Günlük: Imperator - 1.1 Pompey Yamasındaki Arsa Değişiklikleri ve Yeni Komplo Özelliği
#1
diaryimp.png

Imperator günlüklerinde bu hafta arsa değişikliklerinden, komplolardan ve yeni vali politikalarından bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...9.1182179/ :Merhaba, başka bir Imperator: Rome geliştirici günlüğüne hoş geldiniz.

Pompey yamasında ülkenizdeki iç yaşamı daha canlı kılmak istiyoruz. Bugün bunu nasıl gerçekleştirebileceğimizden ve yaptığımız çeşitli geliştirmelerden konuşacağım.

Tercih Edilen Klan Askerleri

preferredcohorts.jpg

Klan askerleri, klan şeflerinizin kendi otoritelerini gösterdiği ve sizin savaşta ülkeniz için kullanabildiğiniz bir kaynak. Ancak ordunun hangi askerlerden oluştuğunu şeflerin seçmesi bazı sorunlar çıkartabiliyor. Pompey yamasıyla birlikte türleri daha da önemli olacağı için artık hükümet ekranından klan şeflerinin hangi tür askerler alacağını ayarlayabiliyorsunuz.

Ayrıca klan askerleri sayısı çıkış versiyonundakine oranla daha az olacak.

Karakterlerin Arsalarındaki (Holding) Değişiklikleri

grant_holding.jpg

1.1 Pompey yamasında karakterlerin arsa mekaniğini geliştirmeyi planlıyoruz. Şu anda arsalarla pek etkileşime girmiyorsunuz. Karakterlerinize altın verse de nasıl alınabileceği konusunda pek kontrolünüz yok ve başkalarının arsaları olan yerlere yatırım yapmanız için bir sebep de yok.

Pompey ile birlikte arsaların daha önemli hale gelmesini istiyoruz. Çoğu karakterinizin güç merkezi olmalı ve makama sahip olmayanların ana gelir kaynağı olmalı. Karakterleri ödüllendirmek veya cezalandırmak için kullanılabilmeli. Ayrıca arsalar sayesinde karakterleriniz, imparatorluğunuzdaki şehirlere daha çok bağlı olur.

Imperator’da arsalar şehirdeki kölelerle dolu bir konağı temsil eder ve her zaman bir sahibi vardır. Bunlar sayesinde karakterler gelir alabiliyor ve güç potansiyellerini arttırabiliyor (bu günlükte de bahsedilmişti).

Karakterin bir şehirde arsaya sahip olabilmesi için şehirde en az 10 kölenin yaşaması gerekiyor. Her 10 kölede bir şehirdeki arsa limiti de artar.

powerbase_holdings.jpg

Şehirde bir arsa bulunduğunda o arsaya bağlı 10 kölenin yeri değiştirilemez veya başka bir nüfusa yükseltilemez. Yine de yiyeceğiniz yoksa açlıktan kırılabilirler.

Karakterler servetlerini kullanıp zamanla arsa almaya başlar fakat onlara doğrudan bir arsa tahsis ederseniz sadakatleri büyük oranda artar. Karakterlerin sahip olabileceği arsa sayısı beceri yeteneğiyle sınırlıdır, karakter ölürse arsalar çocuklarına geçer.

4holdings.jpg

Bir karakteri zindana atarsanız onu kanunsuz ilan ederek arsalarını elinden alabilirsiniz.

Gelecekte karakterlerin arsaları olaylar, iç savaşlar ve diğer içeriklere etki edecek.

Yeni Vali Politikaları
Nüfusunuzun yerini değiştirmeyi daha kolay hale getirmek için Pompey’de iki yeni vali politikası olacak.

policy.jpg

Nüfusu Merkezileştir
Bu politika ile eyaletin üretimi %10 düşecek. Buna karşılık olarak eyalet başkentinin nüfusu sınırın altındaysa her 3 ayda bir eyaletteki başka bir şehirden bir nüfus seçip onu eyaletin başkentine getirecek.

Nüfusu Dağıt
Bu politika da eyaletin üretimini %10 düşürecek. Buna karşılık olarak her 3 ayda bir eyaletteki yüksek nüfuslu şehirlerden bir nüfus aynı eyaletteki daha düşük nüfusa sahip bir şehre gidecek. Böylece eyalet içindeki nüfus zamanla dengelenecek.

