https://tr.leagueoflegends.com/tr-tr/new...a-notlari/ :Merhaba arkadaşlar, 11.4'ünüz kutlu olsun!
Bu yamada Samira gibi kısa menzilli şampiyonların oradan oraya uçup rakiplerini kesip biçtiği alt koridoru gözden geçiriyoruz. Durumun farkındayız, işte bu yüzden Samira'nın başı belada. Kazanma oranı makul seviyelerde olsa da yasaklanma oranı aşırı yüksek. Bu değişikliklerin ona karşı oynamayı daha keyifli hale getireceğini düşünüyoruz.
Kesip biçmek demişken, Katarina'da (ve Urgot'ta) birtakım ayarlamalara gidiyoruz. Kraken Katili'nde yaptığımız değişikliklerden fazla olumsuz etkilenen isabet etkisi dizilimlerini yeniden etkili hale getiriyoruz. Eşya değişikliklerinden dolayı güçlendirilmesi gereken diğer şampiyonlardan ikisi de Fiora ve Lee Sin.
Bu yamada fazla güçlendirme olduğunu düşünüyorsanız, bunun sebebi ormancıların genel gücünü azaltmak istememiz. Kamplar artık daha az altın ve deneyim sağlayacağı için ormancıların gücü, oyunların gidişatını eskisi kadar belirlemeyecek. Artık galibiyetinizin (veya mağlubiyetinizin) meyvelerini, takım arkadaşlarınızla eşit bir şekilde paylaşabilirsiniz!
Ufak bir not: Bu yamada yeni kostüm yok. Ama 11.5'te tatlı mı tatlı içerikler sizi bekliyor!
Festival TFT dünyasında yepyeni bir şarkıyla devam ediyor. Değişiklikleri görmek istiyorsanız sizi TFT yama notlarına alalım!
Yamada Öne Çıkanlar
Şampiyonlar
Amumu
Taban canı arttı. E'nin taban hasarı ileri yetenek seviyelerinde arttı.
" Amumu her zaman üzgündü ama özellikle de üst düzeyde epey umutsuz. Sinir Krizi'nin hasarını arttırarak üzüntüsünü unutmasını ve sinirlenmesini sağlıyoruz."
Taban nitelikler
CAN: 613 ⇒ 615
E - Sinir Krizi
TABAN HASAR: 75/95/115/135/155 ⇒ 75/100/125/150/175
Braum
R'nin bekleme süresi azaldı.
"Poroların dostu Braum yüksek karar yetkisi gerektiren, etkili ultisine artık daha sık erişerek takım savaşlarının gidişatını değiştirebilecek."
R - Freljord Karşılaması
BEKLEME SÜRESİ: 140/120/100 saniye ⇒ 120/100/80 saniye
Caitlyn
Taban hasar büyüme oranı ve saldırı hızı büyüme oranı arttı.
"Caitlyn heyecanlı kovalamacalara bayılıyor, fakat şu anda metaya hâkim olan Kai'Sa ve Samira gibi kısa menzilli şampiyonlara karşı etkili olmakta epey geride. Toparlayabilmesi için 11.2 ve 10.19 Yamalarında getirdiğimiz zayıflatmaların bir kısmını geri alıyoruz."
Taban nitelikler
HASAR BÜYÜME ORANI: 3,3 ⇒ 3,8
SALDIRI HIZI BÜYÜME ORANI: %3,5 ⇒ %4
Camille
W'nun bekleme süresi arttı.
"Camille bir süredir seçkin ve profesyonel düzeylerde üst koridordaki rakiplerini çelmeleriyle yere yapıştırıyor. Dolayısıyla koridorda güvende kalma kabiliyetini ve dayanıklılığını biraz azaltıyoruz."
W - Keskin Çelme
BEKLEME SÜRESİ: 15/13,5/12/10,5/9 saniye ⇒ 17/15,5/14/12,5/11 saniye
Fiora
Pasifin işaret hasarı arttı.
"Yeni eşya değişiklikleri ve dövüşçü eşyalarına getirdiğimiz değişiklikler (11.3 Yaması), Fiora'yı epey zayıflattı. Dolayısıyla düellocumuzun kılıcını keskinleştiriyoruz."
Pasif - Düellocunun Dansı
İŞARET HASARI: %2,5 (100 SG başına +%4,5) ⇒ %3 (100 SG başına +%5,5)
Jinx
Taban canı arttı.
"Jinx geri döndü! Yüksek beceri düzeylerindeki kazanma oranının azaldığını gözlemledik. Bu da 11.3'te taban canına getirdiğimiz zayıflatmanın biraz fazla olduğuna işaret ediyor."
