Humankind - İlk İzlenimleriniz
#1
humankind.png
Humankind ile ilgili ilk izlenimlerinizi bu konuda paylaşabilirsiniz.
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
#2
İkonların büyük bir kısmı gözükmüyor. İnternette gördüğüm kadarıyla sistemi Türkçe olan birçok kişi aynı sorunu yaşamış. Şu anda bunun tek çözümü bilgisayarın bölgesini ve dilini değiştirmek. Umarım en kısa sürede bunu resmî olarak düzeltirler, sırf köşeli parantez içinde çirkin yazılar görmemek için kırk takla atmak zorunda kalıyoruz yoksa.
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
#3
(18-08-2021, 18:48)Attila the Hun : İkonların büyük bir kısmı gözükmüyor. İnternette gördüğüm kadarıyla sistemi Türkçe olan birçok kişi aynı sorunu yaşamış. Şu anda bunun tek çözümü bilgisayarın bölgesini ve dilini değiştirmek. Umarım en kısa sürede bunu resmî olarak düzeltirler, sırf köşeli parantez içinde çirkin yazılar görmemek için kırk takla atmak zorunda kalıyoruz yoksa.
Kim uğraşır onunla. İki saat dilini değiştir sonra civ serisine benzeyen bir oyun oyna. Bunu oynamaktanda sistem ayarlarıyla oynama riskini almayıp civ oynamak daha iyi
Bilim hayattır ama onun dahi bilemediği tek şey kıyametin zamanıdır
Ara
Cevapla
#4
Oyunun her köşesinden buram buram ES2 esintileri aldım disrict mekaniği ise farklı geldi ve hoşuma gitti. Civ serisi ile alakasına birşey diyemiyorum çünkü daha önce hiç civ oynamadım.
Ara
Cevapla
#5
Oyun çok büyük bir risk almış bence. Geliştirme notlarında okuduk illa ki, ancak oynayınca çok daha farklı hissettiriyor. Her çağda kültür değiştirmekten bahsediyorum. Başlarda eğlenceli gibi görünüyordu ama özellikle yapay zekayı takip etmek çok zorlaşıyor. Hele çokça oyuncu varsa kiminle muhatap olduğunuzu unutabiliyorsunuz. Unutmasanız bir duygusal bağ kurulamıyor. Yapay zekayı geçtim aynı durum kendi medeniyetiniz için de geçerli. Kimsin sen? Kimi temsil ediyorsun, nasıl bir oyun planı içerisindesin, medeniyetin tarihteki yerine ne kadar yakınsın? Çok havada kalıyor.
Benzer durum ideolojiler için de geçerli. İdeolojine göre sonuçlara maruz kalmıyorsun, seçeneklere göre sonuçlara maruz kalıyorsun. Dolayısıyla hangisi işine geliyorsa ideolojiye bakmaksınız seçim yapıyorsun. Demek istediğim, ben dindar bir nesil yetiştireceğim diyorsun başta ama gelen seçenekler bundan bağımsız oluyor ve gidip bilimci bir seçenek seçiyorsun. İdeolojilerle bir bağ kurulup hikaye yazamıyorsunuz.

Grafikler tatlı olmuş, savaş sistemi başta çeşitli ve eğlenceli gibi gözükse de bir süre sonra oto savaşa bağlıyorsunuz onun da devamlılığı yok. Denge hiç yok, bence çok net metalar vardır diye düşünüyorum. Diplomasi ve ticaret de geliştirilmeli.

Oyunda en çok hoşuma giden şey akıcılığı. Birimlerin oto gezinmeleri, turların çok hızlı geçmesi, seri seçimler yapabilme imkanı çok güzel. Arayüz tasarımı da hoşuma gitti. Diğer bir yandan oyun civilization'a çok benziyor. Bu kadarını beklemiyordum.

