Günlük: EU4 - Cengiz Han'ın Halefleri
#1
J9OKFl1.png

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Horda içerikleri paylaşılıyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...s.1656138/ :Bir başka geliştirici günlüğüne hoş geldiniz! Bu hafta Pontus Stepleri ve Moğolistan arasındaki topraklardaki Hordalar hakkında konuşacağız.

Başlamadan önce, önceki geliştirici günlüğünden beri aldığımız dönütlere göre yaptığımız bazı değişikliklerden bahsetmek istiyorum:
  • Önceden İdari Teknoloji 20 gerektiren tüm ülkeler artık 18. teknoloji ile açılacak.
  • And İmparatorluğu ve İlahi Krallık reformları artık ülkelerinin Aristokratik fikirler yerine İlahi fikirler kullanabilmesini sağlayacak.
  • Yüksek Amerikalı ülkeler artık Obsidyenden faydalanabilecek.

Bununla birlikte bugünün içeriğine geçebiliriz.

1444 yılında Cengiz Han'ın çağı çoktan sona ermiş ve stepleri ardılı olan devletlerin kalıntıları yönetiyordu. Yuan hanedanının halefleri kendilerini Oyrat Hanlığı'nın altında bulmuşlardı, bu da onları Ming hanedanlığı ile Tumu Krizi adında bir meseleye yönlendirecekti; Altın Orda kısa bir süre önce çeşitli ülkelere bölünmüştü; Özbekler, Sibirler ve Kazaklar tarafından mağlup edildikten sonra güneye, Buhara'ya göç etmeye başlamışlardı ve son olarak ise Çağatay Hanlığı'nın devamı olan Moğulistan kendini bir iç savaşta bulacaktı.

Bahsettiğimiz tarihi olayların bazıları halihazırda oyunda bulunuyor, Rusya'daki gücünü yitiren Tatar Boyunduruğu, Kazak ve Sibir halklarının huzursuzluğu ve Çin'deki Tumu Krizi gibi. Halef devletler Altın Orda'nın devamı, Orta Asya'nın Hanları ve Kuzey Yuan'ın Moğolları olarak üçe ayrılabileceğinden bunlara üç farklı dal yaratmaya karar verdik.

İçerik hakkında konuşmaya başlamadan önce, Çağatay ülkesindeki bir değişiklikten bahsetmek istiyorum. 1444'te Hanlık onlarca yıldır parçalara ayrılmış durumdaydı ve kalıntıları ise Moğulistan olarak biliniyordu. Bu yüzden, Çağatay artık bulunmuyor ve bunun yerine ülke doğru şekilde yeniden isimlendirildi:

1Moghulistan.png

Bundan da bahsettiğimize göre fetih ağaçlarıyla başlayalım. Tüm Horda görevleri bazı ortak fetih görevlerine sahip fakat bulunduğunuz bölgeye göre ilerleme şekliniz farklı olacak:

2MissionTrees.png

2MissionTrees1.png
Her zamanki gibi, günlükte gördüğünüz tüm görseller geçici.

Altın Orda bölündüğünden; Kırım, Kazan, Büyük Orda ve Nogay devletlerinin başlangıç görevleri bu toprakları birleştirmek ve Moskovalıların artan gücüne karşı koymakla ilgili olacak.

3image1.png

Rusya'yı fethettikten ve Tatar Boyunduruğunu tekrar kurduktan sonra Moğol Fetihlerinin batıdaki sınırlarına ulaşıp Karpat Bölgesine girebileceksiniz.

4image2.png

Batı fetihlerinden bahsettik şimdi de hordalar üzerindeki egemenliğinizi kurmak ve Moğol İmparatorluğu'nu tekrar kurmak istiyorsanız dikkatimizi şimdi doğuya yani Orta Asya steplerine ve ötesine çevirelim.

Tatar Hordaları için bu ödüllerinin diğer hordalar ile de aynı olacağı anlamına geliyor. Her bölgedeki hordalar fetih görevlerinde özel bir dala sahip olacak:
  • Tatarlar, Tatar toprakları ve Rusya ile alakalı görevlere sahip olacak.
  • Orta Asya hordaları, Orta Asya ve İran ile alakalı görevlere sahip olacak.
  • Oyrat ve Moğolistan, Çin ile alakalı özel görevlere sahip olacak.

Bu dallar diğerlerinde eksik olmayacak, örneğin Tatarlar ve Orta Asya hordaları da Çin ile alakalı aynı görevlere sahip olacak ve aynı durum diğer kombinasyonlar için de geçerli. Yani bunu da aklımızda bulundurmakla birlikte Orta Asya hordaları ya da Moğollar ile paylaşılan sonraki birkaç göreve geçebiliriz.

