19-04-2024, 21:06
Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Aztek, Maya ve İnka içerikleri paylaşılıyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...s.1626148/ :Avrupalı krallıklar Orta Çağ'dan çıkıp modern devletler olarak merkezileşmeye başlasa da yakında kolonicilik işlerine girecek bu ülkeler Yeni Dünya'nın halihazırda başka imparatorluklara ev sahipliği yaptığını keşfedecekler. Meksika'nın kalbi Azteklerin Nahuatl imparatorluğu tarafından başında büyük I. Moctezuma ile yönetiliyor, kendisi ise bu sırada Üçlü İttifak'ı merkezileştirmeyi ve düşmanlarının yüreğine korku saçan bir ülke kurmayı hedefliyor. Bir zamanlar Chiapas ve Guatemala ormanlarına hüküm süren Mayalar ise şimdi Yucatan yarımadasına çekilmiş durumda. Zamanında büyük olan ülkeleri şimdi bir sürü şehir devleti arasında bölünmüş hâlde, İtalyan devletlerinden aşağı kalır yanları yok. And Dağlarının zirvelerinde ise pek çok İnti krallığı hüküm sürüyor. Bunlardan biri olan Cusco, Pachacuti ve onun haleflerinin altında bölgeyi birleştirecek ve ilk İnka İmparatorluğunu kuracak.
Gelecek DLC için en yeni Geliştirici Günlüğümüze hoş geldiniz. Bugün, Orta ve Güney Amerika için olan içeriklere bakacağız, doğrudan isim vermemiz gerekirse Aztek, Maya ve İnka. Her zamanki gibi burada göreceğiniz değerler bitmiş DEĞİL. Bu yüzden fazla uzatmadan başlayalım.
İlk önce Meksika'ya ve buradaki bazı başlangıç değişikliklerine bakmamız lazım:
Meksika Ticaret Bölgesi için birkaç yeni Ticaret Merkezi ekledik, ayrıca obsidyen madenciliğini yansıtmak için bazı topraklara da özel etki ekledik. Fakat bu etki sadece Orta Amerika teknoloji grubundakiler için geçerli:
Bir diğer değişiklik ise Aztek ülkesi için. Artık Krallık yerine İmparatorluk olarak başlıyorlar ve başlangıç hükümdarları olan I. Moctezuma ise kesin bir şekilde "Efsanevi Fatih" kişiliği ile başlıyor.
Fakat, Aztekler asla EU4'ün yansıtamayacağı şekilde merkezi değildi. Tarihsel olarak şehir devletlerinden oluşan bir ittifak halindelerdi, tabii I. Moctezuma ülkeyi merkezileştirme konusunda adımlar atacaktı. Bu yüzden Aztekler artık yeni bir ayrıcalık ile başlıyor:
Şimdi ise görev ağacına daha yakından bakalım:
Not: Görev ikonları hâlâ geçici görseller ve çıkışla birlikte düzgün ikonlar ile değiştirilecekler.
Görev ağacı 3 büyük kısma ayrılıyor. En yukarıdaki ilk kısım Meksika bölgesi üzerinde egemenliğinizi kurmanızla alakalı ve bu yüzden Yeni Dünya fetihlerinizin çoğunluğu buradan geliyor. Bu kısmın en öne çıkan unsuru Moctezuma'nızı görevlerinizi yaptıkça güçlendirebilecek olmanız.
Not: Bu ödüllere Hükümdar Ömrü etkisi ekleme ihtimalimiz var, böylelikle Moctezuma yeni güçlerini bir süre daha kullanabilir. Ayrıca general olarak başlamasını da bir olaya bağlayarak hayatta kalma şansını arttırmayı düşünüyoruz.
