Hikaye: Bereketli Vadi: Bir Cities:Skylines Hikayesi
#1
Bereketli Vadi
?interpolation=lanczos-none&output-forma...olor=black
Önsöz
Merhaba arkadaşlar; bu foruma üç yıl önce, daha ilk açıldığı zamanlarda üye olmuş ancak daha sonra strateji oyunlarına olan ilgimi kaybetmem üzerine uzun süre girmemiş fakat son günlerde aranıza dönüş yapmış olan bir üyeyim. Daha önce üye olduğum başka bir forumda 7-8 tane EU4 ve HOI3 AAR'ı yazmıştım ancak erken bitirmek zorunda kaldığım biri hariç hepsi baştan savma AAR'lardı. Bu ise Strategyturk'de yazdığım ilk hikaye. İlk hikayemin çok nadir karşılaşılan Cities:Skylines hikayelerinden biri olması ise bu oyuna duyduğum sevgi. Okuma yazma öğrendiğimden beri şehir planları çizmek benim için çok büyük bir hobi olmuştur. Minecraft'ta sıkıldıkça inşaatına devam ettiğim sıfırdan yarattığım bir şehir var. Paradox Interactive oyunlarını bile Youtube'da SimCity videolarını izlerken rastgele gördüm ve oynamaya başladım yani dolaylı olarak bu forumda olma sebebim bile şehir yapma oyunları sevgisi. C:S çıktığında ise çok mutlu oldum çünkü türdeşlerine göre oldukça daha detaylı bir oyundu. Üç yıldır toplam 240 saat oynadığım bu oyunda yeni açacağım bir şehrin gelişimini yavaş ve AAR/Hikaye karışık bir biçimde sizinle paylaşacağım. Umarım güzel bir iş çıkarabilirim  :smiling:

Oyun Bilgileri
Kullandığım Map: Cantil Valley 1.1 by Giggily
Kullandığım DLC'ler: Match Day, Pearls from the East (Paradox'un klasik DLC politikası, almayı çok istesem de ana DLC'ler pahalı)
Kullandığım Modlar ve Assetler: 
  • 81 Tiles
  • Fine Road Anarchy
  • More Flags
  • Move It!
  • Network Extensions 2
  • Prop Snapping
  • Traffic Manager: President Edition
  • Tree brush
  • Fine Road Tool
  • Ayrıca birkaç yol ve unique building asseti
Amaçlar
  • Nüfusu 100 bine çıkarmak
  • İnşa edilebilecek tüm kamusal yapıları inşa etmek
  • Düzenli işleyen ve modern bir şehir kurmak
  • Şehrin gelişimini hikayeye yansıtabilmek
Bölümler
[+] 4 üye FokluGeneral nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Artık bize de bir mahalle adı koyarsın. Takip
[+] 1 üye Onur34 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
(02-08-2018, 16:40)Onur34 : Artık bize de bir mahalle adı koyarsın. Takip

Düşünmüyor değilim hepinizin ismini sokak ve mahallelere koymayı  :smile:
Ara
Cevapla
#4
Hikayede başarılar dilerim. Takip.
[+] 1 üye Merco nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
Güzel olacağını hissediyorum. Takip
[+] 1 üye perverende nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
Bu arada size soracağım bir kaç soru var.
1) Oyunu gece/gündüz döngüsü açık olarak mı kapalı olarak mı oynamamı tercih edersiniz?
2) Oyunu dinamik hava koşulları açık olarak mı kapalı olarak mı oynamamı tercih edersiniz?
3)Bana güzel bir resim yükleme sitesi tavsiye edecek olan var mı? Eksiup çok yavaş ve resim seçmek zor, Hızlıresim yurt dışında kapalı ve toplu resim yüklenemiyor, Imgur ülkemizde kapalı, diğer bir çok resim yükleme sitesinde bir süre sonra yüklenilen resimler arşivden siliniyor.
Ara
Cevapla
#7
1-Açık Olsun.
2-Dinamik hava koşulları gerçekçilik katar olsun yani.
3-Hızlıresim hariç kullanmıyorum ne yazık ki.
tumblr_mjxogyPp2u1qgwg37o1_500.gif
трагедия
[+] 1 üye Faramir nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#8
Mediafire sitesinden üyelik alıp 5 GB kota sahibi olabilirsin. Ben tüm resimlerinde onu kullanıyorum.
Ara
Cevapla
#9
[+] 6 üye FokluGeneral nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#10
Türk tipi bir yerleşim yapılacaksa çarpık yollar, arka sokaklar, Melih Gökçek sitili robot heykelleri ve çamurlu sular bekliyoruz belediye başkanım.
Not: Birde bol bol cami ve kıraathane de yapsanız çok makbule geçer.
[+] 1 üye Onur34 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#11
(03-08-2018, 00:02)Onur34 : Türk tipi bir yerleşim yapılacaksa çarpık yollar, arka sokaklar, Melih Gökçek sitili robot heykelleri ve çamurlu sular bekliyoruz belediye başkanım.
Not: Birde bol bol cami ve kıraathane de yapsanız çok makbule geçer.