Açıklamayı geçtiğimize göre, fetih ağacının Orta Asya ve Çin kısımlarına bakalım. 1444'te Orta Asya oyunda gösterildiğinden daha karışıktı. Kazaklar ve Sibirler aslında kendi kabileleriydi, bu yüzden Özbekler için fazladan huzursuzluk ile yansıtılıyorlar. Oyun başında bağımsız olacak şekilde değiştirilmediler lakin hem Moğollar hem de Tatarlar, Kazakları görev ağaçları ile vasal devlet hâline getirebilecek ve isterlerse core topraklarını onlara besleyebilecekler. Orta Asya'nın büyük bir kısmını fethettikten sonra onları dahil edilmiş vasala çevirebileceksiniz, bu vasallar ülkenizle daha iç içe olduğundan daha kolay ilhak edilebiliyorlar.

5image3.png

Çin topraklarına geçecek olursak, Yuan hanedanının hak iddialarını kendiniz için bastırabileceksiniz ve böylelikle Moğol Kardeş Ülkesi olacaklar, aynı zamanda "Ejder Gibi" adında bir gelişen etki kazanacaksınız. Bu Çin'i fethettiğiniz durumda göçebe oynanışınıza yardımcı olacaktır. Fetihleriniz sırasında, ülkenizi yeni engellere ve içinde yaşayan yeni halklara göre şekillendirebileceksiniz.

6image4.png

İran topraklarına girecek olursak, buradaki görevler Moğol hükmünün ve Timur döneminden önce yok olan İlhanlı devletinin yeniden kurulması ile alakalı olacak. Bölge halihazırda Timur hanedanı hüküm sürdüğünden ve doğrudan bir halef olmadığından, Orta Asya hordaları isterlerse İlhanlı devletini kurabilecekler. Geri kalanı ise isterlerse bu bölgede Kardeş Ülkeler kurabileceksiniz. Buradaki görevler Moğollar'ın gerçekte gidebildiğinden bile öteye gidip Hindistan ve Mısır'a da girebilmenizi sağlıyor.

7image5.png

Tüm Moğol İmparatorluğu'nu birleştirmeyi başarabilirseniz fetih ağacının son görevi olan "Pax Mongolica"yı tamamlayabileceksiniz. Moğol İmparatorluğu'nun tüm gücü sizin altınızda birleştikten sonra dünya atlarınız için bir mera hâline gelecek.

8image6.png

Moğol ve Orta Asyalı görevlerine geçmeden önce, Moğol İmparatorluğu'nun biraz değişen gereksinimlerinden bahsedelim. Artık tüm Moğol İmparatorluğu topraklarını doğrudan yönetmeniz gerekmeyecek ve vasallarınız ile de kurabileceksiniz çünkü aksi taktirde Moğol Kardeş Ülkeleri bu büyük ülkeyi kurmanızı engelleyebilirdi, ayrıca Çağatay fanları için iyi haber, Çağatay da Moğol İmparatorluğu'nu kurabilecek (fakat buna günlüğün Orta Asya kısmında biraz daha değineceğiz). Ek olarak, Moğol İmparatorluğu'nun sahip olduğu 1. Seviye Büyük Moğol Devleti reformu artık Sibirya Hudutlarına erişim sağlayacak, böylelikle geriye kalan Sibirya topraklarını da ele geçirebileceksiniz.

9MongolStateChange.png

Moğol Kardeş Ülkeleri'nden birkaç kez bahsettik ve şimdi tam olarak ne olduklarını açıklama vakti. Oyuncunun tüm halef devletleri olan İlhanlılar, Altın Orda ve Yuan'ı tek sancak altında toplayabilmesi için artık en güçlü halef altında vasal olabilmelerini sağladık. Neredeyse hiç özgürlük istekleri olmayacak fakat vasal oldukları için fazladan para ödeyecekler, aynı zamanda süvarilerinizi güçlendirecekler. Ayrıca kendi savaşlarını açabilecekler. Bu şekilde getirmeyi düşünsek de bu vasal türü hakkındaki fikirlerinizi ve düşüncelerinizi merak ediyoruz.

10MongolBrotherRealms.png

Devam etmek gerekirse, Moğol ve Orta Asya kısımlarındaki bazı farklılıklardan bahsedelim ve Yuan hanedanından kalanlarla başlayalım.

Oyrat artık Tumu Krizi sırasında daha fazla seçeneğe sahip olacak. Çin imparatoru Zhu Qizhen'i ele geçirebilirlerse, bu durumu kullanıp Çin'de meşru bir fetih başlatabilecekler. Tumu Krizi görevi "Ele Geçirilmiş İmparator" etkinizi, Core Yaratma ve Toprak Savaş Skoru Maliyeti düşüşü verecek şekilde değiştirebilmenizi sağlayacak. "Moğolları Tekrar Birleştirme" olayı da görev ağacında bulunacak ve böylelikle Moğol kültürlerini tek bir kültüre birleştirebileceksiniz.