Taban nitelikler
CAN: 550 ⇒ 610
Kai'Sa
Q'nun atış başına taban hasarı, azami tek hedef hasarı ve geliştirilmiş azami tek hedef hasarı azaldı.
"Kimse yeni eşyalara Kai'Sa gibi uyum sağlayamıyor ve bu sezonda da beklenenler oldu. Anlık hasarını düşürmek için hasarının bir kısmını azaltıyor ve erken safhalardaki hızlı takaslarda daha az tehdit oluşturmasını sağlıyoruz."
Q - Icathia Yaylımı
ATIŞ BAŞINA TABAN HASAR: 45/61,25/77,5/93,75/110 ⇒ 40/55/70/85/100
AZAMİ TEK HEDEF HASARI: 101,25/137,8125/174,375/210,9375/247,5 ⇒ 90/123,75/157,5/191,25/225
GELİŞTİRİLMİŞ AZAMİ TEK HEDEF HASARI: 168,75/229,6875/290,625/351,5625/412,5 ⇒ 150/206,25/262,5/318,75/375
Katarina
R'nin isabet hasarı oranı artık sabit değil; bıçak başına hasar arttı.
"11.2'de Kraken Katili'ni isabet hasarı çarpanlarıyla çalışacak şekilde değiştirdiğimizden beri, Katarina ve Urgot gibi şampiyonlar bazı ayarlamalara ihtiyaç duyuyordu. Oyuncuların bu şampiyonların isabet etkisi dizilimleriyle oynamaktan epey hoşlandığını fark ettik ve bu dizilimler meta olmasa bile etkili olmalı. Kraken Katili değişikliklerinden önce Katarina ve Urgot'un dizilimlerinin pek çoğu isabet etkilerine yönelikti. Fakat geleneksel dizilimlerine kıyasla, bunların kazanma oranları önemli ölçüde düşüktü. Bu değişikliklerin isabet etkisi dizilimlerini aşağı yukarı eski hallerine getireceğini düşünüyoruz."
R - Ölüm Çiçeği
İSABET HASARI ORANI: %25 ⇒ %25/30/35
BIÇAK BAŞINA HASAR: %15 İlave SG (%100 Toplam SH başına +%9,9) ⇒ %16 İlave SG (%100 Toplam SH başına +%12,8)
YENİ İPUCU NETLEŞTİRMESİ: Ölüm Çiçeği'nin ipucu artık yeteneğin isabet etkilerinin yanı sıra, saldırı etkilerini de uyguladığını belirtiyor.
Urgot
W'nun isabet hasarının etkililiği arttı.
"Katarina'ya benzer biçimde, Urgot'un isabet etkisi dizilimlerinin de Kraken Katili'yle daha güçlü olmasını sağlıyoruz."
W - İmha
İSABET HASARI ORANI: %50 ⇒ %75
Lee Sin
Q'nun bekleme süresi azaldı.
"Lee de yeni eşyalardan ötürü bir süredir zorlanıyor ve haritada daha hızlı yer değiştirmesini sağlayacak güçlendirmelerden faydalanabilir."
Q - Ses Dalgası
BEKLEME SÜRESİ: 11/10/9/8/7 saniye ⇒ 10/9/8/7/6 saniye
Renekton
Q'nun şampiyonlar dışındaki birimlerden sağladığı taban iyileştirme ileri yetenek seviyelerinde azaldı; şampiyonlar dışındaki birimlerden sağladığı geliştirilmiş taban iyileştirme ileri yetenek seviyelerinde azaldı.
"Renekton yüksek hayatta kalma kabiliyetiyle koridorları hızla itebilen kuvvetli bir timsah. Dolayısıyla bu gücünü biraz azaltıyoruz."
Q - Ezik Katili
ŞAMPİYONLAR DIŞINDAKİ BİRİMLERDEN SAĞLANAN TABAN İYİLEŞTİRME: 3/4,5/6/7,5/9 ⇒ 3/4/5/6/7
ŞAMPİYONLAR DIŞINDAKİ BİRİMLERDEN SAĞLANAN GELİŞTİRİLMİŞ TABAN İYİLEŞTİRME: 9/13,5/18/22,5/27 ⇒ 9/12/15/18/21
Samira
Pasifin ilave hasar oranı ilk yetenek seviyelerinde azaldı ve artık sabit değil. Q'nun hasar oranı ilk yetenek seviyelerinde azaldı ve artık sabit değil. W'nun süresi azaldı. E'nin hedef belirlemesi ayarlandı; atılma hızı azaldı.
