Günlük: EU4 - Hansa Birliği, Reformcular ve İmparatorluk Arayüz Tasarımı
#1
diaryeu4.png

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta yeni İmparatorluk Olaylarına ve arayüz tasarımına dair bilgiler veriliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...0.1374783/ :Herkese merhabalar, geçtiğimiz günlüklerde İmparatorluk Olaylarından bahsetmiştik, o zamandan bu yana tasarım ve arayüzde önemli ilerlemeler katettik. Bugün sizlere 2 yeni İmparatorluk Olayını tanıtacak, Büyük Köylü Savaşı'nda yapılan değişiklikleri özetleyeceğim.

Hansa Birliği'nin Çöküşü

hansaincident.png

EU4'ün zaman dilimi içerisinde Hansa Birliği Kuzey Avrupa'ya hükmeden güçlü bir ticaret birliğinden tüccar loncalarının birleşiminden meydana gelen küçük bir topluluğa dönüştü. Eğer Lübeck Keşif Çağından sonra ana ticaret bölgesindeki üstünlüğünü kaybederse, İmparator'dan yardım talep etmelerine dair bir olayla karşılaşacaklar. Bu durum İmparatorun 3 seçeneğe sahip olduğu bir İmparatorluk Olayını tetikleyecek:
  • Hansa Birliği'nin çöküşünü görmezden gelmek: İmparator'un Lübeck ve birlik üyeleriyle olan ilişkisi zedelenir.
  • Özgür Şehirleri katılmaya teşvik ederek Birliği güçlendirmek: Tüm Özgür Şehirler Hansa Birliği'ne katılmaları üzere davet edilir, katılan her üye İmparatorluk Otoritesi sağlar. Lübeck ve birliğin diğer üyeleri bundan memnun kalır.
  • Birliğin rakibine Ambargo koymak: Lübeck'in ana ticaret bölgesinde üstünlüğü ondan devralmış ülke birçok ticaret bölgesinde eksi alır, İmparator Lübeck ve birliğin diğer üyeleriyle ilişki bonusu elde eder.
Reformcuların Protestosu

reformedincident.png

Reformcuların Protestosu, Din Savaşı sonrasında Protestan Birliğinin zafer elde etmesi ve Reformcu ülkelerin İmparatorluk içerisinde yeterli sayıya ulaşması durumunda tetikleniyor. Bu olayda Protestan İmparator 3 seçeneğe sahip:
  • Taviz vermeyip Protestan Birliğinin tam zaferini korumak: Bunu seçmeniz tüm Reformcu ülkelerin İmparatorluk üyeliklerini yeniden değerlendirmesiyle sonuçlanacak, büyük ülkeler küçük ülkelere nazaran ayrılmaya daha meyilli olacak.
  • Dini barışı sağlamak: Protestanlık İmparatorluğun resmi dini olmaktan çıkacak, İmparatorlar ve Elektörler herhangi bir Hristiyan mezhebine bağlı olabilecekler. Bu Reformcu Prenslikleri mutlu edecek, ancak gelecekte Katoliklerin tekrar başa geçebileceği anlamına gelecek.
  • Tahtı terkedip Reformculuğu resmi din haline getirmek: Yapay zeka bu seçeneği tek toprağa düşmesi durumunda veya Reformcu bir prenslikle giriştiği savaşta 50 warscore geride olması durumunda seçecek.
Büyük Köylü Savaşı - Tekrar

dtt_incident.png

Büyük Köylü Savaşından daha önceleri Ocak ayında bahsetmiştim, o zamandan bu yana oyuncunun rolünü arttırmak üzere daha ayrıntılı bir şekilde ele almaya karar verdik. Aşağıda yaptığımız önemli değişiklikler listelenmiş durumda:
  • İmparator artık savaş devam ederken Köylüleri Ez savaş sebebini kullanabiliyor, bu savaş sebebiyle uzaklığı fark etmeksizin Köylü Cumhuriyetlerine savaş açabiliyor.
  • Köylü Cumhuriyetleri artık bu olay esnasında kullanılabilen Köylü Ayaklanması savaş sebebine sahip. Taleplerinizi İmparatora kabul ettirmeniz durumunda bu savaş sebebini ayaklanma bittikten sonra kullanmaya devam edebiliyorsunuz. Bu savaş sebebi diğer prenslikleri Köylü Cumhuriyetine dönüştürüyor.
  • Hem İmparator hem de Köylü Cumhuriyetleri ayaklanmayı erkenden bitirmeye ve yeterli puan toplamaları durumunda İmparatorluk Olayını tetiklemeye yönelik bir karara sahip. Burada bilgi çubuğuna geldiğinizde mevcut skorunuzu görebiliyorsunuz.
  • Yeni kurulmuş bir Köylü Cumhuriyeti ayaklanma esnasında yönetim biçimini değiştirmek zorunda kalırsa skor soyluların lehine dönüyor.
  • Nasıl olduğu fark etmeksizin ayaklanma esnasında bir prenslik Köylü Cumhuriyeti haline gelirse köylülere skor ekleniyor.
Çizerlerimiz ve UX Tasarımcılarımızdan Bir Mesaj
Yetenekli çizerlerimizden birisi bugün bir başka PDS projesinde görev almak üzere ekibimizden ayrılıyor. Son günleri olduğu için onlara ayrılmaları öncesinde toplulukla bir şey paylaşmak isteyip istemediklerini sorduk:

Çizerimizin üzerinde çalışmaktan en çok keyif aldığı çizim Hegemonya ikonları. Genel yapısı itibariyle yeni gibi gözükse de, EU4'ün ruhunu taşımaya devam ediyor. Favorisi tahmin edeceğiniz üzere ihtişamlı bir boynuzlu atın bulunduğu denizcilik hegemonyası.

hegemon.png

Çalışmaktan keyif aldıkları bir başka alan ayar ekranının yeni arkaplanı, artık daha mantıklı bir görüntü söz konusu. Kutsal Roma İmparatorluğu arayüzünün tasarımı oldukça zorlu olsa da, UX tasarımcımız sayesinde ortaya güzel bir iş çıkartmayı başardılar. Kendisi "Her zaman üzerinde çalıştığımız yeni şeylerin aldığı reaksiyonu görmek büyük bir keyif kaynağı, özellikle EU4'te bu daha bir keyif veriyor" diye ekliyor.

UX tasarımcımızın da ekipteki son günü olduğu için, sözü HRE arayüzünden bahsetmek üzere ona bırakıyorum:

HRE arayüzü EU4'te favori çalışmalarımdan birisiydi çünkü oldukça zorlu bir arayüz. Oyuncuya bilgiyi en iyi şekilde yansıtmak adına farklı düzenler denedik, birkaç değişiklik sonrasında 3. arayüzde karar kıldık.

Screenshot_2020-04-14_at_09.37.33.png

Screenshot_2020-04-14_at_09.38.03.png

Screenshot_2020-04-14_at_09.38.33.png

Geliştirme esnasında Olaylar için oluşturduğumuz duvar kilimi şeklindeki arayüzün yeterince net olmadığı kanaatine vardık, bu sebeple bunların yerine butonları tercih ettik. Bunun sonucunda tüm düzenin değişmesi gerekti, keza artık Olayları çok daha küçük bir şekilde sergileyebilecektik.

Yeni düzeni ekibe göstermek için ilk olarak aşağıda gördüğünüz şablonu oluşturdum, reformları yukarı aldım, olayları aşağıya çektim. Böylelikle imparatorluk otoritesini ve üstün dini daha iyi gösterebilir hale geldik.