11image7.png

Moğollar ve Orta Asyalılar için olan Rus ve Tatar fetih görevleri, Altın Orda'nın kalıntılarını fethedip isterlerse burada bir Moğol Kardeş Ülkesi kurabilme fırsatı sunacak, aynı zamanda Cossack birlikleri yetiştirebileceksiniz.

12image8.png

Son olarak da Orta Asyalıların farklılıklarına bakalım. Daha önce bahsettiğimiz üzere, Çağatay 14. yüzyılda parçalara ayrılmış ve Moğulistan halef devleti olarak hayatta kalmıştı. "Unification of Chagatai" görevini tamamlayabilirseniz bu ülkeyi tekrar kurabileceksiniz ve aynı zamanda Moğol İmparatorluğu'nu kurmanıza da fırsat tanıyacak. Diğer görevler ise Kazaklar ve bu ülkelerin İpek Yolu üzerindeki merkezi konumuyla alakalı. İran bölgesine girmeye karar verdiğinizde ise İlhanlı devletini tekrar kurma fırsatınız olacak.

13image9.png

Fetihler, horda oynanışının merkezi bir unsuru olsa da görevler tamamen bunlardan ibaret değil, sonuçta ülkeniz istikrarlı değilse fetihlerin de bir anlamı yoktur. Görevlerin ikinci kısmı idari ve ekonomik meselelere odaklanacak. Bu görevler önceden bahsedilen tüm ülkeler tarafından erişilebilecek fakat Yuan'ın diğerlerinden farklı özel bir dalı olacak. Ek olarak, değişken görevlerden oluşan ufak bir dal inancınızla alakalı hoşgörülü mü yoksa daha bağlı mı olacağınızı belirleyecek.

14ExtraMissions.png

Hordalar, zenginliklerini kazanmak için haraçgüzarlara başvuruyorlardı ve bu da "Strengthen the Basqaqs" görevi ile oyunda yansıtılıyor. Haraçgüzar devletler oyununuzda uzun vadede istediğiniz bir şey olmasa da verdiği ekstra ödüller ilk ordularınızı ayaklandırmak için iyi bir başlangıç olacaktır.

15image10.png

Horda idari sistemi standart feodal devletlerden farklı olduğundan, oyun bunu iyi bir şekilde yansıtmakta problem yaşıyordu. Bu görevler Kabile zümresi ile olan etkileşimlerinizi değiştirecek ve yenileyecek, kabileler arasından soyluları yükseltecek ve hordaların oyunun başında başını ağrıtan istikrarsızlık durumundan biraz kurtaracak. Kabile Mutlakıyeti gibi azami Mutlakıyet miktarını arttıran bir ayrıcalık ile birlikte zümre ayrıcalıklarınızı en aza indirerek Kabilelerin en genç çocuğu bile meşru han olarak kabul etmesini sağlayabilirsiniz.

16image11.png

Tam olarak horda olmanızla alakalı olmasa da bulunduğunuz konum ile alakalı olan şey ise İpek Yolu ve bu bölgedeki önemli ticaret merkezleri üzerindeki kontrolünüz. İpek Yolu üzerindeki önemli ticaret merkezlerini ve İran içindeki uzantılarını kontrol ederek imparatorluğunuzun doğusu ve batısı arasındaki ticaret akışını kontrol edebileceksiniz.

17image12.png

Son olarak ise Yuan hakkında konuşalım. Domination üzerinde çalışırken, topluluk tarafından Çin İmparatoru görevlerinin onlar tarafından da erişilebilmesi için yoğun istek vardı. Şimdi, yeni DLC'nin sahiplerinin Çin İmparatoru görevlerine erişebilmesine karar verdik, ayrıca Domination sahiplerinin de eski Moğol görev ağacıyla oynarken bu görevlere erişebilmesini sağlıyoruz, normal Moğol görev ağacı ana oyunun bir parçası. Lütfen bunun Mandate of Heaven ile gelen Çin İmparatorluğu mekanikleri ile çalıştığını unutmayın yani kullanabilmek için o DLC'ye de sahip olmanız gerekiyor.

Yuan ile alakalı tüm değişiklikler bunlarla sınırlı değil, kendi görevleri hanedanın hem Moğol hem de Çin karakterini yansıtabilmek için oldukça farklı olacak.

18YuanTree.png

Bu kombinasyonla birlikte, Yuan 65 görevden oluşan oldukça geniş bir ağaca sahip olacak. Yuan ağacının kendine has kısmı, Yuan'ın Çin ve Moğol karışımı unsurlarının etrafında şekillenecek, böylelikle oldukça genişlemeciyken aynı zamanda son derece verimli bir bürokrasiye sahip olabileceksiniz.

19image13.png

Bununla birlikte bu haftanın geliştirici günlüğü son buluyor! Haftaya Ogele dönecek ve size Timur ve Babür içeriklerini gösterecek!

Veda etmeden önce, FatherLorris'ten bir mesajımız var. Ordu kompozisyonu tartışmaları başlasın!!!

ComicHordes.png
WhaW8Am.gif
[+] 1 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.