"Görünüşe göre Çöl Gülü tutarlı bir şekilde yasaklanmaya devam ediyor. Teknik olarak dengeli sayılsa da yüksek yasaklanma oranına katkıda bulunan bazı sinir bozucu özelliklere sahip olduğunu düşünüyoruz. Bu sorunu birkaç denge ayarlamasıyla çözmeye çalışıyoruz. Böylece hem Samira oyuncuları hem de onların rakipleri, şampiyonu oyunlarda daha sık görebilecek."
"Hedefimize ulaşmak için savunma araçlarının gücünü azaltıyor ve rakiplerine koridorda ona karşı oynamaları için daha fazla imkân sunuyoruz. Ayrıca erken safhalarda tüm gücüyle saldırma potansiyelini azaltıyoruz. Bunları dengelemek için de orta ila ileri safhalardaki skor potansiyelini arttırıyoruz. Böylece doğru anlarda rakiplerin ortasına daldığında, onları delik deşik edebilecek."
Pasif - Deliduman
İLAVE HASAR ORANI: %7,5 SG ⇒ 1-18. seviyelerde %3,5-10,5 SG
Q - Gösteriş
HASAR ORANI: %100 SG ⇒ %80/87,5/95/102,5/110 SG
W - Kılıç Girdabı
SÜRE: 1 saniye ⇒ 0,75 saniye
E - Heyecan Dorukta
KALDIRILDI TAKIM ARKADAŞLARINI HEDEF ALMA: Samira artık takım arkadaşlarının üstünden atılamıyor.
YENİ GÖZÜM ÜSTÜNDE, KULE: Samira artık rakip kulelerin üstünden atılabiliyor ama yine de şampiyonlara öncelik veriyor.
ATILMA HIZI: 2050 ⇒ 1600
R - Cehennem Tetiği
BEKLEME SÜRESİ: 3 saniye ⇒ 8 saniye
Skarner
Taban can ve can büyüme oranı azaldı.
"Türünün son örneği olsa da ormanın zirvesinde. Savunma gücünü biraz azaltarak Skarner'ın emektar kıskaçlarını dinlendirmesini sağlıyoruz."
Taban nitelikler
CAN: 601 ⇒ 580
CAN BÜYÜME ORANI: 90 ⇒ 85
Soraka
Q'nun hareket hızı arttı. W'nun taban iyileştirmesi arttı.
"11.2'de getirdiğimiz güçlendirmelere rağmen, uzun zamandır görmediğimiz ve özlediğimiz bir yüz. Soraka'ya yardım eli uzatıyoruz."
Q - Yıldız Yağmuru
HAREKET HIZI İLAVESİ: %15/17,5/20/22,5/25 ⇒ %20/22,5/25/27,5/30
W - Astral İlham
TABAN İYİLEŞTİRME: 90/125/160/195/230 ⇒ 100/135/170/205/240
Talon
W'nun bekleme süresi artık sabit değil; ilave hasar oranı arttı.
"Talon bıçaklarını rakiplerine fırlatmakta zorlanıyor. Dolayısıyla menzilli yeteneğine daha sık erişebilmesini sağlıyoruz."
W - Biç Çek
BEKLEME SÜRESİ: 9 saniye ⇒ 9/8,5/8/7,5/7 saniye
İLAVE HASAR ORANI: %40 SG ⇒ %55 SG
Tryndamere
Taban hasarı arttı.
"Tryndamere bir süredir koridorda epey zayıf. Bu yüzden asabi dostumuza destek olmak adına taban hasarını arttırıyoruz."
Taban nitelikler
HASAR: 69 ⇒ 72
Varus
W'nun Q'nun yoğunlaşma süresine bağlı olarak artan güçlendirilmiş ilave hasarı arttı.
"Varus'u çatışmada Q'sunu kullanırken tamamen güç toplamaya teşvik ediyoruz. Bu değişiklik zırh deşme ve kritik vuruş dizilimlerini daha güçlü kılacak."
W - Maraz Sadağı
GÜÇLENDİRİLMİŞ İLAVE HASAR: Q'nun yoğunlaşma süresine bağlı olarak %0-50 artar ⇒ Q'nun yoğunlaşma süresine bağlı olarak %0-80 artar
AZAMİ EKSİK CAN HASARI: 1/4/7/10/13. seviyelerde %9/12/15/18/21 ⇒ 1/4/7/10/13. seviyelerde %10,8/14,4/18/21,6/25,2
Veigar
Q'nun bedeli azaldı. R'nin bekleme süresi ileri yetenek seviyelerinde azaldı.
"Veigar 2021'de diğer orta koridor şampiyonlarına kıyasla biraz zayıf. Rakipleriyle yüzleşebilmesi için ona cesaret veriyoruz."
