Günlük: Imperator - Nüfus Sistemi
#1
diaryimp.png

Imperator'da bu hafta nüfus sisteminin genel olarak nasıl çalıştığı anlatılıyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...8.1107368/ :Merhaba, beşinci Imperator günlüğüne hoş geldiniz. Bugün nüfus sistemine bakıyoruz.

Oyundaki insan sayısı tıpkı Victoria ve Rome1'de olduğu gibi nüfus (pops) denilen nüfus birimlerine ayrılmıştır.

Her nüfusun kendine ait dini, kültürü ve mutluluğu vardır. Ve evet, bu da Imperator'da azınlıkların olduğu anlamına geliyor.

Nüfusun mutluluğunu arttırmanın birçok yolu olsa da (fikirler, icatlar, ticaret malları vs), aynı dine inanmıyorlarsa veya aynı kültürden değillerse mutlulukları daha azdır. Nüfusun mutluluğu iki şeyi belirler, üretkenliği ve şehirdeki huzursuzluk seviyesini.

Oyunda dört farklı tür nüfus vardır:
  • Vatandaş - Araştırma ve ticaret geliri sağlar.
  • Özgür Kişi - İnsan gücü sağlar.
  • Kabile Üyesi - Az miktarda insan gücü ve vergi geliri sağlar.
  • Köle - Vergi geliri sağlar.

Peki nasıl daha fazla nüfus elde edersiniz?

Öncelikle, şehrin nüfus büyümesine bağlı olarak ya büyüyen ya da azalan bir nüfus vardır. Bu nüfus tam olarak büyüdüğünde veya öldüğünde, ölmesi için yeni bir nüfus seçilir veya büyümesi için yeni bir nüfus yaratılır.

Arazi tipi, Uygarlık değeri, şehirdeki nüfus sayısı ve ticaret mallarına olan ulaşım şehirdeki büyümeyi etkiler.

growth.jpg

Ekran Görüntüsü Metni :Ağustos 469 ayında Helen inancına sahip bir Sirakuzlu Vatandaş büyümüş olacak.

Her ay %0.42 büyür, şu an %4.64 seviyesindedir.

Temel: +%0.20
Orman: -%0.10
Tahıl: +%0.10
Balık: +%0.05
Uygarlık Değeri: +%0.30
Şehir Nüfusu: -%0.13

İkinci olarak, savaş yoluyla da nüfus elde edebilirsiniz. Şehirleri yağmaladıkça o şehrin nüfusunun bir bölümünü ana başkentinize ve eyalet başkentinize köle olarak getireceksiniz.

Eğer şehir resmi olarak sizin olursa vatandaşları özgür kişi, özgür kişileri ise köle olur.

Daha fazla vatandaşa veya özgür kişiye ihtiyacınız varsa her zaman alt sınıftan bir nüfusu yükseltebilirsiniz. Şu anda bir köleyi veya kabile üyesini özgür kişi yapmak için 10 dini güç, özgür kişiyi vatandaş yapmak için ise 10 hitabet gücü gerekir.

Eğer bir nüfusun mutluluğunu kalıcı olarak yükseltmek istiyorsanız bir miktar dini güç harcayıp dinlerini ülkenizin dinine değiştirebilirsiniz.

Daha sonra kolonizasyon ve iç göç konularından bahsedeceğimiz bir günlükte nüfuslar hakkında biraz daha fazla konuşacağız.

Ek olarak, her modcu kaç tür nüfus istediğini ve bunların ne için kullanıldığını belirleyebilir. Örneğin:

Kod:
freemen = {
   local_manpower = 0.05
   can_promote_to = citizen
   demotes_to = slaves
}

Başka güzel şey de güç, insan gücü veya para kullanan herşey oyundaki aynı "fiyat" mekaniğini kullanır. Böylece, isterseniz, her şeyi paraya dayalı yapabilirsiniz. Örneğin:

Kod:
freemen_promotion = {
   religious = 10
}

assault = {
   manpower = 2
   military = 20
}

send_gift = {
   scaled_gold = 0.2
}

Gelecek hafta ekonomi sistemine göz atacağız.
[+] 5 üye Ragnvaldr nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Biraz Stellaris biraz EU4'ten kırpmışlar gibi. Şu x puanı ver hop ülke gelişsin, y puanı ver hop adamın dini değişsin tarzı mekanikleri oldum olası sevemedim.
Sic Parvis Magna
[+] 1 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Bu oyunun duyurulması yerine Victoria 3 duyurulmasını çok bekledim ama olmadı. Yine de oyunun bu forumda çevrilen tüm günlüklerini okuyorum. Nedense bu oyundan bir ümidim var.
76561198034761601.png
Ara
Cevapla
#4
Günlük plazada 158 agree, 157 disagree'ye sahip. Topluluğu 2'ye böldü diyebiliriz beğenip beğenmeme hususunda.
Cevapla
#5
Oyun Güzel Olacağa benziyor bakıp görücez
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.