HoI4 - Waking the Tiger İlk İzlenimleriniz
#1
Görsel

Waking the Tiger eklentisi dün itibariyle çıktı.
Bu konuda yeni eklenti ve yama sonrası ilk izlenimlerinizi, düşüncelerinizi ve yorumlarınızı paylaşabilirsiniz.
Waking the Tiger içeriklerinin özetlendiği günlük için tıklayın.
Cevapla
#2
Kartı kapatmışlar dlcyi alamadım. Dlcsiz iki saatin üzerinde oynadım Almanya ile ve gördüklerim beni memnun etti. Üretim sekmesinin sadeleştirilmesi olsun hiyerarşi sistemi olsun. Decisionlar da bir süre sonra artmaktan başka bir işe yaramayan diplomatik puanları değerlendirmek için faydalı. General özelliklerinin çeşitlenmesi de oyuna az da olsa bir dinamizm katmış. Kasma sorunu ise ciddi seviyede çözülmüş - daha önce beceremeyeceklerini iddia etmiştim ancak tükürdüğümü yalıyorum - 1940 gibi oynanmayacak hale gelen oyunda 1942'nin sonlarına kadar gittim ve tüm dünya birbirine girmiş bir haldeyken bile rahatsız edici bir kasma yaşamadım - i5 2500k gibi miadını çoktan doldurmuş bir işlemci kullanıyorum - elbette kasıyor ancak fersah fersah iyileştirmişler diyebilirim. Dlcyi yarın alıyorum bir aksilik daha çıkmazsa.
Bilincin her türlüsü hastalıktır.
[+] 1 üye Zebercet nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
(09-03-2018, 07:55)Finrod Felagund : İç savaşı en azından 1-1.5 yıl ertelemek lazım, yayınlardaki gibi yapılmıyor. Yoksa AI acımıyor vuruyor canavar gibi olmuş.
Yok yayınlardaki gibi gitmedim. Tavsiye üzerine Polonya'yı claim atarak ele geçirdim. Polonya İmparatorlukta kalıyor iki cephe açmış oluyorsunuz. Ama nedense yenemedim yeni mekaniklerden mi anlamadım. Berline motorized divisionlar ile spearhead yapıp piyadelerle destekledim doğu ve batıyı bir an birleştirip ikiye böldük adamları hatta. Motorize birliklerimi çevirip yok etti AI. Harbiden canavar olmuş. Almanya-Sovyetler savaşları nasıl geçer acaba onu düşünüyorum. Kaiserin Victoria'yı geçirmek istiyorum ya başa. Şu iç savaşı yenebilmem lazım.

Doğuda ilk Mao ile oynadım zira dlc harici en sıkıcı ülkelerden bayağı güzel şeyler gelmiş, 1 research slot'a rushladım sonra debuffları kaldırdım sonra focus on china yolundan gittim shanxi'ye japonya daldı o sırada yok ettiler soldaki warlord kaldı bana bir tek, ama rushlasam alabilir miydim bilmiyorum zira bayağı kötü debufflar var ülkede. Belki Sovyetlerden lighttank ve division gelen focusları yaparsam rushlayabilirim emin değilim ama.

Birde Japonya nasyonalist çini ezdi geçti hiç ne davet ne front bir şey kuramadık neden öyle oldu ya o
76561198072997558.png
Ara
Cevapla
#4
(09-03-2018, 21:21)ErkutErdem :
(09-03-2018, 07:55)Finrod Felagund : İç savaşı en azından 1-1.5 yıl ertelemek lazım, yayınlardaki gibi yapılmıyor. Yoksa AI acımıyor vuruyor canavar gibi olmuş.
Yok yayınlardaki gibi gitmedim. Tavsiye üzerine Polonya'yı claim atarak ele geçirdim. Polonya İmparatorlukta kalıyor iki cephe açmış oluyorsunuz. Ama nedense yenemedim yeni mekaniklerden mi anlamadım. Berline motorized divisionlar ile spearhead yapıp piyadelerle destekledim doğu ve batıyı bir an birleştirip ikiye böldük adamları hatta. Motorize birliklerimi çevirip yok etti AI. Harbiden canavar olmuş. Almanya-Sovyetler savaşları nasıl geçer acaba onu düşünüyorum. Kaiserin Victoria'yı geçirmek istiyorum ya başa. Şu iç savaşı yenebilmem lazım.

Polonyaya hiç elleşmeden sadece piyade tümeni bastım. Bütün fabrika ve rafinerileri Batı'ya kurup iç savaşta infantry equipment avantajı elde etmeye oynadım. Ayrıca sınıra yakın yerleşmek baya yardımcı oluyor savaşı kendi toprağında değil Hitler'in tarafına taşımakta önemli.
441ea13e95237217444e0db6351c9f3d.jpg
Ara
Cevapla
#5
https://www.youtube.com/playlist?list=PL...fZD-XxhRMC
Bu seri çok iyi olmuş. :ok:
Ara
Cevapla
#6
(09-03-2018, 21:39)Semavi7 : https://www.youtube.com/playlist?list=PL...fZD-XxhRMC
Bu seri çok iyi olmuş. :ok:

FeedbackGaming gerçekten müthiş bir herif ya. Diğer Hearts Of Iron yayıncılarına göre daha az sıkıyor.
Ara
Cevapla
#7
Denedim ve kasıyor.
Ara
Cevapla
#8
Arkadaşlar yardımcı olun arkadaşla yeni güncellemeden sonra hoi4 online giremiyoruz çıldırıcaz artık 2 saattir deniyoruz yardım edicek birileri var mı ?
Ara
Cevapla
#9
(09-03-2018, 22:46)zencefil : Denedim ve kasıyor.

Eskiden 1940'a kadar gram kasma olmazdı şimdi oyun kasarak başlıyor gerçekten geliştirme yapmışlar tebrik etmek lazım...
tumblr_mjxogyPp2u1qgwg37o1_500.gif
трагедия
Cevapla
#10
Oyunun dlcsini 12 saat oynayıp denedim.
İlk önce oyuna getirdikleri yeni odak ağaçları çok iyi olmuş.
Oyundaki kasma oldukça azalmış 160 yılına kadar uzattığım halde hiç kasmadı nerdeyse.
Decisions la birlikte political power değerlenmiş ve politika artık etkili oyunda.Stability,war support ve command power oyunun gidişatını değiştiriyor.
Komuta sistemi hoi 3 kadar etkili olmasa da iyi ama general almak çok pahalı biraz ucuzlatmaları lazım.
Yeni üretim sistemi çok iyi bizi çok zahmetten kurtarmış
HAVA KUVVETLERİ
Stratejik bombardıman çok iyi olmuş.Hedef seçebilmek oyunu aşırı etkiliyor ve artık eskisi gibi görmezden gelinemez
Örnek vermek gerekirse
Almanya ile oyuna başladım 1000 kadar stratejik üretip paraşütçü araştırdım.Special forcesten expanded seçeneğiyle büyük miktarda paraşütçü üretip savaşı başlattım.Daha ilk anda Fransa'ya 400 İngiltere'ye 600 tanesini ayarlayıp bombardıman önceliğini hava alanları ve uçaksavarlara verdim anında 2 ülkeninde hava savunması çöktü ve kontrolü ele aldım sonra 100 den 3 filoyu bu bombardımana devam ettir iken 700 taneye Fransa'da ki tüm yolları yok ettirdim AI kendi ülkesinde ordusunu besleyemez hale geldi.Gerisi kolay oldu supply sorunu çeken Fransa'ya paraşütçü'lerle saldırıp aldım.,Paraşütçüleri de air supply ile besledim.
Bu yüzden stratejik bombardıman çok değerli olmuş artık mp lerde bile hava savunması aşırı değerli olacak belki kısıtlama bile getirilebilir.
Taktik ve cas ise hala sorunlu
Hala düşman kara kuvvetlerini benim kara kuvvetlerim saldırırken ve savunurken bombalıyor.Olması gereken nasıl naval bomber'ler görevli olduğu bölgede gördüğü her düşman gemisini bombalıyor'sa Tak ve cas'lar da bombalamalı.Bu saçmalığı aşamadılar.
Bunu denemek için İngiltereyi 3 yıl taktiklerle ve cas'ler ile bombalama emri verdim hava üstünlüğü bende olmasına rağmen tek bomba atmadılar.
DONANMA
hala battleshipler denizaltı batırabiliyor
3 BB ve 1 dd benim 129 denizaltıma saldırdı ve katliam yaptı.
AI eskisi gibi 4 uçak gemisini 1 filoya koyup saldırmıyor benim 4 cv 6 bb 20 cl 50 dd den oluşan filoma 11 cv 3 bb 11 cl 40 dd ile saldırdı tüm filomu yok etti.O yüzden tüm uçak gemilerinizi 1 filoda toplayın.

Ve övdükleri yeni mini maptaki offensive ve defansive ping sistemi çalışmıyor sadece görüntüden ibaret
neden derseniz hoi 3 te o pingi etkinleştirirdim.Diyelimki Japonya'ya havai'yi işgal et emri verirdim.Anında japon AI si o adayı ele geçirmek için plan yapardı donanma kurar çıkartma planları yapardı böylece Japonya ABD ye aptalca yenilmezdi
ama hoi 4 te denedim umursamadı AI kafasına göre gitti.
[+] 4 üye yusufbugra76 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#11
Oyunda tabi kasma göremezsiniz oyun çünkü baştan itibaren ağır bir şekilde kastığı için hep aynı hızda kalıyor sanıyorsunuz.
[+] 1 üye zencefil nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#12
Çok oynayamadım. Almanya ile bir oyun açtım Japon'lar Cin'in içinden geçtiler. O kadar oynadım böyle bir şey görmedim. Şimdilik komuta sisteminin bir numarasını görmedim. Hoi3 ün yanından geçemez kozmatik bir şey gibi. Hoi3te bir kere karargah kurardık olaylar çok farklıydı. Yanlış hatırlamıyorsam uçaklar ilede vurabiliyorduk bunları.  Şu cephe çizerken bir orduyu bir sınıra çekmeyide bir düzeltemediler. Belçika sınırı daracık ordaki ordunun bir kısmını Hollandaya atmak istiyorum yok. Niye arkadaşım?
[+] 2 üye Semavi7 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#13
Yz yi gözlemlemek için bende bir oyun açtım Yeni Zelanda olarak. Sizin de bahsettiğiniz japonya nın Çin i ezmesi olayı bende de oldu.
-Yz ile ilgili dikkat ettiğim başka birşey artık uçak üretimine önem veriyor. İngiltere Almanya ve ruslar yaklaşık 3000 uçak üretti ekim 1939 a kadar. italya'nın 2100 uçağı vardı. ispanya'nın 600. Türkiye' nin bile 250 uçağı vardı.
-Ekipman kontrolü ve ekipman stoklama olayını artık yz yapıyor. yine aynı tarihte büyük devletlerin +100k daha ufak devletrin yaklaşık+30k piyade silahı vardı. ufak tefek eksiklikler haricinde sadece ruslar tank tümenlerinde yer alan 10k hafif tankın yanında eğitimdeki tümenler için 2k kadar tank eksiği vardı. Ki o da kısa sürede kapanacaktı. Başka kimsede ekipman eksiği yoktu.( savaştan çıkmış japonlarda bile)
-Gözüme çarpan son güzel şeyde artık yz intihar saldırıları düzenlemiyor. Yada ben öyle denk geldim. İtalya eskisi gibi fransa sınırındaki dağlara kafa atmak yerine beklemeyi tercih etti. Sadece fransız saldırılarını durdurdu. Eskiden çok ağır adam kaybediyordu.

Tüm bunlara rağmen düzelmeyen şeylerde var.
-Yz hala gemilerini naval bomberlarla desteklemiyor. Alman donanması 3 ayda 50 gemi kaybetti ve bb si kalmadı.
- Yz hatalı doktrinler kasıyor. Türkiye ve ispanya tankı geçtim motorize araştırmalarını bile yapmamasına rağmen mobile warfare doktrinini kasmışlardı
[+] 2 üye birisi43 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#14
@birisi43 oyun içindeki bu istatistiklere nasıl ulaşılıyor? Yani kimin neyi ne kadar yaptığına nasıl bakıyoruz?
Ara
Cevapla
#15
Ne yazık ki doğrudan bakabilmenin bir yolu yok. Ama ıron man olmayan bir oyunda save üzerinden istediğin bir devlete geçip oyuna actıktan sonra zamanı birkaç gün ilerlettikten sonra stoklarına bakabilirsin. Oyundaki eksik noktalardan biri de yeterli istatistiksel bilgilerin sunulmaması.
Ara
Cevapla
#16
Siz o zaman baya emek vermişsiniz, ben kolayca ulaşılan istatistikler sanmıştım. Teşekkürler.
Ara
Cevapla
#17
Her zamanki gibi Japonya pasifikte armut topluyor. Cini erkenden bitirmesine rağmen hiç bir şey yapmıyor. Hayır bari hindicini felan al. Bu yeni focus ağacına bakmadım ama eskiden hindicini almak için focusu vardı. Filipinler için savaş açıyor ama tık yok. Ayrıca şu İspanya'nın da savaşa girmesini engelleseler güzel olur sadece alternatif tarih secersek girse.
Ara
Cevapla
#18
Oyun su an bircok acidan bugli. Mesela Case Anton eventi hicbir ise yaramiyor. Romanya garip bir sekilde pek axis e katilmiyor. Join Axis focusunu arastirip Japonlarin ittifakina katildi saka gibi.

Onun disinda piyadeler tamamen savunma araci olmus. Cephe mantigi 1.Dunya Savasi na donmus durumda. Arty spami kalkmis durumda,bu iyi olmus.Piyadeler sadece savunma icin var cepheyi yarmak ve dusman birliklerini kusatmak icin saglam motorilize/tank birlikleine ihtiyac var. Tanklar yeni meta olmus durumda.

Deniz savaslari broken. Battleship spami yeni meta.Diger gemilere ihtiyaciniz bile yok.

Yapay zeka yine berbat.Oyunu tek basiniza oynuyorsunuz,muttefiklerinizin destek kuvvet gondermek disinda bir islevi yok.
[+] 2 üye Sezar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#19
Denizler ve romanya olayi dogru. Ama arty lere vur deyince öldürmemisler mi? Bana göre artık hiçbir ülke ile superior firepower doktrini ni almak uygun degil. Yoksa hala alinabilir mi ?
Ara
Cevapla
#20
Arty bence guzel olmus. Support company disinda pek bir kullanimi yok. Aslinda superior firepower oyunun en guclu doktirini olma ozelligini koruyor.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.