Günlük: Imperator - 1.2 Cicero Denge Değişiklikleri
#1
diaryimp.png

Imperator: Rome geliştirici günlüklerinde bu hafta oyunda yapılan denge değişikliklerine dair bilgi veriliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...9.1237008/ :Herkese merhabalar, bugün ben yemek ve nüfus sisteminde yapılan ek değişikliklere dair bilgi verdikten sonra Trin Tragula sizlere Cicero yamasında yapılan bazı denge değişikliklerinden bahsedecek. Bu değişiklikler henüz açık betada uygulanmış değil, dolayısıyla bu günlükte halihazırda betada olanlar için de bazı yeni bilgiler mevcut.

Mevcut beta sürümde kıtlığın etkilerinin bir takım istenmeyen durumlara sebep olabildiği bir gerçek. Bunu çözmek adına artık kıtlık eyalette büyük bir şehrin bulunması durumunda yerleşimlerin küçülmesine sebep olacak bir biçimde net bir değer olarak etkide bulunmayacak.

Bunun yerine yemek sıkıntısı çeken eyaletler artık eyaletteki tüm toprakların nüfus kapasitesine %75 oranında bir eksiye sebep olacak. Nüfus fazlalığı limiti geçen her nüfus başına daha önce eklenen mutluluk eksilerinin yanı sıra %0.03 oranında nüfus artışı azalmasına sebep olacak. Bu yaklaşım Cicero'da daha önceleri yaşanan bazı sorunların giderilebilmesini sağlarken, kıtlık ve nüfus fazlalığı gibi sorunlara daha organik bir çözüm üretmemizi sağlıyor. Nüfus kapasitesinin üstünde nüfusa sahip toprakların büyümesi yavaşlarken, kıtlıklar şehirleri haksız yere ciddi bir şekilde hırpalamıyor.

Bu yemek değişikliklerinin yanı sıra toprak haritasının üstünden geçip bazı eyaletlere yemek kaynağı ekleyip, yanlış kategorideki topraklarda yer alan bazı binaları kaldırdık.

Nüfus sisteminde nispeten küçük görünen ancak önemli bir değişiklik yaptık, bu değişiklik nüfus oranlamalarının nasıl hesaplandığını etkiliyor. Eskiden bir nüfus türünün istenme yüzdesi %100'ün üstüne çıkabiliyordu, bu da diğer türlere karşı önceliğe sahip olmasıyla sonuçlanıyordu. Bunu çözmek adına ve başlangıçta daha dengeli yüzdelere sahip olmak adına nüfus oranlarını daha düz bir hale getirdik.

pasted_image_0.png

Bu pratikte şu anlama geliyor, eskiden %20 vatandaş, %10 özgür kişi istenme oranına sahip bir toprakta bu artık %66 vatandaş, %33 özgür kişi olarak görünecek. Bu dengelemesi çok daha kolay bir sistem ve bir toprakta bir nüfus türünün elde edilmesini imkansız hale gelmesini engelleyen bir sistem.

Şehir kurmanın maliyetine dair aldığımız geridönüşler doğrultusunda şehir kurarken ödenen altının değişken bir maliyet olmaktansa net bir maliyet olmasına karar verdik. Şehrin getirisi ülkenin büyüklüğüne göre değişiklik göstermediği için bu şekilde bir yaklaşım izlemek daha isabetli.

Şimdi sözü Trin Tragula'ya bırakıyorum, kendisi sizlere Cicero yamasındaki bazı denge değişikliklerini duyuracak.

----

Herkese merhabalar, günlüğün ikinci kısmına hoş geldiniz. Bu kısımda sizlere Cicero yamasında işin dengeleme yönünde yapılan bazı değişikliklerden söz edeceğim. Açık betanın en yararlı noktalarından birisi oyunculardan gelen geridönüşlerle daha isabetli değerlere ulaşabilmek. Burada bahsettiğim şeylerin bir kısmı açık betada yer alsanız bile ilk defa duyacağınız bilgiler olacak.

