Günlük: Imperator - Valiler, Askeri Zaiyat ve Arayüz Değişiklikleri
#1
diaryimp.png

Imperator: Rome geliştirici günlüklerinde bu hafta valilerdeki değişikliklerden ve oyundaki arayüz geliştirmelerinden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...8.1142804/ :Herkese merhabalar, Imperator: Rome için yazılmış bir başka geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bugün Trin Tragula'nın tatilde olması sebebiyle ne yazık ki bana kaldınız. Oyunu beta sürüme taşımak için yoğun bir şekilde çalışıyoruz, oyunun arayüzünü geliştirip hataları gideriyor, yapayzekaya yeni taktikler öğretiyoruz.

Bugünün geliştirici günlüğünde geçtiğimiz ay içerisinde arayüzde yaptığımız bazı yenilikleri ve mekanik değişikliklerini sizlerle paylaşacağız, asıl geliştirici günlükleri yeniden başladığında Trin Tragula sizlere oyundaki paralı askerlere dair bilgiler verip oyunun başlangıcında Etiyopya ve Arabistan topraklarındaki ülkelere dair bilgiler sunacak.

Bölge Valileri
İl bazlı valilerin düşündüğümüz kadar eğlenceli olmadığını gördükten sonra oyun tasarımında bazı değişikliklere gittik. Orta boyutta bir imparatorlukta çok sayıda valinin olması ve bu valilerle etkileşim vali mekaniğinin anlamını yitirmesine sebep olabiliyordu.

Artık harita bölgelere bölünmüş durumda, her bölgenin içerisinde 7 ila 8 il var, her ilde ise 10 ila 12 arası şehir var.

Başkentinizin bulunduğu bölge hariç tüm bölgelere bir vali atamanız gerekecek, her il ise kendisine has bir valilik politikasına sahip olabilecek.

Bu politikalarda yaptığınız değişiklikler artık valinin sadakatini etkilemiyor, bunun yerine bu politikalar Oratory puanıyla geçiriliyor.

Birimler artık valiye aktarılarak bölgedeki şehirlerin huzursuzluk seviyesini düşürmekte kullanılabiliyor ve valinin sadakatini güçlendirebiliyor.

governors.jpg

Sadece Bir İsimden İbaret Değil
Çoğu zaman oyunlarımızda karakterlere dair bildirim aldığınızda gidip kim bu Haylazus Maksimus diye bakmanız, bu karakteri aramanız gerekiyor. Imperator: Rome'da arayüzde ve bildirimlerde karakterlere ünvanlarıyla hitap etmeyi daha isabetli bulduk. Böylelikle sizle ilişki geliştirmeye ve arkadaş olmaya çalışan karakterin 24. Lejyonun komutanının kardeşi olduğunu kolaylıkla anlayıp daha hızlı bir şekilde görmezden gelebileceksiniz.

Ailenin Önemi
Yaptığımzı testler esnasında farkettiğimiz bir diğer şey karakterlerin sadece varolmalarıyla yeteri kadar canlı hissettirmedikleriydi. Karakterleri oyun içerisinde belli ailelere bağlama fikrinin konseptini oluşturmuştuk, ancak bu konseptte aileler belli bir isimden ve prestij değerinden ibaretti ve kimse hangi karakterin hangi aileye bağlı olduğuna önem göstermiyordu, dolayısıyla bazı değişikliklere gittik.

Her ülkenin kendilerine has karakterlerin bağlı olabileceği aileler listesi mevcut. Bir ülkedeki resmi ailelerin sayısı ülkenin büyüklüğüne göre değişikilk gösteriyor. Bu resmi ailelerdeki herkes birbirinin yakın akrabası olmak zorunda değil, ancak aynı aileden geliyorlar. Ailenin tüm üyeleri ailenin prestijine katkıda bulunurken, bu prestij toplamından faydaları birlikte ediniyorlar.

Sizin ülkenizde olan karakterler başka ülkenin resmi ailelerinden birine mensup olabilir, bu durumda bu karakterler kendi kendilerine evlenemezler, aynı zamanda bu karakterlere güvenirken 2 kere düşünmeniz isabetli olabilir.

Aynı zamanda karakter arayüzünde yeni bir aile görünümü sekmemiz var, burada ülkenizdeki tüm aileleri ve bu ailelerin üyelerini görüntüleyebiliyorsunuz.

Son olarak bir ülkeyi ilhak edip topraklarınıza kattığınzıda o ülkenin aileleriyle ne yapacağınıza da karar vermeniz gerekiyor, isterseniz bu aileleri kendi ülkenize kabul edebilirsiniz.

families.jpg

Bekleyen Diplomatik Eylemler
Oyunlarımızda karşılaştığımız ana sorunlardan birisi diplomat gönderemediğiniz zamanlarda grileşmiş arayüzü tekrar tekrar kontrol etmenizin gerekmesiydi.

Imperator'da diplomatik eylemlerin üstünde yolda olan diplomatın ne zaman geleceğini görebiliyorsunuz. Aynı zamanda multiplayerlarda burada ne teklifi gönderdiğinizi de - bu teklif henüz yanıtlanmamışsa - görebiliyorsunuz.

diplomacy.jpg

Anlık Gerçekleşen Yapayzeka Diplomasisi
Testlerimiz esnasında farkettiğimiz bir diğer nokta iç ticaret rotalarından farklı olarak diğer ülkelerle ticaret rotaları kurarken yapayzekanın cevaplaması için 1 gün geçmesinin beklenmesinin tuhaf hissettirmesiydi, çünkü iç ticaret rotalarında bu şekilde beklemeden rota kurabiliyorsunuz.

