HoI4 - La Resistance İlk İzlenimleriniz
#1
Kimse oynamadı mı? Hadi işten güçten biz oynayamıyoruz oynayan yok mu forumda nasıl olmuş?
Ara
Cevapla
#2
DLC & 1.9 Artıları:
1. Artık MEFO Bills otomatik olarak ödeniyor.
2. Artık askerlerin Shift + K kombinasyonu ile sadece Regular seviyesine ulaşana kadar egzersiz yapmalarını sağlayabiliyoruz, eskiden askerler bu seviyeye ulaştıklarında da eğitime devam edebiliyorlardı ki bu da gereğinden fazla bir ekipman kaybına yol açıyordu.
3. Fransa'daki Northern France hava sahası ikiye bölündü ve Western France adında Normandy, Britanny, Loire ve Poitou eyaletlerini kapsayan yeni bir hava sahası eklendi. Eskiden Allies Normandiya Çıkartması sırasında tüm kuzey Fransa üzerinde uçak üstünlüğü sağlamak zorundaydı. Aynı şekilde Axis de Fransa işgali sırasında bu gibi zorluklar yaşıyordu. Northern France hava sahasının ikiye bölünmesi sayesinde hem Allies hem de Axis Fransa üzerindeki hava üstünlüğünü daha rahat alabilecek.
4. İspanya'daki Iberian Region hava sahası Northwestern Iberia, Northeastern Iberia ve Southern Iberia şeklinde üçe bölündü. Bu sayede artık Axis güçleri İngiltere kontrolündeki Cebelitarık'a çıkartma yaparken daha rahat hava üstünlüğü kazanabilecek.
5. Odak ağacına eklenen filtre sayesinde hangi odağın ne işe yaradığını artık rahatlıkla görebiliyoruz. Aynı zamanda farenin tekerleği ile de odak ağacında istediğimiz gibi yakınlaştırma/uzaklaştırma yapabiliyoruz.
6. Artık oyuncular rakibin sahip olduğu tüm lisansları tek seferde Request Licence Production butonu ile göremeyecek. Bunun yerine oyuncular önce o ülkeye Negotiate Licence seçeneği ile bunu yapmak istediğini belirtmek zorunda.

DLC & 1.9 Eksileri:
1. Artık karşıdaki ülkenin ekonomi yasasına göre de istihbarat edinebiliyoruz. Sırf bu yüzden Almanya, Japonya ve İtalya oyuna Limited Exports yasası ile başladıklarından dolayı oyunun başında kimse bu ülkelerin hangi odağı seçtiğini göremiyor. Bundan dolayı Allies ülkeleri oyunun başında 5 sivil fabrika harcayarak bir istihbarat teşkilatı kurmak ve devamında ise bu istihbarat teşkilatı üzerinden yine 5 sivil fabrika harcayarak Economy/civilian geliştirmesini almak zorunda. Böyle yaparak sadece ülkenin hangi odağı seçtiğini görebiliyoruz, lakin seçtiği odakta ne kadar ilerleme katettiğini göremiyoruz.
2. Artık oyuncular halkının yaşamadığı her toprakta çıkabilecek olası bir isyanı bastırmak zorunda. Ayrıyeten ülkeler ilhak ettiği topraklardaki kaynakların ve fabrikaların %100'ünü kullanamıyor. Örneğin Almanya Çekoslovakya'yı ilhak ettikten sonra bile oradaki direnişi azaltmak mecburiyetinde. Direnişleri bastırmak için yeni eklenen zırhlı personel araçları kullanılabilir veya o bölgeye casus gönderilebilir. Ancak bunlar bile o bölgedeki direnişi tamamen kırmaya yetmiyor.
3. Yeni eklenen istihbarat sisteminin bir özelliği ile oyuncular, ülkesindeki istihbarat teşkilatının şifre çözme gücüne bağlı olarak ortalama 400 ile 900 gün arasında değişmekte olan bir zaman diliminde istenilen herhangi bir ülkeye sızma gerçekleştirip 30 günlüğüne o ülkenin hangi teknolojileri araştırdığını, hangi odaklardan ilerlediğini ve deposunda hangi ekipmandan ne kadar olduğu gibi bir sürü detaya erişip bu süre zarfında -%15 Invasion Penalty, +%50 Planning Speed, +%15 Defense bonus against country, +%50 Invasion Preparation Speed ve +%15 Breakthrough bonus against country bonuslarını elde ediyor. Sadece bu yüzden bile oyuncular ülkesinde karşı istihbarat yapmaya görevlendirilmiş ajanlar bulundurmak zorunda ki çoğu zaman bu bile yeterli olmayabiliyor. Oyuncu kurmuş olduğu istihbarat teşkilatından Passive Defense geliştirmelerini tamamlamak zorunda. Bu geliştirme serisi her birinin maliyeti 5 sivil fabrika olan 4 geliştirmeden oluşmakta olup ülkelere ekstra bir masraf çıkartıyor.
[+] 7 üye The Dawnguard nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Dlc'yi çok beğendim istihbarat mekaniği gerçekten çok hoş olmuş.
Ara
Cevapla
#4
Odak ağacını iyi şişirmişler ama sonuçta tek taraflı gidiyorsunuz. Dıştan bakılınca kapsamlı gözüküyor ama oynadığınız zaman ne kadar dar olduğunu kavrıyorsunuz. İspanyol odak ağacının tek artısı tekrar oynanabilirlik kazanmış olması. Yeni eklenen mekaniklere olan görüşüm stabil veya biraz iyi yönde. Çokta atmosfere yakıştığını söyleyemem. Özellikle Arayüz grafiklerine dikkat eden birisi olarak pek hoşuma
gitmedi.

Gerçi oyunun atmosferi var mı, ne kadar iyi yansıtılıyor o atmosfer pek emin değilim. O yüzden yakışacağı bir atmosferde yok. Yani grafik meselesi falanda değil. Biraz sanat meselesi. İşin buton tasarımı, içerik tasarımı iyi fakat bu biraz sanki şey gibi bir resim var bu resim çok güzel ama çerçevesi leş. Aynı bunun gibi bir durum var. Ve ne kadar dlc olursa olsun sanki sürekli oyun çirkin bir şekilde sırıtıyor.

Oynanış her zamanki gibi berbat. Ne balance kalmış ne bir şey. Oyunun oynanış kısmı bir zamandan sonra tıkanıyor bildiğiniz. Yani bu oyun oynanırsa fantezi için oynanır. Bende artık o her istediğini yaptığında mutlu olabilme kafası eskide kaldı. Daha doğrusu çocukluğumda. Artık strateji oyunlarını biraz daha ciddi oynayan birisiyim , hoi4'te başarılacak bir sürü başarım var fakat bunda gittiğimiz süreç ne kadar eğlenceli bunu bilemiyorum. Oyuna takmadıysanız ilerlemezsiniz ironmanda başarım yapmak için yani. Çünkü cidden sıkıyor insanı.

İstihbarat mekaniğini eklemeleri geç ama güzel olmuş her şeye rağmen. Belkide hoi4'ün son haliyle tek bir artısını söyleyebilirim size. Artık hoi4 gün geçtikçe daha fazla kafa patlatılan bir oyun oluyor. Ve şuanda da öyle. Bir önceki eklentide deniz mekanikleride oldukça oyunu ayrıntılaştırmıştı. Yani eğer sakin ve yavaş bir oyuncuysanız bu hoi4 ve bu dlcler gerçekten kafa patlatmak için ideal. Ama dediğim gibi oynanışta bir dengesizlik ve tıkanıklık söz konusu.

Oyunun isyan mekanikleri ise iyi olmuş gibi. Sürekli garnison askerleri haritada çirkin bir görüntü ve karışıklık yaratıyordu bu durumda haliyle can sıkıyordu bu yeni eklemeler ilaç gibi geldi. Zırhlı araç üretme maliyetide çok yüksek değil gibi. O yüzden çok can sıkmayacak gibi fabrika açısından.

Ekstra bir ekleme yapayım, portekiz odak ağacını test etmedim. Fransız odak ağacını biraz oynadım ve şunu söyleyebilirim ki gayet güzel bir odak ağacı olmuş. Napolyonun hanedanını geri getirme işi falan cidden güzel olmuş. Diğer yolları denemedim napolyon hariç ama deneyeceğim buraya tekrar ekleme yaparım.
[+] 2 üye Alduin nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
Direniş özelliği cidden büyük bölgeler işgal eden devletleri zorluyor, eski sürümde çok az insan ve ekipman gerekirken şu an ciddi anlamda önemli bir insan gücü ve ekipmanı direnişi bastırmak için harcamak gerekiyor, belki bir nerf gerekebilir, şu an özellikle çok oyunculu etkinliklerde Almanya çok sıkıntı çekecek gibi.
Ara
Cevapla
#6
Çok hoi4 bilen birisi değilim.Ama yeni DLC ile gelen spy mekaniği beni oyuna çekti diyebilirim.Asker düzenleyip savaşmak dışında da yapılabilecek şeylerin gelmesi çok iyi olmuş.Umarım böyle devam eder.
Screenshot_1.png?ex=661394d9&is=66011fd9...4125dc856&
Ara
Cevapla
#7
Casusluk mekanikleri sadece Portekiz İspanya ve Fransa için özelleştirilmiş . Diğer ülkelere hatta majorlere bile üstünkörü bakmışlar . Tarihi operasyonlar olacak Mussolini kurtarma gibi vs. dediler hiçbirine denk gelemedim sadece Otto Skorzeny var Almanyada karşılaştığım. Vichy Fransa olması gerektiği gibi belli bir süre savaş dışı artık dolayısıyla HER OYUNDA İtalya Libyayı kaybediyor ama Etiyopyadan ittiriyor (kapitüle olsa bile) . Şu DLC ve yama axis ağır nerf Sovyete girmeye hazırlanan bir Almanyanın 1.8 de 400-500 fabrikası olurken şuan 200-300 arası anca oluyor. Complience mekaniği leş , Complience arttırmak için bölgedeki yönetim yasasını azaltasanız bile Resistance hemen artıyor buna rağmen gereken garnizon miktarı da artıyor yani Hiçbir getirisi yok. Armored Car oyuna neden eklendi bilen yok . İspanya iç savaşına eklenen province modifierlar oyunun hiçbir kısmında kullanmak akıllarına gelmemiş sadece İspanyada devam ediyor . Oyun aşırı buglu . Oyun aşırı kasıyor eskisine göre . Fransa kapitüle olunca oyun çöküyor/takılıyor. Yeni mekaniklerin Axis'e yarayacak hiçbir yanı yok ROOT OUT RESISTANCE mekaniği bile leş . Hiçbir mekanik düşündüğüm gibi çalışmıyor. Kriptoloji mekaniği leş . Yani bu kadar umutla beklediğim ama bu kadar hüsran olduğum ve verdiğim paraya üzüleceğim bir DLC beklemiyordum .

Gelelim (+) kısımlara:
Anarşist İspanya eğlenceli ve mantığa oturtulmuş.
Carlist İspanya eğlenceli fakat kısır bir devam yolu var.
Vichy Fransası ve Free Fransa tarihte olması gerektiği gibi (buna rağmen Free France oynarken Hiçbir efor sarfetmeden Cezayir Tunus Fası aldım ama gelen bölgelerde Resistance olmaya başladı ne alakaysa ?!?! )
İspanya iç savaşı eskisinden daha uzun sürebiliyor . (Youtuberlarda 2 haftada 1 haftada bitirenler var AI şehirleri boş bıraktığı için bkz. Barcelona) Feedbackgamingden izleyebilirsiniz.
Fransa ile oynarken ana karanıza dönerken mahşerin 4 atlısına dönüşüyosunuz (which is bad for Axis also.)

Her + için yine bir - var valla çıldırmalık bir yama ve DLC .
Bunları süsleyerek satmalarına rağmen AI halen marine mountainerr paratrooper -KULLANMAK DEĞİL ZATEN KULLANMIYOR :D - basıp bonusunu kullanmaktan aciz.

Allah beni kuş etse de Paradox Binasına gitsem podcatin yanına konsam da ona bir tokat atsam keşke .
[+] 1 üye Wayfear nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#8
Dlc için çekiliş yapmıyor musunuz ya belki bana çıkardı da denerdim.
Bilincin her türlüsü hastalıktır.
Ara
Cevapla
#9
Rezalet, casus mekanikleri inanılmaz kötü, çok fazla sınırlama var, departman fikirleri düşüncede güzel fakat işlevselliği yok, seneler önce çıkardıkları HOI III oyununun istihbarat mekaniğinin %10'luk dilimine bile sahip değil. Normal olarak önce ki oyunun üstüne bir şeyler koyarak yeni oyun çıkarmalarını bekledim oyun başlı başına eksik, yarım bu dlc de maalesef beklentimi karşılayamadı rezalet...
Ara
Cevapla
#10
Yaklaşık 100 saat daha harcadığıma göre artık biraz yorum yapabilirim sanırım eklenti hakkında.

Öncelikle oyundaki en büyük sorun Compliance mekaniği. Biten savaşlardan, ilhaklardan sonra bile binlerce asker kaybediyoruz durduğumuz yerde. Koca sovyetlerde işbirlikçi hükümet kurmak ile küçücük Danimarka'da kurmak arasında neredeyse bir fark yok. Savaş başlamadan bir ülkede işbirlikçi hükümet kurmak için 3 ajanı oraya ayırmanız gerekiyor. Ajan mekanikleri müthiş kısıtlı, ajan sayıları da epey az olunca casusluk mekaniği resmen kendini baltalamış oluyor. Oyuna getirdikleri keşif uçağı ve zırhlı araçların ciddi bir faydasını görmedim ben. Özellikle geç oyunda elde bulunan ve kolay üretilen hafıf tank yerine neden zırhlı araç kullanalım ki? Direniş mekaniği müthiş saçma çalışıyor ve bastırmanın bir yolu yok resmen.

Açıkçası bugün itibariyle fork yamasına dönüp zaman geçirmeyi planlıyorum biraz. Türkiye ile oynasak büyüyemiyoruz, Sovyetler ile oynasak mekaniklerin büyük çoğunluğuna ihtiyaç duymuyoruz. Almanya ile oynasak direnişle ve işbirlikçi hükümetlerle uğraşmaktan oyuna odaklanamıyoruz. Kesinlikle keyif alamadığım bir eklenti oldu, bu saatten sonra da yeni eklentiye kadar ciddi bir değişiklik beklemiyorum oyundaki mekaniklerde.
[+] 1 üye GespensterPanzer nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.