Günlük: Stellaris - İmparatorluk Yayılması ve İdari Kapasite Değişiklikleri
#1
diarystl.png

Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta İmparatorluk Yayılması ve İdari Kapasite mekaniklerinde yapılan değişikliklerden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...y.1238199/ :Herkese merhabalar, yazın yaptığımız denemeler üzerine kaleme aldığımız bir başka geliştirici günlüğüyle karşınızdayız. Geçtiğimiz günlükte de bahsettiğimiz üzere yaz mevsiminde uzun süredir üzerinde çalışma yapmak istediğimiz bazı hususlarda hatırı sayılır kapsamda denemeler ve çalışmalar yapma fırsatı edinmiştik.

Bugün sizlere İmparatorluk Yayılması ve İdari Kapasite mekaniklerinden bahsedeceğim. Bu değişiklikler halen geliştirilme aşamasında dolayısıyla resimlerde gördüğünüz değerler çeşitli dengelemelere tabi tutulabilir.

Bu değişikliklerin ana sebebinden de kısaca bahsedebiliriz ancak tek bir yazıda bunu ele almak pek mümkün değil. Bu değişikliklerin ana amacı devlet bürokrasisini ve büyük bir imparatorluğu yönetmenin zorluklarını yansıtmak. Aynı zamanda tamamen bürokrasiye ayrılmış bir gezegenin absürtlüğünü tecrübe etmenizi istedim. Bu konuda Brazil isimli film önemli bir ilham kaynağı oldu.

İmparatorluk Yayılması (Empire Sprawl)
İmparatorluk Yayılmasının kullanım alanını arttırmak ve ortaya daha ilginç bir mekanik çıkartmak istedik. Bu noktada en büyük değişiklik nüfusun İmparatorluk Yayılmasını arttırıyor olması. Artık imparatorluğunuza dahil olan birçok öğe oluşturdukları idari yük neticesinde farklı oranlarda bu değeri yükseltecek.

upload_2019-8-29_10-40-35.png

İmparatorluk Yayılması artık farklı kaynaklarca değişikliğe uğrayabiliyor, örneğin Expansion geleneğinde yer alan Courier Networks seçeneği artık gezegenler ve sistemlerin İmparatorluk Yayılmasına olan etkisini azaltıyor. Bir başka örnekte Harmony geleneğini tamamladığınızda artık tüm nüfuslarınızın İmparatorluk Yayılmasına olan etkisi azalıyor.

Bunla birlikte her nüfusun ne kadar bu oranı yükselttiğini de birbirinden farklılaştırıp, bu değeri etkileyen bazı özellikler ekledik. Bu özelliklerin robot versiyonları da mevcut.

upload_2019-8-29_10-41-13.png

Aynı zamanda İmparatorluk Yayılması değerinin İdari Kapasitenizi geçmesi durumunda alınan eksilerde artışa gidildi. Buradaki amaç herkesin İdari Kapasiteyi aşmadan oyunu oynaması değil, bunun yerine İdari Kapasitelerini yükseltmeye daha fazla önem göstermesi. Bu konuda günlüğün devamında daha ayrıntılı bilgiler vereceğiz

upload_2019-8-29_10-41-49.png

Makine İmparatorluklar için şu anki planımız onların İmparatorluk Yayılması değerinin İdari Kapasitelerine uygun tutmaya daha fazla önem vermelerini sağlamak, bu sebeple Makine İmparatorluklar kapasiteyi geçtiklerinde daha fazla eksi alacak. Makinelerin daha "merkezi" ve belki de "tall" denebilecek bir oynanışı desteklemesini istiyoruz.

upload_2019-8-29_10-42-12.png

Öte yandan Hive Mindlar daha yayılmış imparatorluklar için nispeten daha ideal bir seçenek, bu da onları "wide" oynanışa daha uygun bir hale getiriyor.

