Günlük: LoL - 26 Şubat Oynanış Gündemi
#1
Görsel

26 Şubat Oynanış Gündemi
Eşya seçimini ayrıntılı bir şekilde inceliyoruz.

https://tr.leagueoflegends.com/tr-tr/new...-26-subat/ :Sezon Öncesi Dönem'in eşya değişikliklerindeki hedeflerimizden biri de stratejik seçeneklerin ve tercihlerin sayısını arttırmaktı. Bu değişiklikler kısmen yerli yerine oturdu ve en büyük sorunları ele almaya karar verdik. Dolayısıyla hangi hedeflerimizi başardığımızı ve hangi alanları iyileştirmemiz gerektiğini görmek için her bir sınıfı ayrıntılı bir şekilde inceliyoruz.

İhtişamlı eşyalar için hedefimiz “hiçbir şampiyonun oyunların %75'inden fazlasında aynı ihtişamlı eşyayı seçmemesiydi”. Bu yüzde belli ölçütlere bağlı olarak belirlenmedi; fakat bunun bir şampiyonun her bir oyunda geçerli eşya seçeneklerine sahip olması durumunu temsil ettiğini düşünüyoruz. "Her bir şampiyonun her bir ihtişamlı eşyasını oyunların %33'ünde seçmesi" gibi bir kriterin daha mantıklı olduğunu düşünebilirsiniz. Ancak bize göre bu pek gerçekçi değil ve bazı yönlerden daha kötü bir deneyime yol açabilir. Diğer seçenekler yeteri sıklıkta seçildiği sürece daha yaygın tercih edilen bir eşya olmasında sıkıntı görmüyoruz. Şampiyonların %100'ünün bu hedefe ulaşabileceğini düşünmüyoruz ama yine de oyunu geliştirmeye ve iyileştirmeye devam ederken bu oranı da arttırmaya çalışacağız.

11.3 Yaması'nda şampiyonların %88'i bu hedefe ulaştı ve açıkçası bu durum bizi epey sevindirdi. Bu, geçmişe kıyasla çok büyük bir artış: 10.22'de (Sezon Öncesi Dönem başlamadan bir önceki yama), şampiyonların yalnızca aşağı yukarı %20'si başarılı olurdu.

GRAFİKLERE DAİR BİR NOT: Veri aracımızdaki renkler sınırlı sayıda olduğu için bazı renkleri birden fazla kez kullanmak zorunda kaldık. Yalnızca seçilme oranı belirtilen eşyalar (%5+) kesinlikle doğru renkte. Bu, ihtişamlı eşya çeşitliliğini göstermek için yeterli. Fakat grafikleri ayrıntılı bir inceleme yapmak için kullanırsanız sayısız çubuklar yanıltıcı olabilir.

Bazı şampiyonların toplam ihtişamlı eşya seçim oranı düşük, çünkü bunlar her oyunda bir ihtişamlı eşya tamamlamıyor. Bu durum genelde şampiyonlar önce bir iki tane efsanevi eşya aldığında ve daha sonra ihtişamlı eşyalarını tamamlamadan önce oyun sona erdiğinde ortaya çıkıyor.



Nişancılar
21 başarılı, 3 başarısız. En zengin seçeneklere sahip sınıflardan biri de bu. Pek çok şampiyonun 3 veya daha fazla ihtişamlı eşyasının seçilme oranı epey yüksek.

Bunu göz ardı etmeyin: Kraken Katili'ne sahip MF, ön safların dayanıklı olduğu takım kompozisyonlarında epey etkili.

Görsel


Görsel


SG Suikastçılar
9 başarılı, 1 başarısız. Her durumda kuvvetli olmamasına rağmen Draktharr'ın Gece Kılıcı'nın en çekici seçenek olduğu bariz. Yalnızca Kha'Zix için vazgeçilmez bir eşya olsa da Nocturne, Pyke ve Qiyana da bu eşiğe oldukça yakın.

Bunu göz ardı etmeyin: Özellikle de doğru durumlarda hem Sinsi Pençe hem de Kararma, bu şampiyonların çoğu için güçlü bir seçenek.

Görsel


YG Suikastçılar ve Dövüşçüler
15 başarılı, 3 başarısız. Çoğu YG suikastçı için Hextech Füzekemer ve Gece Tırpanı arasında iyi bir denge var ve büyücü eşyalarını kullanabilen birkaçının seçenekleri daha da fazla.

Vadiyaran, dövüşçüler ve sürekli hasar veren şampiyonlar için oldukça güçlü bir seçenek; fakat eşyanın daha fazla şampiyonun yan dizilimlerinde tercih edilebilmesi için kullanım alanı biraz daha genişletilebilir.

Bunu göz ardı etmeyin: Ekko için Hextech Füzekemer yerine Gece Tırpanı da tercih edilebilir. Hatta çoğu zaman Gece Tırpanı daha etkili. Ayrıca Füzekemer ormancı Diana için epey iyi bir eşya.

Görsel


Büyücüler
27 başarılı, 6 başarısız. Büyücülerin eşya seçeneği açısından en zayıf kalan sınıf olduğunu düşünüyoruz. Yalnızca altı şampiyonun vazgeçilmez eşyası olsa da bu eşiğe yakın bir sürü şampiyon var. Bu durumun iki ana sebebi var:

Hepbuz hem güç hem de çekicilik açısından sınıfta kalıyor ve neredeyse hiç kullanılmıyor. 11.4'teki güçlendirmelerin eşyaya yardımcı olacağını düşünüyoruz ve daha ayrıntılı bir çalışma yapmamız gerekip gerekmediğini anlamak için durumu yeniden inceleyeceğiz.
Liandry'nin Istırabı ve Luden'in Çığlığı, diğer ihtişamlı eşyalara kıyasla yetenek setleriyle sinerji oluşturan daha fazla etkiye sahip ve bu da bazı şampiyonların onları biraz fazla tercih etmesine yol açıyor. İkisi de oldukça çekici, harika eşyalar. Dolayısıyla çözüm şu anda doğru çalışan şeyleri kaldırmak yerine, bu eşyalarla rekabet edebilecek seçenekler oluşturmak gibi duruyor.
Bunu göz ardı etmeyin: Hepbuz'un güçlendirildiğini zaten söyledik. Bunun dışında Liandry'nin Istırabı Ahri, Annie, Orianna ve Vel'Koz için epey etkili.

Görsel


Görsel


Dövüşçüler
31 başarılı, 5 başarısız. Stratejik seçenekler açısından, ihtişamlı dövüşçü eşyalarından epey memnun olduğumuzu söyleyebiliriz. Birden fazla eşya net hedeflere sahip ve belli durumlarda etkili. İstediğimiz “doğru oyunda doğru seçenek” dinamiği de tam olarak bu zaten.

Hızkesen, Garen ve Darius gibi birkaç ezergeçerin seçeneklerini biraz fazla kısıtlıyor. Dolayısıyla bu sorunu ortadan kaldırmak için ileride birtakım değişiklikler yapabiliriz.

Bunu göz ardı etmeyin: Aatrox ve Fiora için Hızkesen. Konum almanın bu şampiyonlar için ne kadar önemli olduğunu hesaba katarsak epey mantıklı bir seçenek.

Görsel


Görsel


Tanklar
24 başarılı, 0 başarısız. Sezon Öncesi Dönem'in başlarında minyon biçmeye yönelik tanklar ve destek tanklar, eşya çeşitliliği açısından en kötü noktadaydı. Özellikle de Günateşi Kalkanı, çoğu durumda tercih edilen bir hasar seçeneğiydi ve genel olarak en kullanışlı ihtişamlı pasife (yetenek hızı) sahipti. Bu da onu neredeyse her durumda baskın bir seçenek haline getiriyordu.

Şimdiyse tanklar, vazgeçilmez eşyası olmayan tek sınıf. İhtişamlı tank eşyalarının amaçlarını netleştirmek ve onları geçerli hale getirmek için yaptığımız denge değişiklikleri ve küçük yenilemelerle birlikte, tank şampiyonların ihtişamlı eşya seçimindeki çeşitlilik oranını %50'den %100'e çıkarmayı başardık.

Bunu göz ardı etmeyin: Turbo Kimyasal Tankı ve Buzateşi Eldiven Sejuani, Nunu, Zac, Malphite ve Amumu için sanıldığından çok daha etkili.

Görsel


Görsel


Efsuncular
10 başarılı, 1 başarısız. Güç açısından Dinçleştirici Aytaşı, İmparatorun Fermanı, Shurelya'nın Savaş Şarkısı ve Demir Solari'nin Broşu efsuncular için geçerli eşyalar. Fakat Demir Solari'nin Broşu ve Shurelya'nın Savaş Şarkısı da aynı güç seviyesinde olmasına rağmen oyuncular daha çok Dinçleştirici Aytaşı'nı ve İmparatorun Fermanı'nı tercih ediyor.