Türk kültürü ancak Amerikan planlaması :P
Ara
Cevapla
#12
(03-08-2018, 00:03)FokluGeneral :
(03-08-2018, 00:02)Onur34 : Türk tipi bir yerleşim yapılacaksa çarpık yollar, arka sokaklar, Melih Gökçek sitili robot heykelleri ve çamurlu sular bekliyoruz belediye başkanım.
Not: Birde bol bol cami ve kıraathane de yapsanız çok makbule geçer.

Türk kültürü ancak Amerikan planlaması :P

Ama lütfen en azından dev robot heykelleri yapın. Sonuçta dev robotlar Türk kültürünün az bilinse de en önemli parçalarından biri.
Ara
Cevapla
#13
(03-08-2018, 00:04)Onur34 :
(03-08-2018, 00:03)FokluGeneral :
(03-08-2018, 00:02)Onur34 : Türk tipi bir yerleşim yapılacaksa çarpık yollar, arka sokaklar, Melih Gökçek sitili robot heykelleri ve çamurlu sular bekliyoruz belediye başkanım.
Not: Birde bol bol cami ve kıraathane de yapsanız çok makbule geçer.

Türk kültürü ancak Amerikan planlaması :P

Ama lütfen en azından dev robot heykelleri yapın. Sonuçta dev robotlar Türk kültürünün az bilinse de en önemli parçalarından biri.

Aslında asset olsa dikerim bir tane dev robot heykeli (cami assetim var)
Ara
Cevapla
#14
[+] 4 üye FokluGeneral nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#15
Takiptayim bizde belçikalılar olarak bir belçika caddesi isteriz :)
Ara
Cevapla
#16
Gayet güzel ve akıcı bir bölüm ki ben pek ustası olmasam da mahallemin girişini erkenden haritanın ana yola bağlaman bence köy iyice büyüyüp serpilince trafik sorunu yaşamanı önler.
Ara
Cevapla
#17
(07-08-2018, 23:52)Onur34 : Gayet güzel ve akıcı bir bölüm ki ben pek ustası olmasam da mahallemin girişini erkenden haritanın ana yola bağlaman bence köy iyice büyüyüp serpilince trafik sorunu yaşamanı önler.

Param olunca sanayiyi biraz daha ileriye, merkezden uzağa taşımayı düşünüyorum. Onur34 Caddesi ve ordaki sanayi tesisleri kalacak ama. Dağla Onur34 Caddesi arasında kalan şeride ise girişteki dönel kavşaktan yeni sanayiye uzanan bir otoyol çekmeyi düşünüyorum.
[+] 1 üye FokluGeneral nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#18
Vayy Cities hikayesi güzel.
Kavşakların ortasından iki yol geçirirsen (çemberin çapı gibi) kolay kolay yamulmazlar. Gerçi move it kullanıyrmuşsun.

Trafik sorunu yaşamamak için şuna bir göz atabilirsin.Yol hiyerarşisi(İngilizce)
https://steamcommunity.com/sharedfiles/f...=522776740

Eğer grid sistemi uygulayacaksan min max olayları için fused grids ve super blocks dizaynları var. Super blocks gerçek hayatta Barcelona'da kullanılıyor ve oyunda da etkili.
Ara
Cevapla
#19
(08-08-2018, 00:52)fff7 : Vayy Cities hikayesi güzel.
Kavşakların ortasından iki yol geçirirsen (çemberin çapı gibi) kolay kolay yamulmazlar. Gerçi move it kullanıyrmuşsun.

Trafik sorunu yaşamamak için şuna bir göz atabilirsin.Yol hiyerarşisi(İngilizce)
https://steamcommunity.com/sharedfiles/f...=522776740

Eğer grid sistemi uygulayacaksan min max olayları için fused grids ve super blocks dizaynları var. Super blocks gerçek hayatta  Barcelona'da kullanılıyor ve oyunda da etkili.

Teşekkürler. Harbiden Move It kullandığım aklıma yeni geldi (Epic fail).
Grid sistemi zaten farklı şekillerde de olsa kaçınılmaz, sonuçta yollar birbirini kesmek zorunda bir yerde. Superblock dizaynlarını pek sevmiyorum çok ruhsuz geliyor bana, zaten böyle bir coğrafyada kendi planlama sistemimi kullanmam gerekir heralde.
[+] 1 üye FokluGeneral nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#20
Sevdiğim bir oyun, devam ediyor değil mi hikaye ?
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 3 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.