İdari Kapasite (Administrative Capacity)
Tüm bu değişiklikler sonrasında zannediyorum İdari Kapasitede yapılan değişiklikleri merak ediyorsunuzdur. İmparatorluk Yayılmasını daha kapsamlı bir hale getirmemizle birlikte artık imparatorluğunuzun ekonomisini planlarken İdari Kapasiteyi yükseltmeyi de aklınızda bulunduracaksınız.

upload_2019-8-29_10-42-48.png

Normal oyunlarda Bürokrat isminde yeni bir iş kolu tüketici ürünleri karşılığında sizin İdari Kapasitenizi yükseltecek. Bu aynı zamanda Specialist grubunda olan bir iş kolu ve buna münhasır bazı ihtiyaçları var. Yönetici iş kolunda hehrhangi bir değişiklik yok ve İdari Kapasitenizi veya bürokratları etkilemiyorlar.

Makine İmparatorluklarda ise Koordinatörler Unity üretmek yerine artık İdari Kapasitenizi yükseltiyor ve karşılaştırıldığında Bürokatlara oranla daha etkililer. Değerlendirici (Evaluator) isminde yeni bir iş kolu makine imparatorluklar için Unity üretiyor.

Hive Mind'lar İdari Kapasiteyi arttırmanın en zor olduğu seçenek, ancak Synapse Drone işi olarak o da eklenmiş durumda.

upload_2019-8-29_10-43-26.png

Daha önceleri İdari Kapasitenizi belli bir miktarda arttıran bonuslar artık yüzdesel artış sağlıyor. Bu artış işgücünden kazanılan miktarı etkilemiyor, direkt olarak toplamı yükseltiyor.

Özet
Şahsen bu değişikliklerden dolayı oldukça heyecanlıyım ve gelecekte işi bir sonraki noktaya taşımak için sabırsızlanıyorum. Umuyorum Stellaris'e bu yıl gelmesini planladığımız değişikliklerden bazılarını okumaktan memnun kalmışsınızdır. Geçtiğimiz hafta da bahsettiğim gibi, Stellaris günlükleri artık 2 haftada bir çıkacak, dolayısıyla 2 hafta sonra görüşmek üzere
[+] 2 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Makineleri tall'a iterken, hive mind'ları wide'a itmek ve gezegenlerdeki işler aracılığıyla admin cap kasmak güzel gelişmeler.

Admin capı aşmadan oynatmak yerine admin cap yükselterek oynatma mantığını geçen gün deneyimlemiştim. İnternette gördüğüm kadarıyla insanlar admin cap'ı aşmadan admin cap teknolojilerine erişmeye çalışıyor, sonrasında genişlemeye devam ediyordu. Hatta habitatlara sadece housing veren bina ve stronghold dikip hiç district dikmeden sprawlsız naval kapasite artırma taktiği falan bulmuşlar.

Admin capı aşınca yediğimiz eksilerin artması da güzel bir gelişme. İnsanlar yayılırken biraz daha dikkat eder umarım. EUIIV'deki territorylerden gelen corruption gibi bunda da aşırı genişleme sonucu hissedilebilir bir penalty olması güzel olacaktır.

Öte yandan districtlerin sprawlı artırması bile tall mantığına aykırıyken popları da sprawla dail etmek tall oynanışı bitirmek demek neredeyse. Bu açıdan hiç hoşuma gitmedi diyebilirim. Tall şuan nasıl yapılıyor ki? Megayapılar aracılığıyla belki sadece. Ringworld ve Ecumenopolis gibi bir 15-20 popluk districtler dışında gezegen ve habitatlara district yapmak sprawlı artırmaya değmiyor. Normal genişlemeye devam etmek daha mantıklı. 100-150 kişilk devasa gezegenlerin de bina slotu hard cap'ından dolayı efektifliği düşüyor. 75'ten sonrası için yeni bina dikemiyoruz. Öyle kuru kalabalık anca. Bi de artık sprawl artırcakmış ya daha ne diyeyim. Tall olayını bitirecekler heralde.

Edit: Eski sürümlerdeki core system olayı bundan çok daha iyiydi.
Sic Parvis Magna
[+] 2 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.