Günlük: Stellaris - 3.0 "Dick" Yaması
#1
diarystl.png

Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta 3.0 "Dick" yamasına dair bilgiler veriliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/thr...e.1462688/ :Herkese merhabalar, tahmin ediyorum birçoğunuz Nemesis'in çıkış tarihine yönelik yaptığımız duyuruyu görmüştür. Eğer son gelişmelerden haberdar değilseniz, aşağıda sizler için tekrardan özet geçeceğim.

Nemesis eklentisi 15 Nisan'da çıkış gerçekleştirecek, buyrun ikinci hikâye fragmanımız:



Her zaman olduğu gibi bu eklentinin yanında da ücretsiz bir güncellememiz olacak.

Nemesis, 15 Nisan tarihinde 3.0 "Dick" Güncellemesiyle birlikte çıkacak. Bu güncelleme ismini meşhur yazar Philip K. Dick'ten alıyor, kendisinin başta blade Runner ve Total Recall olmak üzere çalışmaları bizim için önemli bir ilham kaynağı.

Neden 3.0?
Oyuna eklediğimiz İstihbarat mekaniğinin ve İlk Temasta yapılan değişikliklerin bu şekilde bir numaralandırmayı makul kıldığını düşünüyoruz. Oyunun erken ve orta dönemleri eskisine nazaran çok daha farklı ve bunu olumlu anlamda söylüyorum. Uzaylı imparatorlukları artık çok daha gizemli, tüm galaksinin haritasını çıkartmak artık çok daha zor. Nüfus artış sistemindeki değişiklikler, sanayi alanları vb. yaptığımız diğer çalışmalar bu şekilde bir adım atmamıza sebep oldu.

3.0 ile birlikte daha sık güncellemeler çıkartmaya başlayacağız, şimdiden büyük konuşmak istemiyorum fakat 2021 Stellaris için çok güzel bir yıl olacak gibi görünüyor.

3.0 güncellemesi aşağıdaki unsurları içeriyor:
  • Yeni İstihbarat Sistemi
  • İlk Temas Değişiklikleri
  • Nüfus Artışı Değişiklikleri
  • Sanayi Alanları ve Alaşım/Tüketici Ürünleri Değişiklikleri
  • Yeni Casusluk Sistemi & İstihbarat Toplama Operasyonu (diğer Operasyonlar Nemesis'le ekleniyor)
  • Sayısız hata giderimi ve geliştirmeler.
Casusluk Değişiklikleri
Casusluk sisteminde, bu sistemi tanıttığımız geliştirici günlüğünden bu yana bazı değişikliklerimiz oldu. Yapılan testler ve aldığımız geri dönüşler doğrultusunda gereksiz yere komplike olan veya anlaşılması zor olan bazı sistemleri nispeten daha basit hale getirdik. Şifreleme, Şifre Çözümü ve Karşı Casusluk gibi tabirler kafa karışıklığına sebep olabiliyordu. İlk olarak Karşı Casusluğu tamamen ortadan kaldırdık, Şifre Çözümü artık Kod Çözümü olarak isimlendirildi.

Şifreleme her zaman "Casusluk Savunması" anlamında kullanılıyor.
Kod Çözümü her zaman "Casusluk Saldırısı" anlamına kullanılıyor.

İlk halinde nerede hangi etkiden bahsedildiği muallak olabiliyordu, bu da örneğin bir imparatorluğa sızmaya çalıştığınızda hangisinin işinize yarayacağı konusunda kafa karışıklığı yaratıyordu. Bu sebeple Şifre Çözümü tabirinin ismini değiştirdik. Bununla beraber Göreceli Şifreleme tabirine sahibiz, bu her zaman "saldırgan" İmparatorluğun Kod Çözümü değerini, "savunan" İmparatorluğun Şifrelemesiyle kıyaslıyor.

1.png

Göreceli Şifreleme bilgi çubuğu, burada Kod Çözümü değerimizin onların Şifreleme değerinden aşağıda olduğunu, onların Kod Çözümü değerinin ise bizim Şifreleme değerimizden yukarıda olduğunu görüyoruz.

2.png

Yenilenmiş Operasyon Arayüzü. Temsilcimiz sol üstte, Sızma Seviyesi (mevcut/maksimum) onun yanında bir çubukla gösteriliyor. İstihbarat kategorileri ise sağda.

