Günlük: CK3 - Cinsiyetler, Mezhepler ve Kültürler
#1
ck3banner.png

Crusader Kings III geliştirici günlüklerinde bu hafta cinsiyetten, mezheplerden ve kültürlerden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...y.1377711/ :Herkese merhabalar, bugün Virvatuli ile birlikte sizlere CK3'te farklı oynanış stillerini nasıl deneyebileceğinizden bahsedecek, karşılaşacağınız bazı içerik ve oynanış unsurlarından bahsedeceğiz.

Oyuncuların dünyayı istedikleri gibi şekillendirebilmesi gerektiğini düşünüyoruz, Paradox'un sloganında olduğu gibi "Biz oyun yapıyoruz, siz hikayeler oluşturuyorsunuz". Elbette CK3 gibi tarihselliğe dayanan bir oyun yaptığınız vakit oyuna başladığınız konum çok fazla adil olmayabiliyor, ancak kararlı oyuncular zaman içerisinde ülkelerini istediği gibi şekillendirme olanağına sahip.

Tahmin edeceğiniz üzere CK3 geliştirici ekibi oyuna büyük bir tutkuyla yaklaşan kişilerden oluşuyor. Bu günlükte sizlere bahsedeceğimiz mekaniklerin bir kısmı oyunun geliştiriliş aşamasının bir parçasıyken, bazı mekaniklerin ise bir tutku çalışması neticesinde ortaya çıktığını söylemek mümkün. Çok fazla tarihle ilgilenmeyen kişiler dahil olmak üzere herkesin temsil edilmesi bizim için önemli, herkes istediği karakterle başlayıp istediği şekilde oynayabilmeli.

CK3 kendi içerisinde büyük farklılıklara ev sahipliği yapan bir oyun. Dünya haritasının neredeyse yarısını ve tarihin yaklaşık 600 yıllık kadar bir sürecini konu alıyor. Dünyada tonla unvan, tonla kültür, mezhep ve karakter bulunuyor. Tüm bunları hak ettikleri ayrıntı ve doğrulukla yansıtmayı, bu noktada oyuncu tercihlerini hiç olmadığı kadar önemli hale getirmeyi hedefliyoruz. Dilerseniz tarihi yaşayabilir, dilerseniz yeni bir dünya inşa edebilirsiniz.

Ancak tek odaklandığımız şey farklılıklar değildi elbette, bu içeriklerin bir çoğu CK2'de halihazırda bulunuyordu. Örneğin harita üzerinde gördüğünüz tüm mezhepler ve kültürler oynanabilir olacak, dinamik mezhep sistemi dünyayı şekillendirebilmenizde size yardımcı olacak. Aynı zamanda CK3 tecrübenizi yönlendirmeyi amaçlayan yeni Oyun Ayarları ekledik. Eğer oyuna başlar başlamaz bir Kral olarak değil de, Kraliçe olarak oynamak istiyorsanız Oyun Ayarlarıyla bunu yapabileceksiniz.

Gelin fazla lafı uzatmadan ayrıntılara girelim.

Cinsiyet Seçenekleri
CK3'te tüm cinsiyet temalı kısıtlamalar mezheplere bağlı. Sahip olduğumuz dinamik mezhep sistemiyle bu kısıtlamaları oyun içerisinde kaldırabiliyorsunuz. Din ilkeleri üzerinden belirlenen cinsiyet ayrımları erkeklerle kadınlara aynı seçenekleri sunuyor, örneğin Cinsiyet Görüşü ilkesi "Erkek Üstünlüğü", "Eşit" ve "Kadın Üstünlüğü" şeklinde 3 seçeneğe sahip. Erkek Üstünlüğünü seçtiğinizde kadınlara uygulanan kısıtlamaların aynısı, Kadın Üstünlüğünü seçtiğinizde erkeklere uygulanıyor.

genderviewtenet.png

Erkeklerin en üst kademelerde yer aldığı, öte yandan kadınların sınırlı haklara sahip olduğu dönemlerde bile kadınlar etraflarındaki dünyayı etkileyen figürler olarak ön plana çıkabiliyordu. Orta çağın birçok köşesinde, eşlerinin yokluğunda devlet yönetimini devralan kadınlara rastlanıyordu. Bunu oyuna eş için bir konsey pozisyonu oluşturarak yansıttık. Eşinizin yetenekleri direkt olarak ülke yönetiminde rol oynayacak ve örgütleşmelerle müzakereler yapmaktan fazladan asker çıkartmaya kadar eşinizin üstlendiği görevlere dair olaylarla karşılaşacaksınız.

the_guard_1.png

CK2'de olduğu gibi Cinsiyet Eşitliği Oyun Ayarımız var ve bu ayarda bazı geliştirmelerde bulunduk. CK2'de "Tüm" olarak geçen "Eşit" seçeneği dinamik mezhep sistemimiz ve tasarım felsefemiz neticesinde CK2'ye nazaran daha az istisnaya sahip. Aynı zamanda "Tam Tersi" seçeneğinde tarihsel cinsiyet hakları yer değiştiriyor, birçok dinde kadınlar üstün konuma geliyor.

