Günlük: EU4 - 1.30 Yamasındaki Ufak Değişiklikler II
#1
diaryeu4.png

Europa Universalis IV'ün bu haftaki günlüğünde 1.30 yamasıyla yapılacak ufak değişikliklerden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...0.1333169/ :Merhaba! Bugün bir sonraki yamayla gelecek olan ve yaşam kalitesini arttıracak olan çeşitli işlevlere göz atacağız. Bunların çoğuna ücretsiz olarak erişebileceksiniz. İşlevler haricinde, daha önceki günlüklere gelen yorumlar doğrultusunda yaptığımız değişikliklerden de bahsedeceğim. Eklentiyle birlikte gelecek bir özellikle başlayalım o halde.

Elinizden, öldüğünüzde ülkenizi güvenle devralacak bir varisiniz olmasını ummaktan başka bir şey gelmiyor mu? Habsburgların unvanlarınıza çöreklenmesine izin vermemelisiniz! Monarşilere, saygı duyulan kralınızın kendi hanesinden olmayan birini varis tayin edebilmesini sağlayan bir özellik ekliyoruz. Artık varis oluşturabileceksiniz.

fonk-1.png

Bunu gerçekleştirebilmek için gerekenler:
  • Naiplikte olmamak.
  • Savaşta olmamak.
  • Pozitif prestije sahip olmak.
  • En az 90 meşruiyete sahip olmak.
Bu özelliği kullanmak 20 meşruiyet ve 20 prestije mal olurken, baştaki hanedan haricindeki yerel bir hanedandan iddiası güçsüz bir varis kazanmanızı sağlayacak.

Sırada 1.30 yamasıyla sunulacak özellikler var. Öncelikle bir önceki günlükte fark etmiş olabileceğiniz bir şeyden bahsedeceğim.

fonk-2.png

Artık farenizi ülke armasının üzerine getirdiğinizde o ülkenin sınırları haritada kırmızıyla yanıp sönecek. Bu durum, sol üst köşedeki büyük oyuncu ülkesi arması haricindeki tüm armalarda geçerli olacak.

Sıradaki özelliğimizi dün göstermiştim. Küçük bir ekleme olsa da insanların hoşuna gideceğini düşünüyorum. İstikrar arayüzüne tüm vilayetleri core yapma tuşu ekledik.

fonk-3.png
Bir önceki günlüğe yeniden bakarsanız yeni yönetim kapasitesi mekaniklerine yer açmak ve tüm gerekli bilgileri oyunculara sunmak için istikrar arayüzünü yeniden tasarladığımızı görebilirsiniz.

Bu özellik hakkında söylenecek pek bir şey yok, zira her şey ortada. Puanınızın yettiği kadar vilayeti tek seferde core yapmaya yarıyor. Şunu da eklemeliyim ki, programcılarımız 3.000'den fazla vilayete sahip olunduğunda makroyönetim arayüzünde ve çeşitli listelerde bir dizi sorunla karşılaşmış.

Bir sonraki özelliğimiz ise tabi devletlerinizin görev ağaçlarını görebilme seçeneği.

fonk-4.png

Tabi devletlerden elde edeceklerini maksimize etmek isteyen ve hatta görev ağaçlarından uzun vadede çıkar sağlamak isteyenlerin işine yarayacaktır.

Görevlerden bahsetmişken, içerik tasarımcılarımız gereksinim ve ipuçları kısımlarını netleştirmeye çalışıyor.

fonk-5.png

Bir de gereksinimleri sağlamaya ne kadar yaklaştığınızın görüldüğü kısma ekleme yapıyorlar. Modcu arkadaşlar için iyileştirdiğimiz bazı kodları yazıyorum:
  • Num_of_owned_provinces_with
  • Num_of_provinces_owned_or_owned_by_non_sovereign_subjects_with
  • Calc_true_if
Sırada ise generallerinizi yönetmenizi bir tık daha kolaylaştıran değişiklikler var.

fonk-6.png

Ülkenizin askeriye arayüzünde artık liderleri kontrol ettikleri ordu ya da donanmalardan alabileceksiniz. Bu fonksiyona ek olarak, temelde var olma biçimlerini ya da ölme biçimlerini biraz değiştirdik.

