Günlük: Imperator - Çıkış Sonrası Yol Haritası
#1
Görsel

Çıkış sonrası hazırlanan bu yazıda Johan Andersson oyunun önündeki yol haritasını paylaşıyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...p.1170956/ :Herkese merhabalar.

Bizim için çok değerli olan Imperator: Rome projesi nihayet çıktı ve artık topluluğumuzun ellerinde. Bu süre zarfında bizler de oyunculardan gelen geridönüşleri değerlendirdik. Oyunlarımızı uzun bir serüven içerisinde destekliyor olmaktan gurur duyuyoruz ve Imperator bu yaklaşımımızda bir istisna olmayacak.

Şu anda önümüzdeki hafta çıkartmayı planladığımız "Demetrius" kod adlı bir 1.0.1 yaması üzerinde çalışıyoruz. Bu yama yapay zekayı geliştirecek, uyumluluk sorunlarını giderecek, oyunun çökme problemlerini giderecek, bazı multiplayer hatalarını giderip çeşitli performans geliştirmeleri barındıracak.

Aynı zamanda testler, Twitch, Youtube ve basından gelen yorumları da yakından takip ediyoruz. Artık bunların yanında Steam'den, forumlardan ve sosyal medyadan gelen yorumlar da var. Bu yorumlar neticesinde Haziran ayında çıkartmayı planladığımız büyük bir yamanın çalışmalarına başladık.

1.1 yamamızın adı 'Pompey' olacak. Önümüzdeki geliştirici günlüklerinde bu yamaya dair daha ayrıntılı bilgiler vereceğiz, ancak kaba hatlarıyla şu maddelere yoğunlaşacağını söylemek mümkün:
  • Teknoloji, Paralı Asker, Geri Çekilme, Ateşkes Bozma, Suikast, Valiler, Savaş Yorgunluğu ve Meşruluk alanlarında dengelemeler.
  • Nüfus Artışı, İstikrar ve Barbar mekaniklerinde geliştirmeler.
  • İç Savaş mekaniklerinde yeni güç-tabanlı özelliklerle değişiklikler.
  • Donanma değişiklikler, farklı gemi türleri ve seyahat edilebilir nehirler.
  • Karakterler için derinlemesine arazi mekanikleri, karakterlere arazi verebilmek, servetleriyle karakterlerin yeni araziler satın alabilmesi.
  • Daha fazla karakter etkileşimi.
  • Yeni korsanlık mekanikleri.
  • Puan karşılığı anlık sonuç elde etmek yerine puan harcayarak zaman içerisinde fayda sağlamaya yönelik yeniden tasarımlar.
  • Oyunda tall oynanabilirliği sağlamak, merkezi ticaret, spesifik şehirleri etkileyebilmek vs.
  • Kabilelerin sahip oldukları ordularda hangi birimlerin olacağına karar verebilmesi.
  • Roma Cumhuriyeti için çift hükümdar sistemi ve monarşilerde eşler.
  • Tüm hükümet biçimleri için hükümet yetenekleri.
  • Eski PDS oyunlarından başkent taşımak, monarkların 1. 2. gibi numaralandırılması gibi özellikler.
  • Daha fazla mod desteği.
Şu anda 1.1 yaması üzerinde çalışmaya başlamış olsak da, bu süre zarfında rapor edilen hataları gidermeye de devam edeceğiz.
[+] 5 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Oyun oldukça kötü eleştirilere maruz kaldı. Ama sanırım toparlayacaklar gibi.
Ara
Cevapla
#3
Oyun şuan için gerçekten de kötü umarım bir an önce bu söylenenler yapılır. Yeterli değil fakat mutlaka olmalı.
Ara
Cevapla
#4
'Oyunda tall oynanabilirliği sağlamak, merkezi ticaret, spesifik şehirleri etkileyebilmek vs.'
Oturup nüfus kasmak dışında tall gidiş adına ben hiçbir şey göremedim o da zamanla oluyor.Bu mekaniği biraz daha güzelleştirseler tadından yenmez.Hiçbir şey yapılmıyor küçük devletlerle.Büyüklerle de tek yaptığın claim at milleti yut.Bir yerden sonra sıkıyor insanı.Gerçi paradox bu patch muhabbetlerinde baya başarılı umarım böyle bir oyunu ileride kötü anmayız.
Ara
Cevapla
#5
Keşke haziranda çıksaydı da 1.1 deki özelliklerle gelseydi. Bu paradox tam sopalık.
[+] 3 üye Semavi7 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
Şuna kani oldum, oyun kasıtlı olarak eksik çıkarılıyor. Dlc içeriğini bir nebze anlarım ancak oyun kaç zamandır geliştiriliyor, şurada yazılanların çıkışta olması gerektiğini bilmiyor mu bu adamlar. Sırf bakın geliştirme yapıyoruz diyebilmek adına bu haliyle çıkardıklarına eminim.
Bilincin her türlüsü hastalıktır.
[+] 2 üye Zebercet nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#7
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...s.1171141/

