Görünen o ki, ST ailesi pek Hearts of Iron 4' ü sevmemiş ve rağbet etmemiş. Tabi ki bir eu4 populerliği beklenmiyor lakin fos çıkan bir oyunda olmadığını düşünüyorum. Bilmem belkide yanılıyorumdur. (I)
HOI4' ün pek tutmaması
|
Forumda Türk HOI4 oyuncuları için her türlü çalışmamızı yaptık.
Forumun kuruluşundan itibaren her hafta HOI4 geliştirici günlüğünü gün atlamadan foruma Türkçe olarak koyduk, yetmedi forum henüz kurulmamışken yazılan günlükleri dahi çevirdik. Geniş ve kapsamlı rehberler koyduk, oyun çıktıktan sonra mod tanıtımları yaptık, multiplayer etkinlikleri düzenlenmesine destek verdik. Steam grubumuzdaki 300'e yakın oyuncuya tüm bu içeriği ve multiplayer etkinliklerini duyuru olarak geçtik. Daha önce hiçbir bölümde yapmadığımız 'Yarışma' konseptini HOI4'te uyguladık ve forum içi genellikle avatar ödüllü yarışmalar yaptık, ancak katılım düşük kaldı. Tüm bunların yanı sıra yakın bir tarihte muhtemelen kapanacak olan Hearts of Iron IV Türkçe Wiki sitesini oluşturduk : http://hoi4wiki.strategyturk.com/Ana_Sayfa Biz yönetim olarak HOI4 forumuyla ilgileniyoruz ve Türk oyuncular için güzel bir ortam oluşturmak için emek sarfediyoruz, daha çok oyunu oynayan üye olsun biz daha da çok etkinlikler düzenleriz destek oluruz ancak katılım düşük seviyedeyse bizim çabamızın pek bir faydası yok. Biz sonuna kadar elimizden geleni yapmaya devam edeceğiz çünkü biz strateji forumuyuz ve Hearts of Iron IV önemli bir strateji oyunu. Ancak bizim bu çabamıza karşılık vermek tamamen oyuncuların kendi inisiyatifinde olan bir şey.
Tamam da Hoi4 sadece st'de tutmamış bir oyun değil. Genel olarak beğenilmeyen bir oyun. Bir stellaris olmasa da Hoi4'te iyi bir çıkış yapamadı. Bana göre fos çıktı denebilir. Yoksa yarışmalar da düzenlemeye çalışıldı bu forumda aktif bir şeyler yapabilmek için.
09-09-2016, 17:32
Oyunda çok eksiklikler var arkadaşlar. Bunları telafi etsinler ben başından kalkmam. Bir kere ilk önce şu Afrikanın derinlerinde gerçekleşen savaşlardan bizi kurtarsınlar. Pasifik çok hareketsiz geçiyor buna ayar versinler. Birde ai Avrupaya malca çıkartmalar yapıyor bu durdurulmalı. Almanya müttefikler karşısında çok güçsüz kalıyor. Gerçekte yıllarca bütün dünyaya karşı savaşmışlar. En azından bu sorunlar acilen çözülmeli. Az değil 2 sene bekledik sonuç bu olunca insanlar hayal kırıklığına uğradı.
09-09-2016, 17:49
Stellariste çok reklamı yapıldı ve tutmadı ...
Yardım almaya alışan emir almaya da alışır.
09-09-2016, 18:10
EU4 te beni oyuna en çok bağlayan ai davranışları bu oyunda yok. Oynarken karşınızda yapay zekanın olduğu çok açık. Belki 2 seneye oyun adam olur ama şuanda beni hiç çekmiyor.
Ben de oyunu beğenmedim, şuan Darkest Hour bile HOI4'ten daha mantıklı işliyor. Ayrıca focus olayı falan hatalı bir tercih olmuş event sistemi gayet güzeldi. Türkiye'deki stratejici kitle azaldığından oluyor bunlar hep.
