Günlük: EU4 - Macaristan, Avusturya, Bohemya ve Almanya Görev Ağaçları
#1
J9OKFl1.png

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Macaristan, Avusturya, Bohemya ve Almanya içerikleri paylaşılıyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...y.1634305/ :Gelecek DLC'nin içeriklerini tanıttığımız üçüncü geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Önceden geliştirici günlükleri yazmış olsam da kalite güvence ekibinden içerik tasarımcısı ekibine geçtiğimden beri yazdığım ilk günlük olacak. Bugün dahil ettiğimiz Orta Avrupa ülkelerinden bahsedeceğiz, sırasıyla Macaristan, Avusturya, Bohemya ve kurulabilir ülke olan Almanya.

Görebileceğiniz üzere bu ülkelerin hepsi daha önce Emperor eklentisinde görev ağaçları aldılar. Bu yüzden bu ülkelerin biraz "güncellemeye" ihtiyacı olduğunu düşündük, bunun oranını da İspanya'nın Domination eklentisinde aldığına benzer olduğunu söyleyebiliriz. Yani asıl amacımız ağacı baştan yapmak değildi, eski ağacın iskeletini koruyup gerektiği yerde geliştirmek ve genişletmekti aynı zamanda eski ağacına sığmayacak önemli tarihsel meseleleri ekleyebildiğimiz her yerde eklemekti.

15. yüzyılda Macaristan bölgesel bir büyük güçtü, Osmanlıları uzak tutuyor ve Avusturya, Bohemya ve Polonya'ya karşı başarılı savaşlar yürütüyor aynı zamanda da Rönesans'ın merkezlerinden biri olarak konumunu koruyordu zira İtalya'nın dışında bu görüşü benimseyen ilk ülkelerden biriydi. Macaristan bazı güçlü yanlarıyla başlasa da mevcut konumu güçlü komşularından ötürü oldukça tehlike altında sonuçta etrafı Avusturya, Osmanlı ve Polonya tarafından çevrilmiş durumda. Bu yüzden Macaristan'a yeni bir makyaj yapmak istedik, kendileri ve yeni güncellenmiş Polonya ve Osmanlı gibi komşuları arasındaki mesafeyi kapatmayı amaçlıyorduk.

Tarihsel olarak, Kutsal Tacı giyen Macaristan hükümdarları, kendilerine Havari Kralları diyorlardı. Ücretsiz 1.37 güncellemesinin parçası olarak, Macaristan kendi özel 1. seviye reformunu elde edecek, Havari Krallığı. Golden Century ve yeni DLC'nin sahibi olan kişiler Ejderha Tarikatı yerel organizasyonuna sahip olacak, bu Osmanlıya karşı Hristiyanlığı korumanıza yardımcı olacaktır:

Screen1.png
Not: Geliştirici günlüğündeki tüm çizimler geçici.

Ücretsiz güncellemenin parçası olarak, Macaristan aşağı yukarı bir düzine yeni olaya sahip olacak, bunlar Hırvatlar, Slovaklar ya da Transilvanya'daki Saksonlar gibi krallıkta yaşayan farklı kültürlerden tutun, Aragonlu Beatrice gibi tarihsel kişilere, Kara Ordu'nun Pal Kinzsi ve Balazs Magyar gibi ünlü generallerinden, Juraj Janosik'in avına kadar çeşitli alanları kapsayacak.

DLC'nin sahipleri fazladan hükûmet reformlarına erişebilecek, bunlardan birinde Kumanları ordunuza dahil edebileceksiniz ve bu size düşman orduları imha ettiğinizde fazladan Ordu Geleneği verecek:

Screen2.png

Macaristan görev ağacına dalmadan önce, Macaristan fikirlerine bir değinelim. Havari Krallığı hükûmet reformu gibi bazı fikirlerini diğer içeriklere taşımaya karar verdik, bu yüzden yeni etkiler ekleyerek içinizdeki Macar ruhunu tekrar canlandırmanızı sağlayacak unsurlar sağladık:

Kod:
HUN_ideas = {
    start = {
        cavalry_power = 0.20
        army_tradition_decay = -0.01
    }

    bonus = {
        cav_to_inf_ratio = 0.25
    }

    trigger = {
        tag = HUN
    }
    free = yes

    hun_renaissanse_knowledge = {
        global_unrest = -1
    }
    bulwark_of_christianity = {
        global_manpower_modifier = 0.2
    }
    found_the_black_army = {
        discipline = 0.05
    }
    reformed_coinage = {
        global_tax_modifier = 0.1
    }
    curtailed_peasantry = {
        production_efficiency = 0.1
    }
    strengthened_towns = {
        global_prov_trade_power_modifier = 0.25
    }
    hungarian_estates_general = {
        no_religion_penalty = yes
    }
}

İçeriğe gelirsek, yeni Macaristan ağacı 42 görevden oluşuyor ki bu Emperor versiyonunun neredeyse iki katı boyutunda. Emperor ağacının iskeletini koruduk ve eksik olan kısımlarında genişletip yapısını biraz değiştirdik, mesela Avusturya'ya karşı gelmek artık önce Bohemya ile ilgilenmenizi gerektirmiyor vs.:

Screen%205.png

Öncelikle, Macaristan'ın ekonomiyle alakalı görevleri büyük oranda genişletildi ve artık ekonomik gelişim, din ve kültürel ilerlemeyi dahil etmenin yanı sıra oyunun sonuna doğru iyice artış gösteren etnik kızışmaları da içeriyor. Bu dal önemli tarihsel kişilerin danışmanlığını, zümre ayrıcalıkları ve geliştirmelerini, Peşte topraklarında yeni bir ticaret ürünü seçmenizi ya da yeni fikirler açtığınızda hükûmet reformu ilerlemesi almanızı ve hatta teknoloji ilerlemelerinde biraz hükümdar puanı iadesi almanızı sağlayabiliyor:

Screen%206.png
Şimdi devam edelim, sıradaki kısım Balkanlar’daki ve Polonya’daki genişlemenizle alakalı. Balkan dalı, diğer Balkan ülkeleri üzerinde vasallaştırma savaş sebebi veriyor ve bölgede tampon devletler kurmaya karar verirseniz, Güçlü Düklükler ayrıcalığınız güçleniyor. Polonya dalı ise bizden sıkça istenen ülkeler arası bir tarihsel dostluk ekliyor ve ayrıca size Polonya üzerinde birlik kurmanızı sağlayan bir savaş sebebi veriyor ya da Polonyalılar ve Macarlar arasındaki dostluğunuzu daha da geliştirebilirsiniz. Jagiellon Birliğini tekrar kurmanız Baltık ve Rutenya bölgelerine genişleyebilmenizi sağlayacak:

Screen%207.png

Sıradaki dal ise en büyük tarihsel düşmanlarınızdan biri olan Osmanlıya odaklanıyor. Bu dal Osmanlı karşısındaki ilk ofansif savaşınız boyunca size bonus sağlıyor ve Macaristan’ın Osmanlı karşısındaki savunmasında çok önemli bir rol oynamış unsurlara değiniyor, Ejderha Tarikatı, Kara Ordu ya da Begvar kale sistemi gibi. Osmanlıyı Balkanlar’dan atmak kendinizi Hristiyanlığın Kalkanı olarak ilan edebilmenizi sağlayacak ve Kafirlere karşı kazandığınız her savaş ile sizi güçlendiren kalıcı ve güçlü bir ödül kazanacaksınız.

Screen%208.png

En sol alttaki dal tamamen yeni ve ekleme gereksinimi duymamızın sebebi Emperor görev ağacında Adriyatik Denizine odaklanan hiçbir görev olmamasıydı, zira Macaristan, Hırvatistan ve Venedik arasındaki ilişkiler aşikâr. Bu dal Hırvatistan ile olan birliğinizi sağlamlaştırmayı, Venedik’ten Dalmaçya’yı geri almayı, Serenissima’ya son vermeyi ve son olarak Macaristan’ın Angevin krallarının mirasını geri getirip Napoli tacını kendinize almanızı sağlıyor. Bu aşamada, Adriyatik’in tartışmasız egemen gücü olacaksınız:

Screen%209.png

Görev ağacının son dalı ise Bohemya’nın Hussit kralına karşı sefere çıkmanızı ve Habsburgları tahttan indirmenizi hedefleyecek, böylelikle Matthias Corvinus’un en büyük amaçlarından birini gerçekleştirebileceksiniz. Bu dal iki Birlik savaş sebebi, bir imparatorluk meselesi, imparatorluğun kaderini belirlediğiniz bir olay ve son olarak Kutsal Roma İmparatorluğu ile nasıl baş ettiğinize bağlı olarak kalıcı ödüller içeriyor:

Screen3.png

Ve bunlar Macaristan’ın 1.37’de alacağı tüm şeyler değil. Bu güncelleme ile birlikte toprak ve başkent isimlerini gözden geçirdik ve Alman, Romen ve Slovak isimlerini kaldırıp Macaristan’a yerelleştirilmiş hükümdar unvanları, hükûmet seviyeleri ve daha fazlasını verdik!

Avusturya’ya geçmeden önce size göstermek istediğimiz bir şey daha var. Ücretsiz güncellemenin parçası olarak Romanya görev ağacı ufak bir ödül güncellemesi alacak, bu Ejderha Tarikatına erişim sağlayacak aynı zamanda Romence değişken toprak isimleri Tüm Transilvanya’yı ve Macaristan’ın iç kısımlarını kapsayacak şekilde genişletildi!

Screen%2012.png

15. Yüzyılda Avusturya Düklüğü, Avrupa siyasetinde yükselişe geçti. Akıllı diplomatik hamleleri onlara Kutsal Roma İmparatorluğu unvanını verdi ve bunu İmparatorluk sona erene kadar korudular. Bu yüzden 1444, Habsburg hanedanı için şanslı bir zaman sayılabilir zira Varna muharebesi Macaristan ve Bohemya tahtlarını kralsız bıraktı tabii bunların üzerinde babası II. Albert sayesinde Ladislaus’un hak iddiası vardı.