Diversity_female_rules.png

Kadınlar görsel olarak Crusader Kings'te hiç olmadığı kadar ön planda. Çok farklı karakterlerin yer aldığı çeşitli yükleme ekranlarına sahibiz fakat en büyük farkı yeni olay penceresinde göreceksiniz. CK2'de çok hoş olay görsellerine sahiptik, ancak bu görseller karakterler arası farklılıkları yansıtmakta yetersiz kalıyordu. CK3'te burada karakter modellerini değerlendiriyoruz, böylelikle bizzat olay penceresinde bu olaydan etkilenen kişileri görebiliyorsunuz.

far_from_home_1.png

Cinsellik
Cinsellik karakter davranışlarını ve motivasyonlarını hem gerçek hayatta hem de CK3'te etkileyen bir faktör. Bu raddede oyunda sahip olduğunuz mezhep tarafından günah veya suç olarak kabul edilen seçenekler de var, entrika ve drama için mükemmel olan bu seçenekleri CK3'te daha kademeli bir şekilde yansıtmaya karar verdik. CK2'deki heteroseksüellik ve homoseksüelliğin yanı sıra, CK3'te karakterler biseksüel ve aseksüel olabiliyor. Cinsellik artık bir karakter özelliğiyle belirlenmiyor, bunun yerine kendine has bir sisteme sahip. Bu durum aynı zamanda heteroseksüelliğin CK3'te varsayılan hal olarak işlemediği anlamına geliyor, bu da bizim için önemli bir diğer husus.

Çocuklar 10 yaşlarındayken cinsel gelişimlerini tamamlıyorlar ve bir cinsellik türüne sahip olduktan sonra bu değişmiyor. Oyunda cinsel ve romantik ilgiyi ayrı yansıtmadığımızı hatırlatmak isterim, dolayısıyla karakterin cinselliği hem cinsel hem romantik ilgiyi belirliyor.

budding_attraction.png

Öte yandan oyunda cinsel eğilimle, cinsel davranışları birbirinden ayırıyoruz. Karakterin cinsel eğilimleri yasaklanamaz, ancak cinsel davranışları suç teşkil edebilir. Örneğin mezhebin "Eşcinselliğe Bakış" "Kabul Edilmiş" seviyesinde değilse, ilişki yaşayan iki erkek "Homoseksüellik" sırrı elde ediyor (cinsellikleri ne olursa olsun). Yapay zeka ilgi duymadığı karakterlerle ilişki yaşama peşine düşmezken, oyuncular kimi zaman karakterlerinin cinsel eğilimlerine zıt davranışlar sergileyebilir (ve bu ilişkiler hiçbir zaman sevgili olmakla sonuçlanamaz). Bu durum oyuncunun heteroseksüel karakterinin de homoseksüel veya biseksüel bir erkeği baştan çıkartması durumunda "homoseksüellik" sırrı elde edebileceği anlamına geliyor.

Cinsellikle iligili iki Oyun Ayarımız var: "Eşcinselliğe Bakış" ve "Cinsellik Dağılımı". İlki az önce bahsettiğimiz Cinsiyet Görüşü ile oldukça benzer, dinlerin "Eşcinselliğe Bakış"ını "Kabul Edilmiş"e getiriyor. İkincisi ise farklı cinsel eğilimlere ne kadar sık rastlayabileceğinizi ifade ediyor. Varsayılan ayarda heteroseksüellik en yaygın cinsel eğilimken, bunu "Eşit"e alıp 4 cinselliği de eşit oranda rastlanacak hale getirebiliyorsunuz. Bunların dışında homoseksüellik, biseksüellik ve aseksüellik için onları daha yaygın hale getiren seçenekler mevcut.

accepted_same_sex_relationships.png

Mezhepler
Geçtiğimiz haftalarda sizlere mezheplerde yaptığımız değişiklikleri ve geliştirmeleri tanıttık. Oyunun başlangıcında istediğiniz mezheple oynayabileceksiniz. Dinamik mezhep sistemi farklı mezhepler için farklılıklar oluşturabilmemizi, her mezhebin birbirinden farklı hissettirebilmesini sağlıyor.