Bence kesinlikle 300₺ etmez. Bu haliyle 100₺ 'yi bile hak etmiyor. Paradox oyunları gibi çıkışı çok dolu olmamış ama eklentiler ile geliştirilmeye çok müsait. En çok yukarıda bahsettiğim kültür mevzunun topluluktaki karşılığını merak ediyorum. Benzer bir kaç yorum okudum, çokça insan da hak vermiş. Bakalım mekanik değişikliğine gidecekler mi.
[+] 5 üye Elefsar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
Yukarıdaki yorumların çoğuna katılıyorum. Oyun çıkmadan önce de söylemiştim kültürel geçişler biraz garip gözüküyor. Savaşmaya giderken rakibin kültür değiştirip farklı özel birimlere sahip olabiliyor. Ama çok büyük bir karmaşa yaratmadı bende hiçbir zaman. Rakipleri renklerine göre ayırıyorsun zaten mavi dost kırmızı düşman gibi.

İdeolojilerin kendi pasif bonusları var ayrıca komşu medeniyetler ile dost veya düşman olmanızda etkisi var.

Denge gerçekten hiç yok. Harita ticareti civ oyunlarında sebepsiz yere kaldırıldı bu oyunda var ve diplomasi ekranına girmeniz için çok iyi bir motivasyon. Arayüz ve oyunun akıcılığını ben de beğendim oyuna bağlanmamda büyük etken.

Oto savaş hiç yapmıyorum yapay zeka çok dengesiz sonuçlar veriyor normalde ölmeyecek birimi öldürtüyor.

Bu oyun steam üzerinde 50 avroya satılıyor Türkiye fiyatı 300 lira erken erişimde 230 liraydı neredeyse %50 daha ucuz almayı düşünüyordum ama gamepasse dahil olunca almadım 30 lira bu oyun için para değil.
[+] 2 üye Rzenma nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#7
Az önce Metropolis zorluğunda bir oyun bitirdim. Ticaret ve ittifak gibi birçok diplomatik etkileşimden yararlanmama gerek olmadı çünkü oyun fazlasıyla kolaydı. Şöyle söyleyeyim, oyun bittiğinde 2. olan uygarlık Orta Çağ'daydı. Bu yüzden ne yazık ki bazı mekanikleri yeterince kullanmadığımı düşünüyorum ve tam bir deneyim için daha yüksek zorlukta ve hatta daha uzun bir oyun açmak istiyorum.

Oyunun grafik tarzını çok beğendim. Civilization 6'daki grafiklerden sonra ilaç gibi geldiğini rahatlıkla söyleyebilirim. Grafikler öyle güzel ki bu durum aynı zamanda bir dezavantaja dönüşüyor. Hangi district'in ne olduğunu seçmek zor, bir district'in bulmam gerektiğinde genelde bulmaca çözüyormuş gibi hissettim. Civilization 6'yı çıktığından beri bu konuda yerden yere vursam da neyin ne olduğunu ayırt etme hususunda Humankind'a nazaran gayet yeterli olduğunu söylemezsem haksızlık etmiş olurum. Bu sorunu çözmek için district'lerin üzerinde ikonlarını gösterme gibi bir ayar koyabilirler belki. Şahsen görsellik adına işlevsellikten taviz verilmemesinden yanayım. Mesela yollar ve demir yollarının daha belirgin yapılması lazım, bir altıgende demir yolu mu yoksa yol mu olduğunu görmek için yakınlaştırıp bakmam gerekiyordu.

Muharebe sistemi genel olarak hoşuma gitti ama oyunun başındaki bir iki istisna hariç kıran kırana bir muharebe yaşamadığım için bu konuda nihai yorumlar yapamayacağım. Takdir edersiniz ki Redcoats birlikleriyle Klasik Çağ'dan kalma garnizonları kurşuna dizmek keyifli bir deneyim değil. Ha, sırf muharebenin görsel tatminkârlığı sebebiyle otomatik muharebe yapmadım.