12-09-2016, 04:40
(09-09-2016, 16:07)Duman : Forumda Türk HOI4 oyuncuları için her türlü çalışmamızı yaptık. Konuyu açarken Forum yönetimini doğrudan eleştirmedim, çabalarınız takdirlik. Ben daha çok oyuncuların sevmemesinden yakındım. Diğer Paradox oyunlarına nazaran ilgi hayli düşük kaldı. Bazı arkadaşlarda eleştirmişler oyunun eksikliğinden dem vurup, çoğunlukla haklılar da lakin oyunun verdiği birçok iyi tarafıda gözden kaçırmamak gerek. Bir kere multiplayer yapısı EU4' e kıyasla çok pratik, save dosyası aktarmak rahat, oyun hızlı akmakta ve genel olarak 1936-1943 arası gibi klasik multiplayer süreside rehostlar ile birlikte 5 saati bulup olay bitebiliyor. Şahsen ben 250 saat oynadıysam bunun sadece 20 saati single-player olmuştur. Ayrıca hotjoin gelecek patch ile tamamen çalışacak. Birde yokolan ülkenin oyuncusuna yeni bir ülkeyi seçme şansını oyundan ayrılmadan tanıması harika birşey. Bir diğer tarafda aslında oyun o kadarda düşünüldüğü kadar beğenilmedi; https://steamdb.info/graph/ Yukarıdaki linke bakıldığında misal son 24 saat içinde 14.500 eu4 oyuncusu var iken 9900 kadarda HOI4 oyuncusu bulunmakta. Eu4 ün yakın zamanda ciddi bir indirim aldığınıda göz önünde bulunduralım. AI konusunda zayıf kaldığı noktalar var, hemde çok. Bu yüzden mp öneririm. O kadar kurumsal ve roleplay oyunlar dönüyor ki aldığım zevki daha önceki hiç bir oyunda tatmadım. Ayrıca son birkaç hafta içinde de çok ciddi modlar çıkış yaptı düzgün sürümleri ile, Black Ice i da artık Hoi4 de görmek muhteşem oldu. Çatışmalar savaş yapısı, hava savaşları ve deniz savaşları o kadar dengeli ki, her bir birim hayati işe yarıyor ve asla ezbere formül ile ordunuzu dizayn edemiyorsunuz. Gelelim eleştirdiğim noktalara vanilya sürüm için; -neden ölümüne savaşıyoruz? Aşırı saçma bu durum. -Lüxemburg ve USA arasında bile ciddi bir teknoloji farkı oluşamıyor. Teknoloji ağacı çok sığ. -Focus ağacı mantığı gayet güzel ama sadece 7 ülkede focus ağacı var. Polonya' ya verdikleri Polish Pack Focus ağacı paketi ise bildiğin standart focus ağacının isimlerinin değişmiş hali. Finlandiya,Romanya, Hungary acil kendi ağaçlarına kavuşmalılar. -Birim modelleri, tablollar,doğal event sayısı ve ideoloji sayısı çok sığ. Bunlar dışında bazı ufak fps ve sync problemleri de katılabilir. Fakat genel olarak eu4 ün ilk sürümüne bakınca yine dolu dolu bir oyun görüyorum. Özetle ortaya karışık hislerimi dökmek istedim, hoi4 gelişmeye çok müsait, ve bana göre multiplayer oynanması gereken bir oyun. Forumda, camiada ve diğer gruplarda hoi4' e emeği geçen herkesin eline sağlık.
@Justicar
HoI 4 genel olarak beğenilmeyen bir oyun falan değil, HoI 3 fanları tarafından (ki kendisi çok çok daha başarısız bir oyundur) dışlanılmış bir oyundur, kendi düşüncelerinizi nasıl genele yansıtabiliyorsunuz anlam veremiyorum. Gereksiz bir nefret var PI oyunlarına karşı son dönemlerde... @napolyon94 Problem HoI 4'ün Dünya'da tutmaması değil, çünkü bu gerçek bir olgu değil, günde 10000 civarı oyuncunun oynadığı bir Grand Strategy oyunu gayet tutmuş bir oyundur, problem HoI 4'ün Türkiye'de tutmaması. Türkler olarak çok kısıtlı bir oyuncu grubuna sahibiz, maalesef bu grupta strateji oyunlarını "Türkçe değilse oynamam", "Osmanlı yoksa oynamam", "Neden eski oyuna benzemiyor?" şeklinde sığlaştıran bir grup olduğundan HoI 4 için yeterli ilgi ortaya çıkmıyor. Ülkede milliyetçiliğin içinin boşaltılması, aşırı Osmanlıcılık, anti kemalizm gibi olgularda döneme olan ilgiyi azaltıyor, yoksa HoI 4'te Paradox'un diğer oyunlarından daha büyük eksikler yok. Hatta hem Stellaris'in, hem HoI 4'ün en büyük eksiği oyunlarda 186 kez tekrar oynanacak bir Osmanlı devleti bulunmaması.
12-09-2016, 11:13
Ben beğendim açıkcası ve zevk alarak oynuyorum. Eksiği var mı? var tonla ama EU4'ü 2013'te oynamış olanlar için hiç problem değil. EU4 gibi HOI4'ün zamanla gelişeceğine şüphe yok. Paradox'un politikası bu yönde olduğu için şüphe bile duymuyorum. AI ile ilgili sıkıntıları acilen gidermeleri lazım ondan sonrası sadece content ekleme üzerine olacak.
12-09-2016, 11:39
(12-09-2016, 11:39)ferevon :http://store.steampowered.com/stats/?l=turkish(09-09-2016, 17:49)Furkovic : Stellariste çok reklamı yapıldı ve tutmadı ... 15k ile Eu4 en çok oynanan paradox oyunu onu 12k ile cities skylines ardından 10k ile hoi4 , 8k i,le ck2 ve en son 5k ile stellaris ...Stellaris yteni oyun 1-2 ay sonra sıralamaya giremeyecektir . Yardım almaya alışan emir almaya da alışır.
(12-09-2016, 11:39)ferevon :(09-09-2016, 17:49)Furkovic : Stellariste çok reklamı yapıldı ve tutmadı ... Stellaris ilk ay içerisinde oyuncularının %80'ini kaybetmiş, büyük bir fiyasko. Öte yandan Hearts of Iron IV o şekilde oyuncularını kaybetmedi. Bu durum bu iki oyunun günlüklerinde de görülebilir bir fark yaratıyor. Hearts of Iron IV günlükleri oyuna yeni ekledikleri şeylerden bahsederken, Stellaris günlükleri oyundaki mekaniklerin nasıl düzeltildiğinden bahsediyor.
PI'nin bütün oyunları ilk ay içerisinde oyuncularının %50sinden fazlasını kaybetmiş, bu bir istatistik olamaz yani.
1 Milyon satan EU 4 bugün 15k kişi tarafından oynanıyor...
13-09-2016, 13:26
(12-09-2016, 12:51)Furkovic :(12-09-2016, 11:39)ferevon :http://store.steampowered.com/stats/?l=turkish(09-09-2016, 17:49)Furkovic : Stellariste çok reklamı yapıldı ve tutmadı ... 1.si TR rakamları tabiiki düşük ben zaten bundan bahsetmiyordum. (12-09-2016, 13:05)Duman :(12-09-2016, 11:39)ferevon :(09-09-2016, 17:49)Furkovic : Stellariste çok reklamı yapıldı ve tutmadı ... 2.si ise tamam o konuda bir şey demiyorum zaten içerik eksiğinden çok oyuncu kaybedeceğini en başından söylemiştik ancak satış rakamları olarak Paradox'un en başarılı oyunu, ilk gün veya ilk aylık satışta, HOI çıktıktan sonra bakmadım ama muhtemelen hala öyle. |
|
Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi