Günlük: HoI4 - 2022 Yol Haritası
#1
hoi4-banner-2018.png

Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta 2022 içerik planlarına dair bilgiler veriliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/thr...p.1509941/ :Dev%20Diary%20Banner%20Steam.png

Herkese merhabalar,

Bildiğiniz üzere geçtiğimiz yıl yoğun bir çalışmanın ardından No Step Back eklentisini çıkarttık, bu eklenti bu zamana kadarki en iyi eklentilerimizden biri konumunda bulunuyor.

Geçtiğimiz yıl aynı zamanda podcat'ın Oyun Direktörlüğünü bırakarak Sibirya'ya Paradox'ta daha yüce meselelere geçtiği yıldı. Birçoğunuz HoI4 için zamanında paylaşılan yol haritası yazısını okumuştur ve yeni oyun direktörüyle birlikte bu planlarda bir değişiklik olup olmadığını merak ediyor olabilirsiniz.

Geleceğe Bakış
Hearts of Iron IV ekibine katıldığımda oyuna yaklaşımımızın podcat ile benzer olduğundan bahsetmiştim. Bu noktada herhangi bir değişiklik söz konusu değil ve gelecekte daha önceleri paylaşılan yol haritasından emareler görebilirsiniz.

Öte yandan 'Ana Plana' yaklaşımım biraz daha farklı olabilir. Şahsen tepkiye dayalı geliştirmeye (Imperator'da oldukça faydalı olmuştu) daha çok önem veriyorum ve geliştirmeye açık birçok alan olsa da, geliştirme esnasında gelecekte değişiklikler yapabileceğimiz alanlar bırakmaya ve topluluktan gelen yorumlar neticesinde oyunu şekillendirmeye sıcak bakıyorum.

Ayrıntılara girmeden evvel 2 husustan bahsetmek isterim. İlk olarak, yamalarımızın temposunu arttırmayı hedefliyoruz. Bu tabii ki bir arzudan ibaret ancak gelecekte HoI4'ün geliştirilişine dair verilen kararlarda etkili olacaktır. Şu anda sizlerle geliştirmeye dair bilgileri paylaşma yöntemimizle ilgili neler değiştirebiliriz diye düşünüyoruz. Daha yüksek tempoda geliştirmeyi planladığımız için, fikirleri topluluğa daha hızlı sunmak, diyaloğu daha erken başlatmak, yorumları daha erken almak istiyoruz. Bunun nasıl olacağı konusu henüz netleşmiş değilş ancak gelenekselleşmiş geliştirici günlüklerinin o günü doldurmak için yazılmış hissiyatını ortadan kaldıracak bir şeyler yapmamız gerekiyor. Bu, topluluğun "geliştirme" kelimesinin gerçek anlamına daha aşina olması, daha fazla çalışma aşamasında ekran görüntüsü görmesi, dengelenmemiş içerikler, yarım sistemler vb. unsurlarla karşılaşması demek.

Vurgulamak istediğim bir diğer husus, oyunu bir yandan geliştirirken bir yandan da oyunda bakımlar yapmamız gerekmesi. Bunu en iyi nasıl yapabileceğimiz konusunda değerlendirmeler devam ediyor fakat Stellaris'teki Vasi ekibi gibi bazı girişimleri de yakından takip ediyorum. Şimdilik yapabileceğimiz şeylerden birisi eski sistemlerdeki çalışmaları yama planlamasına dahil etmek, bu doğrultuda yamalarda küçük odak ağacı yenilikleri veya eski DLC içeriklerinde değişiklikler görebilirsiniz.

Yol Haritası
Yukarıda bahsettiğim üzere, 2020 yılındaki yol haritası şu an tamamlanmış veya artık gereksiz olarak gördüğümüz bazı şeyler içeriyor. Buna karşın podcat'ın listesindeki birçok şey halen oyunun geleceği için önem taşıyor:
  • Cephe istikrarında geliştirmeler (NSB'de ilerlemeler katettik, daha çok çalışma yapılması lazım)
  • Yapay zeka için uzun vadeli planlamalar ve stratejiler (NSB'de ilerlemeler katettik)
  • Barış konferanslarında geliştirmeler
  • Ana odak ağaçlarına alternatif tarih odakları ve daha çok seçenek eklemek (İtalya)
  • Wunderwaffen projeleri
  • Alt ideolojiler ve hükümet türlerinde daha çok farklılıklar
  • Daha fazla ulusal odak ağacı
  • Savunma savaşlarını daha eğlenceli hale getirmek
  • Düzenli ordunun boyutunu kısıtlayan mekanikler eklemek
  • Doktrinlerin tümen tasarımını daha fazla etkilemesi
  • Stratejik ve taktiksel yapay zeka geliştirmeleri
Bunların yanı sıra bazı kişisel hedeflerim olacak.

Büyük Güç Diplomasisi
Bunun açıklamaya ihtiyaç duyduğunu pek sanmıyorum. Daha fazla diplomatik araç eklememiz gerekiyor, küresel savaşa mani olmadan bu alanda neler yapabiliriz diye düşünmemiz gerek.

Ekonomik Karar Alım
Hearts of Iron IV'te ekonomi sistemi çok soyut ve oyunun ana parçalarından biri olması zor görünüyor. Yine de sanayi ekonomisinde karar alımını daha etkili hale getirmemiz gerekiyor.

Çekici/Roleplay Unsurları
Oyunda izinizi bırakabileceğiniz, HoI oyunlarınızın sizi kendisine çekmesini sağlayacak değişiklikler istiyoruz. Bir bakıma simülasyona hayat katmayı amaçlıyoruz.

Bunların yanı sıra açıklanması gerekmeyen farklı maddeler:
  • Muharebe planı geliştirmeleri
  • Danışmanlar/iç siyaset geliştirmeleri
  • İdeolojik ayrımlar
  • Multiplayer & sosyal geliştirmeler ve destek
Topluluğun ihtiyaçlarına olabildiğince açık kalmaya devam edeceğim, yukarıda bir maddenin olması veya olmaması işlerin bu şekilde yürüyeceği anlamına gelmiyor, her şey değişebilir.

Gelecekte iletişimi nasıl yapacağımız konusunda değerlendirmeler yaparken, NSB'de neler yaptığınıza yönelik geliştirici günlükleri kaleme almak için zaman ayırabiliriz gibi görünüyor.
[+] 5 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Doğru bir değerlendirme olmuş.
pz5_4_1_by_schrodyus-d6kbn1b.gif
Ara
Cevapla
#3
role play modlarını diplomasi, hükümet türleri ve politikaları ile ana oyuna ekleyeceğiz demek yerine uzun bir anlatım olmus
Ara
Cevapla
#4
Bak Wunderwaffen projeleri ilgimi çekti özel ilgi alanım.
Ara
Cevapla
#5
Şuan bunların arısından en çok beklediğim alt ideolojiler, ideoloji yanında yönetim biçimlerinin de geliştirilmesi gerek, yönetici portresini değiştirmek ve bir kaç buff veya debuff için anlamsız olur gibi :/ , ek olarak nasıl tüm devletlerin siyasi yapısını derince analiz edip oyuna yedirecekler merak konusu, umarım belirli ülkelerle sinirli kalmaz bu durum.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.