fonk-7.png

Artık liderlerin de monarklar gibi yaşları olacak. Bunu iki nedenden ötürü ekledik. Birincisi, bir liderin bu dünyada ne kadar zamandır var olduğunu ve komuta ettiği güce daha genç birini atayıp atamamaya doğrudan karar verebilmenizi sağlamak. İkincisi ise lider olarak kullanılan monarkların ölme olasılığının hesaplanış biçimini düzenlememizi sağlamak. Ordunun başında bulunan monarklar artık yaşlarına göre ölüp ölmeme hususunda iki kez kontrolden geçmeyecek, fakat majestelerini sağlığı hala sahada olduğu için tehlikede olacak.

Son iyileştirmemiz hepimizin doğru olduğunu bildiği bir şeyi, ekibimizde İsveç'i kayırma diye bir şeyin söz konusu olmadığı kanıtlar nitelikte. İşte sırf bu yüzden Avrupa'nın öteki deniz güçleriyle daha iyi rekabet edebilsin diye Danimarka idealarını güncelledim.

Gelenekler
  • %5 Gemi Dayanıklılığı
  • %10 Vergi Alımı
Bonus
  • %10 Donanma Angajmanı
İskandinav Hükümdarların Mirası
  • %10 Şok Hasarı
Vornedskab
  • %20 Küresel İnsangücü Kazanımı
  • %20 Küresel Denizci Kazanımı
Eski Donanma Gelenekleri
  • %10 Donanma Morali
  • %5 Donanma Çekilme Olasılığı
Rentekammer
  • -%15 İnşa Maliyeti
Klaedekammer
  • -%15 Donanma Bakım Masrafı
Genişletilmiş Tersaneler
  • +%50 Donanma Güç Limiti
Den Danske Lov
  • -1 Küresel Huzursuzluk
Günlüğü bitirmeden önce, bundan önceki günlükleri paylaşmamızın ardından yaptığımız değişikliklerden bahsetmek istiyorum.

Öncelikle gemiler için çekilme olasılığını %3'ten %10'a çıkararak daha makul bir savaştan çekilme ve taze gemilerinizi savaşa sokma olanağı sunmak istedik.

Yönetim kapasitesini aşmanız durumunda yiyeceğiniz yönetim verimliliği cezasını %100 seviyesinde +%20 core oluşturma maliyeti ve +%100 danışman maliyeti olarak değiştirdik. Yönetim verimliliğinin bizim yansıtmak istediğimizden çok daha fazla yan etkisi olduğunu görünce yerine core oluşturma maliyetini koymaya karar verdik. Kapasiteyi aştığınızda sizlere maddi yük olması için eyalet bakımını da eklemeyi düşündük ama hem bölgelerin bakımı için ödeme yapmamanız hem de iflas etmeniz halinde dahi negatif etkilenmeye devam edeceğiniz bir ölüm döngüsüne kolayca girme olasılığınız olduğundan bundan vazgeçtik. Danışmanların, yönetiminiz üzerindeki baskıyı temsil etmeleri, tamamen kontrolünüzde olan bir mali yükümlülüğe sahip olmaları ve verdikleri ilave bonusların puan oluşumuna dolaylı olarak etki göstermesinden ötürü iyi bir seçenek olduğunu düşündük.

Yönetim kapasitesiyle birlikte önceden vilayetlere bağlı olan eski yönetim mekanikleriyle de oynadık. Tüccar Cumhuriyetleri ve Prusya Militarizasyonu'nun cezaları yeniden ayarlandı. Tüccar Cumhuriyetleri artık core yapılan vilayetlerden kaynaklı cumhuriyetçi gelenek cezası almayacak. Bunun yerine eyalete bağlanan toprakları ve bölgelerinin yönetim maliyeti diğer uluslara kıyasla %25 daha fazla olacak. Ticaret şirketleri ise daha düşük bir miktar ödeyecek. Militarizasyon cezası artık ülkenin yönetim kapasitesine göre şekillenecek ve %100'ün üstüne çıktığında -1 militarizasyon etkisine sahip olacak. Ancak, Prusya Monarşisi/Cumhuriyeti zaten yönetim biçiminden kaynaklı olarak -%50 yönetim kapasitesine sahip olduğundan büyük miktarda vilayeti Osmanlı İmparatorluğu kadar verimli bir şekilde yönetemeyecek.