Oyunla ilgili en büyük şikâyetim şu anda Pollution (Kirlilik) mekaniği. Karşılaştığım mekanikler arasında açık ara en zayıfı olduğunu düşünüyorum. Oyunun başında Public Fountain gibi binaları gördüğümde "Bu oyunda sağlık gibi bir mekanik yok mu?" diye düşünmüştüm ve aradığım mekaniğe benzer şeyin oyun sonunu zorlaştıran bir unsur olarak konulan Pollution olduğunu öğrendim. Pollution oyun sonundaki bir dizi binanın verdiği bir etki ve eğer çığırından çıkarsa önce eksiler veriyor ve nihayetinde dünyayı yaşanmaz hâle getirmek suretiyle oyunu sonlandırıyor. Asıl sıkıntı şu: Pollution'la mücadelenin yegâne yolu orman yapmak, bu da geçici bir çözüm. Bu yüzden mekaniğin mevcut şeklinde Pollution ile yaşamaya alışmak ve Pollution veren binalar yaparken iki kere değil, üç kere düşünmek gerekiyor. Bunun için Pollution azaltmanın daha çok yolu olmalı elbette, teması itibarıyla Pollution azaltma özelliği eklenirse sırıtmayacak binalar (Hospital gibi) bu işe yaraması için değiştirilebilir. İnternette kirlilikten dolayı oyunu biten ve şikâyetçi olan çok kişi gördüm, hatta Humankind'a dair şikâyetlerin başını Pollution mekaniğinin çektiğini söylersem yanlış olmaz. Bu tepkileri okuyunca Pollution veren binalar hususunda bayağı çekingen davrandım ve onlardan az sayıda inşa ettim.

Aslında benim düşüncem sadece bu da değil, Pollution'ın oyunun tamamında mevcut olan bir mekanik olması. Daha önce bahsettiğim Public Fountain gibi binalar Pollution azaltabilir ve Harbor gibi district'ler (fikri Civilization 4'ün Caveman 2 Cosmos modundan aldım) Pollution verebilir. Civilization'daki "Doğru planlamayla kirliliğin başınızı ağrıtmamasını sağlayabilirsiniz." mantığı yerine Humankind'da "Kirlilikle yaşamaya alışsanız iyi olur, hangi binanın daha önemli olduğuna karar verip onu yapın." mantığı var ve bu oyuncuyu hayli kısıtlıyor.

Kültürlerin dengesi pek iyi değil, Antik Çağ'da tercihimi Mısırlılardan yana kullandım ama Harapanların aşırı güçlü Canal Network district'leri sayesinde en iyi seçim olduğunu söylüyorlar. Modern Çağ'da yine aşırı güçlü olduğu söylenen Türkleri seçtim. Böyle söylemelerinin sebebi sembolik district'leri olan Public School ile korkunç miktarda bilim kazanılabilmesi. Açıkçası district'leri planlama konusunda çok çaba göstermediğim için böyle sayıları görmedim ama yine de güçlüydü. Meta oynanışın tamamen ortadan kaldırılmasını beklemiyorum fakat bu gibi bariz dengesizliklerin acilen düzeltimesi gerekiyor.

Bunun dışında neyse ki karşılaşmadığım ama önemli olan bir sorun: haritada yeterince stratejik kaynak olmaması. Özellikle de oyunun sonuna doğru birliklerin ve binaların yüksek miktarda stratejik kaynak gerektirmesine karşın tüm haritada mesela yalnızca bir petrol yatağı bulunmasından bahsediyorum. Civilization 6'da Gathering Storm'la birlikte stratejik kaynakları aynı para gibi birikebilen kaynaklar hâline getirmişlerdi, bence Humankind'daki stratejik kaynaklar da birlik ve binaları açan anahtarlar olmak yerine birikebilen kaynaklar olmalı.

Önüme gelen civic'lerde en iyi bonus hangisine aitse onu aldım. Açıkçası civic'lerin çoğunda seçeneğin "Oynanış tarzım nasıl?" sorusu sordurmak yerine "Hangisi daha iyi?" dedirtiyor ve bu sağlıklı bir şey değil. Yeri gelmişken din mekaniğinden zamanı geldiğinde tenet seçmek hariç hiçbir şey anlamadığımı söylemek istiyorum. Fevkalade bir rol yapma imkânı olan dinin 3 tenetle sınırlı kalması tam bir hayal kırıklığı.

Oyunu anlık bir heyecana kapılıp almak yerine Xbox Game Pass'te denediğim için memnunum. Karşımızda güzel bir 4X oyunu var ama acilen çözülmesi gereken birçok sorundan muzdarip olduğu için şimdilik Xbox Game Pass vasıtasıyla denemek ve indirim bekleyip öyle almakta bir sakınca görmüyorum.