Screenshot_2020-04-14_at_09.39.11_1.png

mockup_with_dlc.png

Son olarak butonların içlerindeki rakamların yeterince açık olmadığını ve oyuncunun vereceği kararda yeterli bilgiyi sunamadığını gördüğümüz için buraya kararın ne yönde olduğuna dair bir ikon ve destekçi sayısı bilgisini dahil ettik.

Screenshot_2020-04-14_at_09.26.02.png

EU4 ekibinde yer almak benim için bir gururdu, umuyorum hepiniz Emperor'dan keyif alacaksınız.

Hem çizerimize hem de UX tasarımcımıza gelecekte başarılar diliyoruz, bugünlük bizden bu kadar. Önümüzdeki hafta Groogy Emperor ile oyuna eklenecek yeni bir mekaniği ve Custom Ülkelerle alakalı yeni bir özelliği tanıtıyor olacak. Bir sonraki hafta ise uzun süredir beklenen Hussi günlüğüyle karşınızda olacağız.
[+] 6 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
fena durmamış günlük
Ara
Cevapla
#3
Fena durmuyorlar. Ama son resimlerdeki elector kısmında hep bir boş ülke logosu var. 7 elektör varken simetrik dursun diye 8 ülkelik alan yapmanın sonucu olarak oyun boyunca boşta bir elektör kutusu duracaksa bütün tasarımın kalitesini çizip geçer.

Custom ülkelerle alakalı ne tanıtılacağını merak ettim açıkçası.
Sic Parvis Magna
[+] 2 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
(14-04-2020, 21:22)altnkurt : Fena durmuyorlar. Ama son resimlerdeki elector kısmında hep bir boş ülke logosu var. 7 elektör varken simetrik dursun diye 8 ülkelik alan yapmanın sonucu olarak oyun boyunca boşta bir elektör kutusu duracaksa bütün tasarımın kalitesini çizip geçer.

Custom ülkelerle alakalı ne tanıtılacağını merak ettim açıkçası.
Belki özel birseyler yapınca 8 elektör olabiliyordur


En az 3 hafta var çıkmasına :(
Ara
Cevapla
#5
Hepsi tamam da bu köylü ayaklanmasını anlamadım ben imparatorluk içindeki :/
Ayırt etmesi çok basit;

Uluyorsa Kurt'tur, Yalıyorsa İt'tir.
Ara
Cevapla
#6
Custom ülkelere özellikten ziyade daha çok achievement lazım.
[+] 2 üye Voidian nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#7
Plazada sabah yorumlara bakıyorken tasarımcıyla alakalı olarak biri yorumda bulundu. Cevaben groogy adlı geliştirici yorumda bulundu. Paradox içinde her kimse diğer diğer paradox oyunları içerinde çalışmada bulunabiliyormuş. Kendiside diğer oyunların ekibinde bulunmuş. PDX yıl etkinliğinde eu4 dlc duyuramamıştı hatırlarsanız. Durum böyle olunca bana kalırsa eu4 geri plana atıldı. Ck3 ve diğer paradox oyunlarıyla alakalı bir çok içerik oluşturuluyor ekibin çoğunluğu oralara kaydırıldı bence kaldıki eu4 boş geçmiş seneyi. Yani eu4 için aceleye gerek duymuyorlar. İçeriğe gelecek olursak imparatorluk menüsü panelini ufak değişiklerle 4-5 seferdir paylaşıyorlar. Koskoca hafta bu kadar mı içerik oluşturulabildi diye sormadan edemiyorum. Aynı şeyleri görmekten artık bana gına geldi. Açık ve net söylemek gerekirse Emperor dlcsinin gelmesine en az 2-3 ay var.
Medeni Hayattan Bahseden Züppelere,
Barıştan Bahseden Kansızlara,
Maziyi İnkar Eden Namussuzlara İnanma..!
Millet, Kan Demektir.
Damarındaki Asil Kanda Türklük Varsa,
Zaten Savaşçılığı Duyacak Ve İsteyeceksin....
[+] 2 üye Türk Şad nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#8
(14-04-2020, 22:05)Böri Şad : Plazada sabah yorumlara bakıyorken tasarımcıyla alakalı olarak biri yorumda bulundu. Cevaben groogy adlı geliştirici yorumda bulundu. Paradox içinde her kimse diğer diğer paradox oyunları içerinde çalışmada bulunabiliyormuş. Kendiside diğer oyunların ekibinde bulunmuş. PDX yıl etkinliğinde eu4 dlc duyuramamıştı hatırlarsanız. Durum böyle olunca bana kalırsa eu4 geri plana atıldı. Ck3 ve diğer paradox oyunlarıyla alakalı bir çok içerik oluşturuluyor ekibin çoğunluğu oralara kaydırıldı bence kaldıki eu4 boş geçmiş seneyi. Yani eu4 için aceleye gerek duymuyorlar. İçeriğe gelecek olursak imparatorluk menüsü panelini ufak değişiklerle 4-5 seferdir paylaşıyorlar. Koskoca hafta bu kadar mı içerik oluşturulabildi diye sormadan edemiyorum. Aynı şeyleri görmekten artık bana gına geldi. Açık ve net söylemek gerekirse Emperor dlcsinin gelmesine en az 2-3 ay var.