Operasyon Arayüzünde önemli değişikliklerimiz oldu, Casus Ağı ve Operasyonlarla ilgili ekranda görünen sayı miktarını azalttık. Bununla beraber Casus Gücü ve Bandwidth kavramlarını da oyundan kaldırdık, artık bir İmparatorluğa karşı eş zamanlı bir şekilde birden fazla Operasyon düzenleyemiyorsunuz. Bu durum karşınıza gelen operasyon eventinin, hangi operasyonu kastettiğine dair yaşanabilen bir sıkıntıyı da ortadan kaldırmış oldu.

Bir Operasyonu tamamladığınızda Sızma Seviyeniz önemli bir miktarda azalacak. Operasyonlar eskiden bölüm bazlı farklı zorluklara sahip olabiliyordu, artık arayüz üzerinden Operasyon zorluğunu ve bu Operasyonda işinize yarayabilecek bir Asset'e sahip olup olmadığınızı görebiliyorsunuz.

İlk Temas Değişiklikleri
193. geliştirici günlüğünde anlattıklarımızın ardından çok fazla bir değişikliğimiz olmadı, ancak yine de yapılan değişikliklerin ilginizi çekeceğini düşünüyorum.

3.png

Tamamlanmış yeni İlk Temas Arayüzü. Sağ alttaki silüetin jenerik olması gerekiyor, İlk Temas event zincirinde belli bir ilerleme katettiğinizde açılacak.

Artık erken düşmanlıklar temas öncesi düşmanlıklara sebep olabiliyor. Eğer komşu uzaylı imparatorluğu kızdıracak işler yaptıysanız, sizi bir ziyaret etmek isteyebilirler.

Fanatik Arındırıcılar gibi nispeten daha saldırgan imparatorlukların bölgelerine girmenizi hoşgörüyle karşılamaları oldukça düşük bir ihtimal.

4.png

Artık uzaylı kaçırmak riskli bir iş.

5.png

Görünen o ki kaçırma girişimlerimizi pek de memnuniyetle karşılamadılar.

Yan Menü Değişiklikleri
Yan Menüde bazı arayüz geliştirmelerinde bulunduk. Bunlardan birisi menüde gördüğünüz gezegenleri sıralayabilmenizi sağlıyor.

6.png

Kullandığınız ayara göre, gezegenler sektör sırasına veya gezegen sırasına sahip olabiliyorlar.

7.png

Arayüzde gezegen sınıfı yerine Designation ikonları görmeye yönelik bir ayarımız da var.

Bu iki yeni özellik sayesinde gezegenlerinizi dilediğiniz gibi sıralayabileceksiniz. Üretim müdürümüz Simon artık Mining 01, Mining 02, Mining 03 ismini verdiği gezegenlerini istediği ikonlarla birlikte doğru sırada görüntüleyebilecek.

Bu haftalık bizden bu kadar, umarım Nemesis sizleri en az bizim kadar heyecanlandırıyordur.
[+] 7 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Daha önce Stellaris'i tam olarak öğrenmeye başlayamamıştım ama 3.0 ile başlayabilirim, umarım. Dedikleri kadar çok değişiklik yapacaklarsa önceki halini öğrenmemiş olmama pek de üzülmem.
tTRiYax.png
[+] 2 üye reddga nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Gezegen sıralama olayı güzel olmuş. Böyle basit şeyleri neden bu kadar geç eklerler ki? Ama şunu söyleyebilirim. Tasarım, UI ve oyun mekanikleri olarak PDX'in en başarılı oyunuydu Stellaris. Bu başarıyı daha da üst seviyelere çıkarmışlar.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#4
2.0 çıktığında yeniden öğrenmek istememiştim, iyi ki beklemişim şimdi tekrar başlayabilirim.

Umarım 4.0 çıkmaz.
Ara
Cevapla
#5
Yan menü değişiklikleri güzel olmuş, gezegenlere mineral energy gibi isimler koymaktansa artık yaratıcı isimler koymayı tercih ederim
giphy.gif
Ara
Cevapla
#6
2.0 versiyonlarında forumda etkinliğe katılmış ve biraz da kendim oynamıştım ama fazla öğrenememiştim. 3.0'ın çıkışı, oyunu daha iyi öğrenmek için bir bahane olacak.
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
#7
Yamanin ismini niye boyle kotu vermisler, akla argo anlami cagristiriyor.
[+] 3 üye Sezar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#8
Oyunun her versiyonunun suyunu cikarana kadar oynamis bir olarak, ortaya sunulan yeni ozellikleri cok iyi buldugumu soylemek istiyorum. Oyunu en fazla degistiren guncelleme kesinlikle degil ama buyuk cogunlugun memnun olacagi bir degisiklik.
[+] 1 üye yafeshan nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.