Bu durumu ortadan kaldırmak için yapayzekanın tüm teklifleri anlık bir şekilde cevaplamasını sağladık. Artık yapayzekaya bir teklif sunduğunuz an cevabını alacaksınız. Bu değişikliğin bir yan etkisi yapayzekanın içerisinde bulunduğu durumu daha iyi analiz ederek yanıtlaması oldu, sonuçta teklifin gönderilmesiyle cevaplanması arasındaki dünya birebir aynı.

Birim Sadakat Kazanımı
Orijinal Europa Universalis: Rome'da karşılaştığımız sorunlardan birisi birçok mekaniğin yeterince transparan olmamasıydı. Artık bir generalinizin kohortlarından aylık sadakat kazanımlarını inceleyebiliyorsunuz.

Bu durum büyük oranda karakterin karizma değerine bağlı, ancak diğer özelliklerin ve yasaların da etkisi var.

loyalty.jpg

Birim Zaiyatı
Birimlerde karşılaştığımız ilginç sorunlardan birisi yeterince paraya sahip olup yeterli maddelere erişime sahip olduğunuzda bazı birimlerin diğerlerine nazaran her zaman daha üstün olduğuydu. Buna sebep olan şeylerden birisi birimlerin zaiyatı eşdeğer bir biçimde almasıydı. Örneğin düşük erzak seviyesine sahip bir bölgeden 20 bin savaş filiyle geçmenizle 20 bin hafif zırhlı piyadeyle geçmeniz orduda aynı etkiye sebep oluyordu.

Bu hususta bazı değişiklikler yaptık, artık hafif zırhlı birimler normal erzak ihtiyacının yarısı kadar erzak ihtiyacına sahipken, ağır zırhlı piyadeler ve süvariler normal erzak ihtiyacından %50 daha fazla ihtiyaca sahip. Öte yandan savaş filleri için bu oran %500.

Bu şu anlama geliyor, 10 bin hafif zırhlı piyadenin çöl olmayan bir bölgede 5 erzak limitine ihtiyacı varken,10 bin savaş filinin zaiyata uğramaması için 50 erzak limitine ihtiyacı oluyor.  10 bin ağır zırhlı piyadenin ise 15 erzak limitine ihtiyacı oluyor.

Bu durum farklı arazi koşullarında farklı birimlerin öncelikli olacağı anlamına geliyor.

attrition.jpg

Ticaret
Başkentinizde spesifik bir ticaret maddesinde bolluğa sahip olmanız durumunda bu bonusu kaybetmek istemezsiniz. Bunu sağlamak için ticaret arayüzüne bir kutucuk ekledik, bu kutucuk sayesinde başkentinizde bonus elde etmenizi sağlayan kaynaklara dair ticaret tekliflerini otomatik olarak reddedebileceksiniz.

Ulus Arayüzü
Imperator'da ana bilgi kaynağınız ulus arayüzü adını verdiğimiz ekran. Bu arayüzde oyunun geliştirilişi esnasında önemli değişikilkler yapıldı ve oyun üzerinde çalışmalar yapmaya devam ettikçe bu kısmı geliştirmeye de devam edeceğiz. En son bu arayüzü Kasım ayının ortalarında göstermiştik, o zamandan beri yeni yuvarlak diagramlar ekledik, bu diagramlar sayesinde nüfusunuzun türünü, dinini ve kültürünü inceleyebileceksiniz.

Aynı zamanda buradan her iliniz için ayrı bir biçimde valilik politikası belirleyebiliyorsunuz.

Hükümdarınızın popularite ve yozlaşma değerleri önemli değerler oldukları için bu arayüzde kendilerine yer edinmiş durumdalar.

Hükümdarınızın popülaritesi tiranlık seviyesini düşürürken, cumhuriyetlerde hükümdarınızın partisinin senatodaki nüfuzunu yükseltiyor. Monarşiler ve kabilelerin popülarite bazlı farklı kazanımları veya yozlaşmayı ele alırsak farklı kayıpları var.

national_overview.jpg

Kullanıcı Arayüzünde Geliştirmeler
İlk olarak birçok ekranda artık bir "Geri" butonumuz var, böylelikle bir önceki ekrana kısayoldan dönüş yapabiliyorsunuz.

İkinci değişikliğimiz tooltiplere eklediğimiz otomatik bazı kısayol ikonlarıyla ilgili eylemler için hangi tuşa basmanız gerektiğini görebiliyorsunuz.

Son olarak karakter, ülke veya bölge listeleri içeren birçok ekrana filtreleme ve sıralama özellikleri ekledik.

ux.jpg

Daha yaptığımız çok şey var, ancak oyunun çıkışına kadar da yazılacak çok geliştirici günlüğü var. Herkese tekrardan mutlu seneler!
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
UI geliştirmesi -> "geri butonu koyduk."
[+] 1 üye fff7 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Koskoca haritada sadece 12 valimi olacak yani. Az bence en azından 24 olsaydı daha iyi olurdu.
Ara
Cevapla
#4
Ufak bir yazım hatası olmuş. Orjinal metinde orada 12 sayısı geçmiyor.
[+] 1 üye birisi43 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
Düzelttim, teşekkürler.
Cevapla
#6
Büyük gelişim! "gErİ tUşU"
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.