sayılı gün çabuk geçermiş, ümidimizi kesmeyelim

(14-04-2020, 21:45)BigFenrir : Hepsi tamam da bu köylü ayaklanmasını anlamadım ben imparatorluk içindeki :/

anladığım kadarıyla imparatorluk bünyesinde küçük ülkeler köylü cumhuriyetine dönüşüp isteklerini imparatora dayatmak için savaş sebebine sahip oluyor lar, savaşın geçtiği zaman zarfında nekadar çok küçük prensliğin yönetimini değiştirirsen imparator tarafı puan alıyor aksi durumda nekadar çok prenslik köylü cumhuriyetine dönüşürse cumhuriyetler tarafı puan kazanıyor zamanla yarışıyorsun stratejik kararlar vermen gerekecek.
[+] 3 üye 1Manascı nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#9
Bakın size diyorum,
Şu oyuna asıl getirilmesi gereken şey ne biliyor musunuz?
İmparatorlukların çöküşü.
Şimdi bu cümleyi biraz açıklayayım:
1-Fransız devriminin etkileri daha yıkıcı olmalı
2-Fransız devrimi zayıflamış değil güçlü bir ülkede çıkmalı. Bunun sebebi ise şu:
Bilmiyorsanız söyleyeyim,Fransız devrimi çıktıktan sonra oyuna bir tane Triggered modifier geliyor:
1-The revolution target exists.
2-is not the revolution target.
3-has its capital in Europe.
4-is not a subject nation other than a tributary state.
5-is not at war with the revolution target.
6-does not have a truce with the revolution target.
7-is a monarchy.
Bu şartları sağlayan Avrupa'lılar da şu özellikler geliyor:
−5 Yearly prestige
+30% Stability cost modifier
+5 National unrest
Ne kadar gerçekçi değil mi? Değil! Lan zaten devrimin çıktığı ülkeye istersen +10 Disiplin ver adam dayak yemiş halde olduğu için ve sen o seneye kadar 13287712398 development olduğun için adama bir tane tokat atıp devrimciliğini kaldırıp tekrar monarşi yapıyorsun. Fransız Devrimi yaşandıktan sonra yer yerinden oynamalı azınlıklar isyan üstüne isyan etmeli hatta buna özel Disaster bile gelmeli!


(Not:Yeni eklentide devrim biraz daha değişecekmiş. Dürüst olayım tam okumadım.)
Je freier Maerkte sind, desto freier sind die Menschen
Ara
Cevapla
#10
Baya arayüz geliştirme soslu bomboş günlük olmuş. Çok daha iyisini beklerdim ama yapacak bir şey mi bulamıyorlar anlasam.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.