Yargılamalar

dismistrial.jpg

Pompey yamasındaki büyük değişikliklerden biri olarak makama sahip olan veya komutan olan sadakatsiz karakterleri artık işlerinden kovamayacaksınız. Bunun birine yeni bir karakter etkileşimi ile birini yargıya götürebilirsiniz. Yargılanmada sizin lehinizde sonuç elde etmeniz yargılanmanın başlangıcında o karakterin ne kadar yolsuz olduğu, güç potansiyellerinin ne kadar yüksek olduğu gibi şeylere bağlı.

accusation.jpg

Yargılanmanın kendisi ise sonucu etkileyebileceğiniz bir olay zinciri. Birini yargılamanız geri tepebilir ve yargılanan karakter güç potansiyelini kullanıp iç savaş çıkarmaya çalışabilir.

Paralı Asker Yaratma

adventure.jpg

Monarşilerde kraliyet ailesinden birini istediğiniz zaman paralı asker yapabilirsiniz. Böylece ilerde sorun çıkartabilecek karakterlerden kurtulabilirsiniz ancak tahmin edebileceğiniz gibi bunu yapmak kalıcı bir çözüm değil. Paralı asker prensi bir gün seyahatlerinden dönüp bazı şeyler istemeye başlayabilir.

Komplolar

assasinate.jpg

Imperator’daki karakter olayları en baştan beri bir zevk kaynağı oldu. Ülkedeki veya sarayınızdaki karakterlerin başına birçok çeşitli olay gelebiliyor ve bunların katil olmaktan zindandan kaçmaya kadar etkileri var.

bringtrial.jpg

Bununla birlikte oyun çıktığında bunların yeteri kadar yaşanmadığı ve olay geldiğinde oyuncuya yeteri kadar bilgi vermediği konusunda sıkıntılar olduğu söylendi. Bunları daha görülebilir yapmak için ve karakter sistemindeki gelecek değişikliklere bir iskelet oluşturması için Arzu sistemini, daha çok karakter odaklı içeriği yansıtacak bir araç olması için değiştirdik. Örneğin kuvvetli karakterlerinizin yeraltı dövüşlerinde yer aldığını veya güçlü senatörlerinizin sizin arkanızdan birbirinden çaldığını fark etmemişsinizdir.

Mekanik açısından komplolar karakterlerin gerçekleştirebileceği bir arzu şekli. Bunun belli bir amacı (örneğin siyasi rakibini öldürmek veya arsa satın almak) ve belli bir süresi var. Komploların hedefi ve süresi karakter menüsünde gösterilecek ve karakter bilgi kutucuğunda belirtilecek.

Komploların tabi ki farklı sonuçları olabilir. Komplolar sayesinde çok daha fazla karakter olayı aldığınızı fark edebilirsiniz, yine de korkmayın, bunu takip edip spam boyutuna ulaşmamasını sağlayan bir sistemimiz var.

Esasen bir saraydaki entrikaları yansıtan bir sistem olsa da oyuncular da belirli komplolara yardım edebilir, bazılarını engelleyebilir, karakterleri komplodan ayrılmaları için ikna edebilir.

Bunun yanında oyuncu hükümdarların kullanabileceği bazı komplolar var. Bunlar sayesinde var olan bazı sorunları düzeltmeyi ve 1.1 ile gelen bazı yeni özellikleri daha da geliştirmeyi planlıyoruz.

Hükümdar Komploları
Hükümdarınız ülkenize en yakından bağlı olan karakter olduğu için onun hangi komplolarda dahil olacağını seçebiliyorsunuz. Bunlardan bazıları:

siphonfunds.jpg

Hortumla: Hükümdarınız devlet fonlarını kendine aktarmaya çalışacak.

Karakteri etkile: Ülkenizdeki hükümdarınızdan daha yetenekli karakterler varsa yeteneklerini göstermeye teşvik edebilirsiniz.

Karaktere suikast düzenle: Hükümdarınız için seçebileceğiniz komplolardan biri ülkenizdeki veya başka bir ülkedeki karaktere suikast düzenlemek.

proveLegitimacy.jpg

Meşruluğunu kanıtla: Monarşilerde hükümdarlar soylarını araştırarak meşruiyetlerin geliştirmeye çalışabilirler. Yunansanız soy araştırması sırasında kaybolmuş soylarla da bağınız olduğunu bulabilirsiniz.
[+] 4 üye Ragnvaldr nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Gayet iyi, karakter bazlı oyun olma yolunda geç kalan adımlarla ilerleme başlamış.
[+] 1 üye SHD nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Stellaris gibi olucak anlaşılan oyun. Stellarisde çıktığında boş bi oyundu. Zamanla köklü değişikliklerle oyunu özünden kopararak başka bir oyun haline getirdiler. Fena da olmadı ama gerek var mıydı öncesinde yapılamıyomuydun diye düşünmeden edemiyorum.
[+] 1 üye Justicar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Bunları oyunun başında koysalar ahh ahh
[+] 1 üye flavius nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.