifleştirir. Sır Bulma Koz yaratmanızla sonuçlanabilir.

kidnapper_tt.PNG

Adam Kaçıran - Kaçırma Planını aktifleştirir.

Kaçırma bir suç planı, dolayısıyla bir sır. Eğer başarılı olursanız otomatik olarak keşfediliyorsunuz, insanların kimin zindanında olduğunu farketmesi pek zaman almıyor. Ancak endişelenmeniz gereken bir durum yok, kurbanın kaderi tamamen sizin elinizde.

Kurabileceğiniz bu kadar plan, tek bir plan slotuyla ne kadar etkili olabilir? İşte orada bir diğer özelliğimiz devreye giriyor:

twice_schemed_tt.PNG

İki Plan - Maksimum Düşmancıl Plan: +1

Son olarak bu ağacı tamamladığınızda Komplocu karakter özelliği elde ediyorsunuz. Bu karakter özelliği sadece Entrikanızı arttırmakla kalmıyor, aynı zamanda Plan Gücünüzü arttırıp, entrikalarınızın daha hızlı gerçekleşmesini sağlıyor.

schemer_tt.PNG

Bu haftalık bizden bu kadar, önümüzdeki hafta İdare Yaşam Tarzındaki odaklardan ve özellik ağaçlarından bahsediyor olacağız.
[+] 7 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Bazı kelime tercihleri gülümsetti, çeviri için teşekkürler.
Vir sapit qui pauca loquitur
Ara
Cevapla
#3
Özellik ağaçları oldukça ilgince benziyor. Her haliyle İ:R'den daha dolu bir oyun olacağı ise açık.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.