Günlük: Stellaris - Öncü Ekonomik Göstergeler
#1
diarystl.png

Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta yeni bina bölmesi ve bölge(district) sisteminden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/thr...s.1440749/ :2019 yılınmdaki Temmuz Denemeleri günlüğünde yaz boyunca denedğimiz bazı gezegensel değişikliklerden bahsetmiştik.

2020 yaz dönemi ise bize bu deneyleri tekrar ele almamız için gerekli zamanı sağladı. Amacımız orta-geç oyun sürecindeki ağır mikro yönetimi azaltmak ve otomatik inşaat gibi sistemleri geliştirerek hayat kolaylığı sağlayan değişiklikler getirmekti.

Bu değişiklikler hakkında önümüzdeki aylarda gelen geliştirici günlüklerinde bahsedeceğiz.

Endüstriyel Bölgeler

1604505399088.png

Gezegen ekranı ile biraz oynayarak artık aynı anda 6 bölge gösterebilir hâle getirildi. Pek çok gezegen 5 bölgeye sahip olacak ancak mod yapımcıları bu boşluğu kullanabilirler.

Şehir Bölgesinin sağındaki kahverengi yeni bölge ise yeniden canlandırdığımız Endüstriyel Bölge. Bu bölge şehir bölgesi olarak sayılıyor (bu yüzden gezegen özelliklerinden etkilenmiyor) ancak üretimleri bölünen İşçiler(Laborers) yerine bölgelerin imparatorluklara bir Zanaatkâr(Artisan) ve Metalurjist işi sağlamasına karar verdik. Gestaltlar ise iki adet Foundry Drones veya Fabricators elde edecek.

1604505417971.png

Fabrikalar ve Dökümhaneler oyunda kalmaya devam edecek ancak Endüstriyel Bölgeye iş sağlayan, gezegene özel binalar olacak.

Ecumenopoliler özel bölgelerine sahip olmaya devam edecek ancak Fabrika ve Dökümhane binaları tarafından güçlendirilecek. Ecumenopolilerde bölge başına düşen iş sayısı genel bir ekeonomik dengeleme adına düzenlendi. Endüstriyel Bölgeler şehir olarak sayıldığı için Şehir Bölgeleri ve Endüstriyel Bölgelere sahip bir gezegen Arcology Project kararı ile Ecumenopoliye çevrilebilir.

Artık bölgelerin medeniyetinizin gelişiminideki önemi arttığından dolayı ana gezegenlerin büyüklüğünü 2 arttırdık. Bu değişiklikler ile birlikte Mastery of Nature perki oyuncular için daha çekici bir seçenek oldu.

Bina Bölmeleri

Üstteki ekran görüntüsünde fark etmiş olabileceğiniz üzere bina bölmeleri artık nüfus sayısını göstermiyor. Yeni bina bölmeleri artık nüfus miktarına göre değil gezegenin altyapısı geliştirilerek elde ediliyor. Bu geliştirme ise genelde Şehir Bölgesi inşa ederek veya gezegenin ana binasını geliştirerek gerçekleştiriliyor. Bu yeniliğin en güzel taraflarından biri ise artık nüfusunuz herhangi bir sebepten azaldığında gezegendeki binalarınızı kaybetmecek olmanız.

1604505441635.png1604505453173.png

Fazladan bina bölmesine sahip olmanızı sağlayacak "Ceramo-Metal Infrastructure" ve "Durasteel Infrastructure" adlı 2 yeni teknoloji ekledik. Bu teknolojiler askerî teknolojileri sivil hayatta kullanımını temsil ediyorlar ve bu yüzden bazı hükümet ve zırh teknolojileriine sahip olmak gerekiyor. Adaptability ağacı ise hâla bina bölmesi veren teknolojisine sahip olmaya devam ediyor.

Özel ve gelişmiş gezegenleri temsil eden Ecumenopoli, Ring Worlds, Hive Worlds ve Machine Worlds gezegenlerinin bütün bina bölmeleri en başından itibaren açık olacak.

Habitatların sıkışık hissettirmesini istediğimizden dolayı Habitation Modules yeni bina bölmesi sağlamıyor ancak uzayda yaşamayı tercih eden medeniyetler Voidborne Ascension perki ile 2 bina bölmesine sahip olabilirler.

MegaCorp imparatorlukların "Peki ofislerimize ne olacak?" diye sorduğunu duyar gibiyim.

1604505470316.png

Ofislerin bölme sayısı kuruldukları gezegenin ana binasının seviyesine bağlı olacak. Örneğin Planetary Administration binası ofise 1 bina bölmesi kazandırırken Planetary Capital binası 2 bina bölmesi kazandıracak. Ayrıca Insider Trading'e sahip imparatorluklarda bulunan ofisler fazladan 1 bina bölmesine daha sahip olacaklar.

Ama Neden?