Daha da iyisi, artık Hristiyanlık dışındaki mezhepler de, özellikle Afrika ve Hindistan'daki mezhepler de birbirinden farklılıklara sahip. CK2'deki Afrika Paganizmi her biri kendi İlkelerine sahip tam 6 mezhebe bölündü: Roog, Bori, Siguizm, Akom, Vaakizm ve Kuşitizm. Örneğin Bori mezhebinde kadınlar daha ön planda ve ruhlara tapılıyor, eşcinsel ilişkiye daha hoşgörülü yaklaşıyorlar. Öte yandan Siguikler atalarına tapıyor ve ikizlerin kutsal olduğunu düşünüyor.

religion.png

Hinduizm de alt mezheplere bölünmüş durumda, Hinduizmi oluşturan 4 geleneğin (Vaişnavizm, Şaivizm, Şaktizm, Smartizm) geliştirilmesinin yanı sıra, CK3'te daha az bilinen Krişnaizm ve Advatizm gibi mezhepler de bulunuyor. Budizm kendi içinde 5, Jainizm kendi içinde 3 mezhebe sahip. Bunla birlikte 7 mezhepe sahip bir Dualizm dinine sahibiz, bu mezheplerin arasında Maniheizm, Mandeanizm ve Sabianizm gibi mezhepler bulunuyor.

india.png

Kendi mezhebinizi oluşturabildiğiniz için, dilemeniz durumunda bulunduğunuz toplumun kabullerini baştan belirleyebiliyorsunuz. Bahsettiğim gibi bunların bir kısmı Oyun Ayarlarıyla da gerçekleştirilebilirken, oyun içerisinde bu şekilde etkiye sahip olmak daha doyurucu bir tecrübe yaratabiliyor.

Örneğin "Mezhep Kabulü" ismindeki Oyun Ayarımız dini savaşları ve anlaşmazlıkları ortadan kaldırırken, "Rastgele Mezhepler" seçeneği dünyadaki herkesin rastgele mezheplere sahip olmasını sağlıyor. Eğer bordergore'dan rahatsız olan biriyseniz şimdiden uyaralım, aşağıdaki görsel canınızı sıkabilir.

how_many_faiths.png

Kökenler ve Kültürler
CK2 başlangıçta iki farklı tür portrelere sahipti, CK3 başlangıçta 7 farklı portre kategorisine sahip olacak. Batı Avrupa'dan Kuzey Paganlarına, Ortadoğu'dan Bizans topraklarına, Bozkır'dan Hindistan'a her yerde farklı yüzlerle karşılaşacaksınız. Aynı zamanda bu 7 kategori içerisinde daha fazla sayıda kökene sahibiz.

Yeni portre sistemimiz sayesinde, bu kökenler oyunda çok daha güzel bir şekilde yerini alabiliyor. Farklı kökenlere sahip iki karakter çocuk yaptığında çocuk ebeveynlerinden ikisini de andıran özelliklere sahip oluyor. Bunlardan gelecekteki bir günlükte bahsedeceğiz.

Bu haftalık bizden bu kadar.
[+] 13 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Normalde klasik bir Paradox oyunu kıvamında, oyun ilk çıkarken v0.1 olarak çıkar gibi düşünüyordum. Hatta bir önceki oyundan bir çok temel özelliği çıkartıp, 2 sene sonrasında DLC ve Patchlerle çok önemli bir şeymiş gibi geri getirirler diyordum. Fakat çok da öyle gözükmüyor. Tabii ki CK II'de tonlarca özel dlc var, hastalıklar, tarikatlar, katolik papalık mekanikleri gibi bir çok dlc mekaniği daha sonradan gelecektir gene. Yine de genel olarak özel ve temel mekaniklerini CKIII'de de tutuyormuş gibi görünüyor. En azından Hoi 3'ten para, ham petrol - yakıt, casusluk gibi mekanikleri çıkartıp Hoi 4 çıkardırktan sonra 3 sene sonrasında DLC ile eklemiyorlar. 

Normalde ilgimi çekmiyordu bu oyun kesin eksik olur diye, şu boş zamanımda okudum tüm günlükleri ve hoşuma gitti genel olarak. Din, mezhep mekanikleri ve karakter tasarım ekranları gerçekten güzel duruyor. Hanedanlık, hane, ordu, cinsiyet, UI tasarımı gerçekten bende merak uyandırmaya başladı. Umarım gerçekten v1.0 bir oyunla karşılaşabiliriz bu sefer. Paradox'un en iyi ekibinin CKII olduğunu tekrar anladım diyebilirim.

Not: Tüm günlükleri birkaç gün içinde peş peşe okudum. Çevirenin ellerine sağlık. Özellikle Odak Ağacı isimleri çok hoşuma gitti.  :xd:
[+] 5 üye Boltux nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Oyun şimdiden doyurucu gözüküyor.
Screenshot_1.png?ex=661394d9&is=66011fd9...4125dc856&
Ara
Cevapla
#4
Karakterlerin fiziki durumlarının portrelerine yansımasını merakla bekliyorum. CK:II'de kökenlerin karakterlere gerektiği kadar yansıtılmadığını düşünenlerdendim, CK:III'te bu durum değişecek gibi duruyor.
pz5_4_1_by_schrodyus-d6kbn1b.gif
[+] 2 üye MichaelWitmann nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
Genelde çıkış öncesi 40-50 geliştirici günlüğünün yayınlanacağını varsayarsak daha göreceğimiz bir çok özellik var. Yine bu varsayımdan çıkış tarihinin bu yılın son çeyreğinde olacağı çıkarımını yapabiliriz.
Vir sapit qui pauca loquitur
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.