Günlük: Imperator - Ticaret ve Barbar Değişiklikleri, Yeni Kültürel Miras Özelliği
#1
diaryimp.png

Imperator: Rome günlüklerinde bu hafta ticaret, barbar, köle değişikliklerinden, eyalet yeteneklerinden ve yeni kültürel miras özelliğinden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...9.1179693/ :Merhaba, bedava olacak Pompey yaması hakkında konuştuğumuz başka bir geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Bu hafta uzun oynamanın yararlarından; barbarlar, köleler ve daha birçok alanda yaptığımız değişikliklerden bahsedeceğiz.

Ticaret Değişiklikleri
İlk bakışta çok önemli görünmeyen ama oyunu daha derin yapmamızı sağlayan bazı değişiklikler yaptık.

Tüm eyaletlerde fazladan ticaret rotaları veren ve kolay alınabilen şeyleri kaldırdık. Bunlar çok güçlüydü ve bir kartopu etkisine neden oluyordu.

Ayrıca ticareti şehirlerden uzaklaştırıp daha çok eyaletlere kaydırdık. Her şehir vatandaşlarından ticaret geliri alsa da ticaret geliri artık eyaletsel olarak hesaplanıyor. Böylece ticaretin eyaletlere olan etkisini daha iyi görebileceksiniz.

İhraç edilen ticaret mallarının daha iyi olmasını sağlayan bazı bonusları kaldırdık ve bunlar yerine yabancı ihracatını ve ithalatını etkileyen 2 yeni etki ekledik. Ticaretteki ekonomi politikaları ile artık ihracatınızı mı yoksa ithalatınızı mı güçlendirmek istediğinizi seçebileceksiniz.

Eyaletlerini Geliştirmek
Belirlediğimiz sorunlardan biri geniş oynamak yerine uzun oynamayı seçtiğinizde seçeneklerinizin kısıtlı olmasıydı. Hep fetihle uğraşmadığınız için kaynaklarınız da boş yere birikiyordu. Artık her birinin maliyeti 400 güç olan 4 yeni eyalet yeteneği ekledik. Bunlardan birini aldıktan 2 yıl sonra eyaletiniz kalıcı bir bonusa sahip olacak. Yetenekler tekrar ve tekrar alınabilir ancak aynı anda birden fazla yetenek alıp 2 yıl sonra iki bonusa sahip olamazsınız. Yani bir tane yeteneği aldıktan sonra o yeteneği tekrar almak için veya yeni bir tanesini seçmek için 2 yıl beklemeniz gerekecek.
  • Eyalet Temsilcileri Ata: Askeri Güç karşılığında nüfusunuzun üretimi %2 artar ve eyalet sadakati her ay 0,01 yükselir.
  • Altyapı Harcamalarını Teşvik Et: Yurttaşlık Gücü karşılığında +1 bina inşaatı bölmesi verir.
  • Ticaret Yatırımlarını Teşvik Et: Hitabet Gücü karşılığında +1 ticaret rotası alırsınız.
  • Dini Vakıflar Aç: Din Gücü karşılığında eyaletteki devlet dinine inan nüfusların mutluluğu %3 artar.
Bu eyalet yatırımlarını güç harcamadan da yapabilirsiniz. Bunlarla ilgili bazı olaylar ve kararlar var, örneğin yeni bir ülke kurmak size bir miktar bedava eyalet yatırımı verebilir.

Bunun yanında her şehirde kullanabileceğiniz üç farklı yetenek var.
  • Başkent Taşıma: Yüksek bir miktarda Yurttaşlık Gücü karşılığında başkentinizi o şehre taşıyabilirsiniz. Daha büyük bir şehre taşımak daha ucuzken, daha küçük bir şehre taşımak daha pahalıdır.
  • Eyalet Başkentini Değiştir: 50 Yurttaşlık Gücü karşılığında eyaletin başkentini değiştirebilirsiniz. Eyalet başkentleri normalde sadece başka bir ülke tarafından işgal edildiğinde değişiyor.
  • Kentsel Gelişimi Teşvik Et: 100 Yurttaşlık Gücü karşılığında o şehirde oyun sonuna kadar +1 yerel medeniyet alırsınız. Eyaletlerde olduğu gibi aldıktan sonra 2 yıl beklemeniz gerekir. Bunu istediğiniz kadar tekrar edebilirsiniz fakat 2 yıllık sürenin geçmesini beklemeniz gerekiyor.