Bina bölme sayısını nüfustan ayırarak gezegenleri belli bir seviyede "önceden inşa etmek" artık daha da kolaylaştı. Ayrıca oyuncuları bina slotunun açılması için gerekli son nüfusun gelmesini beklemek veya nüfusun önemli bir anda yer değiştirmesi veya ölmesi gibi hoş olmayan anlardan da kurtarmış oluyoruz. Bu değişiklik pek çok farklı denemeden geçti, denemelerden birinde kırsal ve endüstriyel bölgeler küçük oranlarda bina bölmesi sağlıyorken bir diğer denemede ise ana bina her geliştirmede daha fazla bölme veriyordu. En sonunda şehir bölgesinin ve ana binanın birlikte bina bölmelerine etki etmesi ve bunun teknolojilerle desteklenmesinin en doğru yol olduğuna karar verdik. Yeni kurulmuş bir koloninin bile en az bir bina bölmesine sahip olması gerçekten de iyi hissettiriyor.

Consumer Goods ve Alloy gibi ikincil kaynakların üretimini binalardan bölgelere aktarmak bina bölmelerini biraz daha rahatlatarak şehirleşmiş, sanayileşmiş veya kaynak sağlayan gezegenler arasındaki farkı daha belirgin bir hâle getirdi. Ayrıca fiziksel kaynakların bölgelerden, özel kaynakların ise binalardan gelmesinin daha iyi hissettirdiğini düşünüyoruz.

Bu iki değişiklik de Planetary Automation kararlarını daha da kolaylaştırıyor. Örneğin teknoloji gezegenleriniz araştırma binalarını inşa edeceği bina bölmelerini açmak ve gezegenin ihtiyacı olan Consumer Goodsları üretmek için hem şehir hem de endüstriyel bölgeleri geliştiriyor. Şehirleşmeyen bir gezegendeki bütün bina bölmelerini açmanın imkansız olduğunun farkındayız ancak kaynak sağlayan gezegenler o kadar da binaya duymuyorlar.

İdeal olarak oyunun orta-geç döneminde bir gezegeni kolonileştirdikten sonra gezegenin amacını belirleyip otomasyonu açtıktan sonra gezegenin amacına uygun bir şekilde inşa edildiğini göreceksiniz. Bu durum erken dönemde de mümkün olsa da küçük ekonominiz tek bir işe odaklanmış gezegenleri kaldıramayabileceğinden dolayı pek tavsiye etmiyoruz.

Şehirleşmiş ve az gelişmiş gezegenler arasındaki ilişkiyi etkileyecek devam eden bir kaç deneyimiz daha var. Eğer başarılı olursak ilerideki günlüklerde onlardan da bahsedeceğiz. Önümüzdeki günlükte otomatik koloni yönetimi yenilemesi ve nüfus yer değiştirmesi hakkında konuşacağız.
hby6qc.gif
[+] 2 üye Ayro nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Endüstri districi biraz gereksiz geldi, ama ana gezegene +2 boyut olayı hoşuma gitti. Muhtemelen ecumenepolisler zayıflayacak dolayısıyla Remnants originide darbe alacak gibi görünüyor. Aynı zamanda bina slotlarının nüfus gereksinimi olmaksızın açılabilmesi daha küçük gezegenlerin rahatça tek bir amaca odaklanmasını sağlayacağı için 10 boyutunda ki gezegenler bile daha önemli olacak, kısaca habitatlara gelen nerfle beraber habitat devri bitmiş görünüyor.
Ara
Cevapla
#3
Özellikle köle odaklı oynarken yeni ele geçirdiğim gezegenlerin kölelerini bina yıkılmadan dağıtabilecek olmak çok iyi oldu. Umarım şu nüfus problemi ve olmayan iç siyaseti de hallederler.
Ara
Cevapla
#4
Bina Slotunun nüfustan ayrılması olayı gerçekten çok iyi olmuş. Endüstri bölgesi de oyun başında binalara daha fazla alan bırakmış oluyor. Stellaris 5.0 falan mı oldu bu? Sayamadım artık oyunu o kadar değiştirdiler ki.

Yalnız orada bi modcular için 6. district boşluğu açtık demesi hiç kafama yatmadı. Oyundaki bi arayüzde modcular belki bişey ekler diye boşluk bırakmak nası bi oyun tasarımı ya? Espri falan olur ancak bu.
Sic Parvis Magna
[+] 1 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
(07-11-2020, 19:36)altnkurt : Yalnız orada bi modcular için 6. district boşluğu açtık demesi hiç kafama yatmadı. Oyundaki bi arayüzde modcular belki bişey ekler diye boşluk bırakmak nası bi oyun tasarımı ya? Espri falan olur ancak bu.

“Aklımızda bir şey eklemek var da daha tasarım aşamasında o yüzden modçular için düşünün”  diyorlarmış gibi geldi bana.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.