levantinetraditions.png

Askeri Gelenekler
Gelenekler harita üzerindeki ülkeleri birbirinden ayrıştıran en önemli mekaniklerden birisi ve bazı durumlarda daha önce kullanamayacağınız bazı şeyleri kullanabilmenizi sağlayabiliyor. Bu sebeple her zaman bu mekaniğin işleyişi ve dengelenmesine yönelik çok sayıda farklı fikir söz konusu olabiliyor.
  • Saldırı, Savunma ve Disiplin: Topluluktan gelen geridönüşlerin önemli bir kısmı belli birim türlerinin saldırı, savunma ve disiplin etkileri itibariyle genel bir tablo ortaya çıkartamaması. Cicero yamasıyla birlikte geleneklerden elde edilen bu tür etkilerin tamamı değişti. Bazılarında artışlar söz konusu, bazılarında azalmalar ve birçok örnekte disiplin bonusu yerini saldırı veya savunma bonusuna bıraktı.
  • Levanten Gelenekleri: Bu gelenekleri oluştururken düşüncemiz Mısır'ın Levanten setini kullanmasıydı. Sonraları ardıl krallıkların her birinin aynı (Yunan) gelenekleri kullanmalarını kararlaştırdık. Farklılık sunması adına Cicero yamasıyla birlikte Mısır Levanten geleneklerine sahip olurken, burada ortadaki kısımda Mega Polyreme'yi açabilmelerine yönelik bir gelenek bulunacak. The Legacy of the Builders isimli gelenek artık şehirlerde ekstra bina alanı açacak.
  • Barbar Gelenekleri: Oyunun belki de en geniş bölgeye hitap eden bu setinde Hafif Piyade ve Savaş Arabalarına dair bazı güçlendirmeler söz konusu.
Askeri Birlikler
Aldığımız geridönüşlerin önemli bir kısmı birlik türleri arasındaki dengeye yönelikti. Birçok yönden yeni yemek sistemi yüksek erzak ihtiyacına sahip birliklerin daha değerli olmasıyla sonuçlandı, bu değişikliklerde 1.1 ve öncesinde dile getirilen sıkıntılara yönelik de düzeltmeler mevcut.
  • Filler: Fillerin işleyişinde bir değişiklik yaşanmasa da yemek mekaniğiyle birlikte daha kullanılabilir bir hal aldılar. Sağlıklı bir yemek kapasitesine sahip olarak veya savaşta düşmanın yemek depolarını ele geçirerek filler muharebe için daha öne çıkan bir seçenek haline geldi.
  • Atlı Okçular & Hafif Süvariler: Kanat saldırılarının etkisi atlı okçuların ve hafif süvarilerin belki de maliyetlerine oranla çok daha kullanışlı olmalarını sağladı. Cicero yamasıyla birlikte bu iki birliğin de erzak ihtiyacını yükselttik. Atlı okçular artık ekstra moral hasarı alacak, dolayısıyla karşılarına düşman çıkması durumunda muharebede daha hızlı geri çekilecekler.
  • Savaş Arabaları: Savaş Arabaları dengelemesi zor bir birlik, çünkü oyunun başlangıcında altın çağlarını geride bırakmış olsalar da birçok toplulukta halen kendisine yer bulan bir birlik türü. Cicero yamasıyla birlikte savaş arabaları daha ucuz olacak (8'den 6'ya) ve onları güçlendiren gelenekler artık daha etkili olacak.
  • Ağır Süvariler: Pahalı ağır süvariler bu dönemin en önemli birliklerinden biri olsa da, Cicero yamasıyla birlikte maliyetlerini 10'a düşürme kararı aldık. Bu maliyet askeri geleneklerle yine daha da düşürülebiliyor.
  • Mega Polyreme & Octere: Ağır gemi sınıfı düşüncesinin temelinde erişim sahibi oldukları özel yetenekleri kullanabilmeleri ve bu yeteneklerle kara savaşlarını etkileyebilmeleri fikri yatıyordu. Bu sebeple manevra kabiliyetleri çok düşüktü. Ancak buna rağmen bu gemiler diğer gemi türlerine karşın denizde çok daha etkililer, maliyetleriyle bile karşılaştırıldığında bu geçerli. Bu sebeple Mega Polyreme ve Octere gemileri artık güç hasarı emme yetisine sahip değil, bu da diğer gemilere karşı onları daha zayıf hale getiriyor.
Ulusal İdealar
Cicero ile birlikte yönetim biçiminize uygun idea seçme konsepti kalmaya devam etse de, oyundan monark güçlerinin kaldırılması ulusal ideaların birbirleriyle çekişme halinde olacak bonuslar vermesini daha önemli hale getirdi. Bu sebeple bu bonuslarda hem değer hem de yemek ve dönüşüm gibi yeni mekaniklerimizi kapsamak üzere bazı değişikliklerde bulunduk.
  • Central Urban Spaces: Bu ideadan edinilen eyalet sadakat artışı %3'ten %5'e çıkarıldı.
  • City Planning: Şehirlerin eklenmesiyle birlikte sadece şehirlere bina alanı veren bu idea zayıflamış oldu, bu sebeple artık nüfus kapasitesi artışı sağlıyor.
  • Standard Construction: Binalar artık oyunda daha büyük bir rol oynasa da, yerleşimlerde binaların daha pahalı olması bu ideanın çok daha etkili hale getirmesini sağladı. Bu sebeple binalar için maliyet düşüşü %20'den %15'e çekildi.
  • Grain Stockpile: Direkt olarak nüfus artışını yükseltmektense, bu idea artık eyaletlerinizde yemek kapasitesini yükseltiyor.
  • Institutional Proselytism: Bu idea artık ülkenizdeki nüfus dönüşüm hızını yükseltiyor.
  • Siege Training: Bu ideayı daha çekici hale getirmek için Siege Ability etkisini %15'e çıkarttık.
Bugünlük bu kadar, ancak bu Cicero yamasıyla birlikte yapılacak değişikliklerde sona geldiğimiz anlamına gelmiyor. Önümüzdeki hafta Cicero yamasının daha genel içeriklerinden bahsediyor olacağız.
Cevapla
#2
Önünde daha çok uzun bir yol var
Hail the Omnissiah! He is the God in the Machine, the Source of All Knowledge
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.