Günlük: KoH2: Sovereign - Oyun Vizyonu
#1
kohbanner.jpg

Knights of Honor II: Sovereign geliştirici günlüklerinde bu yazıda oyunun vizyonuna dair bilgiler veriliyor.

https://community.knightsofhonor.com/ind...vision-r9/ :Herkese merhabalar, Knights of Honor II: Sovereign için kaleme alınan ilk geliştirici günlüğüne hoş geldiniz.

Geliştirici günlüklerinde oyunun geliştirilişine dair bilgiler paylaşacak, bazı hususları tartışmaya açıp hangi kararı neden aldığımıza dair sizleri aydınlatacağız. Olabildiğince ilgi çekici ve güzel konular hakkında konuşmaya gayret edeceğiz.

Sizlere anlatabileceğimiz bu kadar çok şey varken uzun süre sessiz kalmak bizim için bir hayli zordu. Aynı zamanda sizlerden gelen soruları da görüyoruz, ancak şu anda tüm soruları yanıtlandırabileceğimiz bir noktada değiliz yine de elimizden geleni yapacağız. Gösterdiğiniz sevgi ve sabır için teşekkürler.

Knights of Honor II: Sovereign, ortaçağ temalı gerçek zamanlı büyük strateji oyunu. Oyuncular şövalyelere liderlik edecek, zengin şehirler inşa edecek, güçlü ordular kuracak, güvenilir dostlar edinip düşmanlarını ezerek Avrupa'nın nihai imparatoru olmak için mücadele edecek.

KoH2-DD01_A.thumb.jpg.2d8874152e70ae119e...8824c3.jpg

Serinin ilk oyunu yaklaşık 15 yıl önce çıktı ve günümüz şartlarında bir devam oyunu yapmak için ilk olarak net ve güncel bir vizyona sahip olmamız önem sarf ediyor. "Knights of Honor serisini özel kılan şeyler nedir?" ve "büyük strateji oyuncuları bugünlerde neyi arzuluyor?" gibi sorular üzerinde kafa yorduğumuz şeylerden sadece birkaçı.  Rakamlarla dolu, neyin nasıl işlediğini kavramak için saatler harcamanızın gerektiği bir oyunlar yerine, oyunun ruhunu koruyarak anlaşılması kolay ve etkileyici bir tecrübe sunmak bizim için önemli. Aynı zamanda oyunu stratejik düşünce ve planlama gerektirecek karar mekanizmalarıyla donatmak istiyoruz.

KoH2-DD01_B.jpg.6fd24cafb5c84fbba98667d0503f5d40.jpg

Son olarak oyuncuların tek kişilik oyuna mı yoksa arkadaşlarıyla çevrimiçi oynanışa mı önem verdiğini ölçmemiz gerekti. Her iki gruba da azınlıkmışlarcasına yaklaşmak istemedik ve iki moda da eşit önem verdik. Bu sebeple tasarladığımız her mekanikte hem tek oyunculu hem de çok oyunculu modda bu mekaniğin yansımalarını değerlendirerek oyundaki yerini belirledik.

Özetlememiz gerekirse, oyunun tasarımında izlediğimiz üç ana kural var:
  • Etkileyici, öğrenmesi kolay ancak ustalaşması zor bir oyun yapıyoruz.
  • Oyun eğlenceli olmalı, gerekirse tarihselliği zedelese bile.
  • Her mekanikte hem tek oyunculu hem de çok oyunculu mod hesaba katılmalı.
Bu hususlar üzerinde sizin neler düşündüğünüzü merak ediyoruz. Bu Perşembe günü bir geliştirici yayını yapacak, sizlerden gelen yorumları tartışacağız. Twitch yayınımız THQ Nordic'in kanalında olacak: http://twitch.tv/thqnordic

Her geliştirici günlüğü sonrasında bir geliştirici yayını yapmayı planlıyoruz.

KoH2-DD01_C.thumb.jpg.5050d81a6f27ce1ed7...d2853d.jpg

Önümüzdeki yazıda oyunun dünyasına, hangi periyodlarda oynayabileceğinize ve bu periyodların ilginç yönlerine değineceğiz.
[+] 6 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Bu oyunu birkaç ay önce Steam'de gezerken mağaza sayfasına denk geldim ve gördüğüm gün istek listeme ekledim. Merakla bekliyorum. (İlk oyununu oynamadım.)
76561198034761601.png
Ara
Cevapla
#3
Oyun eu4'e baya benzeyecek gibi, ilk oyun da oldukça benziyordu.
Ara
Cevapla
#4
(08-01-2020, 15:20)Voidian : Oyun eu4'e baya benzeyecek gibi, ilk oyun da oldukça benziyordu.

Hangi açılardan benziyordu ?
Screenshot_1.png?ex=661394d9&is=66011fd9...4125dc856&
Ara
Cevapla
#5
(08-01-2020, 15:30)KARTAL :
(08-01-2020, 15:20)Voidian : Oyun eu4'e baya benzeyecek gibi, ilk oyun da oldukça benziyordu.

Hangi açılardan benziyordu ?

Real-time grand strategy, trade yap, tax topla, para kazan, şehirleri kas, ordu bas, haritayı boya, ideamsı bişeyler, stabilityimsi bişeyler, advisorımsı bişeyler, ledgerlar...

Şu ekran işte:

2004.11.18.KOH.jpg
Ara
Cevapla
#6
(08-01-2020, 15:41)Voidian :
(08-01-2020, 15:30)KARTAL :
(08-01-2020, 15:20)Voidian : Oyun eu4'e baya benzeyecek gibi, ilk oyun da oldukça benziyordu.

Hangi açılardan benziyordu ?

Real-time grand strategy, trade yap, tax topla, para kazan, şehirleri kas, ordu bas, haritayı boya, ideamsı bişeyler, stabilityimsi bişeyler, advisorımsı bişeyler, ledgerlar...

Şu ekran işte:

Evet baya benziyormuş.Sağ üstteki menü Ck2 yi anımsattı bana.Ledger'da eu3 'teki ledger'a benziyor.
Screenshot_1.png?ex=661394d9&is=66011fd9...4125dc856&
Ara
Cevapla
#7
İlk oynunu severek oynardım. İkincisinin de birincisi gibi güzel olacağına eminim merakla bekliyoruz.
Noro lim, noro lim , Asfaloth!
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.