Q - Uğursuz Saldırı
BEDEL: 40/45/50/55/60 ⇒ 30/35/40/45/50
R - Ezeli Patlama
BEKLEME SÜRESİ: 120/100/80 saniye ⇒ 120/90/60 saniye
Eşyalar
Guinsoo'nun Hiddeti
"Guinsoo geçmişte daha fazla kritik eşya seçeneğine sahip birçok şampiyon için diğer seçeneklere yetişemiyor. Eşyayı daha fazla oyuncunun göz önünde bulundurması için biraz güçlendiriyoruz."
SALDIRI HIZI: %40 ⇒ %45
Dinçleştirici Aytaşı
"Aytaşı sık sık tercih ediliyor ve genel olarak aşırı yüksek bir performans sergiliyor. Özellikle de erken safhalarda alınıp kartopu etkisinden faydalandığında fazla etkili. Dolayısıyla erken safhalardaki iyileştirme gücünün bir kısmını azaltıyoruz."
YILDIZ IŞIĞI TAKIM ARKADAŞI İYİLEŞTİRMESİ: Takım arkadaşının seviyesine bağlı olarak 70-100 ⇒ Takım arkadaşının seviyesine bağlı olarak 50-100
Ağır Yara Eşyaları
"Ağır Yara eşyaları duruma göre alınmak için tasarlanmışsa da beklentileri karşılayamıyor. Diğer efsanevi eşyalarla aralarındaki farkı kapatmak adına sağladıkları nitelikleri biraz arttırıyoruz."
Morellonomikon
YETENEK GÜCÜ: 70 ⇒ 80
Fani Hatıratı
SALDIRI GÜCÜ: 20 ⇒ 25
Zaun Zincirkılıcı
CAN: 150 ⇒ 250
Büyücü Eşyaları
"Çok fazla alınmayan birkaç büyücü eşyasına yükselme fırsatı sunmak için bazı değişikliklere gidiyoruz. Kozmik Hızlandırıcı'nın pasifini artık daha sık kullanabiliyorsunuz ve Hepbuz artık yeni bir tarife ve birkaç küçük güçlendirmeye sahip."
Kozmik Hızlandırıcı
KALDIRILDI BÜYÜLÜDANS HAREKET HIZI: Kozmik Hızlandırıcı artık yetenek hasarı verirken ilave hareket hızı sağlamıyor.
YENİ IŞIK HIZI: En az 160 Yetenek Gücünüz varsa, seviyenize bağlı olarak 20 Yetenek Hızı ve 10-30 Hareket Hızı sağlar.
YETENEK HIZI: 30 ⇒ 20
Hepbuz
TARİF: Kayıp Cilt + İnfilak Değneği + 1250 Altın ⇒ Kayıp Cilt + İnfilak Değneği + Alazcevher + 450 Altın
CAN: 200 ⇒ 250
BUZLANDIR HASARI: 100 (+%30 YG) ⇒ 125 (+%25 YG)
BUZLANDIR KULLANIM SÜRESİ: 0,25 saniye ⇒ 0,15 saniye
Sonsuz Kış (Ornn Geliştirmesi)
CAN: 300 ⇒ 350
BUZLANDIR HASARI: 100 (+%30 YG) ⇒ 125 (+%25 YG)
Orman Kampı Değişiklikleri
"Ormancılar oyunun gidişatını biraz fazla etkileyebiliyor. Bunun ana sebebi erken safhalarda artan alım gücünün çatışma niteliklerine dönüşmesi ve bunların da deneyim ve altın kazanma hızını arttırması. Bu sorunu telafi etmek adına ormancıların deneyim ve altın gelirlerini biraz azaltıyoruz. Söz konusu değişiklikler sebebiyle, şu anda aşırı güçlü bazı orman şampiyonlarını zayıflatmak yerine durumu biraz daha gözlemlemeyi tercih ediyoruz."