Düzenleme: Önemli bir mevzuya değinmeyi unutmuşum. @Elefsar'ın da belirttiği duygusal bağ konusuna kesinlikle katılıyorum. Civilization'daki nükleer bomba âşığı Gandi, "Bir uygarlık varsa yok edilmeli." düsturuyla hareket eden Montezuma'dan sonra kişiliksiz liderlere karşı diplomasi yapmak pek keyif vermiyor. Bunun için Reddit'te gördüğüm yapay zekâ kişiliklerini merkeze oturtma önerisini aslında mantıklı buldum. Ülkelerin üzerinde kültürün adı yerine "X'in İmparatorluğu" yazması ve yapay zekâ kişiliklerine "Eyvah karşıma X geldi, kendisi savaş çığırtkanının tekidir." gibi şeyler söylememizi sağlayacak özellikler eklenmesi bu konuda yardımcı olabilir. Belki ikinci öneri fazla "Civilizationvari" olabilir ama en azından ilki uygulanırsa rakipleri ayırt etmek çok daha kolay olacaktır.
IbnE9P2.gif
[+] 4 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#8
Yukarıdaki iletimde arayüz sorunlarına yer vermemişim, ayrı bir iletide değinmek istiyorum.

Ekranın sağ altında çıkan bildirimlerin birçoğu yeterince açıklayıcı değil. Özellikle de "X artık size farklı gözle bakıyor..." bildirimi. İlişkinin ne yönde değiştiğini söylemeyip diplomasi ekranını açmak mecburiyetinde bırakan, saçma bir bildirim. Sonra ikide bir çıkıp duran "İdeloji ekseninin ucuna ulaştınız" yazısı var. Sorun böyle bir bildirimin var olması değil, genel olarak en büyük katkıyı yapan civic'i seçtiğimden kısa sürede ideoloji eksenlerinin uçlarına ulaştım. Mesela Society Axis'teki (Toplum Ekseni) ne olduğu belirsiz din mekaniğine katkı sağlayan Tradition yerine elbette bilim veren Progress'e doğru kayan seçimler yaptım. Eksende Progress'in ucundayken Progress'e kaydıracak civic'ler seçtiğimde "İdeoloji ekseninin ucuna ulaştınız" yazıları çıkmaya devam etti. Bunun ilk ulaşıldığında çıkması gerekiyor, hâlbuki oyunda her seferinde ilk defa ulaşmışım gibi muamele ediliyor ve rahatsız edici bir durum ortaya çıkıyor.

Ondan sonra şehirlerdeki istikrar artışının yeterince açıklayıcı olmaması var. İstikrar %100'den farklı bir değer ise turluk artışı gösteriliyor ama %100 ise gösterilmiyor ve tek tek hesaplamak gerekiyor. Yahu, zaten "X district'ini yaparsam istikrar açığı verir miyim?" bilmek için bakıyorum. %100'de de artış değerinin yazması mutlaka lazım.

Bir de mekaniksel olarak evvelce yerden yere vurduğum Pollution var. Arayüz bakımından da yetersiz olduğunu görünce oyunda belki de en aceleye getirilen mekanik olduğunun farkına vardım. Bir kere Pollution için ayrı bir harita modu eklemeliler. Bir de şehrin üzerindeki arayüzde sadece "şehrin Pollution değeri" yazıyor ancak şehre bağlı territory'lerin değerlerine bakmak için şehir sekmesini açmamız gerekiyor. Yani Pollution'ın toplamını tek yerde göstermek daha mantıklı değil mi? Neden tek tek territory'leri de kontrol etmemiz icap ediyor?