2019_05_20_1.jpg

Binalar da daha önce bahsettiğimiz nüfus değişiklikleriyle ve az önce bahsettiğimiz ticaret değişiklikleriyle uyumlu hale getirildi.
  • Pazar Yeri: Şehir için +%10 Vergi Geliri
  • Talim Kampı: +%10 İnsan Gücü
  • Kale: +1 Kale Seviyesi
  • Ambar: +5 Nüfus Kapasitesi

Bunlar bazılarınızı şaşırtabilir ancak ambarların çoğu zaman sadece +5 nüfus kapasitesi vermediğini belirtmek istiyorum. Tahıldan gelen +%10, büyük bir nehrin yanında olmasından gelen +%50, ılık iklimden gelen +%90 gibi etkiler de var.

Barbar Değişiklikleri
Barbarlar büyük oranda EU: Rome’da olduğu gibiydi ve böyle olması artık yeterli değil. Pompey ile birlikte aşağıdaki değişiklikleri göreceksiniz.
  • Para verdiğiniz barbarlar artık topraklarınızı yağmalamayacaklar.
  • Hiç savaşmadığınız barbarlar teslim olmayı kabul etmeyecekler.
  • Barbarlar artık onlarla müzakere ederken “potansiyel gücünüze” bakmayacaklar, etraftaki ordularınıza göre değerlendirmelerini yapacaklar.
  • Barbarlar artık bir kaleyi alsalar bile kontrol bölgesi mekaniğini kullanacak kadar akıllı değiller.
  • Barbarlar sahip olmadıkları topraklarda yıpranmaya maruz kalmayacaklar.
  • Barbarlar kuşatmada değilken normalden 2 kat daha hızlı takviye edilecekler.
  • Barbarların sayısı kabile üyesi içeren şehirler aldıkça artacak.

Kontrol Bölgesi Değişiklikleri
Pompey’de kontrol bölgelerinde 2 büyük değişiklik yapıldı. Artık kaleler topraklarınızı barbarlardan koruyor ve en önemlisi, dost kontrol bölgeleri kötü iklimden alınan yıpranmayı engelliyor. Böylece sadece çölde yaşadığınız için ordunuzun yarısını kaybetmeyeceksiniz veya Germen kabilelerle her kış ordunuz azalmayacak.

Köle Dağıtımı
Pompey’de kölelerin dağılımına da değişiklikler yaptık. Artık her şehir ele geçirişinizde köle alacak şehir sayısı daha fazla olacak ve kölelerin %50’si başkentinize gitmeyecek. Ülkeniz ne kadar büyükse o kadar fazla şehire gönderebilecek. Ayrıca sadece eyalet başkentlerini değil limanları, komutanın araziye sahip olduğu yerleri de göz önüne alacak.

Kültürel Miraslar
Oyunun çıkışıyla beraber aldığımız en büyük eleştirilerden biri ülkelerin farklı hissettirmemesiydi. Farklı nüfuslara ve hükümetlere sahip olan birçok çeşitli ülke olsa da biraz da kendi kimliklerine de sahip olmaları gerekiyor. Girit’teki her şehir devletinin büyük benzerlikleri olsa da kendilerini farklı kılan şeyler de vardı. Bu nedenle Pompey yamasıyla birlikte kültürel miras dediğimiz yeni bir mekanik ekliyoruz.

Bir kültürel mirasın 2 yararı 1 tane de zararı vardır. Ülkenizi diğerlerinden ayıran bir şeydir. Coğrafi konumunuza bağlı olarak alacağınız birçok kültürel miras bulunur. Örneğin limanınız varsa Denizci Mirası’nı alırsınız, başkentiniz çöldeyse Çöl Mirası’nı alırsınız vb.

Pompey ile birlikte 20’den fazla ülke kendi özel kültürel mirasına sahip olacak, daha sonraki yamalarla bu sayıyı arttırmaya devam edeceğiz. Özel kültürel mirasların bazıları görkemli zamanları geride kalmış ülkeler içinken bazıları daha sonra güçlü hale gelecek olanlar içindir. Aşağıda Mısır, Kartaca, Siraküza ve Atina için eklediğimiz kültürel mirasları görebilirsiniz:

EgyptianHeritage.jpg
CarthageHeretige.jpg
SyracusanHeritage.jpg
athens.jpg
[+] 4 üye Ragnvaldr nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Yani ülkelerde farklı oynanış hissi verecek özellik ülkeye iki pozitif bir negatif bonus verecek yazılar kümesi mi?
[+] 3 üye Justicar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Doyurucu değil.
Cevapla
#4
Bu saydıkları özelliklerin çoğu oyun çıktıktan birkaç gün sonra modlarla yapılmıştı zaten. Ticaret hala boş umarım şunu eklerler:

xnvi2ww7jvv21.jpg
[+] 2 üye Lothebork nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.