İkinci alt ağaç ise tamamen hükûmetiniz ve tabii ki tanrılara olan kan kurbanlarınız ile alakalı. Bu kısımdan öne çıkan bazı şeyler ise:
Şimdi bazılarınız "Kan" ve "Orta Amerika Haraçgüzarları" gibi bazı terimleri görmüş olabilir. Bunlar Azteklerin başlangıçta sahip olacağı yeni bir hükûmet mekaniği ile alakalı:
Not: Çizimler hâlâ geliştirme aşamasında.
"Kurban İste" barış seçeneği her zaman %50 Savaş Skoru istiyor ve 10 Kan veriyor.
Bundan sonra ise Orta Amerika Haraçgüzarları var, bunlar tüm Maya ve Nahuatl ülkeler tarafından erişilebilen yeni bir vasal türü. Barış antlaşması ile kurabiliyorsunuz:
Aynı normal haraçgüzarlar gibi çalışıyorlar fakat hükümdarlarını kurban edebiliyor ve ilhak edebiliyorsunuz. Ayrıca Orta Amerika'daki tüm fetih görevleriniz bu haraçgüzarlar ya da vasallar aracılığıyla tamamlanabiliyor.
Son alt ağaç ise tamamen Azteklerin ekonomisine ve askeri meselelerine odaklanıyor. Ayrıca özel Jaguar birimleri olmadığını belirtmem gerekiyor ve onları tanıtıyormuşuz gibi görünmesi kesinlikle kasti değildi. Bunu da belirttiğimize göre bu görevlerin öne çıkan kısımları şunlar:
Not: Bu görevler daha çok uzun vadede işe yarıyorlar çünkü bazıları daha ileri teknolojileri gerektiriyorlar. Ayrıca Telpochcalli Akademisi'nin sebep olduğu Bina Limiti Azalması değişecek.
Sıradaki ülkeye geçmeden önce Aztek olmayan Nahuatl ülkeler için bir konuya değinelim: sadece Aztek görev ağacı için zamanımız olduğundan, tüm Nahuatl ülkeler Aztekleri fethedip Meksika toprağını kendileri yönetmeleri durumunda Aztek görev ağacını benimseyebiliyorlar.
Şimdi ise Mayalara geçiyoruz, tüm Maya ülkeleri Maya Konfederasyonunu kurmanız için yardımcı olan ufak bir görev ağacı ile başlıyor:
Not: "Venüs" ile gezegen olan Venüs'ü kastediyoruz. Bunu yerelleştirmesi "Chac Ek" ya da "Noh Ek" isimlerini bulmadan önce yapılmıştı. Çıkıştan önce düzeltilecek.
Bu görevlerin öne çıkanları ise "The Sign of Venus", "Campaigning Season" ve "Reforming our Society" bunların hepsi gelişen ödüllere sahipler. Dini Reform açtığınız her seferde bu üç görev yenileniyor (diğer bir deyişle "tamamlanmamış" oluyorlar) böylelikle tekrar tamamlayabiliyorsunuz. Gelişen ödülleri ise görevi tekrar tamamladığınızda gelişmiş oluyor.
Bir diğer değişiklik ise kurulabilir Maya ülkesi için artık tüm 5 reform yerine 2 reform gerekmesi. Lakin, Maya devletini kurmak hâlâ can sıkıcı olacak zira her yeni Dini Reform için 5 yıllığına İnsan Gücü Yenileme Hızı Azalması (%10) ve İsyan Bastırma Maliyeti Artışı (%100) elde edeceksiniz, aynı zamanda yerel otonomiyi arttırmanızı ve savaş yorgunluğunu elle düşürmeyi de engelleyecek. Bunlara ek olarak her reform geçirişinizde savaş yorgunluğu 3 artacak.
Maya devletini kurduğunuzda aşağıdaki görev ağacına sahip olacaksınız:
Not: Arayüzden taşan görev başlığının farkındayız. Çıkıştan önce düzeltilecek.
Aztek görev ağacına benzer şekilde Maya ağacı Orta Amerika'yı sancağınız altında birleştirmeye ve ekonomik geliştirmelere odaklanıyor.