Neredeyse unutuyordum, tur/tarih senkronizasyonu namına hiçbir şey yok şu an. Normal hızda bile 1000'li yıllarda Modern Çağ'a geçmek gibi absürtlükler yaşanabilirken özellikle de daha yavaş hızlarda milattan önce oyun bitirecek kadar kayma yaşanabiliyor. Oyuna büyük bir etkisi olmayabilir ama bu da düzeltilmesi gereken unsurlardan.
IbnE9P2.gif
[+] 5 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#9
Stratejik kaynak olayını Civ6'dan direk kopyalamalıymışlar. Bu haliyle çok yavan gözüküyor gemi yapmak için iki petrol kaynağı istiyor haritada toplam dört tane var zaten. Jet uçakları fazladan bir de uranyum istiyor. Bu oyundaki ticaret sisteminde kaynak satın aldığınızda karşı taraftan eksilmiyor siz fazladan bir kopyasını elde ediyorsunuz bu yüzden kaynak sayısı az. Koca kıtaya hakim oldum ama bir tane petrol çıkmadı. Kaynak ticareti için diğer ülkelere izin veriyorsunuz ama bir kere izin verince ne kadar alabileceğine karışamıyorsunuz. Civ6'daki sistemde istediğiniz kadar stratejik kaynak satabiliyorsunuz bu sayede satın alan kişinin ne kadar birim üretebileceğinide kontrol edebiliyorsunuz çünkü birimler tur başına kaynak tüketiyor çok daha detaylı bir sistem lüks kaynaklar içinde kullanılırsa daha iyi olur.
Ara
Cevapla
#10
unknown.png?width=442&height=468
[+] 1 üye Rzenma nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#11
Oyunun çıkışından beri Subreddit'ini yakından takip ediyorum. Genel olarak oyunun fazla erken çıktığına dair yorumlar var. "Beta tester'ı olmak için mi $50 dolar verdim?" gibi yakınanların sayısı hiç de az değil. Gerçi günümüzde üzerine böyle yorum yapılmayan strateji oyunları neredeyse çıkmıyor ama benim merak ettiğim Amplitude'un süreci nasıl yöneteceği. İlk defa Amplitude'un yaptığı bir oyunu çıkışı hatta duyuruluşundan beri takip ediyorum ve çıkış sonrası süreçte nasıl bir yol izleyeceklerini merak ediyorum.
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
#12
Şu savaşlarda piyadelerin gemilerden güçlü olma durumunu acilen çözmeliler. Baya tüfekli askerler karadan sıkıp patır patır gemileri batırıyor gemiler o kadar hasar veremiyor piyadelere.
Ara
Cevapla
#13
Oyunda sizce fame kazanarak oyunu bitirmek oyuncu için yeterli mi? Mesela Civ'de çeşitli puan sıralamaları var ve oyuncu o sıralamalara göre oyunu oynuyor. Askeri zafer, kültür zaferi, bilimsel zafer gibi. Bence oyunda civde yer aldığı şekilde bu tarz puanlama olmalı.
Ara
Cevapla
#14
İlk çağlarda endüstri abanıp son 2 çağda bilim ırkı almak bana fazla op geldi. En sondaki teknolojileri bile sadece başkentimde ''Collective Mind'' açıp tek turda bitirebiliyorum. Bilmiyorum belki bu normaldir ama bana saçma geldi.
Ara
Cevapla
#15
Oyunun müzikleri muhteşem. Oyun müzik bakımından hiç bıktırmıyor. Oyun çıkış fiyatı olarak çok pahalı çıktı. İndirime girdiğinde ilk alacağım oyun olacak.
Ara
Cevapla
#16
Civilization 6 çıktığından beri bir türlü ısınamamıştım. Kendi başıma açtığım hiçbir kayıtı bile 30 turdan fazla oynadım diyemem. Bu oyun ise açıkcası oynanmaya çok hazır olmasa bile kendisini oynattı diyebilirim. Oyun için gerçekten iyi veya kötü diyemiyorum. İçinde barındırdığı bazı şeyler çok iyi bazı şeyler ise gerçekten çok kötü durumda. Bundan dolayı derecelendirecek olursam şuan 7/10 derecesinde diyebilirim ama kesinlikle 10/10 olabilecek potansiyele sahip.

Grafik ve sanat tasarımı açısından oyun gerçekten çok iyi gözüküyor. Ara ara oynamayı bırakıp yakınlaşıp şehirleri bölgeleri gezdiğim oldu. Grafikte eksik olarak nitelendirebileceğim tek şey yolların çok belirgin olmaması diyebilirim. Yollar ve Tren yolları daha belirgin olmalı. Arayüze gelirsek modern ve güzel gözüküyor ama yetersiz durumda. Özellikle şehirlerde bilgi aldığımız arayüzün çok daha iyi hale getirilmesi lazım. Bir altyapı binasını inşa ederken bize tam olarak ne kadar fayda getireceğini öğrenebilmemiz gerekiyor. Bildirimlerde oldukça kötü durumda ama ufak bir sorun olduğundan çözülecektir.