fonk-8.png

Önümüzdeki hafta çok eski bir günlükte bahsettiğimiz bir mekanik olan paralı askerleri ziyaret edeceğiz. Paralı askerlerden son bahsedişimizden bu yana epey zaman geçti. Vizyonumuz aynı kalsa da işleyişlerinden ve ekledikleri içeriklerden ayrıntıyla söz etmek istiyorum. Haftaya görüşürüz!
[+] 3 üye Henri nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Biz 1 yıldır Mega DLC çıkaracaklar diye bekliyoruz Paradox ufak değişiklikler DLCsi çıkarıyor...
[+] 1 üye Voidian nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Paradoxplaza'da veraset mekaniğinin Güllerin Savaşı'nı etkileyip etkilemeyeceği sorulmuş. 1.30 yamasında oyunun başında İngiltere Kralı VI. Henry daha düşük bir meşruiyete sahip olacağından Güllerin Savaşı önlenemezmiş.
Ara
Cevapla
#4
Bu dlc ne zaman gelir ?

Varis yaratma çok çok saçma olmuş.
Screenshot_1.png?ex=661394d9&is=66011fd9...4125dc856&
Ara
Cevapla
#5
Varis core ve görev ağacı güzel özellik ama gerisi eh
Ara
Cevapla
#6
Lider atama ekranındaki değişiklik yapılanlar arasından en "faydalı" denebilir. Onun dışında bayağı boş gibi geldi. Özellikle HRE vassal swarm gibi durumlarda o görev ağacı mekaniği nasıl çalışacak merak ediyorum.
WhaW8Am.gif
Ara
Cevapla
#7
Varis yaratma işi. Mevcut iktidarı değiştirme seçeneği olarak sunulmuş. Yeni bir aile ile yönetime devam edip AI nin yönettiği devlete pu ya düşme olasılığımızı düşürmek için eklenmiş olabilir. İş yapar mı yapar fakat düşük meşruluk sebebi ile çıkacak isyanlarla nasıl baş edilir orası muamma. Oyun başı kullanmak aşırı tehlikeli, hele ki kastilla gibi devletlerde. Hanedanın değişmesinin bir kötü yanıda aynı hanedana sahip devletlere pu atma şansını kaybediyor olmamız. Vasal devletlerin görev ağaçlarını görebilmenin iyi yanı vasalın görev ağaçlarının avantajı ile daha iyi genişleyebilirsin yani bir alternatif sunulmuş. Vasal feed severler için güzel bir gelişme ben vasal feed işini seven biri değilim. Bu yüzden benim tercihim olmayacaktır. Herşeyi kolaylaştırmak üzere yapılan bir dlc de görmek istediğim bir şeyde seçilen orduyu ai ye devrederek çoklu cephede aynı anda savaşmaktı bunu göremedim. Dlc mart ortası yada nisan başı gibi gelir. Bu dlc mega dlc değil bence olsa olsa final dlcsidir.
Medeni Hayattan Bahseden Züppelere,
Barıştan Bahseden Kansızlara,
Maziyi İnkar Eden Namussuzlara İnanma..!
Millet, Kan Demektir.
Damarındaki Asil Kanda Türklük Varsa,
Zaten Savaşçılığı Duyacak Ve İsteyeceksin....
[+] 1 üye Türk Şad nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#8
Bayrağın üstüne gelince sınırların kırmızı yanması gerçekten üzerinde çok uğraşılmış bir özellik. Toplu core basma ve prens atama da aynı şekilde. Ücretli üyelik için sabırsızlanıyorum
Ara
Cevapla
#9
Kırmızı yanma efektini ımperator rome'dan almışlar iyi olmuş. :)
Hail the Omnissiah! He is the God in the Machine, the Source of All Knowledge
Ara
Cevapla
#10
Şimdi en az 20 milyon vasalla gezen Memlûk düşünsün. Görev agcindan görev agcina atlaya altaya oyariz artık :P
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.