Imparator: Rome - Marius Yaması İlk İzlenimlerim
#1
Geçtiğimiz ay çıkan devasa güncelleme sonrası Paradox serilerinin sevilmeyen çocuğu olan Imparator Rome serisine bir geri dönüş yapmak istedim. Çıktığı andan itibaren bir türlü beni kendisine çekemeyen oyun 1 hafta içerisinde kendisini 60 saatten fazla oynattı.  Tabi bu kadar oynayınca bende güncelleme hakkında ilk izlenimlerimi yazmak istedim. Haydi başlayalım.



1-) Arayüz kesinlikle eski haline göre çok daha şık bir hale gelmiş. Eski sürümlerde oyunda en sevmediğim kısımlardan birisi arayüzüydü. Aslında arayüz yok gibi birşeydi. Oldukça sade olan arayüz üzerinde bir sürü bilgi karmaşası vardı. Şuanki halinde hala bilgi karmaşası olsa bile eski haline göre hem istediğiniz bilgilere daha kolay ulaşıyorsunuz hem daha şık duruyor.


20210315095054_1.jpg

2-) Yeni kültür mekaniği diğer paradox oyunlarına nazaran baya gelişmiş duruyor. Diğer serilerde yapabileceğiniz ve yapmanız gereken tek şey vardı. Kültürünüzü yaymak her zaman daha karlı olurdu. Aynı şekilde IR: Rome eski sürümünde tek seçeneğiniz vardı. Diğer kültürleri olabildiğince hızlı bir şekilde asimile etmek. Ancak yeni sistemde bunu o kadar kolay yapamayacaksınız. 

Sistem şu şekilde işliyor ;
Ülkenize katılan yeni bir kültür standart olarak freeman statüsünde katılıyor. Freeman ve altı statülerde bulunan kültürler entegre edilmemiş kültür statüsünde gözüküyorlar. Bu kültürlerin hem taban mutluluk değerleri düşük hem size milis vermiyorlar. 

Freeman üstünde bulunan statülere sahip kültürler ise etegre edilmiş kültür sayılıyorlar. Bu kültürlerden tamamen faydalanabilirsiniz ancak asimile edilemezler. Tabi birde her entegre edilen kültür ana kültürü ve bir önceki entegre edilmiş kültürlerin taban mutluluk değerini etkiliyor. Kısacası vatandaşlık hakkı vermediğiniz kültürdeki adam sizin için savaşmıyor. Durum böyle olunca özellikle oyunun erken dönemlerinde asker miktarınız az olduğu için bazı kültürlere haklar vermek durumunda kalabiliyorsunuz. 

Sonuç olarak yeni kültür sistemi oyuna dinamik bir hava katmış. Oynadığınız ülkeye ve coğrafyaya göre kültür ekranında çok daha fazla vakit geçirmek zorunda kalabilirsiniz.

20210315103152_1.jpg

3-) Askeri değişiklikler -Lejyon ve Levy 
Yamanın en beğendiğim özelliği askeri değişiklikler oldu. Paradox gerçekten burada ustaca bir iş yaparak diğer oyunlarının beğenilen özelliklerinin hepsini karıştırmış. Bildiğiniz üzere eski sürüm savaş sistemi doğrudan Europa Universalis çakmasıydı. Yeni sürümde ise ordularımız ikiye ayrılıyor.

Levy: Şehirlerde yaşayan insanlarınıza silah verip savaşa çağırdığınız düzensiz ordu 

Legion: Mesleği askerlik olan kaliteli ve pahalı birimler 

Levy kullanımı erken dönem için zorunlu oluyor ancak dikkat etmeniz şart. Çünkü kullandığınız birimler öyle diğer paradox oyunlarında olduğu gibi hiçlikten gelmiyor. Bu birimler doğrudan sizin şehirlerinizde yaşayan vatandaşlarınız. Bunları kullanırken onlardan faydalanamadığınız gibi savaşta öldüklerinde şehirlerine geri dönemiyorlar. Birde bu orduyu kullanırken stack wipe yerseniz gerçekten üzülürsünüz. Onları çok fazla tehlikeye atmayın derim. 

