16-08-2022, 21:00
(Son Düzenleme: 16-08-2022, 21:00, Düzenleyen: PCOyun. Toplamda 1 kere düzenlenmiş.)
Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta 1.34 ile gelen yeni görseller ve birim modellerinden bahsediliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...k.1537254/ :Bir başka sanat Geliştirici Günlüğüne hoş geldiniz! Ben Davir Horler (SaintDaveUK), Tinto'daki Sanat Ekibi Lideriyim. Bugün size ekibin geçtiğimiz yıl boyunca ürettiği içerikleri göstereceğim.
Her zamanki gibi sanatçılarımız irili ufaklı bir sürü yeni şey üretti, buna geçtiğimiz hafta gördüğünüz yeni Anıt görselleri ve geçtiğimiz aylardaki gördüğünüz düzinelerce ikon ve olay görseli de dahil.
Bir örnek gösterelim, aşağıda geçtiğimiz günlüklerdeki İsveç İskandinavya, Danimarka ve PLB görev ağaçlarını görebilirsiniz. Tabii bu sefer yeni ikonları ile birlikte.
Aşağıda ise favori yeni olay görsellerimden bazıları, Anton von Werner'in 1877 çiziminden esinlenen görsel de dahil. Tabii kıyafet tercihleri EU4 dönemine uygun olacak şekilde güncellendi. Ayrıca bizim "Silahlı Livonya Şövalyeleri" görselimiz de bulunuyor.
Fakat bugün size daha çok İskandinavya Birim Paketini ve onunla birlikte gelenleri tanıtacağım. Paketin amacı Baltık ve Kuzey Denizi bölgelerine yeni bir soluk getirmek. Burada göstermek istediğimiz ülkeleri seçmek zor olmadı zira pek çok topluluk üyesi isteklerini yıllar boyunca dile getirmişti.
İlk konseptler araştırmalarımız üzerinden yaptığımız basit çizimler, hızlıca siluetlere ve değerlere göre seçim yapıyoruz.
Bunlar üzerinde çalışmaya Aralık 2021'de başladık, bu yüzden uzun süreli çalışmalarımızın sonunda fanlarımıza gösteriliyor olması son derece heyecan verici. Paradox'un bir İskandinavya şirketi olması ve aynı zamanda Tinto'da çalışan Kuzeyli meslektaşlarımızın olmasından ötürü bu üzerinde çalışması gerçekten harika bir projeydi.
Konsept ekibi her birim için doğru tercihi yapmak için pek çok versiyon arasından seçim yapıyor.
3D Ekibine verilen bir son konsept örneği.
Bu birim paketlerini çoğu ülkeden ziyade kültüre bağlı. Yani bunları uygun yerlerde sıklıkla görebilirsiniz, ayrıca böylelikle İskandinavya gibi ülkeler kurulduğunda da korunacaklar.
Norveç
1. Aşama birlikler Norveç aslanı ile süslenmiş bir zırh giyiyor, aynı zamanda iyi kol ve bacak korumalarına sahip. Kasktaki kırmızı kurdele, "Kongshirden 1260"a bir gönderme, kendileri bunu öne çıkaran bir özellik olarak kullanan Norveçli bir grup. Üyelerinden biri araştırmamızda yardımcı oldu.
Orta Çağ Norveç kıyafetleri büyük oranda Hollandalılardan esinlenilerek üretilmişti, bunu bir miktar da olsa üniformalarda görebiliyorsunuz, özellikle de paltolarda ve kravatlarda.
Son aşama birim ise elit kızaklı birliklerden esinleniyor. Bu birliklerin son düzeydeki eğitimleri ülke çapında kızakla kayarken tüfekle ateş etmeyi bile içeriyordu. Bunun sebebi ise İskandinavya'nın en sert kışlarında bile her an savaşa hazır olmalarıydı. Bu eğitimler günümüzde biatlon sporu hâlini aldı ve Kış Olimpiyatlarının bir parçası.
Danimarka
Danimarka, kısmî bir kıyafet güncellemesi alıyor çünkü 2. Aşama birlikleri zaten Evanjelikal Birlik Birim Paketinde bulunuyor.
Danimarka Hacı günümüzde hâlâ kullanılan en eski bayraklardan biri, bu yüzden onu birinci aşama birimin kıyafetine örmenin uygun olacağını düşündük. Kaskın görüş için en iyi tercih olduğunu düşünmüyoruz fakat araştırmalarımız sırasında birden fazla kez karşımıza çıktı ve özgün görüntüsünden ötürü kullanmaya karar verdik.
İleriki aşamalarda kullanılan siyah tonlar her yerde görülen türden değildi, sadece belli Danimarka birlikleri tarafından kullanılıyordu fakat siyah oyunda pek kullanılmayan bir birim rengi olduğundan korumaya karar verdik.
Araştırma aşamasında pek çok kez bıyıklı piyadelere denk geldik, ayrıca ekibimizdeki Dan (karakter sanatçısı Vonboe) da bir bıyığa sahip, bu yüzden önemli bir eklenti olduğunu düşündük.
Dithmarschen
Jutland yarımadasındaki bu ufak ülke bir köylü cumhuriyeti olması ile öne çıkıyor, bu yüzden o dönemde bölgedeki köylülerin nasıl giyindiklerini inceledik ve tasarımlarımızda hayat verdik. Köylü güruhlarının fanı olan oyuncular için oyuna dirgeni bir mızrak türü olarak eklediğimizi bildirmek heyecan verici olacaktır.
Finlandiya
Finlandiya'nın yerli Ural kültürü çağlar boyunca İsveç, Novgorod ve Rusya tarafından etkilendi. Bundan ötürü Finler kendilerince bir askeri kimlik yaratma fırsatı bulamadı, bir şey hariç.
Ünlü Hakkapeliitta'nın görüntüsü bu birliklerin çoğunu birbirine bağlayan ana unsur, zırhlı şövalyelerden carolean çağı tüfeklilerine kadar. Ayrıca näverden yapılmış bir kese bile yaptık, näver ise bol ormana sahip Kuzey'de sıkça karşılaşılan tahtadan bir malzeme. Son birim ise Rus birliğinin Finler tarafından esinlenmiş versiyonu.
Mavi ile süslenmiş açık gri renkleri modern Finlandiya bayrağından ve Finlandiya'nın 20. yüzyılda bağımsızlığını elde etmesinden sonra ürettiği üniformalardan esinleniyor.
Riga
Çağlar boyunca Riga'nın zenginliğini ve dindarlığını yansıtmak istedik, çünkü Alman Tüccarlar tarafından Baltıkta kurulmuş Katolik bir Hansa şehriydi.
İleriki dönem kıyafetlerinde ise Prusya ordusundan hafif değişiklikler yaparak esinlendik. Humbaracı başlığı, Riga Başpiskoposunun giydiğine oldukça benzer. Ayrıca aynı temayı devam ettirecek şekilde shako'nun giydiği tüylü başlık ise ileriki dönemin Alman humbaracılarını andırıyor.
Sámi
Sámiler belki de bu birlikler arasındaki en göze çarpanlar. İkonik renkli Gátki elbiseleri ve şaşalı şapkaları bulunuyor. Sivri uçlu ayakkabıları (nutuka olarak da bilinirler) göze tuhaf gelebilir fakat oldukça işlevliler, derin karda rahatlıkla hareket edilmesi için geniş tabanları ve kızaklara tutunmak için kancaları bulunuyor. Bıçakları ise rengeyiği boynuzlarından yontulmuş.
Rengeyiği kürkünden yapılmış eldivenler ve kalın deri kabanlar Avrupa'nın uzak kuzeyindeki zorlu yaşamlarını yansıtıyor. Aynı zamanda yayları ve mızrakları ise kızak çubuğu olarak çift işlev görüyor.
Şapkaları Avrupa'nın başka yerlerindeki kıyafetleri yansıtacak şekilde seçtik, üç başlı çağındaki dört rüzgar şapkası ve Belçika shako'sunu anımsatan uçlu şapka gibi.
Holstein
Sallet giyen zırhlı piyade bu dönemde Kuzey Almanya'nın vazgeçilmezlerinden, bu yüzden koymazsak olmazdı. Zırhı temayı devam ettirecek şekilde 2. Aşama birlik göğüslüğü ve diğer zırhları koruyor, zengin askerlerin çoğunlukla yaptığı gibi.
Son çağlar ise hafif süvari birliklerinden esinleniyor, bu da onlara süvari havası veriyor çünkü bunun oyunda pek yansıtılmadığını düşündük.
İzlanda
Kendi askeri geleneği olan bir başka ilgi çekici ülke daha, benzer Þjóðbúningur (modern İzlanda milli kıyafeti) ve Norveçli tasarımlardan esinlendik.
Oyunun erken aşamalarında metal kask, bol şortlar ve baltalar Nors geçmişlerini öne çıkarıyor. Zıpkın ise okyanusa itimatlarını yansıtıyor.
Modernleştikçe Norveç modasını birkaç adım geriden takip ediyorlar, özellikle de kravat kullanımında bunu görebiliyorsunuz.
Yünlü kuyruklu şapkaları (skotthúfur) ve kapalı elbiseleri (treyjur) rüzgarlı kuzey denizlerinde yelken açan denizciler için zorunlu olan kıyafetlerdi ama aynı zamanda günümüzde milli kıyafetin de bir parçasılar. Dahası Kuzey Amerika ön safha birliklerinden (Roger's Rangers gibi) esinlendik, bu tasarım İzlanda'nın izole temasıyla oldukça uyuştu.
Baltık Ülkeleri
Serbest bırakılabilen yerli Baltık ülkeleri bu birlikleri paylaşıyor, büyük oranda Estonya ve Letonya geleneksel kıyafetlerinden esinleniyorlar.
Ağır yünlü uzun kabanlar streltsy kıyafetlerini andırıyor fakat Baltık görsel temasının parçası olarak ufak detaylar ile süsleniyorlar. Ayrıca özel dikim çorapları, muhteşem şapkaları ve cepli kemerleri bulunuyor bu da onlara fatihlerine ve komşularına kıyasla daha özgün bir görünüş sağlıyor.
N-iX Oyun & VR Stüdyosu
EU4 sanat ekibi Ukraynalı N-iX stüdyosu ile yıllardır birlikte çalışıyor ve kendileri Anıt görselleri, olay görselleri ve birim modelleri gibi bu oyundaki güzel olan neredeyse her şeyde paya sahipler.
Rusya'nın Ukrayna işgali haberleri yayılmadan önce onlarla birlikte birim modelleri üzerinde çalışmaya başlamıştık. Onlarla neredeyse her gün birlikte çalışan İspanya'daki bizler için bu durum gerçekten şok ediciydi. Tabii bu onların yaşadığı şok ile kıyaslanamaz bile, çoğu Avrupa'nın çeşitli yerlerine sığınmacı olarak gitmek zorunda kaldı ya da evlerinde durumun belirsizliği ile hayatlarına devam ettiler.
Bu hayal etmesi bile imkansız zorluklara rağmen ekip kararlılık ile çalışmayı sürdürdü ve size gerçekten harika bir içerik sundu. Bu yüzden bir dahaki sefere EU4'ü açtığınızda Ukraynalı meslektaşlarımızın durumunu bir kez daha düşünün.
Önümüzdeki Geliştirici Günlüğü
Haftaya PDX Big Boss size yeni Başarımlardan ve bazı modlama değişikliklerinden bahsedecek. O zamana kadar bu konu altında yeni birim modelleri ve ikonlar hakkındaki düşüncelerinizi söyleyin!