Gromp
DENEYİM: 1/3/4/5/7/9. seviyelerde 135/138,375/145,125/155,25/168,75/182,25 ⇒ 1/3/4/5/7/9. seviyelerde 125/128,125/134,375/143,75/156,25/168,75
ALTIN: 105 ⇒ 85
Büyük Kayacıl
DENEYİM: 1/3/4/5/7/9. seviyelerde 37/37,925/39,775/42,55/46,25/49,95 ⇒ 1/3/4/5/7/9. seviyelerde 27/27,675/29,025/31,05/33,75/36,45
ALTIN: 42 ⇒ 32
Küçük Kayacıl
DENEYİM: 1/3/4/5/7/9. seviyelerde 18/18,45/19,35/20,7/22,5/24,3 ⇒ 1/3/4/5/7/9. seviyelerde 16/16,4/17,2/18,4/20/21,6
Kızıl Keskingaga
DENEYİM: 1/3/4/5/7/9. seviyelerde 45/46,125/48,375/51,75/56,25/60,75 ⇒ 1/3/4/5/7/9. seviyelerde 35/35,875/37,625/40,25/43,75/47,25
ALTIN: 45 ⇒ 35
Gelen İyileştirme Güncellemesi
"Gelen iyileştirme teknolojisini bir süre oyunda takip ettikten sonra birkaç sonuca vardık: Gelen iyileştirme onu kullanan oyuncu ve takım arkadaşları için son derece tatmin edici. Fakat karmaşık çatışmalarda rakiplerin ne kadar cana sahip olduğunu anlamayı zorlaştırabiliyor. Ayrıca bunun kalkanlar ve gri canla dolu göstergeleri biraz kafa karıştırıcı hale getirdiğini öğrendik. Bu sorunu çözmek için birkaç değişiklik yapıyoruz ve gelecekte bu teknolojiyi daha fazla sisteme getirmeyi planlıyoruz (örn. Can İksirleri ve Mundo'nun ultisi)."
- Gelen iyileştirme yalnızca etkilediği oyuncuya ve onun takım arkadaşlarına görünüyor.
- Gelen iyileştirme artık onu diğer gösterge efektlerinden ayırt edecek şekilde gösteriliyor.
Oyun İçi Dükkân Güncellemeleri
"Alışveriş deneyiminizi iyileştirecek daha fazla güncelleme getiriyoruz."
- Artık dükkânı kenarından sürükleyerek pencere boyutunu büyütüp küçültebiliyorsunuz. Dikkat edin, gıdıklanabilir!
- Hızlı alım paneli artık ziynetleri daha akıllı bir şekilde yönetiyor. Artık ziynetlerin sırasını, sahip olduğunuz ziynete göre otomatik olarak sıralıyor ve size biraz zaman kazandırıyor.
- Hata düzeltmeleri ve performans iyileştirmeleri yapıldı.
Clash, Takım Kur
"11.4'te Clash 2021 Sezonu ZP ilerlemesinin başladığını ve Clash'in Takım Kur özelliğinin ikinci sürümünü göreceksiniz. Bu sürümde oyuncu arayan takımları bulabilecek ve onlara katılmak için istek gönderebileceksiniz. Böylece 3 veya 4 kişilik takımlarınızı tamamlayıp Clash turnuvasında zafere yükselebileceksiniz."
Giderilen Hatalar/Yaşam Kalitesi Değişiklikleri
- LOL İSTEMCİSİ: Sadakat rozetleri artık Koleksiyon sekmesinde görünüyor.
- LOL İSTEMCİSİ: Oyun sonrası görev kutlamalarıyla birlikte oluşan veri sızıntısı düzeltildi ve bu ekran artık daha düzgün çalışıyor.
- Rell'in Pasif - Kalıpları Kır yeteneğinin minyonları ve küçük canavarları etkileyen zırh eksiltme görsel efekti ayarlandı.
- Jinx'in Q - Değiştir yeteneğinin roketinin saldırı hızı cezasının yalnızca ilave saldırı hızına değil, taban saldırı hızına da uygulanmasına yol açan hata giderildi.
- Sterak'ın Güvencesi'nin sağladığı saldırı gücü miktarı düzeltildi.
- Oyuncu başlangıç platformu dışında tek kullanımlık eşyaları tüketip çantasındaki yuvalardan birini boşalttığında Kontrol Totemlerinin alınamamasına yol açan hata giderildi.
- Draktharr'ın Gece Kılıcı'na sahipken R - Gölge Saldırısı yeteneğiyle herhangi bir rakibi katlettikten sonra Talon'un ultisi sırasında rakiplere görünmesine yol açan hata giderildi.
- Draktharr'ın Gece Kılıcı'na sahip bir şampiyon görünmezken alt etme gerçekleştirdiğinde eşyanın görünmezlik etkisinin iptal edilmesine yol açan hata giderildi.
- Sabitlenen veya yere saplanan şampiyonların Hızkesen'i kullanabilmesine yol açan hata giderildi.
- Şampiyon Rüzgârın Hiddeti'nin Bulut Patlaması etkisi için yoğunlaşırken Mordekaiser'in R - Ölüler Âlemi bölgesine ışınlandığında eşyanın olması gerekenden daha az atış yapmasına yol açan hata giderildi.
Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi