Günlük: EU4 - Akkoyunlu ve Karakoyunlu
#41
Eyyy Osmanlı düşmanı Paradox çek kirli ellerini bu milletin yakasından (!)
Ara
Cevapla
#42
Osmanlı hala oyunun açık ara en güçlü devleti. Ben Fransa'nın, Kastilya/Ispanya'nın, Polonya/Commonwealth'in, Muscovy/Rusya'nın pert olduğunu çok gördüm ama Osmanlı YZ'nin toprak kaybettiğini bile görmedim.
Ara
Cevapla
#43
(24-09-2017, 14:00)Republic : Osmanlı hala oyunun açık ara en güçlü devleti. Ben Fransa'nın, Kastilya/Ispanya'nın, Polonya/Commonwealth'in, Muscovy/Rusya'nın pert olduğunu çok gördüm ama Osmanlı YZ'nin toprak kaybettiğini bile görmedim.

Gerçekten bende hiç pert olan dağılan Osmanlı görmedim. Aslında Osmanlı zayıflatılmak isteniyorsa biraz daha batıya yönelmeli. Nasıl mısır için görev var Macaristan için Viyana için de görev olmalı. Böylece Avrupa Osmanlı üzerine koalisyon kurulup dağılma sürecine sokabilir. Bu oyundaki problemlerden biride bence ainin çok çok az koalisyon yemesi. Fransa İspanya'nın yarısını alıyor fakat kimse kardeş sen ne ayak demiyor. Veya İspanyollar ayaklanmıyor. Ai biraz daha insanlaştırılabilir. Misal bir oyuncu bazen koalisyonu göze alıp toprak alıp koalisyon yiyip birde ona karşı şavaşıyor. Fakat ai bu riske hiç girmiyor.
Ara
Cevapla
#44
Aynen öyle. Tek toprak alarak barış yapıyor gerekirse ya da hiç almadan. Sırf koalisyon yememek için. Ve Macaristan ile Viyana görevi harici bir de Roma görevi olmalı. Böylece bu hedefler için Osmalı daha çok batıya yönelir. Oynadığım çoğu oyunda Osmanlı sadece doğu ve güneyde genişliyor.
Ara
Cevapla
#45
Oyunda "tarihsellik" vurgusu yapılıyor ama tam anlamıyla uygulanmıyor. Tamam uygulanmayabilir fakat o dönemlere göre gücünün zirvesinde olan ülkeleri neden güçsüzleştiresin ki? Haa yeni mekanikler eklersin, geliştirisin, oyun belki daha da oynanılabilir hale gelir, fakat "birisine bir verirken diğerinden bin alamazsın." Çünkü bu dengesizliktir. Bu tarz absürtlükler tam anlamıyla oyunun statüsünü düşürür. Statüsü düşen bir oyunun da tartışması yapılmaz, zaman kaybıdır.
 
Core hakları alınmış bir Osmanlı'nın güçsüz gözükmesine rağmen yine ve yine de durdurulamayacağını düşünüyorum. Ama kim bilir belki de Osmanlı'nın ciddi manada güçsüzleştirilmiş hali yeni gelecek yama ve ek paket ile sağlanmıştır...

Yapay zekanın bir oyuncu gibi hareket etmesi bence olasılık dışı. Neden mi? Adı üstünde "yapay zeka" 
Yazılı olan algoritmalar dışında hareket etmesi ancak oyun üzerinde oluşan kısmi döngüler ile değişebilir. Her ülkenin kendine has algoritmaları olduğu için bir hedefleri vardır ve o hedeflere göre ilerleme katederler. Bunlar nedir diye merak edenler şuraları inceleyebilirler;

- E:\Steam\steamapps\common\Europa Universalis IV\events
- E:\Steam\steamapps\common\Europa Universalis IV\decisions
- E:\Steam\steamapps\common\Europa Universalis IV\missions
- E:\Steam\steamapps\common\Europa Universalis IV\history\countries
- E:\Steam\steamapps\common\Europa Universalis IV\history\diplomacy
- E:\Steam\steamapps\common\Europa Universalis IV\history\wars

* Son sürümlerde (1.20 ve üstü) yapay zekanın, nefret ettiğim tek yanı; savaş sırasında, bir toprağı kuşatırken bana karşı saldırıya geçmesi ve bütün ordularımı oraya doğru yönlendirdikten sonra savaşmaktan vazgeçmesi. Böyle "fake" atmalardan nefret ediyorum. Çıldırıyorum. Tam anlamıyla aptallık olarak nitelendiriyorum.
Ara
Cevapla
#46
Ben bir kere osmanlının ai de çöktüğünü görmüştüm gürcistan yemişti komple anadoluyu
Ara
Cevapla
#47
Acaba ai daha risk alacak şekilde kodlanamaz mı? Ve yeni gelen hükümdar özellikleri kullanılabilir. Kimi hükümdarlar çok temkinli kimileride koalisyonu göze alıp çatır çatır ilerleyip sonrada ülkeyi büyük çıkmaza sokabilir mesela. Yani oyunda koalisyon mekaniği var fakat ai aslağa yemiyor. Neden çünkü herkes kontrol ediyor. Buda gerçekciliği baltalıyor. Fatih İstanbul'u alırsak acaba bize kaç ae girecek kimler koalisyon kuracak diye bir ekrana veya veriye mi baktı? Hayır riske girdi. Bu oyuncu içinde aynı. Bazı şeylerin belirsiz olması gerek. Misal biz bir yer alırız ae uçar. Sınırımızdaki güçlü devlet bize koalisyan kuracak şansı yakalar fakat başında çok korkak bir kral vardır buna cesaret edemez. Yani o dönemin devletlerinde istikrar ve başarı devlet politikasıyla değil devletin başında bulunan hükümdarın karakteri ile ilgiliydi. Bunun oyuna yansıması lazım.
[+] 3 üye Semavi7 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#48
Hükümdar özelliklerinde "düşmanı olduğundan zayıf görmeye meyillidir" özelliği olanlar var. Dediğin büyük oranda var yani. Militarist özellikli hükümdarlar da her yere claim atıyor.
Cevapla
#49
Osmanlı tarihte 1500-1650 arası batılı devletlere rahat vermemiş ve daha sonra gitgide  yok olmuştur bu nedenle oyuna böyle bişey eklenmeli Osmanlı orduları 1650 den sonra gucsuzlesmeli ve isyanlar patlak vermeli  tabi en önemlisi de koloni çıkmamali
Ara
Cevapla
#50
(25-09-2017, 00:02)Duman : Hükümdar özelliklerinde "düşmanı olduğundan zayıf görmeye meyillidir" özelliği olanlar var. Dediğin büyük oranda var yani.  Militarist özellikli hükümdarlar da her yere claim atıyor.

Ama risk almıyorlar. Yani ne kadar militarist özelliklide olsa koalisyon yemiyor. Militarist bir hükümdar koalisyon dinlemeden çatur çutur girmeli.
Ara
Cevapla
#51
Osmanlı ile Litvanya'ya koalisyon kurduğum bir oyun olmuştu.
Ara
Cevapla
#52
Her oyunumda koalisyon yiyen 2-3 AI oluyor. Bence siz takip etmiyorsunuz.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.