Oyunda bulunan en büyük sıkıntı ise temelini kurmuş olduğu kültür sistemi gerçekten tutmamış. Fikir olarak güzel ama uygulamada kötü tabiri tam olarak bunu özetliyor. Çevrenizde bulunan uygarlıkların kültür geçişlerini kesinlikle takip edemiyorsunuz. Ettikleriniz ise çok absürt gözüküyor. Kişisel bir fikir olabilir ama dibimde bulunan yunanlıların önce japon daha sonra hintli olmalarını çok garipsedim. Hani birde gerçekten sadece komşularınızı takip edebiliyorsunuz. Haritanın diğer uçları hakkında hiç fikriniz olmuyor. Bu durumu bazı oyunculara güzel gelebilir ama burada problem asıl olarak denge kısmında. Kültürlere verilen özellikler ve emblematic district binaları gerçekten çok dengesiz durumda. Yani oyunu önde götürüyorsanız en iyi uygarlıkları erkenden seçerek hep en önde olmaya devam edebilirsiniz. Oyunda denge konusunda tabi ayarlamalar yapılacaktır ama ne kadar çözülebilir bu konu gerçekten bilmiyorum. Çözülse bile kültür değiştirme işi cidden olmamış diyebilirim. Kendinizi bir kültüre özdeşleştiremiyorsunuz. Hatta kültür değiştirme işi bu kadar bonus vermese muhtemelen değiştirmekle falan hiç uğraşmazdım.

Kültür problemi dışında yapay zeka konusunda büyük sıkıntılar var. Muhtemelen oyunun ilk çağları üzerinde özenilmiş çağlar ilerledikçe oyun sapıtmaya başlıyor. Siz uzaya füze gönderirken karşınızda büyük ihtimalle mızrak sallayan yapay zekalar göreceksiniz. Haritada stratejik kaynaklar çok yetersiz durumda. Hatta oyunun kaynak sistemini genel olarak beğenmedim diyebilirim. Civilization serisinde kaynakların kullanımı çok daha eğlenceli. War support olayını çoğunluğun aksine güzel buldum. Oyunun bölgelere ayrılması ve outpost atarak ilerlemek oldukça güzel bir fikir. Sınırlar civ serilerine nazaran daha doğal duruyor. Savaş sistemi çok başarılı tabi yapay zekanın geliştirilmesi gerekli. Yani genel olarak beğendim oyunu. Şuan eksik tam olarak geliştirilmesi bittikten sonra efsane olacaktır.

Kendi oyunlarımdan birkaç ipucu vermem gerekirse. Keşif çağı bitmeden kesinlikle ilk iki şehriniz için kurulacak yer bulun. Yeri seçerken lüks ve stratejik kaynakların hiçbir önemi yok. Nehir kenarı ve ormanlık bir alan aramanız gerekiyor. Bu yerlerin bonusları diğerlerine göre çok daha verimli. Bu iki yer arasında iki bölge boşluk olsun. Bunu yapmanızın amacı keşif çağından sonra kendinizden uzak bölgelere outpost atarken fazla influence bedeli istemesi. İlk iki şehri kurmamızın temel amacı ise daha yüksek influence artışına sahip olmak. İnfluence erken dönemde en önemli kaynak ve sahip olduğunuz nüfus ve districtlerden geliyor. Bu sebeple ilk çağda iki şehri olabildiğince hızlı tamamlayarak kültürümüzün özel binalarını olabildiğince hızlı dikmeye odaklanmalıyız. Özel binaları bir sonraki çağa geçiğinizde dikemeyeceksiniz. Bir diğer önerim şehirlerinize önce production daha sonra farm dikmeniz. Gold veren districti hiç dikmeseniz bile olur. Bilim vereni ise son çağlarda dikmeye başlarsanız yeterli oluyor. Nation üstü zorlukta oynuyorsanız ilk çağdan sonra güncel birimlerden oluşan 6-10 arası bir orduyu her zaman hazır bulundurun. Yapay zekanın şakası olmuyor her an savaş yiyebilirsiniz. Tabi yapay zeka gerçekten kötü savaştığından 6-10 arası birimle bile 30-40 birime sahip yapay zekayı dövebilirsiniz. Birde oyun başlar başlamaz izcilerle ilk 2-3 turu kendiniz oynayın gerisini auto explore seçeneğine bırakın. Hile gibi gelebilir ama yapay zekada aynı şekilde işlediğinden kullanmak zorunlu durumda.
[+] 5 üye Aeschyli nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#17
@Aeschyli benden once cok iyi yazmış. Her cumlesine katiliyorum.

