09-05-2017, 20:32
Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Trin Tragula bir sonraki yamayla birlikte Rusya bölgesinde yapılan geliştirmelerden bahsediyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...7.1020275/ :Herkese merhabalar, bu geliştirici günlüğünde Rusya bölgesinde yaptığımız değişikliklerden bahsedeceğiz.
1.22 yamasıyla birlikte günümüz Rusya'sının ve Belarus'unun bulunduğu bölgede bazı değişiklikler yapmak istedik. Bu bölgede daha önceki yamalarda da bazı değişikliklerde ve geliştirmelerde bulunmuştuk ancak tüm bu çalışmaların bu bölgeyi Avrupa ile karşılaştırıldığında yeterli seviyeye getirmediğini ve bölgenin 1444'teki esas halini yeterince yansıtamadığını düşünüyorduk.
1444'teki Rus Prenslikleri
1444'te Rusya çok sayıda küçük prenslikten oluşuyordu, bunun esas sebebi Altın Orda'nın sürekli olarak bu bölgeye müdahale etmesiydi. Altın Orda Hanları bu Rus prensliklerine saldırıp haraç toplamak üzere parçalamakla kalmadılar, aynı zamanda bu ortaya çıkan yeni prensliklere prensler atayıp, onların varoluşlarının sürmesini sağlamak istediler.
Ancak oyunun başlangıç döneminde Altın Orda hem iç hem de dışarıdan aldığı baskılardan dolayı oldukça zayıflamış, tarihsel olarak çok sayıda devlete bölünmüş durumda. Oyunda gördüğünüz Ulu Orda devleti Altın Orda'nın devam devleti olarak görülebilir ancak bölgedeki Kırım gibi diğer devletler de Altın Orda'nın yerini almaya çalışıp Rus devletlerinin hakimi olma konusunda oldukça istekli devletlerdi.
Bu durum Rus devletlerinin her ne kadar halen bu hanlıkların etkileri altında olmalarına karşın, genişleyebilmeleri ve güçlenebilmeleri için zaman elde etmelerini sağladı. Han'a haraç ödeyen devletlerden biri olan Moskova, kimi zaman rüşvet kimi zaman ise baskıyla diğer prenslikleri kendi etkisi altına almayı başardı ve bölgede hatrı sayılır bir güce ulaştı.
Yukarıdaki haritadan görebileceğiniz üzere 1.22 ile birlikte çok sayıda yeni bölge ekledik. Bu yeni bölgelerle birlikte haritayı daha ayrıntılı bir hale getirmeyi, Rus prenslikleriyle Tatar hanlıkları arasındaki çizgileri daha iyi çizebilmeyi başardı. Aynı zamanda Rusya bölgesindeki 'development' değerini de elden geçirdik ve genel olarak yükselttik.
1.22 ile birlikte daha önceden bildiğimiz devletlerde de değişiklikler yapıldı, örneğin artık Ryazan 4 toprağa sahip, Yaroslavl 2, Tver ise 3 topraklık bir ülke.
Moskova
Rus prensliklerinden ilk olarak Moskova'yı inceleyelim. Moskova 1444 yılında bölgedeki en dominant Rus devletiydi ve 1.22 ile birlikte 5 vassala sahip. Rusya'daki bölge sayısının arttırılması, artık tek bir kuşatmanın başarılı olunması halinde tüm topraklara rahat bir şekilde ilerlenemeyeceği anlamına geliyor. Dolayısıyla Kazan, Ulu Orda veya Litvanya taarruza geçtiğinde Moskova artık istemesi takdirde geri çekilip manevralarda bulunabiliyor.
Tüm bu bölgeyi detaylandırma çalışmamız aynı zamanda bölgesel öneme sahip bazı toprakları daha ön plana çıkartabilmemizi, tarihsel derinliği arttırmamızı sağladı ve haritayı genel anlamda daha önceki yamalarda odaklandığımız diğer coğrafyalarla aynı seviyeye getirmemizle sonuçlandı.
Aynı zamanda Moskova'nın idealarında da değişiklikler yaptık, artık Moskova'yla oynadığınızda Rusya'yı kurmanız durumunda elde edeceğiniz idealardan farklı idealarla oynayacaksınız.
Kod:Muscovite Ideas:
Traditions:
Diplomatic Relations +1
Shock Damage Dealt +10%
1. Gatherers of Tribute: National Tax Income Modifier: +10%
2. Legacy of Dmitriy Donskoi: Yearly Army Tradition: +0.5
3. Seat of Metropolitan Bishop: Missionary Strength +1%, Tolerance of True Faith +1
4. Pomestnoe Voisko: Land Morale +10%
5. Strength of the Boyars: Stability Cost Modifier -20%
6. Zasechnaya Cherta: Fort Maintenance -20%
7. Descendants of the Byzantine Emperors: Diplomatic Reputation +1
Ambition:
Land Force Limit Modifier +33%
Rusya kurmanız durumunda oyun size Rusya idealarına geçmek isteyip istemediğinizi soracak.
Kod:Russian Ideas:
Traditions:
National Manpower Modifier: +33%
Core-Creation Cost: -10%
Land of the Rus: Aggressive Expansion Impact: -10%
Siberian Frontier: Colonists: +1
Russian Artillery Yard: Artillery Cost: -10%
Life-Long Conscription: Land Force Limit Modifier: +50%
Abolish the Mestnichestvo: Yearly Corruption: -0.1
The Table of Ranks: Yearly Army Tradition: +0.25, Advisor Cost: -10%
Broaden the Curriculum of the Cadet Corps: Institution Spread +20%
Ambition:
Yearly Legitimacy: +1
Oynanabilir Yeni Ülkeler
Europa Universalis'te ve genel olarak Rusya'da hangi toprağın yüksek otonomiye sahip olacağı, hangi toprağın vassal, hangi toprağın ise bağımsız olacağı kimi zaman tartışma konusu olabiliyor. Oyunda bu 3 öğe arasındaki fark çok büyük, ancak gerçekte bunlar arasındaki fark o kadar da fazla değildi. Örneğin 1444'te Moskova'yı oldukça geniş topraklara sahip bir ülke gibi görüyorsunuz ama bu topraklarda aslında çok sayıda prenslik mevcut, bu prensliklerin toprakları ya parayla satın alınmış ya da prens topraklarını kendi bölgesinden yönetmek yerine Moskova'ya taşınıp oradan yönetmeyi doğru bulmuş. 1.22 ile birlikte Moskova'nın bu yönüne de odaklanıp oyuna 2 yeni vassal ülkesi ekledik.
Oyuna eklenen ülkelerin birincisi Rostov, Tver ve Yaroslavl arasında bulunuyor. Bu prenslik genel anlamda Moskova'nın bir parçası olsa da, 1474 senesine kadar tam anlamıyla Moskova'ya entegre olduğunu söylemek mümkün değil ve bu sebeple oyunda vassal. Oldukça önemli ve ilginç bir tarihe sahip Rostov, entegre olduktan sonra dahi Rusya politikasında önemli bir yere sahip olmayı sürdürmüş bir devlet. Bu gibi sebeplerden dolayı 1444'te yeni bir ülke olarak eklemeyi doğru bulduk.
Kod:Rostov Ideas:
Traditions:
Provincial Trade Power Modifier: +10%
Idea Cost: -10%
Re-Unification of Rostov: Goods Produced Modifier: +10%
Ancient Heritage: Aggressive Expansion Impact: -10%
Ecclesiastical Center: Tolerance of True Faith: +2
Entrepot of Russia: Trade Efficiency: +10%
Rostov Architecture: Construction Cost: -10%
Political Influence: Diplomats: +1
Rostov Enamel: Production Efficiency: +10%
Ambition:
Diplomatic Reputation: +1
Eklediğimiz ikinci ülke ise Moskova'nın Novgorod sınırında bulunuyor. Beloozero prensliği 1444'te oldukça zayıf düşmüş bir prenslikti. Moskovalı prensler tarafından yönetilmeye başlanan bu prenslik 1486'da Moskova'nın bir parçası haline geldi ve bu prenslikten çıkan asilzadeler, Rus Çarlığında dahi etkili yerlerde bulundular. Beloozero oldukça enteresan bir konuma sahip ve sizin oyununuzdaki gidişatları tarihte olanlardan çok daha farklı olabilir.
Kod:Beloozero Ideas:
Traditions:
Trade Efficiency: +10%
Infantry Combat Ability: +10%
Martial Heritage: Cavalry Cost: -10%
Monastic Traditions: Yearly Prestige: +1
Strengthen Local Lineages: Yearly Legitimacy: +1
Northern Trade: Domestic Trade Power: +25%
Officers of Beloozero: Yearly Army Tradition +0.5
Boreal Warfare: Attrition for Enemies: +1
Scientific Patronage: Technology Cost: -5%
Ambition:
Goods Produced Modifier +10%
Novgorod
Aynı zamanda Novgorod'un geniş bazı bölgelerini de çeşitli parçalara böldük. Novgorod'un hüküm sürdüğü bu topraklar çok düşük nüfusa sahip oldukları için oyunda düzgün bir şekilde yansıtmak mümkün olamayabiliyordu, öte yandan bu topraklar Novgorod'un varlığına direkt olarak etki eden önemli bölgeler.
Bu yeni bölgeler aynı zamanda Novgorod'a Moskova ile olan savaşında stratejik bir güç katıyor.
Litvanya
1.22 ile birlikte Litvanya'da da çok sayıda yeni bölgeye ve sınır düzenlemesine sahibiz. Yeni bölgeleri eklerken dikkat ettiğimiz şey bölgesel olarak öneme sahip, ileri dönemde Polonya-Litvanya'nın idari bölgeleri haline gelmiş bazı toprakları eklemek oldu. Aynı zamanda bu toprakların bölgedeki Moskova veya Rusya genişlemesini de güzel bir şekilde yansıtabilmesi gerekiyordu.
Oyunun konu aldığı dönemde bu bölge çok sayıda devlet tarafından haklar iddia edilen, bu bölgedeki topraklar için çok sayıda savaşa girişilen bir bölgeydi ve umuyoruz ki bu bölgedeki oynayışınızı daha ilginç hale getirecek değişiklikler yapmışızdır. Bugünlük bu kadar, haftaya Johan sizlere bu bölgedeki oynanışı etkileyecek bazı şeylerden bahsedebilir, bahsetmeyebilir de.