Yama Notları: Stellaris - 2.0 "Cherryh" Yaması
#1
ste.jpg

Stellaris için 2.0 Cherryh yaması beraberinde Apocalypse eklentisiyle birlikte önümüzdeki hafta çıkıyor. 2.0 Cherryh yama notlarını bu konuda inceleyebilirsiniz.

Geliştirici Notu
Stellaris 2.0 versiyonunda büyük değişiklikler mevcut, bu değişikliker sonrasında oyunun biraz daha yavaşladığını farkedeceksiniz ve hangi yıldız sistemlerine genişleyip kontrol etmek istediğinize yönelik aktif bir biçimde kararlar vermeniz gerekecek. Sistemleri kontrol altında tutmak için yıldızüsleri inşa etmeniz gerekecek, bu üslere limanlar inşa ederek askeri gemiler üretebileceksiniz veya bu üslere savunma platformları kurarak galakside bir kale haline getirebileceksiniz. Bu değişiklikler sonrası filonuzu nasıl kontrol edeceğinizin de önemi artıyor, çünkü artık filo başı sahip olabileceğiniz gemi sayısında kısıtlamalar var. Aynı zamanda filonuzun sınırlarınızı tehdit eden unsurlara karşı en iyi şekilde cevap verebilmek için en uygun yerde konuşlandığına emin olmalısınız. Savaş sisteminde yapılan değişikliklerle artık savaş açmadan önce düşman sistemlerinde hak iddia etmeniz gerekiyor. Bu da her savaşın çok uzun bir biçimde yorucu savaşlara dönüşmesine gerek kalmadan örneğin tek bir sistem için yapılıp kısa sürede bitirilebileceği anlamına geliyor. Oyunda aynı zamanda geniş çaplı savaşlarda da değişiklikler var, Apocalypse eklentisiyle birlikte oyuna eklenen Colossuslarla düşman gezegenlerini yokedebileceksiniz.

Eklenti İçerikleri
  • Oyuna gezegen yokedebilen Colossus gemileri eklendi.
  • Oyunda gemilere Titan sınıfı eklendi.
  • Ion Cannon adı verilen silahlarla yıldızüslerinizi koruyabilirsiniz.
  • Ascension Perklere Colossus inşa edebilmek için Colossus Project seçeneği eklendi.
  • Ascension Perklere düşmanınızın gemi kalıntılarınızı ele geçirip teknoloji elde etmesini engelleyen Enigmatic Engineering seçeneği eklendi.
  • Ascension Perklere kuşatmaya aldığınız düşman gezegenindeki nüfusları kaçırmanıza olanak sağlayan Nihilistic Acquisition seçeneği.
  • Yeni Life-Seeded, Barbaric Despoiler ve Post-Apocalyptic Civicleri.
  • Unity Ambitions isminde Unity harcayarak açılabilen özel genelgeler.
  • Andreas Waldetoft tarafından bestelenen 3 müzik.
  • Yağmacılar.
  • Utopia eklentşisine sahip olanlar için psionik asimilasyon seçeneği.
Bedava İçerikler
  • Artık her imparatorluk oyuna hyperdrive FTL özelliğiyle başlıyor.
  • Wormhole ve Warp özellikleri artık başlangıçta seçilemiyor.
  • Galakside artık çeşitli noktalarda doğal Wormhole'larla karşılaşabilirsiniz.
  • Oyuna antik galaktik uygarlıklardan geriye kalmış Gatewayler eklendi.
  • FTL İnhibitörleri düşman güçlerin o bölgeye gelmesini engelliyor.
  • Jump Drive'larla hyperline'ları görmezden gelerek zıplayarak seyahat edebiliyorsunuz.
  • Bir sistemin kime ait olduğuna oradaki yıldızüssünün kim tarafından kontrol edildiği karar veriyor.
  • Yıldızüsleri Outpostlardan Citadellere kadar geliştirilebiliyor (toplam 5 seviye)
  • Yıldızüsleri limanlar veya ticaret noktaları gibi doldurulabilen çeşitli modüllere sahip.
  • Tek bir filoda bulunabilen gemi sayısı artık kısıtlı.
  • Ascension Perklerin birçoğu artık Stellaris ana versiyonunun bir parçası.
  • Eternal Vigilance ve Executive Vigor isminde 2 yeni ascension perk eklendi.
  • Oyunda artık defansif ordu üretmiyorsunuz, bunun yerine kale vb. yerleşim birimleri otomatik olarak orduya sahip oluyor.
  • Yörüngesel bombardıman değişiklikleri.
  • Gezegene indirilen askerler gezegene hasar verebiliyor.
  • Gezegenlerde artık combat width mevcut.
  • Gezegenlerin barındırabileceği asker limiti kaldırıldı.
  • Orduların canı %50'den aşağıya düştüğünde geri çekilebiliyor.
  • Ordular ve gemilerin artık bir tecrübe seviyesi mevcut.
  • Artık bazı sistemler gemilere çeşitli etkilerde bulunabiliyor.
  • Filolarınızı görüntüleyebileceğiniz yeni filo yönetim penceresi.
  • Teknolojiler artık 5 kademe ve birçoğunun maliyeti değişti.
  • Birçok teknolojide değişiklikler.
  • Traditional ve Quarrelsome isminde 2 yeni trait.
  • Oyunda artık Spaceportlar yok.
  • Artık korsanlar oyunun ilk 10 senesi içerisinde ortaya çıkamıyor.
  • Intel seviyelerinde değişiklikler.
  • Artık diğer imparatorlukların sahip olduğu gezegenlere dair bilgi sahibi olmak için survey yapmanız gerekmiyor.
  • Edictler artık anlık ödeme şeklinde çalışıyor ve hepsinin bir süresi var.
  • Çok sayıda gezegen edicti artık ülke bazında etkili.
  • Oyuna Healthcare, Recycling, Education ve Fear isminde yeni edictler eklendi.
  • Artık oyun ayarı olarak orta oyun ve geç oyun olaylarını düzenleyebiliyorsunuz.
  • Hangi teknolojinin ve traditionun ne zaman açılacağına dair hız ayarında bulunabiliyorsunuz.
  • Galakside karşılaşacağınız Wormhole ve Gatewaylerin sıklığına dair ayar yapabiliyorsunuz.
Bunların yanı sıra çok sayıda denge değişikliği, arayüz geliştirmesi, modlama değişikliği ve hata giderimi.
[+] 3 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Gelecek olan hotfix ile savas yorgunluguna bir ayar cekeceklerini soylemisler. Otomatik beyaz barista kaldirilacakmis.