Lejyonlar ise gerçekten kaliteli birimler. Sağlam bir lejyon kurduktan sonra karşılarına gelen düzensiz orduları peynir gibi kesmelerinden bunu anlayabiliyorsunuz. Ancak yukarıda yazdığım gibi gerçekten pahalı oluyor. Lejyon kurarken doğrudan yüksek sayıda kurmak yerine kademeli olarak sayıyı arttırmanız faydanıza. 

Gözüme çarpan ufak değişikliklerden birisi oyuna engineer yani mühendis biriminin eklenmesi diyebilirim. Bu birim Europa Universalis oyununda topçu birimine karşılık denilebilir. Farklı olarak bu birimin hiç savaşma kabiliyeti yok ve her iki birim engineer +1 kuşatma gücü veriyor. Başka bir değişiklik olaraksa tam olarak emin olmamakla birlikte sanırım entegre ettiğiniz kültürlerin ordu geleneklerini benimseyebiliyorsunuz. Roma oyunumda Makedon kültürünü entegre ettiğimde yunan askeri geleneklerini kullanabilir duruma gelmiştim.

20210315111002_1.jpg

20210315111049_1.jpg

5- Teknoloji değişiklikleri 
İlk versiyonu oynayanlar bilir. Oyunda bulunan teknoloji sistemi çöplükten başka birşey değildi. Karşınıza rastgele gelen teknolojileri parayla rastgele birşekilde açıyordunuz. Bu tarz bir oyunda olabilecek en kötü dizayn olabilirdi. Son durumu ise oldukça sevindirici halde. Civilization oyunlarında olduğu tarzda dallara ayrılan bir sistem kullanılmış. Geliştiriciler burada güvenli ata oynamışlar denilebilir. Üstelik hoşuma giden başka bir detay açtığınız özelliklerin hepsinin direkt fayda sağlamaması oldu. Örnek olarak aşağıda bulunan özellikleri gösterebilirim. 

20210315111547_1.jpg

20210315111550_1.jpg

Dallarda birbirine yakın olan bu iki yatırım birbiriyle tamamen zıt durumda. İlk resimde görülen yatırımda yanlış kültürlere inanılmaz bir mutluluk oranı elde edebilirsiniz. Ancak bunu alacaksanız kültürlerin dinini değiştirmekten vazgeçmeniz gerekiyor. Yani din değiştirmekten vazgeçmek istemiyorsanız teknolojik olarak ne kadar gelişmiş olursanız olun bu özelliği almamanız sizin faydanıza olur. Yeni teknoloji ağacında rastgele gelen butonlara basmak yerine ilerleyişinizi planlayıp ona göre hareket edeceksiniz. Ağaç sadece bonuslardan oluşmuyor. Farklı casus belli veren yatırımlar veya hükümet tipinizi değiştiren yatırımlarda bulunuyor. 

20210315111459_1.jpg

6-) Yeni savaş sebebi - Imperial Challange - Legacy of Alexander

Europa Universalis 4 oynarken bir kere bile olsa Osmanlı ile Memlüğü tek savaşta neden ilhak edemediğinizi düşünmüşsünüzdür. Bu casus belli tam olarak bunun için var denilebilir. Imperial Challange teknolojik yatırımla elde edilebiliyorken (Roma görev ağacında Kartaca için bu cb ile savaş açabiliyorsunuz.) Legacy of Alexander sadece mirasçı devletler için kullanılabilir durumda. Bu casus belli ile açılmış bir savaşta taraflar işgal ettikleri toprağı direkt olarak ilhak edebiliyorlar. İlhak edilen her toprak aggresive expansion ve war exhaustion sağlıyor. Üstelik normalde maksimum 20 olan war exhaustion değeri bu savaş sırasında 30'a kadar çıkabiliyor. Yani açgözlülük yapacağım derken ülkenizi isyan yuvasına çevirebilirsiniz. 

7-) Son olarak content pack sahibi olmadığım için dlc özelliklerini inceleyemedim. Paketi bugün edinmeyi planlıyorum. Doldurmaya değer bir özellik görürsem onları da bu yedi numaraya eklerim. Resim olarakta bana yaklaşık 2000 altına patlayan ama düzenleyemediğim İskenderiye Fenerini buraya bırakıyorum.

20210315114523_1.jpg
[+] 10 üye Aeschyli nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Teşekkürler dostum.

Düzeltme: Ne kadar şanslıyım ya. Türkçe yamanın yeniden yüklendiği tarih ile oyunu tekrar çalıştırdığım tarih aynı oldu. Tesadüfe bak.

Oyun zaten karışıktı ama ben alışmıştım. Şimdi o sol tarafa gel yeni butonlar gözümü iyice korkutuyor. Tekrar başlatmak ve mekaniğe alışmak zor geldi hemen çıkış yaptım.

Tek kullandığım ve bildiğim bir mod var o da bloodlines 2.0 modu var. Onu güncellemişler. (Not: onu da bugün güncellemişler. Birileri bu oyuna tekrar başlamam için tüm şartları zorluyor. )
Ara
Cevapla
#3
Yeni yamayla şimdi ki İskoçya'nın en kuzeyindeki kabile ülkesi, Siraküza ve Masalya ile 3 oyun oynadım. Oyun akıyor, gerçekten çok iyi olmuş, hala yapay zekanın anlamsız hareketleri var ama onların da düzeleceğini varsayarak gerçekten önü açıldı bu oyunun diyebiliyorum.
[+] 2 üye MarcussCrassuss nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Oyunu beğendim lakin şu köleliğin mutluluğu çok sıkıntı. Temelde -%30 veriyor. Bu bayağı etkiliyor. Çoğu şehrimde kölelerin mutluluğun yüzde 50 geçtiğini neredeyse göremedim.
[+] 1 üye Elensar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
Bugün uzun bir aradan sonra yeniden İmparator Rome için bir şans vermek için bir oyun oynadım. Oyunun mekanikleri gayet güzelleşmiş UI ve diğer her şey oynanılabilir bir seviyeye ulaşmış en azından böyle düşünüyordum daha ki yaptığım bir savaşa kadar. 

AI'lar rastgele bir yerlere hareket etmeye başlıyor. Sürekli oyun boyunca bir ileri bir geri dönüp duruyorlar. Kuşatmaya kendi başlarına gitme kararını bile veremiyorlar ancak sen kuşatmaya başlayınca gelmeye tenezzül ediyorlar. Şöyle anlatayım AI müttefikim beni kendi iç savaşına çağırdı doğal olarak katıldım. Önce direkt ona bağlandım çünkü önceki savaşlardan dolayı kalan asker sayım büyük miktarda azalmıştı ve kendi başıma onun iç savaşını bastırabilecek kadar ordum yoktu. Bağlandıktan sonra onun iç savaş ordusu bir benim toprağıma girip bir kendi toprağına dönmeye başladı aynı zamanda AI müttefikimde aynı hareketleri yapmaya başladı baktım kendi başlarına karar veremiyorlar düşman ordusu benim toprağıma girdiğinde onun toprağını kuşatmaya başladım AI müttefikimde yanıma gelip yardım etti. Buraya kadar her şey iyi gidiyordu ama düşman AI devleti benim başkentimi kuşatmaya başladığında aniden bana yardım eden AI dağın çevresinden dolaşıp ona saldırmaya gitti düşman AI devleti de diğer taraftan gelip kendi başkentine geri dönüp bana saldırdı bende kaçtım ve aynı şeyleri defalarca tekrarlayıp durduk. 

Onun dışında anlamsızca bir geri bir ileri hareket ettikleri durumlarla baya karşılaştım 6k askeri olan ordu 4k askeri olan orduyu görünce aniden kaçmaya başlıyor aynı şekilde 4k'lık ordu da 6k'lık orduyu görünce kaçmaya başlıyor hepsi gelip kuşatma bölgesine yaklaşıyorlar sonra düşmanı görür görmez kaçmaya başlıyorlar ve böylece düşman white peace önerene kadar AI'ların bir ileri bir geri gitmelerini izlemek zorunda kalıyorsun. Yani kısacası her ne kadar sistemi düzeltmiş olsalarda bu devletlerin AI'larını düzeltmedikleri durumda bana göre oyun hâlâ oynanılmaz durumda olmaya devam edecek. 
(Yanlış hatırlıyor olabilirim veya yeni sürümde görememiş olabilirim ama eskiden AI'lara şuraları al gibisinden emir verebiliyorduk gibi hatırlıyorum sanırım bu özellik kaldırılmış)

Ek Not:Bu durumlar sadece AI devletleri olmadan fazla bir şey yapamayacağın küçük ülkeleri oynarken bir sorun teşkil eder eğer Roma gibi devletleri oynarsanız fazla sıkıntı yaşamazsınız.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.