Yeni görev ağacına dalmadan önce Avusturya’nın ana topraklarındaki meseleden bahsedelim, özellikle de III. Frederick’in yani Avusturya’nın başlangıç hükümdarının Styria Dükü ve Alman Kralı olmasına rağmen Avusturya Arşidükü olmamasından. Kendisi aslında yaşı yetmeyen Ladislaus’un naibi olarak görev alıyordu. Ek olarak, Avusturya Arşidüklüğü unvanı 1452 yılında Privilegium Maius kanunu ile ortaya çıkmıştı bununla birlikte Düklük, Arşidüklüğe yükseltilmişti. Bunların hepsini oyunda yansıtmak çok ciddi bir denge problemi yaratırdı bu yüzden daha basit bir yaklaşım sergiledik. Avusturya hâlâ Avusturya Arşidüklüğü hükûmet reformunu koruyacak lakin Styria ve Avusturya arasındaki ayrılığı yansıtmak için yeni bir ayrıcalık ile başlayacaklar:

startpos1.png

Habsburg hanesini birleştirmenin birden fazla yolu olsa da sadece proaktif olursanız ödüllendirileceksiniz, yani Avusturya’nın kanunlarını iki düklüğü tek bir Arşidüklük hâline getirirseniz. Lakin, bu ayrıcalıktan Ladislaus’u verasetten men ederek ya da hükümdarınız yaparak da kurtulabilirsiniz.

Varis demişken, Avusturya artık Habsburg hükümdarlığının tarihine şekil vermiş bir hükümdarla alakalı bir olaya sahip, I. Maximilian. Kendisi hem Bohemya hem de Macaristan tahtlarını ele geçirmesinin yanı sıra Burgonyalı Mary ile olan evliliği sonucu Burgonya topraklarını da hanedanına kazandırmayı başarmıştı:

startpos2.png

Bu olay sadece 1460 ile 1500 yılları arasında yaşanabiliyor ve sadece bir varisiniz yoksa gerçekleşiyor, çünkü mevcut varisinizin değiştirilmesini istemiyoruz, özellikle de Ladislaus hâlâ Avusturya tahtının varisiyse. Yetkin liderliği ile bazı görevlerinizi tamamlayabilecek fakat buna daha sonra değineceğiz.

Ayrıca belirtmem gerekiyor ki Avusturya bazı tarihsel topraklarında hak iddia etmeleri için yeni olaylara sahip, Cilli ve Trent toprakları gibi. Bunun yanı sıra Habsburgların kurduğu Evrensel İmparatorluk da buna dahil. Son olarak, Avusturyalılar için yeni bir Tüccar ayrıcalığı bulunuyor, bu nüfuzlu Swabya ailesi olan Fuggerlar ile alakalı, kendileri Habsburgların ekonomik müttefiki olarak hizmet etmişlerdi.

startpos3.png

Başlangıç durumu değişikliklerinden de bahsettiğimize göre artık yeni Avusturya görev ağacına geçebiliriz. Avusturya zaten halihazırda Emperor eklentisi ile dikkati üzerine toplamıştı fakat yeni ağaçlar alan komşuları ile birlikte ağaçlarının modernleştirilmesi gerekiyordu. Eski ağacın kişiliği hâlâ korunuyor, sadece düzen, gereksinimler ve ödüller aşırı derecede değişti:

mission_tree.png

Öncelikle eski ağaca eklediklerimizden bahsedelim. Artık Habsburg hanedanının İberya’da yayılmasıyla alakalı ufak bir dal bulunuyor. Habsburgların bölgede yarattığı etkiyi düşünürsek, dahil etmemiz gereken şeyler arasında öncelikliydi. Ek olarak, düzen belli bölgeleri fethetmeden önce başka bölgeleri fethetmenizi gerektirmeyecek şekilde değiştirildi, mesela İtalya’ya genişlemeden önce Hırvatistan’ı fethetmeniz gerekiyordu ya da Burgonya ve Fransa topraklarına genişlemeden önce İsviçre’yi fethetmeniz. Bu değişikliklerin çoğu oyuncuya daha esnek bir oynanış sunmak için yapıldı, böylelikle tek bir bölgeye ya da aynı anda birden fazlasına odaklanabileceksiniz. Değişken görevlere sahip olan kısım size Alman toprakları ve Kutsal Roma İmparatorluğu ile ilgilenmeniz için iki farklı seçenek sunacak. Kutsal Roma İmparatorluğu’nu eski görkemine mi ulaştıracaksınız yoksa unvanı kullanıp Almanya’yı zorla mı birleştireceksiniz?

HREGermany1.png

Bu değişiklik oyuncuya Almanya meselesinde seçim hakkı sunmak için yapıldı, zira Almanya içine genişlerseniz ya da Kutsal Roma İmparatorluğu’nu reformlar ile birleştirirseniz görev ağacını komple tamamlayamama durumunuz olabiliyordu.

Şarlman’ın Mirası kısmı genellikle diğer İmparatorluk Prenslerine yardımcı olan görevler içeriyor, KRI görevlerinde biraz daha içerik ve karakter katıyor:

HREGermany2.png

Almanya’yı Birleştirme kısmı ise bazı tarihsel fetihlerine ve Prusya ordu reformlarını benimsemek gibi bazı tarihsel içeriklere dayanıyor:

HREGermany3.png

Şimdiyse görev ağacının geri kalanı hakkında konuşalım, özellikle de Avusturya’nın fethedebileceklerinden. Genişleme açısından çoğu hâlâ aynı, lakin önceden de bahsettiğimiz gibi artık İber Yarımadası hakkında da görevler var. Bu görevler oldukça basit. Kastilya ya da İspanya’yı gelişmişlik açısından geçebilir ve tahtlarına bir Habsburg geçirebilirseniz birlik altına alabiliyorsunuz. İkincisinin olması için birden fazla yol olduğundan örneğin İspanyolların “A Strategic Marriage” olayı ya da jenerik “akrabayı varis olarak isteme” etkileşimi gibi, buna ekstra yollar sunmak istemedik. Fakat, burada özel olan şey ise İberya tahtındaki hak iddianızı bastırmak için savaşa gitmek zorunda değilsiniz. Bunun yerine, sizinle birlik altına girmelerini isteyebildiğiniz bir karar bulunuyor, böylelikle kılıç yerine kalem kullanarak onları birlik altına alabiliyorsunuz:

Conquest1.png

Bu tarz bir birlik güçlü görünebilir lakin gerçek hayatta da olduğu gibi onu yönetemeyen bir oyuncu için bu birlik sorun çıkarma ihtimaline sahip. İspanya ve Avusturya tahtları birlik altına girdiğinde yaşanan yeni bir imparatorluk olayı eklendi, burada ise Evrensel İmparatorluğun kaderi tartışılacak:

Conquest2.png

İberya ve Batı Avrupa topraklarından uzaklaşıp doğuya yönelelim. Özellikle de Polonya, Bohemya ve Macaristan topraklarına. Bu dalın başlangıç görevi büyük oranda aynı, sadece ödülüne biraz ekleme yapıldı. Artık Bohemya tahtını ister fetih istersen birlik yoluyla tamamlayabileceksiniz ve tamamlama yolunuza göre oynanış stilinize uygun bir ödül alacaksınız. Polonya birliği görevi içinse ufak bir değişiklik yapıldı. Önce Galiçya’yı fethetmek yerine, vasalları dahil toplam gelişmişlikleri 300’ün altındaysa savaş sebebinizi elde edeceksiniz. Yani Litvanya’yı birlik altına alırlarsa, bu onları 300 gelişmişliğin üzerine taşıyacağından birlik altına almadan önce biraz zayıflatmanız gerekecek:
Conquest3.png

Şimdi büyük fetih değişikliklerini bitirmeden önce, Balkan kısımlarına bakalım. Fethetmeniz gerekenler aynı olsa da, bu görevlere biraz ek yaptık. Öncelikle, Macaristan artık dahil edilmiş birlik yapılabilecek. Bu ne diye mi soruyorsunuz? Dahil edilmiş vasallar ve Dahil edilmiş birlikler, Avusturya’nın kurabileceği özel vasal türlerinden olacak, daha ucuza ilhak edilebilecekler. Avusturya ve Macaristan arasındaki ilişkiyi öne çıkarmak, Avusturya içeriği açısından oldukça önemliydi çünkü Macaristan tahtı Habsburgların diğer topraklarına kıyasla oldukça özerk hâldeydi. Bu EU4’te tamamen yansıtılmasa da Macaristan’ı ilhak etmek artık topraklarına bolca otonomi kazandıracak, ayrıca Mutlakıyet çağında Macarlara otonomi vermezseniz yeni bir felaket başlayabilecek ve bunun ülke değiştirici sonuçları olabilecek.

Eklediğimiz diğer şeyler Alman olmayanları Almanlaştırma yoluyla yöneten yeni bir Avusturya İmparatorluğu ve Osmanlıyı mağlup edip Konstantinapol’ü almanız durumunda kurabileceğiniz Latin İmparatorluğu:

Conquest4.png

Fetihlerden uzaklaşmamız gerekirse, ağacın geri kalanına bakabiliriz ki Avusturya içeriğinin önemli bir kısmı burada bulunuyor. Habsburglar diplomatik deha gibi nitelendirilse de tek başarıları bu değildi. I. Maximilian kalemin ötesinde bir miras bırakmıştı zira Fransızlar ile Hollanda Bölgesinde savaşırken yeni Mızrak ve Tüfek formasyonunu uygulamıştı. Lakabından da anlaşılacağı üzere, zamanındaki tüm Avrupalı krallar için örnek bir hükümdardı. Bu yüzden, mevzubahis temanın etrafında bir görev bulunuyor, “Last Knights of Europe” sizi oldukça erken tamamlamanız için teşvik ediyor çünkü Keşif Çağı boyunca güçlü bonuslar sağlıyor. Dahası, diplomatik başarılarınız etrafına kurulu görevler de bulunuyor, saray bağlantılarınızı, diplomatik gücünüzü ve vasallarınızı kullanarak kılıç yerine kalem ile genişleyebileceksiniz:

Conquest5.png

Avusturya ve Macaristan’ın kurabildiği ülkeler olmadığından, Avusturya-Macaristan’ı getirmeye karar verdik. Avusturya-Macaristan’ın getirilmesinin oldukça tartışmalı bir mesele olduğunun farkındayız fakat neden alternatif tarih olarak değerlendirilebilecek bir ülkeyi kurulabilir ülke olarak eklediğimizi açıklayalım. Bunun birinci sebebi oynanış, çünkü kurulabilir ülkeleri hem oynanış hem de rol yapma açısından oyuncular için önemli hedefler olarak görüyoruz ve önceden de belirttiğimiz üzere iki ülkenin de kurabildiği bir ülke yoktu. Avusturya, Almanya kurabilse de, Almanya’nın Habsburg Monarşisi tarafından bakıldığında rol yapma açısından pek de iyi bir kurulabilir ülke olmadığına karar verdik. Aynı zamanda Tuna Federasyonu ya da Karpatya gibi aşırı alternatif tarihe de gitmek istemedik. Avusturya-Macaristan oyunun tarih kapsamı dışında olabilir fakat bunu çok da problem olarak görmüyoruz zira oyunun tarih kapsamında Avusturya ve Macaristan topraklarının İkili Monarşi hâline gelmesi o kadar da absürt değil, sonuçta oyunda Almanya ve İtalya da kurulabiliyor.

Bu yüzden Avusturya-Macaristan hem Avusturya hem de Macaristan için kurulabilir ülke olacak. Fakat şöyle bir detay var. Avusturya-Macaristan öyle normal kurulan bir ülke değildi. Bu yüzden, hem Avusturya hem de Macaristan için, Mutlakıyet Çağı ve sonrasında aktif olan bir felaket bulunacak. Aynı zamanda 20. İdari Teknolojiye ulaştığınızda da Avusturya-Macaristan’ı kurmak için bir karara sahip olacaksınız. Bu oyunculara mesele üzerinde bir seçenek sunacak: Eski diyarı koruyup birlik partnerinizi öfkelendirmek mi istiyorsunuz yoksa çok kültürlü bir ülke olmayı benimseyip felaketten kaçmak mı?

Peki, bu felaket neyin nesi? Macar (ya da Avusturyalı) Devrimi sürekli üzerine kafa yormanız gereken bir felaket, bu yüzden topraklarınızı barış içinde ve mutlu tutmanız gerekiyor yoksa insanlar isyan edecekler:

Hungaryrevolt1.png

Felaket başladıktan sonra ana kültürünüzden olmayan topraklarda isyancılar çıkacak. Bu felaketle ilgilenmek oldukça basit: isyanları bastırın ve en az 1 istikrara ulaşın. İsyanlar çok fazla gelirse, isyancılar ile anlaşma seçeneği her zaman erişilebilir olacak. Sonuçlardan bahsetmişken, felaketin üç farklı sonucu var:
  • Devrim Ezildi, bu durumda isyan tamamen bastırılmış olması gerekiyor, böylelikle Macar/Avusturyalı topraklarınızı merkezileştirebileceksiniz.
  • Soylular ile Uzlaşma, Avusturya-Macaristan devletini kurarak Macaristan/Avusturya tahtını ülkenizle aynı seviyeye getireceğinizi kabul ediyorsunuz.
  • Başarılı Devrim, bu durumda ise Macaristan/Avusturya bağımsız oluyor ve ülkeniz küçük düşürülüyor.

Hungaryrevolt2.png

Hungaryrevolt3.png

Felaketin Macaristan muadili aynı, Macarlar yerine, Avusturyalılar isyan ediyor. Ek olarak, Macaristan, Macaristan-Avusturya oluyor bu isimlendirme oyuncunun seçeneğine sunulmuş durumda. Benzer şekilde, Macaristan isterse Macaristan rengini koruyabiliyor. Son olarak, Avusturya-Macaristan renginin, Avusturya rengine çok yakın olduğunun farkındayız, bu yüzden daha iyi bir renk ne olur fikrinizi merak ediyoruz.

Bohemya’ya geçmeden önce karşınızda Avusturya-Macaristan fikirleri:
Kod:
AUH_ideas = {
    start = {
        land_morale = 0.1
        diplomatic_reputation = 2
    }

    bonus = {
        no_religion_penalty = yes
    }

    trigger = {
        tag = AUH
    }
    free = yes  

    auh_first = {
        discipline = 0.05
    }
    auh_second = {
        manpower_in_accepted_culture_provinces = 0.3
    }
    auh_third = {
        global_trade_goods_size_modifier = 0.1
    }
    auh_fourth = {
        global_unrest = -1
    }
    auh_fifth = {
        state_governing_cost = -0.2
    }
    auh_sixth = {
        global_prov_trade_power_modifier = 0.25
    }
    auh_seventh = {
        artillery_power = 0.1
        artillery_cost = -0.1
    }
}

1444’te Bohemya, Hussit savaşlarının topraklarındaki büyük etkisinden yavaşça toparlanıyordu. Üzerine değinmek istediğimiz şeylerden biri, savaşın ülkede herhangi bir anlamlı ya da mantıklı etkisinin olmamasıydı. Bu yüzden, 1.37 ile birlikte Bohemya ile başladığınızda oyuncuya Hussit Savaşları’nın ülkenizde olan etkisinden bahseden bir olay ile karşılanacaksınız. Çoğu Bohemya toprağı ortalama 30-50 yıkım ile başlayacak ve yeni DLC’ye sahip oyuncular 30 yıl sonra biten ya da görev ile kaldırılabilen ekstra bir zayıflatmaya sahip olacak:

Screen%201.png

Değinmek istediğimiz bir başka şey ise Bohemya ve diğer Batı Slavı Kardeşleri’nin kurulabilen bir ülkeye sahip olmamasıydı, bahsettiğimiz üzere bunların hem oynanış hem de rol yapma açısından oyuncular için önemli unsurlar olduğunu düşünüyoruz. Alternatif tarih senaryolarından Bohemya-Polonya-Litvanya birliği ya da Zapadoslavya gibi örnekler olsa da EU4’ün zaman aralığından daha önce varolmuş bir ülke eklemeye karar verdik, Büyük Moravya. Kısa ömürlü olsa da Büyük Moravya, Slav dünyasında önemli bir etki bıraktı. Resmi olarak Hristiyan olan ilk Slav ülkesiydi, ilk Slav yazısı olan Glagolitic’in ortaya çıktığı yerdi ve uzun uğraşları Kilise Slavcası’nın, Papalık tarafından kabul edilen dördüncü ayin dili olmasını sağlamıştı. Yıkıldıktan sonra, Moravya’nın ruhu Bulgar İmparatorluğu ile yaşamaya devam etti. Tarihsel öneminden ötürü, kurulabilir ülke olarak iyi bir seçim olduğunu düşündük. Şimdileri, Çekler kendi ülkesi olarak görse de Bohemya’nın kendisi Büyük Moravya’nın devamı niteliğinde bir ülke değildi, kısa bir süreliğine onların altında yönetilmiş olsalar da Moravya’nın otoritesi yıkıldığında kısa sürede “bağımsız” olmuşlardı. Bu yüzden, Bohemya bu ülkeyi kurmak için öncelikle yeni 1.37 görev ağacından erişimini açmalı, burada Büyük Moravya’nın mirasını kendileri için alacaklar ve Bohemya hükümdarlarını Svatopluk’un varisleri ilan edecekler:

Screen%202.png

Tabii Büyük Moravya’nın da kendi fikirleri olacak:

Kod:
GMA_ideas = {
    start = {
        global_manpower_modifier = 0.25
        global_trade_goods_size_modifier = 0.1
    }

    bonus = {
        max_absolutism_effect = 0.15
    }

    trigger = {
        tag = GMA
    }
    free = yes

    gma_reforge_moravias_hegemony = {
        overextension_impact_modifier = -0.25
    }
    gma_apostles_to_the_slavs = {
        missionaries = 1
    }
    gma_princes_of_nitra_kings_of_moravia = {
        monarch_admin_power = 1
    }
    gma_rebuild_veligrad = {
        build_time = -0.1
        development_cost = -0.05
    }
    gma_rex_sclavorum = {
        legitimacy = 1
        devotion = 1
        republican_tradition = 0.3
        meritocracy = 1
        horde_unity = 1
    }
    gma_canonize_cyril_methodius = {
        tolerance_own = 3
    }
    gma_svatopluks_legacy = {
        discipline = 0.05
        max_absolutism = 5
    }
}

Fakat bir başka tarafta ise, ülkeyi oluşturan iki prenslik (Moravya ve Nitra), Büyük Moravya’ya ücretsiz güncelleme ile erişebilecek. Onlara tamamen yeni özenilmiş bir görev ağacı yapacak kaynağımız ya da zamanımız olmasa da, Moravya ve Nitra’ya kısa ve paylaşılan 5 özel görev verdik, böylelikle Büyük Moravya’yı kurabilecek ve Büyük Moravya hedefinizi biraz daha az acılı hâle getirebileceksiniz. Bu beş görev aynı zamanda ücretsiz güncellemenin bir parçası:

Screen%203.png

Şimdi de Bohemya görev ağacının kendisine geçelim. 33 normal ve 3 değişen göreve sahip olacak, yani bu görev ağacı Emperor versiyonunu yaklaşık iki katı boyutunda. Başta da bahsettiğimiz gibi, eski ağacın iskeleti korundu fakat eski ağaçta eksik olduğunu düşündüğümüz daha iyi ve bolca içerikle genişletildi:

Screen%204.png

Görev ağacının ilk kısmı fetihler ile alakalı. Üst orta kısmı Büyük Moravya tarafından yönetilmiş toprakları geri almanızı isteyecek ve bu süreçte kurulabilir ülkeyi açacak. Avusturya kısmı bonus ödülü olan bir süreli hedef denebilir. “Otokar’s Legacy” görevini önceki görevden aldığınız etki hâlâ aktifken tamamlarsanız kalıcı olarak tutabileceksiniz:

Screen%205.png

Ağacın sol tarafı, Macaristan tahtında hak iddia etmenizi sağlayacak ve Macaristanı birlik altına alırsanız Slovakya’yı kendi kontrolünüz altına almanızı sağlayan ilginç bir ödüle sahip olacak çünkü “Recover Nitrava” görevi Büyük Moravya’yı kurmanız için gerekiyor ve bu topraklara doğrudan sahip olmanızı istiyor. Macar tahtını ele geçirdikten sonra, Hristiyanlığın Kalkanı olarak onların yerini de alacaksınız ve Ejderha Tarikatı yerel organizasyonuna erişebilecek ve tüm Balkan ülkelerinde vasallaştırma savaş sebebi kazanacaksınız, aynı zamanda “Balkanları Birleştir” savaş sebebine de sahip olacaksınız:

Screen%206.png

Ağacın sağ tarafı ise Polonya ile alakalı. Bu dal “Premyslid Heritage” adında gelişen bir etki sağlayacak ve siz görev tamamladıkça güçlenecek. Bu dal ayrıca bazı ilginç ödüllere de sahip, vasallarınızı Silezya olarak birleştirmenizi ya da Prusya’yı vasalınız olarak serbest bırakmanızı sağlayabilecek:

Screen%207.png

Fetih kısmının alt orta parçası imparatorluk komşularınız ve potansiyel rakipleriniz arasında olan Brandenburg ve Saksonya ile alakalı. KRI içerisindeki en güçlü ülke olarak konumunuzu sağlamlaştırdıktan sonra bu ülkeler üzerinde vasallaştırma savaş sebebi elde edebileceksiniz ve vasallaştırdıktan sonra statülerini belirleyebileceksiniz. Bu dal aynı zamanda Hussit Savaş Vagonları hükûmet reformunu verecek, bu kendi topraklarınızda muharebe kazandığınızda size ekstra ordu geleneği sağlayacak. Bu dalın son görevi ise fetih ağacınızı tamamlayarak Baltık’tan Boğaziçi’ne kadar uzanan bir Bohemya Birliği kurmanızı sağlayacak:

Screen%208.png

Ağacın alt kısmına geçecek olursak, ortadaki kısmı altyapı ve ekonomik meseleler ile ilgili görevleri içeriyor. Bu görevler Hussit Savaşlarından toplanmanızı, ünlü Charles Üniversitesi’nin nüfuzunu genişletmenizi ve Bohemya topraklarının endüstriyel potansiyelini ortaya çıkarmanızı isteyecek:

Screen%209.png

Ağacın sağ tarafı ise Bohemya tahtının imparatorluk hedeflerini ortaya çıkararak elektörleri nüfuzun altına almanızı, Bohemya’yı imparator yapmanızı, imparatorluk reformlarını geçirmenizi ve sonunda Bohemya egemenliğini Avrupa’ya getirmenizi isteyecek:

Screen%2010.png

Son olarak ise sizin de en heyecanlı olduğunuzu düşündüğüm kısıma geldik, değişken görevler. Tahmin edebileceğiniz üzere bunlar dinle alakalı ve iki farklı yol sunuyorlar, Katolik ve Hussit (ikisinin de belli son çare gereksinimleri var böylelikle bu iki dinle kısıtlanmıyorsunuz). Değişken görevleri oyunun başından inceleyebiliyorsunuz fakat “Return of the Hussites” olayını nasıl tamamladığınıza göre açılıyorlar:

Screen%2011.png

Katolik değişken görevleri, Hussit sapkınlığını ortadan kaldırmanızı isteyecek ve daha sonra gerçek inancın galibiyeti için Reformasyon döneminde savaşmanızı gerektirecek. Başarılı olursanız “Dini Diplomatlar” zümre ayrıcalığınız gelişecek, diplomat ve devlet insanı danışmanlarınız için kalıcı gelişen bir etki eklenecek ve İmparatorluk içerisindeki gerçek inancın kalkanı konumunuz güçlenecek:

Screen%2012.png

Hussit dalını seçerseniz ise Jan Hus’un öğretilerini yayarken dışlanan biri olarak hayatta kalmanız gerekecek. Bir reformasyon merkezi, dini zorlama maliyetinde düşüş ve din düşmanlarınıza karşı savaş sebebi veren yeni bir Hussit din sureti tarafından yardım alacaksınız:

Screen%2013.png

Bir dakika, adı “Hussite Empire” olan son görev, Hussit İmparatorluğu olabileceğinizi mi ima ediyor yoksa? Evet bu doğru! 1.37 ile birlikte “Hussit Protestosu” adında yeni bir imparatorluk meselesi ekliyoruz, bu Emperor ile eklenen Reformcu meselesi ile aynı çalışıyor. Hussit, İmparatorluktaki Din Savaşı sonucunda Protestanlar kazanırsa ve en büyük mezhep hâline gelirse, bu mesele ortaya çıkacak ve KRI’nin dinini Hussit yapabileceksiniz:

Screen%2014.png

Ve hepsi bu kadar da değil! Size her şeyi geliştirici günlüklerinde gösteremeyeceğimiz ve sizin de bazı şeyleri kendiniz keşfetmenizi istediğimiz için günlüğün Bohemya kısmını burada bitireceğiz. Lakin, Jan Amos Komensky ya da Jan Rokycana gibi tarihsel kişilikler, Bohemya’daki Seçimli Monarşi’yi kaldırmak, Bohemya topraklarındaki toprak ismi yerelleştirmelerinde düzeltmeler, Alman isimlerinin kaldırılması, Ostrava’nın adının Hradiste olarak değiştirilmesi (çünkü Ostrava 1444’te bulunmuyordu), yerelleştirilmiş hükümdar unvanları ve hükûmet seviyeleri (Slovakça da dahil!) ve daha fazlası olacağından emin olabilirsiniz!