Bununla beraber ekleyebileceklerim sunlar;
Oyunun temposu ilk caglarda cok iyiyken sonralari iyice sira gecme spamina dönüşüyor. Bu da oyun zevkini öldürüyor. Ulkeler arasi dengeyi bir kere bozduktan sonra bir daha zorlama yasamiyorsunuz. Ozellikle production odakli kulturler cok baskin.

Combat gercekten cok iyi ama yapay zeka halen çok kötü hamleler yapıyor. Mesela sizin askerinizle ayni yukseklikteyken gereksiz yere asagi bolgeye gecebiliyor. Buna ragmen askerlere pozisyon aldirma, ozellikle okcu/tufekli birimlerin konumlari cok kritik olabiliyor. Bu acidan oldukça hoş olmus combat stratejisi.

Bilim zaferi yada marsa arac gonderip bitirme opsiyonu oldukca erken bitirilebiliyor. O kadarki benzer seviyelerdeki teknoloji iceren nukleer fuze vs kullanmaya vakit olmuyor.

Yapay zeka empire alti zorluk seviyesinde oldukca kotu gelisim gosteriyor. Hemen yanibasindaki barbar sehirlerle bile basa cikmiyor. Yapay zeka ülkeler dehil, barbarlar cok daha iyi oynuyor.

Standart ayarda oynanirsa kara orani denize gore cok fazla. Oyle olmasa bile yapay zeka neredeyse hic gemi yapmiyor, yani tek bir gemiye hatta limana bile ihtiyaciniz olmayabilir. Oyunun deniz kara savasi beraber yapma imkanı olmasina ragmen yapay zeka hic ugrasmiyor.

Oyunda din etkisi aslında baslarda iyi ama sonraki caglarda etkisi cok azaliyor. Varligi yoklugu pek fark etmiyor.

Cultur gelirini yapay zekaya gore cok baskin hale getirmek kolay ama buna ragmen bu kaynaga bagli civic ozellikleri oldukca kullanisli. Duruma gore kararlarinizi degistirip ihtiyaca gore secimler yapabiliyorsunuz.

Oyunda mumkun oldugu kadar baslarda uretime odaklanip sonra sehirleri sectiginiz kaynaklara gore ozellestirmek oldukca faydali olacaktir.

Oyunun ortasindan sonra sadece end turn, bina dik, sarmalina girmesine kafam bozuldu biraz. Zorluk seviyesini arttirinca denge biraz daha ileri cekilecek ama sonrasinda alisinca sonuc degismeyecek

Bir kac arkadasin bahsettigi pollution sorununu hic yasamadim. Evet artti tabiki ama sanirim cok yuksek seviyeye cikmasina vakit kalmadı. Bence hoş bir mekanik ama dusurmek icin daha fazla opsiyon gerekebilir.

Ayni yukarida Aeschylinin dedigi gibi cok yuksek potansiyelli ama simdilik biraz eksik bir oyun.
[+] 1 üye yafeshan nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#18
Oyun ortasından itibaren tur geçme simülasyonuna dönmesi aslında 4X'lerin kronik sorunu denebilir. Ne yazık ki oyunların sonucu çoğu zaman oyun sonundan uzun zaman önce belirleniyor ve kaçınılmaz sona doğru ilerlemek haricinde yapacak pek şey kalmıyor. Bazı 4X'ler oyun sonunu daha ilgi çekici kılmak için bazı özellikler deniyor ancak bu probleme mutlak bir çözüm getirebilen bir oyun henüz görmedim.
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
#19
(27-08-2021, 22:00)Attila the Hun : Oyun ortasından itibaren tur geçme simülasyonuna dönmesi aslında 4X'lerin kronik sorunu denebilir.

Old worlds dene
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.