Bunu göz ardı etmeyin: Genel olarak Demir Solari'nin Broşu, anlık hasar veren takımlara karşı muhteşem bir eşya.

Görsel


Efsanevi Eşyalar
Efsanevi eşyalar daha farklı bir yaklaşım gerektiriyor ama bunlar için belirlediğimiz hedefler de aşağı yukarı aynı: Her bir efsanevi eşya, oyunun gidişatına bağlı olarak çeşitli stratejiler ve seçenekler sunabilmeli.

Hangi efsanevi eşyaların fazla güçlü ve fazla zayıf olduğunu anlamak için alınma oranı, kazanma oranı, alınma sırası ve bunlara benzer diğer unsurlara bakıyoruz. Epey faydalı yöntemlerden biri de hangi eşyanın ikinci yuvada baskın olduğuna bakmak.

En çok ve en az alınan efsanevi eşyalar bunlar. Eşya seçeneklerini arttırmak adına son zamanlarda yaptığımız birçok değişiklik, aşırı güçlü (Zhonya'nın Kumsaati) ve zayıf eşyalara (Gümüşgöl Şafağı, Kozmik Hızlandırıcı, Yılan Dişi) yönelikti.

Görsel


Görsel




Umarız bu ayrıntılı inceleme ilginizi çekmiş ve eşya sistemine yaklaşımımızı ve gelecekteki hedeflerimizi anlamanıza yardımcı olmuştur. LoL'ü bizimle birlikte oynadığınız için tekrar teşekkürler. Kendinize dikkat edin.
WhaW8Am.gif
Ara
Cevapla
#2
Tercihler zaten fazla ama yine de kazanacak karakterler belli. Bence yeni çıkan karakterleri ve şu anki op karakterleri nerflemeleri lazım.
Ara
Cevapla
#3
Kazananlar belli diye bir argümanın geçerliliğine tamamen karşıyım ki zaten hiçbir şekilde kazanma oranından bahsedilmemiş. Ben saçma derecede olmadığı sürece güçlü olanların zayıflatılmasından ziyade güçsüzlerin diğerleri ile aynı seviyeye çıkmasını tercih ederim. Ama buradaki en büyük sıkıntı, genelde de zayıf şampiyonlarda gördüğümüz şey "mobility creep" mevzusu.

Oyunda belli bir tarihten sonra çıkmış neredeyse tüm şampiyonların istisnasız bir hareket etme yeteneği bulunuyor, bu da dolayısıyla pek dengeli bir karşılaşma ortamına sebep olmuyor. Bundan 10 sene önce çıkmış şampiyonlara kıyasladığınızda o eski şampiyonun tüm yetenek seti gününüzde çıkan şampiyonla boy ölçüşemez. Günümüzdeki şampiyonun tek bir yeteneği dahi o eski şampiyonun tüm yetenek setine bedel olabiliyor. Yani o eski şampiyonun bir işe yaramasını istediğinizde aşırı güçlendirmeniz gerekiyor ki yetenek setinin eksilerini de kapatsın.

Günümüzde bunun en iyi örneği Udyr. Udyr geçtiğimiz yama güçsüzleştirildi ve önümüzdeki yama da güçsüzleştirilecek. Peki Udyr'in suçu ne? Udyr şu anda oyundaki en baskın ormancılardan ama sıkıntı burada başlamıyor, hep böyleydi, sıkıntı Udyr'in oyundan düşmemesi. Buna da sebep olan ana unsur yeni eşyalar ve bu eşyalardan önce Udyr en azından biraz oynansın diye yapılan aşırı güçlendirmeler. Udyr gibi bir şampiyon profesyonel oyuncular tarafından dahi oynanıyorsa belli ki bir şeyleri doğru yapıyordur.
WhaW8Am.gif
Ara
Cevapla
#4
Dediğin gibi bir dönem aralığındaki karakterler çok hareketli. Mobil olmayan karakterler mi mobil hale getirilmeli yoksa mobil olanlar mı yavaşlatılmalı bilemiyorum. Ayrıca yine dediğin gibi, Udry ve Volibear da meta dışıydı diye hatırlıyorum rework öncesi. Ben pek iyi oynayan biri değilim ama farklı karakterleri dönem dönem açıp oynuyorum. Farklı renkler görmek, farklı tatlar tatmak hoşuma gidiyor ancak mobil karakter almıyorsam yaşatmıyorlar.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.