Yorumlara bakıyorum da, insanlar oyunların bitmemiş çıkmasını nasıl bu kadar doğal karşılıyor anlamıyorum. Eski stratejilerde bu böyle miydi? Biz de mi eskidik anlamadım ki?
[+] 1 üye Tetsure nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#8
oyun ileri dönük olarak çok başarılı olucağına inanıyorum eu4 gibi 50 dlc potansiyeli var :D :D
Ara
Cevapla
#9
Benim anlamadigim gunlerdir twitchde youtubeda yayin yapiliyor oyun oynaniyor hic mi gormuyolar eksiklikleri hatalari bariz oyunda olmamislik var seneye baktigimizda bu hali neydi dicez bence
Ara
Cevapla
#10
Paradoxplaza'da nedense sadece olumlu pozitif yorumlar oluyor belli bir süredir (belki de hep öyleydi) aynı şekilde hoi4 çıktığında da kimse olumsuz konuşmuyordu, oldukça ilginç bence bu durum sanki alpha sürüme bile geçmemiş bir oyunu almış oynuyorum gibi hissediyorum çünkü oyun eksiklerle hatta eksikler değil sadece oynanamayacak bir şekilde çıktı eski külüstür VAIO laptopım ile daha iyi fps değerleri alıyordum hiç değilse drop yaşamadan oynayabiliyordum.Umarım hem içerik hem de optimizasyon açısından oynanabilir bir oyun haline getirmeyi başarabilirler.
v1.png
[+] 1 üye Pvris nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#11
Plazada genel olarak paradox fanboyları takılıyor. Açıkçası bunu garip te bulmuyorum.
Ara
Cevapla
#12
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...p.1170956/ :
  • Puan karşılığı anlık sonuç elde etmek yerine puan harcayarak zaman içerisinde fayda sağlamaya yönelik yeniden tasarımlar.

Şunu baştan yapmaları gerekiyordu, oyunda pek çok mekanik var ve diğer PDX oyunlarına göre daha stabil bir çıkış yaptı, ancak asıl mesele bu mekaniklerin aşırı derecede sıkıcı olması, 1.1 yamasının ücretsiz olacağını dikkate alarak oyunu elimde bir süre daha tutmaya karar verdim.

Mana olayından topluca vazgeçmezlerse ya da bir şekilde ilgi çekici-eğlenceli hale getirmezlerse oyuncu kitlelerinin çoğunluğunu kaybedecekler, bunun farkına varmaları gerekiyor.
Ara
Cevapla
#13


Aklıma bu video geldi...
[+] 1 üye zencefil nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#14
Anlık fayda sağlamaktan zaman içerisinde fayda sağlamaya derken sanıyorum ekonomi arayüzünde "para ver puan al" yaklaşımın terkedilip EU4'teki gibi "her ay biraz para ver her ay biraz puan kazan" yaklaşımına dönmek kastediliyor.
Cevapla
#15
kasım ayında donma sorununu biran önce çözmeliler çıldırmalık bir sorun oyun oynanmayacak halde çıkmış hangi ülkeyi seçersem seçeyim kasım ayında donup çalışmayı durdurdu hatası veriyor
Ara
Cevapla
#16
Paradox oyunu 3-5 kişiyle geliştirmek yerine şirkete daha fazla yazılımcı alıp daha sıkı disiplinli bir çalışma uygulasa bu sorunlar ortadan kalkar. Paradox bence çok cimri ve açgözlü bir şirket.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.