Şimdi ise görev ağacının öne çıkan bazı kısımlarından bahsedeceğim:
Bununla birlikte Mayalar ile işimiz bitiyor ve İnkalara daha yakından bakabiliriz. Bahsetmemiz gereken ilk şey And toprakları yeni topraklara ya da ülkelere sahip olmayacak. Bu da yeni geçilemez topraklar da olmayacağı anlamına geliyor. Fakat bazı ufak başlangıç değişiklikleri söz konusu. Aztekler'de olduğu gibi Pachacuti "Efsanevi Fatih" kişiliği ile başlıyor fakat özellikleri 4/3/5'e düşüyor (önceden 5/4/6'ydı). Cusco görevleri Azteklere benzer şekilde başlangıç hükümdarınızı güçlendiriyor:
Erken aşamada öne çıkan bazı şeyler:
Toprakları kolonileştirme kararı yerel kabileleri yenmenizi ve hazırda 50 dukanız olmasını gerektiriyor. Kararı geçirmek mevzubahis toprakta bir Hudut Kolonisi kuruyor ve bu karar ile And dağları boyunca ilerleyebiliyorsunuz aynı aşağıdaki görselde görebileceğiniz üzere:
Not: Yeşil çizgili topraklar karar aracılığıyla kolonileştirebileceğiniz tüm toprakları kapsıyor.
Ek olarak aşağıdaki zümre ayrıcalığına da erişiminiz bulunuyor:
İnka'yı kurduğunuzda aşağıdaki ağacın tamamına erişebiliyorsunuz:
Fetihle alakalı orijinal Cusco görevlerine sahip olmanızın yanı sıra ek olarak kendi odak alanları olan dört ufak alt ağaç elde ediyorsunuz.
İlk alt ağaç Mitma, yani sınır topraklarına zorunlu göç politikasıyla alakalı. Burada öne çıkan şey aşağıdaki ödül:
Bir başka alt ağaç ise İnka'nın dini doğası ile alakalı, aşağıdaki ödül ile öne çıkıyor:
"Regenesis of History" görevinde "Mumyalanmış Hükümdarlar"dan bahsedildiğini fark etmiş olabilirsiniz. Şimdi şöyle diyelim, İnka dini'nin ilginç ve özel bir durumu söz konusu zira inanca göre ölmüş hükümdarınız de jure açıdan hâlâ hayatta. Mumyalanıyorlar ve tüm yönetimsel meselelerinize dahil olmaya devam ediyorlar. Bunu EU4'te yansıtabilmek için hükümdarınız ölümüyle birlikte her zaman aşağıdaki olay tetiklenecek:
Üçüncü alt ağaç altın, idoller ve ekonomi ile alakalı öne çıkan kısım ise:
Son alt ağaç ise topraklarınızı ve ordunuzu geliştirmekle alakalı ve şu ödülleri veriyor:
Bununla birlikte İnka görevlerinin sonuna geliyoruz. Lakin tam olarak işimiz bitmiş sayılmaz zira mevzubahis tüm ülkeler ek olarak bir alt ağaca daha sahip bu da sözde "Gün Batımı İstilası" ile alakalı:
Bu görevler her zaman en altta bulunuyorlar ve bir ana odağa sahipler ki bu da Amerikalı güçler tarafından Avrupa ve Asya'nın istilası, zira bu bölgeler pek çok EU4 oyununda yeni dünya kolonileştirilmesindeki baş suçlular.
Bu görevler hakkında fazla detaya girmeyeceğim çünkü genel olarak büyük fetihleri kapsıyorlar fakat bazı ödüllerden bahsetmezsek de olmaz:
Son olarak ise Fatherlorris çizgi romanı:
Bu haftalık bu kadar. Bugünün geliştirici günlüğünü okuduğunuz için teşekkürler! Meslektaşım Big Boss haftaya Hollanda, Venedik ve İtalya'ya odaklanan geliştirici günlüğü ile devam edecek.