10-07-2019, 00:51
Bu yazıda Total War: Three Kingdoms'da modlama konusuna dair bilgiler veriliyor.
https://www.totalwar.com/blog/announcing...-kingdoms/ :Modlama konusunun, Total War topluluğunun önemli bir parçası olduğunun farkındayız. Bu yüzden Total War: Three Kingdoms için Assembly Kit ve Steam Atölye desteğinin olacağını bildirmekten mutluluk duyuyoruz.
Ben Mod Yapımcısı Değilim - Bunun Benim İçin Anlamı Ne?
Bu, Total War: Three Kingdoms için birim görselliği değiştirilmesinden tutun denge değişiklikleri, scriptli modlar, yeni arayüz öğeleri, yeni olaylar ve yeni karakterlere kadar birçok mod seçeneği bekleyebileceğiniz anlamına geliyor.
Bu modları Warhammer II ve Rome II gibi diğer oyunlarda olduğu gibi Steam Atölye üzerinden bulabileceksiniz. Basitçe sevdiğiniz modu bulup ona abone olacaksınız, ardından launcherda inip inmediğini kontrol edip oyuna gireceksiniz.
Bilinen Sorunlar
Mevcutta, multiplayer lobisinde özel savaş haritalarını yüklerken oluşan bazı beklenmedik sorunlar var. Kimi zaman bu şekilde bir haritayı yüklemek oyunun geçici olarak yanıt vermemesine sebep oluyor ve bazen de oyuncuları ayrı oyun lobilerine atabiliyor. Ayrıca lobide yüklenilen haritada oynanan oyunun tekrar görüntüsü yüklendiğinde oyunun kapanmasına neden olan bir sorun da var.
Biz çözüm üzerinde çalışırken, bu haritaları kullanan savaşlara girmeden önce haritaları Steam Atölyesinden almanızı öneriyoruz.
Peki Mod Yapımcıları İçin?
Öncelikle belirtmeliyiz ki; modlama süreci büyük ölçüde önceki Total War oyunlarıyla aynı.
Benzer olması sebebiyle Three Kingdoms modlama işine girişmek istiyorsanız Rome II ve ondan sonraki oyunlar için yazılmış rehberlere göz atmanızı öneriyoruz.
Kullanılabilir Araçlar
Assembly Kit; Dave (veritabanı düzenlemesi için), Terry (savaş haritaları oluşturmak için), BoB (pack dosyalarını düzenlemek için) ve Variant Editor (birim model koleksiyonlarını düzenlemek için) ile dönüş yapıyor. Ayrıca özel çizimler yaratabilmeye yardımcı olabilmesi adına çeşitli çizim kaynakları sağladık.
Modlama topluluğunu dinledik ve tüm bunları istikrar sağlamada yardımcı olmak ve kullanılabilirliği artırabilmesi için yeni özellikler sağlamak üzere test ettik. Ayrıca topluluk tarafından yapılan pack dosyası düzenleme araçları ile artık pack dosylarını düzenleyebilirsiniz.
Neler Modlanabilir?
Aşağıda oyunun modlanabilir kısımlarının listesi sıralanıyor:Şu anda modlanabilir olmayan kısımlar aşağıda sıralanmakta:
- Startpos
- CEO'lar (aşağıya göz atın)
- Veritabanı tabloları
- Variant mesh tanımları
- Savaş haritaları
- Lua scriptleri (Bu konudaki katkıları için Vandy'e teşekkürler!)
- Yeni karakter portreleri
- Özel modellemeler ve animasyonlar
Modlama Araçlarını Geliştirme
- Sefer savaş haritaları
- Sefer haritası hexleri (Yani sefer haritası lojistiği)
- Ses dosyaları
- Oyun kodu
- Savaş değerlerinin oluşturulması. Şunlar gibi:
- Önceden inşa edilmiş değerler
- Ses dosyaları
- Birleşik sahneler
- VFX
Modlamayı daha kolay hale getirmek amacıyla eski modlama araçları üzerinde işlem yaptık. Bu geliştirmeler için aşağıya göz atın:
BoB
- Artık CEO’ların işlenebilmesini sağlayan bir eylem içeriyor.
Dave
- Destek sekmelerini sabitleyebilme – birden fazla tablo yerleştirebilme özgürlüğü ile.
- Excel entegrasyonu – tabloları Excel ile Dave’nin içinde düzenleyebilme özelliği ile
- Tabloların nelere bağlı olduğunu gösteren tablo destek dosyaları grafikleri.
- Belirli görevler (örneğin yeni birim eklemek) ile alakalı tablolara ulaşımı çabuk sağlayacak grupları tutturma ve bunları başka mod geliştiricileri ile paylaşabilme ve Excel’e entegre edebilme kabiliyeti.
- Tablolar filtrelenebilecek, aranabilecek ve şemalarını ve diğer basit fonksiyonlarını öncesi gibi gösterebileceklerdir.
- Öncekilerle benzer tercih ayarları.
- Veritabanı farklılıklarını gösterebilme, dosyalardan komut uygulama, güncelleme komutlarını kaydedebilme ve yerel değişiklik dosyalarını açabilme kabiliyetleri eklendi.
- Dave’in sıradan metin gönderme kabiliyetine ek olarak CEO için yeni bir metin gönderme işlevi eklendi.
- SQL aramaları, tümünde arama ve Tweak araçları önceden olduğu gibi mevcut.
TerryYenilikler
- Warhammer II'nin desteklediğine oranla d aha fazla YZ ipucu türleri.
- Hedef noktalarının (ele geçirilecek alanlar), nehir oluklarının ve bileşik sahnelerin yerleştirilebilmesini sağladık.
Oyun, önceki oyunlara göre daha data odaklı işliyor. Bu yüzden bildiğiniz önceki sistemin nasıl değiştirildiğini görmek için göz atın. Örneğin artık otomatik savaş sonucu belirleyicisi ve YZ ölçümündeki performansı etkileyen birim modları için ek data tabloları eklendi.
Ek olarak karakter özellikleri ve maiyeti artık Campaign Effect Object (CEO) adı verilen yeni bir sistem ile birleşik durumda. Bunlar artık Dave içindeki tabloların alt kümeleri halindeler ve bittiklerinde Dave içinde bulunan CEO yapma seçeneği seçilerek ESF dosyası haline getirilmeliler.
Ne yazık ki bu safhada oyun, startpos modları gibi aynı anda yalnızca bir modun CEO dosyasını okuyabiliyor ve CEO dosyalarını değiştiren modlar diğer modlarla uyumlu olmuyorlar.
Assembly_kit/artist_resources klasöründe mod yapımcılarının kendi 2D karakter çizimlerini oluşturabilmelerini sağlamak için bileşenlerine bölünmüş, ruh hali ve zırhı yansıtan imkanlar ekledik. Bunun belgeleri aynı dosyadan bulunabilir durumda.
Atölye Yönetimi
Mod yapımcılarına bu noktada atölyeyi bizim yöneteceğimizi ve oyunun EULA’sında bulunan maddelerine ters düşen modları da kaldıracağımızı belirtmek isteriz. Diğer grupları kışkırtacak, tehdit edecek veya düşmanlaştıracak mod oluşturmaktan, başka fikri mülkiyetlere referansta bulunmaktan ve cinselliğe dayanan içerik oluşturmaktan lütfen kaçının. EULA’nın tanımını buradan okuyabilirsiniz.