Günlük: EU4 - Geliştirilmiş Casusluk ve Kontrol Bölgeleri
#1
Merhabalar ve Europa Universalis IV için bir başka geliştirici günlüğüne daha hoşgeldiniz. Bugün sizlerle Cossacks DLC'sinde bulunacak yeni özelliklerden bahsedeceğiz, aynı zamanda 1.14 yamasıyla birlikte claimlere ve kontrol bölgelerine (kalelerin nerey geçişi engelleyip nereyi engellemediği) gelen değişikliklerden sözedeceğiz.

Geliştirilmiş Casusluk (DLC İçeriği)
Oyunculardan sürekli duyduğumuz bir şey casusluk idealarının fazlasıyla zayıf ve bir ideaslotunu kaplayacak kadar değerli şeyler içermemesi. Bunu aklımızda tutarak oyuna casusluk idealarını güçlendirecek 2 yeni özellik eklemeye karar verdik, bunlar teknoloji araştırma ve başka bir ülkeyi bağımsızlık için kışkırtmak.

Teknoloji Araştırması
Teknoloji Araştırma özelliği size sizden daha gelişmiş ülkelere casus gönderebilme gücü veriyor. Her kategoride sizden en az 2 teknoloji ileride olan ülkelere bu eylemi uyguladığınızda aylık +1 puan alıyorsunuz. Ancak farklı ülkelere birden fazla casus göndermek sadece farklı kategorilerde puan elde etmenizi sağlıyor, ne kadar casus gönderirseniz gönderin bu şekilde aynı teknoloji grubu için ancak ve ancak +1 puan kazanabiliyorsunuz.

gypQNZ.png

9EAj6o.png

Bağımsızlık İçin Kışkırtmak
Bağımsızlık için kışkırtma özelliğini başka bir ülkenin vassalına uygulayabiliyorsunuz, özellikle eğer bu ülke yeni bir PU edindiyse bir hayli kullanışlı olan bu özelliği devasa bir koloni imparatorluğunun sonunu getirmek için de kullanabilirsiniz. O ülkenin bağımsızlık isteği her ay %1 artacak, toplamda %25'lik bir etki yaratabilecek. Birden fazla ülkenin aynı ülkede bağımsızlık kışkırtması ise fazladan bir etkiye sahip olmayacak, yani %25 bir ülkenin kışkırtabileceği en üst nokta.

PBNg46.png

7Pd4EP.png

Ganimeti Paylaşmak (DLC İçeriği)
The Cossacks DLC'si ile değişen özelliklerden bir tanesi de savaş sonrası para ve prestijin dağılımına yönelik. Eskiden tüm para ve prestij direkt olarak savaş liderine giderdi, bu savaş liderinin müttefiklerinin yaptığı iş görmezden geliniridi. Artık bu durum bu eklentiye sahip olan kullanıcılar için değişti, artık savaşa olan katkınıza göre bu 2 değer, para ve prestij paylaştırılacak. Diyelim ki İngiltere ve Kastilya Fransa'ya karşı savaşa girdi ve İngiltere %30'luk bir katkı sağlarken Kastilya işin büyük kısmını yapıp %70'lik katkı sağladı. O savaş sonrası Fransa'dan alınan para ve savaşın kazanılmasından edinilen prestijin %70'i Kastilya'ya gidecek, İngiltere savaş lideri olsa da.

MW2rY2.png

Kontrol Bölgesi Değişiklikleri (Bedava İçerik)
1.12 ile eklenen kale özelliği oyundaki savaşların stratejik derinliğine bir hayli katkıda bulundu, ancak bir o kadar da karışık bir yapıya sahipti ve dolayısıyla oyuncuların aklı sık sık karışıyordu. Bunu basitleştirmek için şu değişiklikleri yapmayı uygun gördük.
  • Düşman tarafından ele geçirilmiş kaleler de tıpkı kendi topraklarındaki kaleler gibi kontrol bölgesine sahip olacak.
  • Kaleler artık her ülkenin toprağına yönelik kontrol bölgesine sahip olacak, ancak sadece kendi bölgeniz olan topraklarda otomatik olarak kuşatmaları kaldıracak. Yani tarafsız topraklardan gelmeye çalışan düşmanı da durduracaklar. Bir ülkenin kendi topraklarında olan ilerlemesi ile durdurulmayacak.
  • Artık topraklar birden fazla kalenin kontrol bölgesinde olabilecek.
  • Kontrol bölgeleri arasında gezinerek ilerlemek artık çok daha az gereksiz bir şekilde uzun rotalara sebep olacak.
Tüm bu değişiklikler kalelerin çok daha akıcı bir yapıya sahip olmasını sağlayacak ve düşman bölgesi de olsa tarafsız bir bölge de olsa heryer için aynı şekilde davranmasını sağlayacak.

XJN5YO.png

Kalıcı Claimler (Bedava İçerik)
Hayatında en az 1 kere Qing'i kurmuş her oyuncu bilecektir ki 25 senelik claimler bir hayli kısıtlayıcı. Tüm Çin'i bir yüzyılın çeyreği gibi bir zamanda fethetmeniz biraz gerçek dışı. Bu durumu çözmek için yeni bir tür claim getirdik ve bu claimler ancak ve ancak ülke kurma ile elde edilecek. Kalıcı Claimler, isminden de anlayacağınız gibi kalıcı claimler.. kalıcı ve ancak bir savaş sonrası düşman tarafından silinebilecekler (veya annexlenmeniz gerekecek). Aynı zamanda bu kalıcı claimler %25'lik bir core ucuzlaması veriyor, normal claimler için bu oran hatırlayacağınız gibi %10.

7Pd4Yr.png

Bugünlük bu kadar! Haftaya sizlerle vassalların vassallarından bahsedeceğiz.
[+] 3 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
qinq hindu bharat rusya almanya için güzel olacak son claim değişikliği casus ideası hala avrupa için gereksiz multilerde etkili olabilir
Cevapla
#3
Casusluk olayı ve Kalıcı Claim tarzı bir geliştirmeyi bekliyordum çok iyi oldu .
Ara
Cevapla
#4
Alıntı:Kalıcı Claimler, isminden de anlayacağınız gibi kalıcı claimler.. kalıcı ve ancak bir savaş sonrası düşman tarafından silinebilecekler (veya annexlenmeniz gerekecek). Aynı zamanda bu kalıcı claimler %25'lik bir core ucuzlaması veriyor, normal claimler için bu oran hatırlayacağınız gibi %10.
Ahah geçen sene önermiştim bunu Wiz bakarız falan demişti galiba şu an hatırlamıyorum ama sonraki ek pakette gelmeyince umudumu yitirmiştim, sonunda eklediler şunu :Cry
[+] 1 üye ferevon nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
Krala,veliahta yada komutanlara suikast düzenleyebilseydik bari.
Ara
Cevapla
#6
(05-11-2015, 17:22)fff7 : Krala,veliahta yada komutanlara suikast düzenleyebilseydik bari.

Multilerde çok dengesizliğe yol açıyor o
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.