LbvX4b.png
Ara
Cevapla
#3
Bu baya komik bir şey. İlk iki savaşta ne olduğunu anlayamadan barış yapılmıştı.
Ara
Cevapla
#4
Geçtiğimiz günlerde Paradoxplaza'da büyük bir konu vardı bunla ilgili, adam savaşa 100 gemiyle giriyorum savaşı kazanıyorum ama çok gemi kaybettim diye zoraki beyaz barış yapılıyor abuk sabuk sınırlar ortaya çıkıyor diyordu. Bu gibi 'oynanış' mekaniklerindeki sıkıntıların farkedilmemesi Stellaris'in QA'ıyla test süreciyle ilgili bazı şeyleri anlatıyor.
Cevapla
#5
Şimdi yine zorla yapacaksın çok değişen bir şey yok. 10 tane gemi patladı diye kazanabileceğin savaş hapinessten gidecek.
441ea13e95237217444e0db6351c9f3d.jpg
Ara
Cevapla
#6
Savaslarin yavas ilerlemesi disinda cok bir sorun yasamadim ben. Artik dusmani toptan isgal etmek pek mumkun degil ama. Wiz'in yapmak istedigi ayar yapay zekaya islemez, influence ve unity nin onlarin umurunda oldugunu sanmiyorum. Bence su anki halinden daha kotu olur. Cunku su anki war exhaustion oyuncuda hizli artsa da yapay zekada nedense yavas ilerliyor, hemde kazanmakta oldugunuz savasta. Buna gore plan yapip istediginiz sonuclari alabiliyorsunuz.
Ara
Cevapla
#7
2.02 beta olarak cikti. Oto barisi kaldirmislar. Yama notlari bayagi uzun.
[+] 1 üye Sezar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#8
* Tradition unity cost per system reduced from 2% to 1%

şüphesiz en dikat çeken gelişme bu.. zira genişleyen imparatorluklar için perksler ciddi manada çile oluyordu..haliyle genişleme halinde traditionlar bitmiyor ve unity ile geçirilebilecek fermanlar asla geçirilemiyordu..
FxO_A92WYAI--2l.jpg
[+] 1 üye jax61 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.