Günlük: CK3 - Savaş Sebepleri, Profesyonel Asker ve Paralı Askerler
#1
ck3banner.png

Crusader Kings III geliştirici günlüklerinde bu hafta savaş sebeplerinden, savaş açma maliyetinden, profesyonel askerlerden ve paralı askerlerden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...s.1357939/ :Merhaba millet, yeni bir günlüğe hoş geldiniz!

Bu hafta savaşla ilgili ayrıntılı bilgiler vereceğim ve Crusader Kings II'den bu yana yaptığımız değişiklikleri parça parça anlatacağım.

Savaş Sebepleri
Her zaman olduğu gibi yine savaş açmak için bir savaş sebebine ihtiyacınız var. Savaş sebebi savaşı kazandığınızda (ya da kaybettiğinizde) ne olacağını belirliyor. En yaygın savaş sebebi, Crusader Kings II'den de bildiğiniz üzere hak iddiasında bulunmak. Farklı durumlarda farklı seçenekleriniz de olacak elbette. Hatta bunların bazıları, diplomasi yaşam tarzı günlüğünde gösterdiğimiz özellikler gibi özel yollarla açılacak.

Declare_war_view.png

Savaş Açma Maliyeti
Bu konuda biraz değişikliğe gittik. Bazı savaş sebeplerinin farklı "savaş açma maliyetleri" var. Bu genellikle savaş açtığınız kişinin sizinle aynı dine inanan bir mümin veya başka bir dine inanan biri olmasına göre genellikle prestij ya da dindarlık olarak ödeniyor. Öte yandan, 10 prestij eksiğiniz var diye kritik bir anda gelen büyük bir fırsatı kaçırmanızı istemiyoruz. Bu yüzden bu maliyetlerin bir anlamda opsiyonel olduğunu söyleyebiliriz.

Maliyeti ödemeden de savaş açabilirsiniz. Bu noktada, adanmışlık ya da ihtişam seviyesi gibi daha büyük bir şey ödemeniz gerekecek.

Adanmışlık ve ihtişam seviyesinin kendi çapında faydaları mevcut. Bu yüzden bunları kaybetmekten kaçınmak isteyeceksiniz ama kaybetseniz de ateşkesi bozmak kadar büyük bir sorunla karşılaşmayacaksınız. Oynanışınız mahvolmayacak, sadece düşmanınız zayıfken ordu toplayıp yeni unvanlar kazanmak karşılığında birkaç adım geri gitmiş olacaksınız. Bu şekilde Crusader Kings II'ye kıyasla prestijin ve dindarlığın değerini arttırmış da olduk. Daha fazla şey yapabilmek için bu ikisini kullanmak isteyeceksiniz, yani biriktirmek her zaman işinize yarayacak!

Men-at-Arms (Profesyonel Asker)
Daha önce ordulardan bahsederken Men-at-Arms (profesyonel asker) ile Levy (milis) arasındaki farkı anlatmıştık. Levy birlikleri önlerine attığınız birkaç sikke için ölmeyi göze alan pis bir kalabalıktan ve birbirlerinden ayırt edilmeyen köylülerden oluşuyor. Men-at-Arms ise alanında uzman askerlerden oluşuyor ve ordunun savaşlarınızı kazanma konusunda kontrolü daha fazla elinizde tutmanızı sağlayan kısmını oluşturuyor. Bu askerlerin bir emrinize dağları ve bataklıkları geçmeye hazır elit birlikleriniz olduğunu söyleyebiliriz.

MaA_view.png

Ordunuzun maksimum sayıda Men-at-Arms birlik yuvası bulunuyor ve bu birlikler bakım masraflarıyla birlikte geliyor. Toplanmadıkları zaman pek bir maliyetleri olmasa da savaşa gitmek için ordunuzu topladığınızda epey bir para talep ediyorlar!

Men-at-Arms yuvalarını doldurmuş olsanız bile ordunuzu genişletmenin başka yolları bulunuyor. Her bir Men-at-Arms birliği birkaç kez büyütülebilir ve daha fazla ölümcül savaşçı barındırabilir. Bu doğal olarak bakım masrafını artıracak (hem toplanan hem de toplanmayan birliklerin), bu yüzden askerleri ordunuza katmadan önce iyicene düşünün!

Pek çok farklı Men-at-Arms birliği bulunuyor. Birliğin türü hangi arazilerde iyi savaştıkları ya da hangi birlik türlerine karşı iyi oldukları ve kötü oldukları gibi bazı şeyleri belirliyor. Zamanla yeni Men-at-Arms birliklerine erişim sağlayabilirsiniz. Yani, oyuna 867'de başladığınızda sahip olduğunuz birliklerle oyunun sonunda elinizde bulunan birlikler arasında epey bir fark olacak.

Create_MaA_view_1.png

Toprak ele geçirmeyi hızlandırmanın en kolay yollarından biri olan kuşatma silahları da Men-at-Arms'a dahil. Fakat, kuşatma silahları muharebelerde neredeyse işlevsiz olduğundan ve orduda onlara yer vermek Men-at-Arms yuvası kaybetmenize neden olacağından bu kararı verirken dikkatli olmalısınız.

MaA_siege_engine.png

Standart Men-at-Arms türlerine ek olarak farklı kültürler benzersiz Men-at-Arms türlerine erişim sağlayabiliyor. Bunlar oyun dünyası genelinde çeşitlilik gösterse de genellikle söz konusu kültürün uzmanlaştığı savaş koşullarına göre özelleştirilmiş durumda.

Camel_Riders.png

Belirli Men-at-Arms türlerinin savaşlarınıza nasıl etkide bulunduğunu görmek için savaş raporlarına göz atabileceksiniz. Bu şekilde uyguladığınız stratejinin işe yarayıp yaramadığını ve düşmanınızın sahaya sürdüğü Hafif Süvarilere karşı Mızraklıları öne çıkarma zamanının gelip gelmediğini görebileceksiniz.

Anlatılanları özetlemek gerekirse, Men-at-Arms belli birlik türlerine karşı gelmek, arazi türlerine göre hareket etmek ve doğrudan ordunuza asker katmak için mükemmel bir seçenek! Bazen strateji ve karşı eylemde bulunmak yeterli olmayacak ki orada da devreye paralı askerler girecek!

Paralı Askerler
Crusader Kings II oynayan arkadaşlarımız paralı askerlere aşinadır. Yeni oyunda ise birkaç değişiklik yaptık.

Öncelikle, artık aylık olarak ücret ödemeyeceksiniz. Bunun yerine önden üç yıllık ücretlerini verecek ve üç yıl boyunca istediğiniz gibi kullanabileceksiniz. Paralı askerleriniz böylece her zorluk ve engelde yanınızda olacak.

Mercenary_company_screenshot_3.png

Üç yıl dolmaya yaklaştığında paralı askerlerin toplanıp gitmek üzere olduğuna dair bir uyarı alacaksınız. Ondan sonra hizmetlerini üç yıl daha uzatmak için yeniden ödeme yapma fırsatınız olacak. Artık borç batağına düştüğünüzde sizi bırakıp gitmeyecekler. Bunun çoğunuzu üzdüğünü biliyorum ama yeni sistemde savaş sırasında elinizde ne olup olmadığının hesabını tutabileceksiniz.

Paralı askerler savaşın pahalıya patlamasına neden olsa da bazen hayatta kalmanın tek yolu olacak. Hem boyut hem de şekil anlamında size uygun paralı asker grubu bulabilmek ve seçim yapabileceğiniz geniş bir yelpaze sunabilmek için yeni bir paralı asker yaratma sistemine geçtik.

Mercenary_Hire_view_2.png

Her kültür, o kültüre mensup ülke sayısına göre bir ya da üç paralı asker birliğine sahip olacak. Ekstradan gelen her paralı asker grubu ise bir öncekinden daha büyük ve pahalı olacak. Gruplar kendi kültürlerine mensup bir vilayeti karargâh belirleyecek ve o karargâhın menzilinde bulunduğu kişiler tarafından tutulabilecek.

Her kültürden paralı askerlere yer verileceğinden, grupların isimleri ve armaları ya kültürlere has isim listesinden seçilecek ya da tarihi ve özellikle oyuna tat katması için eklenen gruplardan biri olacak.

Her şeyin ötesinde, paralı asker grupları bir ya da iki spesifik Men-at-Arms türüne sahip olacak. Yani, hangi grubun en büyük olduğunun yanı sıra hangi grubun verdiğiniz savaşa uygun olduğunu da değerlendirmeniz gerekecek.

Bu durum hepinize savaşlarda ne yapacağınız konusunda çeşitli stratejiler verecektir. Savaş sebebi maliyetini biriktirmeye mi yoksa paralı askerlere önceden ödeme yapmaya mı değer? Ebedi düşmanlarınıza karşı hangi Men-at-Arms türlerini kullanmalı? Ak Bölük ile Şapka Bölüğü savaşsa kim kazanır?

Yanıtları görmek için oyunun çıkmasını beklemeniz gerekecek...
[+] 4 üye Henri nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Şimdi şunu somak lazım bir kültür geniş alanlara yayılmış olsa ve tek bir baytak altında birleşmiş olsa sadece tek bir küçük paralı asker grubu mu olacak?
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.