Bununla birlikte Almanya’ya geçebiliriz, bu geliştirici günlüğünün son ülkesine. Almanya yenilikleri geçen haftaki İtalya ile aynı prensipleri koruyor. Görev ağacını baştan yapmak yerine, eski içeriği alıp daha ilgi çekici ve önemli dokunuşlar yapılmış bir deneyim hâline getirmeye karar verdik, aynı zamanda oynanışı geliştirmek için bolca yeni görev ekledik. Fazla uzatmadan karşınızda görev ağacı:

GermanyMissions.png

Fetih ağacı, hak iddiaları açısından, pek değişiklik geçirmedi, yeni fetih bölgeleri sadece Danimarka ve Kuzey Jutland ile kısıtlı. Buradaki değişikliklerin çoğunluğu görev ödülleri ile alakalı. Hadi bazılarına bakalım o zaman:

GER_missions_1.png

Denizaşırı görevlerine “Found Wilhelmshaven” görevini ekledik bunun dışında düzen olarak aynılar. Fakat aynısını görev ödülleri için söyleyemeyiz, “Imperial Navy” görevi ile artık yeni bir Donanma Doktrini elde edebiliyor, “Scramble for Africa” ise kıtanın büyük bir kısmını ele geçirebilmeniz için gereken olanakları sağlıyor ve “Overseas Empire” ise Çin’de bir Ticaret Limanı kurabilmenizi sağlıyor:

GER_missions_2.png

Ekonomik görevler egemen ekonomik güç unvanını gerçekten alabilmenizi sağlayacak birkaç yeni görev ile süslendi. Bu dal “Rapid ındustrialization” ile başlıyor ve tamamlamak için 30 fabrika gerektiriyor, sonrasında ise size bir inşaat maliyeti düşüşü etkisi vererek bu avantajınızı arttırabilmenize olanak sağlıyor. Sıradaki görev ise “Promote Urbanization”, bu görev topraklarınızı en az 50 kere geliştirmiş olmanızı gerektiriyor ve iki Alman bölgesinde ortak en az 30 gelişmişliği olan 10 toprağa sahip olmanızı istiyor. Bu ve sonraki iki görev mevcut zümre ayrıcalıklarını değiştiriyor ya da yenilerini ekliyor:

GER_missions_3.png

“Protected Markets” Renanya ve Silezya bölgelerini endüstriyelleştirmenizi istiyor, yani bu bölgelerde belli bir miktarda fabrikaya ve gelişmişliğe sahip olmanız gerekiyor. Bu görevler ise karşılığında Kömür’e erkenden erişebiliyor ve son görevde birleşen etkiler kazanabiliyorsunuz:

GER_missions_4.png

Son olarak ise diplomatik görevler oldukça genişletildi. Almanya’yı Avrupa’daki büyük güçlerden biri hâline getirmek ve karşısında durması zor bir devlet yapmak için yeni görevler eklendi. Görev ağacından ilgi çekici bazı ödüller:

GER_missions_5.png

Yine de en çok istenen ödül “Kaiserreich” görevinde olacak:

GER_missions_6.png

Görevin verdiği reform ana kültürünüz ile alakalı, elde edebileceğiniz pek çok versiyon var aşağıda hepsini görebilirsiniz:

german_reforms1.png

Bu kültürlerden herhangi birine sahip değilseniz %5 İdari Verimlilik veren jenerik bir reform elde edeceksiniz. Sizin favoriniz hangisi? Hangi reformda değişiklik görmek istersiniz? Merak ediyoruz!

Son olarak ise Kutsal Roma İmparatorluğu’nun ülke olarak görevlerinde ufak bir güncelleme aldığını belirtmek istiyorum, ayrıca görev ağaçlarında da artık biraz varyasyon bulunuyor, örneğin İtalya görevi ve Kutsal Roma İmparatorluğu artık birleşebilen gelişen etkilere sahip:

Screen5.png

Bir şey daha, Almanya’yı kurmanız son derece güçlenmenizi sağlayacağından, Almanya’yı kurmanın kendisi yeni bir uğraş hâline gelecek, bunu da kaldırmaya çalışacağınız yeni bir hükûmet reformu ile yaptık. “Kültürel Ayrılma” hükûmet reformu bir kültürü dahil edeceğiniz yeni bir hükûmet mekaniği ekleyecek, daha sonrasında ise bu kültür dahil olacak. 7 kültürü dahil ettikten sonra, hükûmet reformu “Trust Your Neighbour” görevi ile kaldırılabilecek:

Screen6.png
Not: Kültürel Birlik terimine bazı yerlerde Ulusal Birlik desek de bunlar Kültürel Birlik olarak terk terim altında toplanacak.

Bu haftanın geliştirici günlüğünden bu kadar! Haftaya PDXBigBoss size Hasankeyf, Hürmüz, Umman, Theodoro ve Trabzon hakkında konuşmak için geri dönecek. Ve tabii ki bu haftanın FatherLorris çizgi romanını unutursak olmaz:

Austria.png
WhaW8Am.gif
[+] 2 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.